Wie is het snelst?

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Wie is het snelst?

Bericht door Niels » 01 aug 2010, 00:18

Mijn rijstijl is wederom punt van discussie want met wat eenvoudige tips zou ik veel sneller kunnen :mrgreen: Knap dat mensen dat zo vanaf de foto kunnen zien.

Even een quizzzzje doen

Wie zet de snelste tijd neer op Assen?:

nr. 80
Afbeelding

nr. 87
Afbeelding

nr. 93
Afbeelding

nr. 96
Afbeelding

nr. 100
Afbeelding

Geef je top 5 en de tijden zijn van hoog naar laag: 2:53, 2,36, 2,23, 2,19 en 2,17

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Wie is het snelst?

Bericht door Roy » 01 aug 2010, 07:41

Aan de tijden te zien is dit niet de snelste groep zeker? Dan is de houding namelijk nog niet ZO belangrijk. Jij hebt hier de meest vreemde houding, maar je zal wel de snelste zijn, of niet? Vind dit namelijk echt zo een instinktopic :mrgreen:

#80 zal ook wel hoog zitten in deze selectie in iedergeval, al kan die ook nog wel verbeteren qua houding.

Je zal het vast vaker gehoord hebben, maar zorg in ieder geval dat je de buitenste arm op je tank legt Niels... vooral als de tijden er een beetje op beginnen te lijken. Mocht er nou iets gebeuren met je motor (achterkant dreigt weg te gaan bijv.) dan voel je dat in de buitenste arm en kan je de motor nog opvangen. Anders ben je sowieso het haasje.

Even commentaar op elke rijder:

#80: Ziet er vrij goed uit qua houding. Lichaam kan iets meer verplaatst worden en de buitenste arm kan beter worden gebruikt.

#87: Gehele lichaam zou wat meer naar buiten kunnen gaan.

#93: Onderlichaam gaat de goede kant op, echter het bovenlichaam + hoofd niet echt. Die lijken nog wel recht naar voren gericht.

#96: Kan met het lichaam nog iets platter. Kijkt volgens mij wel goed.

#ouwegixxerfan: Hele aparte houding. Kont moet verder naar achteren, waardoor je meer naar de zeikant kan gaan met je lichaam en platter. Ook moet je hoofd aan de andere kant van de motor zitten. Het lijkt zegmaar net of je nu gaat tegenhangen zoals je moet doen bij het straatje keren :mrgreen:

Ik ben ERG benieuwd wie van deze de snelste is. Zoals ik al zei... volgens mij is het gewoon een instinker en sta jij hiervan op 1 :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wie is het snelst?

Bericht door romo » 01 aug 2010, 08:54

Geen flauw idee............................de 1e zit wel fraai IMHO..........maar of je dan ook het snelst bent?

Er zijn ook wel schaatsers die een techniek van niets hadden en toch vaak kampioen waren(Karin kania) Met hardlopen idem dito...................er zijn lopers die op blote voeten de marathon doen, en sneller dan jij of ik met moderne loopschoenen...........dus vul maar in ........................

Benieuwd hoe de uitslag is ...............

Tegenvraag; is die zithouding ook van belang op de normale weg, misschien heb er dan ook nog wat aan........ :wink: of zal ik maar niet met de ABS/DTC knopjes prutsen? Daar maar op vertrouwen .........

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wie is het snelst?

Bericht door Knot » 01 aug 2010, 09:15

Dacht ik dus ook meteen, arm tegen de tank, voelt vele malen stabieler. Ga zelf voor 96, zit goed, kijkt goed vooruit, hangt ook niet overdreven.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wie is het snelst?

Bericht door romo » 01 aug 2010, 10:24

Die nr 100 ziet er uit als Kevin Schwantz lang, lang geleden..................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Wie is het snelst?

Bericht door Downforce Hans » 01 aug 2010, 10:52

Die houdingen zeggen me niet zoveel.........

Kijk maar naar vroeger, Jack Middelburg, Boet van Dulmen , Randy Mammola om maar wat te noemen.
Van Dulmen reed hard en zat bijna rechtop op zijn fiets terwijl Mammola er hele maal naast hing en bijde gingen ze hard...

Ik neem even deze oude garde als voorbeeld omdat er tussen hun veel verschil te zien was.
Tegenwoordig hangen ze er allemaal naast.

Grtz,Hans

Gebruikersavatar
PeerH
Berichten: 819
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
Contacteer:

Re: Wie is het snelst?

Bericht door PeerH » 01 aug 2010, 10:54

no 80 en 96 zijn de snellere denk ik, voornamelijk vanwege het zichtbare vooruit kijken...

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de "uitslag"

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wie is het snelst?

Bericht door Niels » 01 aug 2010, 11:42

@Romo, houding is op de openbare weg imho zeker belangrijk. Door iets te verzitten gaat een bocht gemakkelijker en geeft het geheel veel meer vertrouwen. Ook word je minder verast als je toch nog correcties moet maken als je de boel net niet helemaal goed ingeschat hebt.

Maar ik moet em ff aanpassen. Nr. 96 blijkt nr. 99 te zijn en daar heb ik geen tijd van :oops:

Het is idd geen hele ervaren groep al waren er ook een paar bij die een 2.06 reden (al dan niet achter een marshal aan, geen idee maar rij het maar eens zelf). De arm op de tank ga ik proberen te onthouden maar zoals Hans ook al opmerkt "vroeger" waren er meer verschillen in stijlen en dat komt ook omdat die oude rommel veel moeilijker stuurde volgens mij.

Nr. 80 rijdt trouwens op een CBR1000RR van het laatste type en is niet de langzaamste idd. :mrgreen: Nr. 93 is een dame van krap aan 1.60 in lengte wat wel iets verklaard voor haar houding.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wie is het snelst?

Bericht door Niels » 01 aug 2010, 11:45

Roy schreef:Je zal het vast vaker gehoord hebben, maar zorg in ieder geval dat je de buitenste arm op je tank legt Niels... vooral als de tijden er een beetje op beginnen te lijken. Mocht er nou iets gebeuren met je motor (achterkant dreigt weg te gaan bijv.) dan voel je dat in de buitenste arm en kan je de motor nog opvangen. Anders ben je sowieso het haasje.

#ouwegixxerfan: Hele aparte houding. Kont moet verder naar achteren, waardoor je meer naar de zeikant kan gaan met je lichaam en platter. Ook moet je hoofd aan de andere kant van de motor zitten. Het lijkt zegmaar net of je nu gaat tegenhangen zoals je moet doen bij het straatje keren :mrgreen:
Dat van de buitenste arm ga ik proberen te onthouden Roy. Het zal je verbazen maar de afstand van zitting tot aan de clip ons is van die ouwe Gixxer het verst en daarbij het diepst van al deze motoren. De kont verder achteruit geeft weinig zelf vertrouwen kan ik je vertellen :wink:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Wie is het snelst?

Bericht door Roy » 01 aug 2010, 12:34

Ah oke ;) Nou dan in ieder geval dat armpje even doen ;) Heb dat toen ook als tip gekregen en het werkt inderdaad.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wie is het snelst?

Bericht door Niels » 01 aug 2010, 22:46

Goed de snelste was ik natuurlijk :mrgreen: Snelsten in die groep waren de marshals (duh) met een tijd van 2.05 en een aantal cursisten zaten zo rond de 2.06 - 2.09. Langzaamsten tegen de 2.55min. aan. Nr. 80 was 2 sec. langzamer dan ik :wink: Er was niemand met een dergelijke klassieker sneller dus dat is al wat natuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wie is het snelst?

Bericht door MartijnGizmo » 01 aug 2010, 22:58

Oh, Niels, de jaren '90 belden net, ze willen hun motorpak terug... :lol:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Wie is het snelst?

Bericht door Roy » 01 aug 2010, 22:59

Had ik toch gelijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Re: Wie is het snelst?

Bericht door gijzbed-opc » 29 aug 2010, 14:00

Een Leuk topic Niels.
De houding is inderdaad erg belangrijk zeg maar onontbeerlijk voor en goede tijd op het circuit.
Mijn zoon en zijn vriendin zaten vorig jaar op Assen op 2.11.0 en nu voor zoon lief op 2.04 en Nancy op
2.03.
Dit is voor een groot deel te danken aan de race cursus op Arles in Zuid Frankrijk.(v.d.Goorbergh)
Dus je kan echt een enorme vooruitgang boeken met de juiste houding.

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet de arm van Nancy strak langs of op de tank en rechterbeen vlak langs de motor.
Gezicht vooruit kijken.
En hier samen in de regen van afgelopen donderdag op Assen samen aan het spelen. :lol:
Ze hadden regenbanden gekocht en is ze zo enorm bevallen dat ze bijna niet kunnen wachten op de volgende regen circuit dag. :D

Afbeelding

Mvgr. Peter.

Online
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9717
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Wie is het snelst?

Bericht door frank de jonge » 22 sep 2010, 14:09

Niels, kom je deze kant nog een keer op met de motor :P

We hebben hier heerlijk klaverblad om de zithouding ff goed bij te schaven :)

Kennis van me (Nicky Camies) reed op Assen een 1min57 op zn straat R1 (was zn eerste keer op circuit ook nog)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wie is het snelst?

Bericht door romo » 23 sep 2010, 10:00

Eigenlijk moeten we allemaal een keer met de motor afspreken...........................maar of dat dit seizoen nog lukt??

Ik wil wel fatsoenlijk weer ............... :mrgreen:

Best cool, een DF-Motor Meet............. :bignews:

Online
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9717
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Wie is het snelst?

Bericht door frank de jonge » 23 sep 2010, 10:19

Gister ook mn eerste KD op klaverblad :P

Verder ben ik geheel met Robert eens.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten