600cc vs 1000cc
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
600cc vs 1000cc
Vorig weekend een motorweekendje gedaan in de omgeving Zwolle vanaf de camping. Hebben ongeveer 500km gereden in 2 dagen dus lekker de tijd om de omgeving te verkennen. Eerst samen een beetje sturen en daarna maar eens gewisseld, Nienke op de fireblade en ik op de 600f.... en moet zeggen, ik heb m pas zondagmiddag weer teruggegeven! Ook al stond de 600f4 op BT021, het voelt gewoon zoveel makkelijker op een 600, de motor valt gewoon vanzelf de bocht in, waar je bij de fireblade toch echt je best moet doen om m plat te krijgen! Natuurlijk zit er minder koppel en kracht in maar ik vond het juist wel grappig dat je zonder na te denken gewoon vanaf 7 a 8000 volgas kunt geven de bocht uit, toch geen wielspin en lekker naar de 14500 door, dat heeft ook wel wat. De zit is rustiger, clipons boven de kroonplaat, zit rechter op maar ik vond het eigenlijk stukker fijner rijden en ging vele malen sportiever dan op de fireblade.
Eenmaal terug op de 954 was het even wennen, zitpositie totaal anders, veel meer op de polsen, motor voelt alsof deze 100kg zwaarder is, stuurt vreemd (oke, stuurdemper zal helpen het stugger te maken en ook stabieler maar toch), maar wel een berg koppel zeg, daar kan een 600 gewoon niet tegenop.
Al met al denk ik toch dat ik in de toekomst eens moet gaan kijken, leuk zo'n zware machine maar eigenlijk is een 110 of 120pk genoeg om lol mee te hebben. Misschien moet ik terug naar de 600 of 750 ipv blind te staren op 1000's.
Eenmaal terug op de 954 was het even wennen, zitpositie totaal anders, veel meer op de polsen, motor voelt alsof deze 100kg zwaarder is, stuurt vreemd (oke, stuurdemper zal helpen het stugger te maken en ook stabieler maar toch), maar wel een berg koppel zeg, daar kan een 600 gewoon niet tegenop.
Al met al denk ik toch dat ik in de toekomst eens moet gaan kijken, leuk zo'n zware machine maar eigenlijk is een 110 of 120pk genoeg om lol mee te hebben. Misschien moet ik terug naar de 600 of 750 ipv blind te staren op 1000's.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: 600cc vs 1000cc
K hoor goeie berichten over de Suzuki GSX-R 750.
Schijnt het beste van 2 werelden te zijn.
Schijnt het beste van 2 werelden te zijn.
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 600cc vs 1000cc
Die van mij ziet er uit en voelt als een 600cc machine, maar heeft de kracht van 2 van die apparaten.........
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 600cc vs 1000cc
Een oudere 1000cc zoals de 954 is nogal veilig afgesteld volgens mij. De stuurdemper vrij zwaar om tankslappers te voorkomen en dat soort zaken. Bij een 600cc zit die er niet eens op Daarnaast vergelijk je de beste allermans vriend, de Kadett onder de motoren....een CBR600 met een Fireblade
Een 600 is meer dan genoeg mits je niet met 2 man op straat rijdt want dan hebben ze te weinig koppel. Mijn keuze van dit moment zou de Daytona 675 zijn. Het ding gaat vanaf stationair naar 14500RPM in een streep en klinkt geweldig :banaan: Daarnaast heb je niet meer nodig op een circuit om bij de allersnelsten te horen
Vanuit Strubben in 2 legde mijn ouwe 750 af tegen een R6 op leeftijd en dan met name onderin toeren Die dingen trekken dus al best wel.
Een 600 is meer dan genoeg mits je niet met 2 man op straat rijdt want dan hebben ze te weinig koppel. Mijn keuze van dit moment zou de Daytona 675 zijn. Het ding gaat vanaf stationair naar 14500RPM in een streep en klinkt geweldig :banaan: Daarnaast heb je niet meer nodig op een circuit om bij de allersnelsten te horen
Vanuit Strubben in 2 legde mijn ouwe 750 af tegen een R6 op leeftijd en dan met name onderin toeren Die dingen trekken dus al best wel.
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: 600cc vs 1000cc
+1Marc RS4 schreef:K hoor goeie berichten over de Suzuki GSX-R 750.
Schijnt het beste van 2 werelden te zijn.
Mijn broer heeft er onlangs zo eentje gekocht. Su-per-snel, kan je gemakkelijk plat leggen (zelfs stilstaand voel je dat die precies niets weegt en heel wendbaar is, vergeleken met zijn Kawasaki ER-6F) en de zitpositie is nog redelijk comfortabel.
- markk
- Berichten: 3845
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: 600cc vs 1000cc
Zo te lezen ga je voor wendbaarheid en stuurgedrag en vind je het leuk op hoog in de toeren te janken. Voor jouw zal een 600, of misschien 750, dan veel beter geschikt zijn. Zit tegenwoordig meer dan genoeg power in, zeker op de NL binnenwegen.
Ik houd er op een motorfiets juist van om laag in de toeren, op koppel te rijden en echt gewicht te voelen. Stuurgedrag en limieten opzoeken op een motorfiets zegt me echt helemaal niets. Kortom doe mij maar lekker een ZZR1400, K1200S, FJR1300, etc.
Mark.
Ik houd er op een motorfiets juist van om laag in de toeren, op koppel te rijden en echt gewicht te voelen. Stuurgedrag en limieten opzoeken op een motorfiets zegt me echt helemaal niets. Kortom doe mij maar lekker een ZZR1400, K1200S, FJR1300, etc.
Mark.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
Niels, ik heb de stuurdemper er zelf op gezet, zitten niet standaard op een 954.
Circuit ga ik niet zo snel meer doen nadat ik in 2006 een goeie salto heb gemaakt en daardoor 2 maanden uitgeschakeld was.
Wellicht is een 750 een goede optie dan idd, gaan op termijn eens kijken. Afentoe de 600f4 pakken is ook geen straf bleek!
Circuit ga ik niet zo snel meer doen nadat ik in 2006 een goeie salto heb gemaakt en daardoor 2 maanden uitgeschakeld was.
Wellicht is een 750 een goede optie dan idd, gaan op termijn eens kijken. Afentoe de 600f4 pakken is ook geen straf bleek!
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: 600cc vs 1000cc
750 schijnt goed te zijn, maar kijk inderdaad ook eens (EN VOORAL RIJD EENS) naar/op een Triumph Daytona 675. Ik heb een Daytona en een Street Triple R in de schuur staan en het rijd ZO heerlijk.
Vind het overigens wel leuk, ik heb jou namelijk eens "horen" zeggen hier op het forum dat je toch wel minimaal 150 pk ofzo moest hebben
Vind het overigens wel leuk, ik heb jou namelijk eens "horen" zeggen hier op het forum dat je toch wel minimaal 150 pk ofzo moest hebben
Knot schreef:Tsja, ik zit met 150pk zoiets, wel lekker hoor als je m opentrekt, maar moet niet veel minder worden.
Als ik 100pk moet gaan rijden ga ik naar een Z750 ofzo kijken.
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 600cc vs 1000cc
PK aantallen zegt me niet veel..........................want om die maximum PK`s er uit te halen moet je fiets ook altijd vol lostrekken ( Max RPM dus)..................nou dat gaat echt niet overal lukken............
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: 600cc vs 1000cc
600 is top, precies om de redenen die je aangeeft Knot.
Voor mij nooit een 1000, 2 gehad, 2 keer een teleurstelling.
750 Suus is the way to go als je wat meer vermogen wilt maar nog steeds geweldig wilt kunnen sturen.
Voor mij nooit een 1000, 2 gehad, 2 keer een teleurstelling.
750 Suus is the way to go als je wat meer vermogen wilt maar nog steeds geweldig wilt kunnen sturen.
- Erik dB
- Berichten: 2463
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: 600cc vs 1000cc
Wil je sowieso een racer? Ik heb afgelopen weekend rondgetoerd met wat vrienden in de Eifel, en dan is een R6 toch echt niet ideaal. Een van de mannen had een Z1000 bij zich, iemand anders een Superduke. Dat zijn toch echt wel dé fietsn op zo'n moment. Het stuurt super, bakken koppel, en je voelt je gelijk een hooligan als je op zo'n apparaat rondknalt
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: 600cc vs 1000cc
Daarom vind ik mijn Street Triple ook zo heerlijk
- markk
- Berichten: 3845
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: 600cc vs 1000cc
Erik dB schreef:Wil je sowieso een racer? Ik heb afgelopen weekend rondgetoerd met wat vrienden in de Eifel, en dan is een R6 toch echt niet ideaal. Een van de mannen had een Z1000 bij zich, iemand anders een Superduke. Dat zijn toch echt wel dé fietsn op zo'n moment. Het stuurt super, bakken koppel, en je voelt je gelijk een hooligan als je op zo'n apparaat rondknalt
Hmmm een Superduke. Heb een tijdje heel, heel, heel erg naar die dingen gekeken. Bij motorzaken, op marktplaats, etc. Nooi op gereden want dan ben ik denk ik "verkocht".
Damn, nu heb ik het weer...
Mark.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: 600cc vs 1000cc
Ga dan ook eens op een Street of Speed Triple rijden markk
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
Heb ook aan het vorige model Z1000 of Z750 zitten denken, alleen krijg je dan niet mega wind op je zonder kuipje?
- Erik dB
- Berichten: 2463
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: 600cc vs 1000cc
Met 200 op de autobahn wel ja, maar bij het normale (stevige) toeren had ik er totaal geen last van.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: 600cc vs 1000cc
2 uur lang snelweg bijv is niet prettig nee.Knot schreef:Heb ook aan het vorige model Z1000 of Z750 zitten denken, alleen krijg je dan niet mega wind op je zonder kuipje?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
Snelweg vind ik sowieso kut, wil ik liefst voluit gaan zodat ik er zsm weer af kan.
Probleem met de 2003 blade is dat ik eigenlijk boven de 140 wil blijven op de snelweg om druk van mn polsen weg te halen.
Vind de Z1000 model 2007 wel gaaf, wellicht dat ik eens moet gaan rijden. Heb ik toch koppel van de 1000 maar wel een betere zitpositie. Een Z1000 zal ook wel een stukje wendbaarder zijn dan een blade heb ik het idee.
Probleem is wel dat ik weinig voor de 954 terug ga krijgen. goedkoop ingekocht maar schrijft toch hard af. 5500 mag je in de handen klappen voor een 2003 met 23.000km en wat goodies denkik.
Probleem met de 2003 blade is dat ik eigenlijk boven de 140 wil blijven op de snelweg om druk van mn polsen weg te halen.
Vind de Z1000 model 2007 wel gaaf, wellicht dat ik eens moet gaan rijden. Heb ik toch koppel van de 1000 maar wel een betere zitpositie. Een Z1000 zal ook wel een stukje wendbaarder zijn dan een blade heb ik het idee.
Probleem is wel dat ik weinig voor de 954 terug ga krijgen. goedkoop ingekocht maar schrijft toch hard af. 5500 mag je in de handen klappen voor een 2003 met 23.000km en wat goodies denkik.
- frank de jonge
- Berichten: 9703
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: 600cc vs 1000cc
Die Daytona's zijn echt heerlijke fietsen om op te sturen, superlicht en dan die 3 cylidner erbij
Heerlijk!
Al is een 750 ook geen straf
Heerlijk!
Al is een 750 ook geen straf
- Erik dB
- Berichten: 2463
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: 600cc vs 1000cc
5500 klinkt mij vrij ambitieus in de oren voor jouw fiets? 3k bijleggen en deze meenemen http://link.marktplaats.nl/365144405
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 600cc vs 1000cc
Mooie fiets hoor................
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
Had al zitten kijken, liefst zo standaard mogelijk met alleen andere uitlaten, die standaard dingen vind ik (nog) niet mooi.Erik dB schreef:5500 klinkt mij vrij ambitieus in de oren voor jouw fiets? 3k bijleggen en deze meenemen http://link.marktplaats.nl/365144405
Blades staan er voor 5000 en een beetje inderdaad. Heb ik dan wel splinternieuwe BT016's erop, hyperpro stuurdempertje, Sebring uitlaat, K&N filter, spyball alarm, kost ook nog een paar duizend en moet toch wel een paar honderd opbrengen nog hoop ik.
Aan de andere kant zakt ie niet veel verder meer anders is er niks meer over dus doorrijden naar 30.000 is eigenlijk de verstandigste optie voor t restje van dit jaar en volgend jaar erbij.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 600cc vs 1000cc
@Knot,
De 1000 Tuono '08 van Aprillia is ook een heerlijke zitpositie met veel koppel.
Een verhoogd ruitje erop en je kunt normaal 160 rijden op snelweg.
Ik had nog nooit een 2 cilinder gereden, en nog nooit een motor met het stuur iets hoger.
Het is echt een ervaring die je moet ontdekken, ik heb 10 jaar de verkeerde motoren gereden , gsx-r 750+ 1100, R1, R6, Firebalde, enz......
Succes met de zoektocht
De 1000 Tuono '08 van Aprillia is ook een heerlijke zitpositie met veel koppel.
Een verhoogd ruitje erop en je kunt normaal 160 rijden op snelweg.
Ik had nog nooit een 2 cilinder gereden, en nog nooit een motor met het stuur iets hoger.
Het is echt een ervaring die je moet ontdekken, ik heb 10 jaar de verkeerde motoren gereden , gsx-r 750+ 1100, R1, R6, Firebalde, enz......
Succes met de zoektocht
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: 600cc vs 1000cc
Tuono... ook tof ding inderdaad. Als het goed is ook bere sterke blokken (qua kwaliteit bedoel ik).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten