600cc vs 1000cc
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: 600cc vs 1000cc
Gewoon een superbike stuurkitje op die blade van je schroeven en een kleiner voortandwieltje erop. Dan heb je meteen het gevoel op een totaal andere motor te rijden en zijn de volgende kilometers weer extra leuk. :banaan:
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: 600cc vs 1000cc
Als ik iets fout vind is dat het wel. Word een supersport ZO lelijk van...
Voorbeeld:
Voorbeeld:
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: 600cc vs 1000cc
Maar als compromis is het geen slechte investering.
Kleine moeite / groot plezier, zeg maar...
Kleine moeite / groot plezier, zeg maar...
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: 600cc vs 1000cc
koop dan gelijk een naked dan ziet het er tenminste nog fatsoenlijk uit. vooral de ombouw van een RSV met een tuonostuur vind ik zo'n pleegezicht.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 600cc vs 1000cc
Zop`n stuur kan ik niet snappen, dat het niet uit ziet spreekt voor zich...............
Waarom heet zo`n ding Superbike stuur, rijden die Superbikes allemaal met zo`n stuur?? ( ik volg het nooit dus ik ben zwaar shocked en verbaasd )
Kun je toch niet serieus menen wel?
Anyway; tang op varken, vlag op modderschuit, klok en klepel enz enz......................
Waarom heet zo`n ding Superbike stuur, rijden die Superbikes allemaal met zo`n stuur?? ( ik volg het nooit dus ik ben zwaar shocked en verbaasd )
Kun je toch niet serieus menen wel?
Anyway; tang op varken, vlag op modderschuit, klok en klepel enz enz......................
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: 600cc vs 1000cc
Nee, de Superbikes rijden daar niet mee. Al sla je me dood waarom het zo heet.
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: 600cc vs 1000cc
Toch vind ik het geen heel slecht idee. Kost relatief weinig, maar het gaat er wel heel anders van sturen (Knot zal een stuk minder last van zijn polsen hebben en meer kunnen "gooien en smijten"). 3k stuk slaan kan natuurlijk ook, maar Snurkie zal optie 1 leuker vinden
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
Heb wel eens een mille gereden, apart maar zijn niet mijn fietsen, lange 1, vervelende koppeling.
Geef de blade wel zn 24.000 beurtje en rij er nog mee door richting de 30k en volgend jaar wat anders zoeken, blijft toch bij de Z750 of de Z1000 hangen, zien er gaaf uit en zijn technisch dik OK.
Valt me wel op overigens een Z750 is 207kg en een Z1000 is 209kg. De 954 blade staat voor 168kg dacht ik. Waarom voelt dat ding dan zo f*cking zwaar?
Geef de blade wel zn 24.000 beurtje en rij er nog mee door richting de 30k en volgend jaar wat anders zoeken, blijft toch bij de Z750 of de Z1000 hangen, zien er gaaf uit en zijn technisch dik OK.
Valt me wel op overigens een Z750 is 207kg en een Z1000 is 209kg. De 954 blade staat voor 168kg dacht ik. Waarom voelt dat ding dan zo f*cking zwaar?
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 600cc vs 1000cc
Gooi er eens ander banden op, dat kan veel uitmaken als het om de gooibaarheid/wendbaarheid gaat.................en dus minder zwaar voelt...........
Zo had ik ooit de gedachte om een BMW K1200S te kopen, maar het gewicht heeft me daar van af laten zien, zware, onhandelbare motoren vind ik een gruwel (denkt ook aan Goldwing etc), en een paar banden helpen daar ook niet meer ..............
Zo had ik ooit de gedachte om een BMW K1200S te kopen, maar het gewicht heeft me daar van af laten zien, zware, onhandelbare motoren vind ik een gruwel (denkt ook aan Goldwing etc), en een paar banden helpen daar ook niet meer ..............
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
1000km geleden nieuwe bandjes erop gegooid, BT016.Zaten Pirelli Diablo's op, dat was helemaal niks.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: 600cc vs 1000cc
Voor de jonge onwetende meute hier: Het heet een superbike stuur omdat in de begindagen van de superbike races ze inderdaad met zulke sturen reden. Dit is weliswaar ook ver voor mijn tijd (Randy Mamola, Kenny Roberts Sr. en consorten) maar op een of andere manier heb ik dat toch opgepikt in mijn algemene "motor"ontwikkeling...
Overigens is de opmerking over de banden een goede. Pirelli's en Bridgestones hebben een vrij bol profiel en sturen daarom redelijk gemoedelijk en dus niet flitsend. Koop een paar banden met een "scherpere" bolling en het insturen zal veel vlotter gaan. Ook wil een 1 maat smallere achterband wel helpen, net als de motor nog wat meer "op z'n neus" zetten.
Overigens is de opmerking over de banden een goede. Pirelli's en Bridgestones hebben een vrij bol profiel en sturen daarom redelijk gemoedelijk en dus niet flitsend. Koop een paar banden met een "scherpere" bolling en het insturen zal veel vlotter gaan. Ook wil een 1 maat smallere achterband wel helpen, net als de motor nog wat meer "op z'n neus" zetten.
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: 600cc vs 1000cc
Als je eenmaal een breed stuur gewend ben wil zeker niet meer terug naar clip-ons. Zo'n smal stuurtje is leuk voor op het circuit, op straat vind ik het niks.
Oja, ik heb genoeg aan 600cc.
Oja, ik heb genoeg aan 600cc.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
Heb de BT016 gekocht omdat ik met een Pilot Power plat ben gegaan wegens weinig communiceren als ie uitbreekt. Op mijn 600f had ik destijds met BT014 echt goede ervaringen. De 600f4 van Nienke staat op BT021, ook Bridgestone en stuurt wel flitsend.SlowCo schreef: Overigens is de opmerking over de banden een goede. Pirelli's en Bridgestones hebben een vrij bol profiel en sturen daarom redelijk gemoedelijk en dus niet flitsend. Koop een paar banden met een "scherpere" bolling en het insturen zal veel vlotter gaan. Ook wil een 1 maat smallere achterband wel helpen, net als de motor nog wat meer "op z'n neus" zetten.
Mijn blade was eerst erg onderstuurd, toen de preload iets en demping dik opgeschroefd achter en het was een stuk beter, maar ideaal is het zeker niet.
Ga gewoon tzt eens rijden op zo'n Z en kijken hoe dat voelt.
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: 600cc vs 1000cc
BT-016's heb ik ook, die dingen plakken als een jekko en geven tijdig aan als ze grip dreigen te verliezen
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 600cc vs 1000cc
Toch is die band, in de nieuwste testen, een van de mindere broeders....................
De nieuwe Dunlop Sportmax Sportsmart schijn momenteel king te zijn, de Michelin Power Pure is door het ijs gezakt; matig tot slechte kritieken............
Metzeler M5 en Conti Sport Attack ook goede banden....................
Dunlop, voor sportief gebruik en een aangetoonde langere levensduur.............
De nieuwe Dunlop Sportmax Sportsmart schijn momenteel king te zijn, de Michelin Power Pure is door het ijs gezakt; matig tot slechte kritieken............
Metzeler M5 en Conti Sport Attack ook goede banden....................
Dunlop, voor sportief gebruik en een aangetoonde langere levensduur.............
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 600cc vs 1000cc
Dit is wel een aardig commentaar en dito plaatje van een Dunlop gebruiker;
Dit is consistent met de gepubliceerde testberichten.....................
hab den Sportsmart seit mehr als 3'000 km drauf und bin schon zweimal auf die Renn-Strecke gewesen......kann also noch gut 1 bis 2 tkm damit fahren
Dit is consistent met de gepubliceerde testberichten.....................
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 600cc vs 1000cc
Nieuwe banden scheelt zowiezo een hoop qua sturen Over het algemeen is de BT016 geen gekke band en de BT's bevielen mij altijd prima in het verleden. Misschien dat er betere banden zijn momenteel maar het lijkt me sterker dat ze t.o.v. vroeger slechter zijn geworden.
Ik heb nu Conti's onder de 750 en die werden in het begin ook vergruist op i-net. Nou voor mij zijn ze meer dan prima
Qua Kawa zou ik altijd voor de 1000 gaan waar ik het voor een racer eigenlijk teveel CC vind. Ik verwacht dat je een 750 best wel moet doorhalen en dat vind ik nou net niet iets voor een naked.
Ik heb nu Conti's onder de 750 en die werden in het begin ook vergruist op i-net. Nou voor mij zijn ze meer dan prima
Qua Kawa zou ik altijd voor de 1000 gaan waar ik het voor een racer eigenlijk teveel CC vind. Ik verwacht dat je een 750 best wel moet doorhalen en dat vind ik nou net niet iets voor een naked.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
Die Z's zijn vaak op Dunlop Qualifiers geleverd, elke test zeuren ze over die banden dus op dat type lijkt dunlop toch wat te laten liggen.
Als het een Z wordt dan idd de 2007 Z1000 denkik, maar voorlopig nog even met de blade sturen, zal nog eens wat gaan stoeien met de demping en preload en de stuurdemper eens open zetten.
Als het een Z wordt dan idd de 2007 Z1000 denkik, maar voorlopig nog even met de blade sturen, zal nog eens wat gaan stoeien met de demping en preload en de stuurdemper eens open zetten.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: 600cc vs 1000cc
Knot, is een dikke Twin niets? Schijnen behoorlijk wat koppel te hebben (Duc Monster 1100S)
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 600cc vs 1000cc
Omdat je 1x op een ouwe mille hebt gereden zou ik niet gelijk alle twins over een kam scheren.
De nieuwe Tuono vanaf 2006 is echt een top fiets. Gewoon een keer proberen, kost niks
De nieuwe Tuono vanaf 2006 is echt een top fiets. Gewoon een keer proberen, kost niks
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: 600cc vs 1000cc
Hoe zit het eigenlijk met de afstelling van je vering?Knot schreef:Eenmaal terug op de 954 was het even wennen, zitpositie totaal anders, veel meer op de polsen, motor voelt alsof deze 100kg zwaarder is, stuurt vreemd (oke, stuurdemper zal helpen het stugger te maken en ook stabieler maar toch), maar wel een berg koppel zeg, daar kan een 600 gewoon niet tegenop.
Ik heb ook een FireBlade gehad ('93-er geloof ik) waarbij de vering kompleet verkeerd was ingesteld. Wilde ook niet de bocht om e.d. Nadat de vering goed was ingesteld, viel ik bijna de eerste bocht om, zoveel gemakkelijker ging dat daarna.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 600cc vs 1000cc
Hij was erg onderstuurd, toen heb ik de demping achter opgeschroefd en ging ie wat beter. Kan m nog wel eens wat slapper zetten voor en achter maar het blijft gewoon een zwaar ding.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 265 gasten