DUCATI 916 SP bijna weer op de wielen...
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP
Ik weet nog steeds veel te weinig van beide. Daarom vind ik deze projecten altijd zo interessant
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Tijdens de rustperiode heb ik nog wel weer wat onderdeeltjes verzameld of gemaakt...
Een lichtgewicht aluminium tankdop gekocht bij Hans Quirijns.
Een setje tandwielmoeren van RVS gedraaid en gefreesd.
http://www.hqracing.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een lichtgewicht aluminium tankdop gekocht bij Hans Quirijns.
Een setje tandwielmoeren van RVS gedraaid en gefreesd.
http://www.hqracing.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP
Je doet het in iedergeval wel met de instelling "Als ik het doe, dan doe ik het goed".
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Ik zeg bij elk projekt altijd: Ik doe dit maar één keer, dus moet het goed !!!
Het kost altijd belachelijk veel tijd en geld.
Maar ik heb er heel veel plezier van. Tijdens en na het bouwen...
Nog een paar leuke deeltjes vóór het slapen gaan...
en dan klaarmaken voor de reis naar Apeldoorn en wel zaterdag 28 februari 2009...
Carbon clip-ons en race versnellingspookje.
Het kost altijd belachelijk veel tijd en geld.
Maar ik heb er heel veel plezier van. Tijdens en na het bouwen...
Nog een paar leuke deeltjes vóór het slapen gaan...
en dan klaarmaken voor de reis naar Apeldoorn en wel zaterdag 28 februari 2009...
Carbon clip-ons en race versnellingspookje.
- Bijlagen
-
- 060220091883.jpg (422.37 KiB) 2214 keer bekeken
-
- 190220091905.jpg (590.57 KiB) 2214 keer bekeken
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: DUCATI 916 SP
Wat een details
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Niels !!!
En er komen meer details... :shakeit:
En er komen meer details... :shakeit:
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DUCATI 916 SP
Mooi mooi mooi!
Rem/koppelingspompjes zijn ook mooi!!
Rem/koppelingspompjes zijn ook mooi!!
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP
Ruud, jij hebt de 848 verkocht toch?
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DUCATI 916 SP
Jep! Heb nu een rodeRoy schreef:Ruud, jij hebt de 848 verkocht toch?
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
- Contacteer:
Re: DUCATI 916 SP
Wat een geweldig topic! Dit is echt mijn droommotor!
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Kevin, sorry maar hij is (nog) niet te koop...
Het projekt is namelijk nog niet klaar ...
Het projekt is namelijk nog niet klaar ...
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
- Contacteer:
Re: DUCATI 916 SP
Ik heb het geld er ook nog niet voor, dus ik hoop dat het project net zo lang duurt als ik nodig heb voor het budget
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Fiets en bus klaargemaakt voor de reis naar Apeldoorn.
Carl Nengerman gaat een grote beurt uitvoeren zodat ik lekker een seizoen
lang kan genieten van het sturen, zonder kopzorgen...
Carl Nengerman gaat een grote beurt uitvoeren zodat ik lekker een seizoen
lang kan genieten van het sturen, zonder kopzorgen...
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Wat een grote beurt zou worden, werd een komplete blokrevisie...
Carl belde mij meteen de eerste avond op met een hele trieste mededeling.
De krukas lagers lagen er bijna uit, ik zou hier met een portie geluk mischien nog
één seizoen mee kunnen rijden, maar hij zou ook de volgende dag kunnen knappen.
Even een snel overleg gehad en maar besloten om het blok helemaal opnieuw
op te bouwen met allemaal frisse nieuwe delen.
Zo kreeg ik dus een extra lange adempauze omdat ik de fiets vier maanden later pas
weer bij Carl kon halen. Met als voordeel dat ik het dikke bedrag nu wel makkelijker
bij elkaar kon sparen.
Hier even een klein deeltje van de nieuwe delen; de magnesium koppelingshelft van het carter.
http://www.de-ducati-deskundige.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Carl belde mij meteen de eerste avond op met een hele trieste mededeling.
De krukas lagers lagen er bijna uit, ik zou hier met een portie geluk mischien nog
één seizoen mee kunnen rijden, maar hij zou ook de volgende dag kunnen knappen.
Even een snel overleg gehad en maar besloten om het blok helemaal opnieuw
op te bouwen met allemaal frisse nieuwe delen.
Zo kreeg ik dus een extra lange adempauze omdat ik de fiets vier maanden later pas
weer bij Carl kon halen. Met als voordeel dat ik het dikke bedrag nu wel makkelijker
bij elkaar kon sparen.
Hier even een klein deeltje van de nieuwe delen; de magnesium koppelingshelft van het carter.
http://www.de-ducati-deskundige.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bijlagen
-
- 210620092168.jpg (712.56 KiB) 2131 keer bekeken
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: DUCATI 916 SP
Das even slikken als je em wegbrengt voor onderhoud Maar goed als je em toch helemaal aan het vernieuwen bent dan kan het blok niet achterblijven
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Ja Niels, maar hier was het nog maar begin maart 2009...Niels schreef:Das even slikken als je em wegbrengt voor onderhoud Maar goed als je em toch helemaal aan het vernieuwen bent dan kan het blok niet achterblijven
€1000,- voor een grote beurt zonder verdere bijkomende kosten is al niet leuk,
maar rond de €4000,- (zegge, vierduizend) is echt NIET leuk...
Maar ja en een hobby mag geld kosten zeggen we dan maar weer
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: DUCATI 916 SP
Ja das serieus geld wat er dan in gaat
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: DUCATI 916 SP
Jarno schreef:Hier even een klein deeltje van de nieuwe delen; de magnesium koppelingshelft van het carter.
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Nog even een serieuze rempomp gekocht in de wachttijd.
De pomp waar ik vroeger van droomde voor op mijn Suzuki RGV 250...
De BREMBO PR 19x20
Voor het perfekte gevoel en doseerbaarheid.
Onderweg ook nog even een leuke foto gemaakt naast Paul zijn E36 projekt
De pomp waar ik vroeger van droomde voor op mijn Suzuki RGV 250...
De BREMBO PR 19x20
Voor het perfekte gevoel en doseerbaarheid.
Onderweg ook nog even een leuke foto gemaakt naast Paul zijn E36 projekt
- Bijlagen
-
- 180620091709.jpg (471.57 KiB) 2093 keer bekeken
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DUCATI 916 SP
Ik zie mezelf ook nog wel zo'n rempompje kopen in een dolle bui... En dat is niet omdat mijn 1198 nou een stakker is qua remmen
Het is gewoon MOOI spul en dat is toch het enige wat je ziet van je motor als je erop zit :+
Waarom gaan de updates zo traag? Je bent al een heel stuk verder met die fiets!
Het is gewoon MOOI spul en dat is toch het enige wat je ziet van je motor als je erop zit :+
Waarom gaan de updates zo traag? Je bent al een heel stuk verder met die fiets!
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP
Hoe bevalt de 1198 tegenover zijn kleinere broer?
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DUCATI 916 SP
Dat is een lastig vergelijk. De 848 reed makkelijker op de openbare weg. Bochten neem je daar toch niet met de hoogste snelheid en met een 848 is de gasdosering wat minder kritisch dan met zijn grote broer. Ik durfde dus meer en ging daardoor vloeiender rijden. Op de 1198 lijkt het nog steeds stop and go af en toe (heb er net 1000km mee gereden)Roy schreef:Hoe bevalt de 1198 tegenover zijn kleinere broer?
Waarom dan een 1198?
- Standaard monoblocks + 330mm schijven, deze combi had ik ook op mijn 848 maar kromme remschijven zorgden voor een aardige kostenpost;
- Rood, ik was op het witte van mijn 848 uitgekeken;
- Droge koppeling;
- Echte Ducati-sound. De 848 klinkt echt blikkerig in vergelijking met andere Ducs;
- Instant wheeliepower;
- Standaard meegespoten onderkuip.
Om eerlijk te zijn voelt de 848 voor mij beter aan op de openbare weg. Met een 1198 accelereer je wel zo belachelijk hard een bocht uit op 1 wiel. Niet verantwoord. Komt nog bij dat ik me dus op een 848 wat fijner voelde maar dat zit tussen de oren....
Als ik weer zou moeten kiezen?
1198, 177PK aan de krukas doet het goed in de kroeg .
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Ruud, het gaat zo langzaam omdat er veel meer dingen naast de 916 gebeuren...Ruud schreef:Ik zie mezelf ook nog wel zo'n rempompje kopen in een dolle bui... En dat is niet omdat mijn 1198 nou een stakker is qua remmen
Het is gewoon MOOI spul en dat is toch het enige wat je ziet van je motor als je erop zit :+
Waarom gaan de updates zo traag? Je bent al een heel stuk verder met die fiets!
Ik zit namelijk met een vriendenkring waarin een aantal coureurs verstopt zitten, ben
bijvoorbeeld afgelopen weekend weer monteurtje geweest bij het SUPERMOTO
evenement in Joure.
Daar wel even twee podiumplekken gescoord...
Afgelopen maandag hele dag op Assen geweest met de Escort RS 2000 van Lammert vd Meulen...
Trainen voor het aankomende raceweekend op Zandvoort...
En zo kan ik nog wel even doorgaan met de komende weken zoals twee dagen Centenial TT op Assen, enz... enz...enz...
En ik ben nu druk bezig met mijn nieuwe hobby... Subaru Impreza GT Turbo, vorige week opgehaald en
stuurt niet zoals ik hem wil sturen ondanks A.S.T. schroefset...
Oh ja... Ik heb ook nog een gezin met daarin verstopt een zoontje van inmiddels alweer 8 maanden oud,
vernoemd naar de beste coureur van Nederland... Kyro (Verstraeten. R.I.P.)
http://www.vandermeulenracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP
Behalve het geratel, wat is hier eigenlijk het voordeel van tegenover een wet clutch (wat je vrijwel overal ziet)?Ruud schreef:Dat is een lastig vergelijk. De 848 reed makkelijker op de openbare weg. Bochten neem je daar toch niet met de hoogste snelheid en met een 848 is de gasdosering wat minder kritisch dan met zijn grote broer. Ik durfde dus meer en ging daardoor vloeiender rijden. Op de 1198 lijkt het nog steeds stop and go af en toe (heb er net 1000km mee gereden)Roy schreef:Hoe bevalt de 1198 tegenover zijn kleinere broer?
Waarom dan een 1198?
- Standaard monoblocks + 330mm schijven, deze combi had ik ook op mijn 848 maar kromme remschijven zorgden voor een aardige kostenpost;
- Rood, ik was op het witte van mijn 848 uitgekeken;
- Droge koppeling;
- Echte Ducati-sound. De 848 klinkt echt blikkerig in vergelijking met andere Ducs;
- Instant wheeliepower;
- Standaard meegespoten onderkuip.
Om eerlijk te zijn voelt de 848 voor mij beter aan op de openbare weg. Met een 1198 accelereer je wel zo belachelijk hard een bocht uit op 1 wiel. Niet verantwoord. Komt nog bij dat ik me dus op een 848 wat fijner voelde maar dat zit tussen de oren....
Als ik weer zou moeten kiezen?
1198, 177PK aan de krukas doet het goed in de kroeg .
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DUCATI 916 SP
Meer plaats om aftermarketspul op te schroevenRoy schreef:Behalve het geratel, wat is hier eigenlijk het voordeel van tegenover een wet clutch (wat je vrijwel overal ziet)?Ruud schreef:Dat is een lastig vergelijk. De 848 reed makkelijker op de openbare weg. Bochten neem je daar toch niet met de hoogste snelheid en met een 848 is de gasdosering wat minder kritisch dan met zijn grote broer. Ik durfde dus meer en ging daardoor vloeiender rijden. Op de 1198 lijkt het nog steeds stop and go af en toe (heb er net 1000km mee gereden)Roy schreef:Hoe bevalt de 1198 tegenover zijn kleinere broer?
Waarom dan een 1198?
- Standaard monoblocks + 330mm schijven, deze combi had ik ook op mijn 848 maar kromme remschijven zorgden voor een aardige kostenpost;
- Rood, ik was op het witte van mijn 848 uitgekeken;
- Droge koppeling;
- Echte Ducati-sound. De 848 klinkt echt blikkerig in vergelijking met andere Ducs;
- Instant wheeliepower;
- Standaard meegespoten onderkuip.
Om eerlijk te zijn voelt de 848 voor mij beter aan op de openbare weg. Met een 1198 accelereer je wel zo belachelijk hard een bocht uit op 1 wiel. Niet verantwoord. Komt nog bij dat ik me dus op een 848 wat fijner voelde maar dat zit tussen de oren....
Als ik weer zou moeten kiezen?
1198, 177PK aan de krukas doet het goed in de kroeg .
Droge koppeling heeft voor mij geen nut. Je kunt er meer vermogen mee kwijt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten