aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door jarno trulli » 15 apr 2010, 00:35

ik heb vanavond het genoegen gehad om op een zeer fijne manier kennis te maken met onze blauwe medemens(nee geen smurfen). Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs en heb met een vriend van me een Aprillia Rs125 gekocht. Hier hebben we een andere uitlaat op gemonteerd en zoals dat dan hoort bij een 2takt moet er dan weer opnieuw afgesteld worden. En dan moet er uiteraard ook getest worden of dat die veranderingen dan werken.
Wij dachten dan zoeken we een hele rustige doodlopende polderweg op om 22:00 uur savonds zodat we niemand tot last zijn en ook niemand in gevaar brengen. De vriend van mij heeft hem erheen gereden, overigens wel in het bezit van een motorrijbewijs. Hij vroeg mij toen om een stuk te rijden zodat hij even op geluid kon horen of die niet viertakt of verzoop. So far so good zou je denken. Ik doe dat dus(snelheden lagen op deze weg niet boven de 60a70 waar 60 was toegestaan) en ik kwam weer terug rijden komt er op dat moment een onopvallende politie auto langs de kruising van de doodlopende weg rijden en wilde graag weten wat we hier aan het doen waren. ik kwam precies op dat moment aanrijden en kon geen rijbewijs tonen(wel aan het lessen).
Het vervolg kan je van onze laffe medemens(eigenlijk te veel eer) kan je al raden, ik kreeg een boete voor rijden zonder rijbewijs, het grote nadeel hiervan is dat het een boete is die door justitie bepaald gaat worden.
Ik heb alleen het idee dat de laffe medemens hun procedures niet goed gevolgd hebben, ik heb namelijk mijn verklaring op een kladblokje moeten tekenen(vraag me af of ik wel de goede handtekening gezet heb?...). en heb verder ook totaal geen bewijs ontvangen dat ik ben aangehouden of dat er ook maar iets richting de offcier gaat. Hoefde ook niet mee naar het bewijs om een officiele verklaring op te stellen en te onder tekenen?
Begrijp me niet verkeerd ik ben mans genoeg en wil best die 220 euro betalen, vind het een harde les. enige nadeel is dat ik geen zin heb in een punt op mijn rijbewijs als het niet hoeft en ik ze onderuit kan halen op iets als een procedurefout?
En commentaar als: had je maar niet zo dom moeten doen of iets in die trant vind ik een beetje onzinnig omdat we juist een rustige plek op hadden gezocht om geen gevaarlijke situaties te laten onstaan en ook geen belachelijke snelheden heb gereden aldaar.
Mijn grote vraag is: moet ik maar gewoon mijn lot ondergaan of hebben zij procedure fouten gemaakt

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door Niels » 15 apr 2010, 01:07

Een agent legt een eed af en heeft dus altijd gelijk tenzij anders bewezen kan worden (o.i.d.). Ik zou gewoon dokken en hopen op een zo laag mogelijke straf. Je zat gewoon fout en hebt de pech gepakt te zijn :wink:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door stefan740 » 15 apr 2010, 01:08


Nico L.
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 jan 2010, 17:20
Auto: BMW X3 F25
Locatie: Randstad
Contacteer:

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door Nico L. » 15 apr 2010, 06:52

Rustige plek opzoeken? Geen gevaar? Geen belachelijke snelheden? Sorry? Geen rijbewijs, niet rijden dus.....onder geen enkele voor waarde. Dus gewoon accepteren dat je de wet hebt overtreden, betalen en een strafpunt op je rijbewijs(als je die hebt). Niet proberen er onderuit te komen. :bignews: :police:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door Hans » 15 apr 2010, 07:31

Waarom moest je tekenen? Ik zou niks getekend hebben.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door jarno trulli » 15 apr 2010, 22:43

Nico L. schreef:Rustige plek opzoeken? Geen gevaar? Geen belachelijke snelheden? Sorry? Geen rijbewijs, niet rijden dus.....onder geen enkele voor waarde. Dus gewoon accepteren dat je de wet hebt overtreden, betalen en een strafpunt op je rijbewijs(als je die hebt). Niet proberen er onderuit te komen. :bignews: :police:
Iets met wie zonder zonden is werpe de eerste steen....
Laat ik vooropstellen dat geld betaal ik wel dat is het probleem niet, het is een harde les. Je doet wat verkeerd en daar moet je dan voor bloeden, prima. Maar ik heb geen zin om een punt op mijn rijbewijs te krijgen terwijl ik wel geprobeerd heb om het op een zo veilig mogelijke plek te doen. Met een waarschuwing was ik ook genoeg geschrokken om het niet nog een keer te doen.
ik heb al 3 jaar mijn autorijbewijs, en zoals die agenten tegen mij tekeer gingen op het moment dat ik normaal vraag wat de procedure is en wat de gevolgen van mijn daad zijn?(mij stemverheffend uitleggen dat ik betere kennis van zaken moest hebben? hij is hier de landverrader, niet ik toch?) Heb ze toen ''vriendelijk'' gevraagd of ze voor iets wat me ongevoor 5 dagen salaris gaat kosten het misschien niet te veel moeite is om mij een kwartiertje te woord te staan.
Ik moet me aan procedures houden tegenover mijn klanten, lijkt mij dat zij die plicht ook hebben en als zij daar fouten in maken reken ik ze daar graag op af.
Buk hier al vaak zat in nederland als hardwerkende geen uitkering of stufi trekkende fulltime werkende deeltijd student, en zal best in het nadeel zijn omdat ik geen bruine vrouwelijke moslim ben.

Hans de rede dat ik heb getekend was omdat ik een verklaring moest tekenen en ik niet het idee had dat het nou zoveel chiller zou zijn om mee te gaan naar het bureau.

Binnen welke termijn moet ik zowierzo bericht krijgen?

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door HansD » 15 apr 2010, 23:21

Tja mijn commentaar zal je ook wel niet bevallen maar als je zoiets doet weet je dat je een risico loopt en dan moet je ook niet janken als je moet betalen en/of een punt op je rijbewijs krijgt. :'(

De politie is ook niet mijn grootste vriend maar met opmerkingen als:
Het vervolg kan je van onze laffe medemens(eigenlijk te veel eer) kan je al raden,
hij is hier de landverrader, niet ik toch?
Buk hier al vaak zat in nederland als hardwerkende geen uitkering of stufi trekkende fulltime werkende deeltijd student, en zal best in het nadeel zijn omdat ik geen bruine vrouwelijke moslim ben.
terwijl je zelf bewust de situatie creeërt zet je jezelf direct buitenspel voor een normale discussie en/of reactie.

Je had ook die vriend met rijbewijs kunnen laten rijden en zelf luisteren of is dat een te ingewikkelde gedachtegang?.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door jarno trulli » 15 apr 2010, 23:42

HansD schreef:Tja mijn commentaar zal je ook wel niet bevallen maar als je zoiets doet weet je dat je een risico loopt en dan moet je ook niet janken als je moet betalen en/of een punt op je rijbewijs krijgt. :'(

De politie is ook niet mijn grootste vriend maar met opmerkingen als:
Het vervolg kan je van onze laffe medemens(eigenlijk te veel eer) kan je al raden,
hij is hier de landverrader, niet ik toch?
Buk hier al vaak zat in nederland als hardwerkende geen uitkering of stufi trekkende fulltime werkende deeltijd student, en zal best in het nadeel zijn omdat ik geen bruine vrouwelijke moslim ben.
terwijl je zelf bewust de situatie creeërt zet je jezelf direct buitenspel voor een normale discussie en/of reactie.

Je had ook die vriend met rijbewijs kunnen laten rijden en zelf luisteren of is dat een te ingewikkelde gedachtegang?.
Leuk trouwens die opmerking over een te ingewikkelde gedachtegang, lekker kleineerend en op de persoon... Zo werd ik gister ook al toegesproken. Maar om er even op in te gaan, ik ben in beginsel tegen iedereen zeer beleefd en zo ook gister, en als ik beleefd ben verwacht ik ook dat mensen mij dan beleefd te woord staan als ik dan weer word afgebekt als een klein kind heb je het bij mij verbruikt.

Die vriend van me heeft zijn hand gebroken na een nogal naar brommer ongeluk wat overigens niet zijn schuld was voor ik daar weer commentaar op krijg.

Nou als je weet voor wat voor onzinnige dingen ik een boete heb gehad dan kan je mijn reactie misschien enigzins begrijpen, boete voor wildplassen in een hondenuitlaat gebied midden in de nacht, als grap van een zeer goed bevriende buurman zijn buitenbankje midden in de nacht verplaatsen schijnt baldadigheid te zijn en kost je 150 euro, terwijl je dit duidelijk aangeeft en ondertussen de bank al hebt terug gezet. zonder licht fietsen om 9 uur sochtends en dan nu dit weer en elke keer ben ik behandeld als één of andere lowlife of kleinkind. Maar als je dan aangifte kan doen waar blijkbaar geen quota voor gehaald hoeft te worden hoeft er totaal geen moeite voor je gedaan worden(moest aangifte doen omdat mijn bankpas geskimmed was).
Kan je je dan misschien voorstellen dat ik enigzins klaar ben met die mensen?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door GTRene » 15 apr 2010, 23:47

balen, het kan best zijn dat omwonenden hebben gebeld of dat ze daar af en toe controleren omdat op die doodlopende weg vaker wat "gespeeld" wordt?
vaak ook worden andere de "dupe" van wat anderen verpesten...dan zijn ze net zo happig op jou als jij op hen...klote, je kan tegenwoordig niet zo veel meer wat vroeger nog als vrij "normaal" beschouwd werd.
:shithappens:

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door jarno trulli » 15 apr 2010, 23:52

dat idee heb ik zowierzo, want het was wel heel toevallig. Nadeel van een hoogtoerige 2takt met open demper en speciaal crossfilter is dat het inderdaad nogal veel geluid produceerd als die in zijn powerband schiet.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door HansD » 15 apr 2010, 23:57

Leuk trouwens die opmerking over een te ingewikkelde gedachtegang, lekker kleineerend en op de persoon...
:clap: :clap: je hebt het dus begrepen, heel goed van je. Ongeveer net zo kleinerend zoals jij zelf schrijft over die agenten.
Die vriend van me heeft zijn hand gebroken na een nogal naar brommer ongeluk
En die brommer moest perse vandaag getest worden? Daarbij had die vriend toch ook heen gereden? En dan lukt het teststukje niet?
en elke keer ben ik behandeld als één of andere lowlife of kleinkind.
En dat zou wellicht niet iets met jouw reactie te maken kunnen hebben? Ik heb ook wel eens boete's gekregen waarbij ik als een klein kind toegesproken werd maar over het algemeen viel het wel mee. Als je je in het gesprek net zo opstelt als in je posts kan ik me heel goed voorstellen dat ze snel klaar met je zijn.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door GTRene » 16 apr 2010, 00:06

jarno trulli schreef:dat idee heb ik zowierzo, want het was wel heel toevallig. Nadeel van een hoogtoerige 2takt met open demper en speciaal crossfilter is dat het inderdaad nogal veel geluid produceerd als die in zijn powerband schiet.
ai...ja dat kan bijna niet meer tegenwoordig, dan denken ze van, daar heb je weer van die knapen met die herrie brommers :mrgreen: misschien al een paar keer eerder iets soortgelijks gebeurt daar(met groepjes scheur figuren zeg maar) en nu was jij daar en bingo? met zo'n herrie uitlaat kunnen ze je ook vrij makkelijk traceren :nerd:
Hopen dat het meevalt.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door jarno trulli » 16 apr 2010, 00:13

zoals je kan lezen staat er dat ik ze beleefd bejegend heb en ook netjes al hun bevelen opgevolgd heb, ik heb niets raars gedaan of gezegd. Ze mogen me best de les lezen als het ergens op slaat, maar als ik ze netjes te woord sta en dat heb ik nog vrij lang vol gehouden dan is bij mij de emmer op een gegeven moment ook vol en dan gaan we wel op hun niveau verder. Je moet je aanpassen aan het niveau van de ander en dat heb ik gedaan. Ik weet niet wie die mensen denken dat ze zijn dat ze mij of iemand anders die ze met fatsoen behandeld zo behandelen. Zo ga ik ook niet met mensen om.
Mag ik je trouwens corrigeren het is een volwaardige motor. We zijn naar de testlocatie gelopen met dat ding omdat die andere jongen niet kon rijden, en ja het is niet handig maar als je zelf een nieuw speeltje hebt wil je ook graag even kijken of dat was is. Ik zal hierbij vast mijn excuses maken dat ik af en toe van dingen kan genieten en lol er van kan hebben om ook te kijken of dat werkt. En dat ik in mijn enthausiasme naar een doodlopende weg ben gelopen in de polder.
Blijkbaar heb jij een goede reden om een hogere pet(beetje dubbel) op te hebben van deze mensen maar die mening is mij jammer genoeg niet aangedaan om bovengenoemde redenen. Jij zal het ongetwijfeld ook eens zijn met het beleid om snachts op een lege 3 baans snelweg zonder enig gevaar op snelheid te controleren want ja regels zijn regels en het gaat uiteraard niet om de gevaarsetting.
PS: no hard feelings zo'n vervelende man ben ik in het echt niet en jij ongetwijfeld ook niet.
Laatst gewijzigd door jarno trulli op 16 apr 2010, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door GTRene » 16 apr 2010, 00:23

:mrgreen: vroeger ook aardig wat getest op straat :angel: ook wel eens met van die demperloze uitlaten, hoe heten die toch, aan het eind zo'n dun pijpje :mrgreen: op de crossbrommers :df:
wat een lol, toen waren er ook al wel mensen die (als ze tel hadden) de politie belden, maar deed alleen het hoog nodige(afstellen en testen) en in mijn tijd (long time ago, denk aan jaren 1976<>1981 ofzo :bag: ) "kon" dat nog een beetje(met mate natuurlijk)...
Misschien dat die agenten al heel wat naar hun hoofd hebben gekregen, niet dat ik het dan goed praat(zei moeten ook beter weten)...maar begrijp je wel een beetje, ik heb zoiets terwijl je netjes bleef ook wel eens t horen gekregen maar dan met auto aanhoudingen, je moet dan proberen rustig te blijven en beter te zijn dan hen zonder dat ze nog minder leuk gaan doen.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door jarno trulli » 16 apr 2010, 00:41

Het is min of meer een wegreplica van de aprillia racers van de gp125, weegt rijklaar 120kg(frame weegt 9,5kg origineel) en 35pk standaard wat echt een super stuur fietsje maakt. Het is zo´n mooi handgelast expansievat met de standaard einddemper erop. Verder zit er een powervalve op die pas bij 7500 toeren opengaat zodat die onderin nog enigzins vermogen heeft. Maar inderdaad mijn vader heeft vroeger in zijn jeugd het ook een keer meegemaakt en die kwam er met een waarschuwing vanaf toendertijd.
Ik heb ook nog de discussie geprobeerd aan te gaan of deze gasten nou nog enigzins respect willen krijgen ofdat het verkapte belastingbeambten waren. En toen zei die van nou dat heb ik niet nodig dat krijg ik wel door mijn uniform. En toen kreeg ik een preek dat zich er de avond ervoor iemand beschonken tegen een boom had gevouwen, waarop ik vroeg wat dat hiermee te maken had want ik ben al aan het lessen en nog geen druppel alcohol aangeraakt en reed op een rechte weg? en toen probeerde die nog te vertellen hoe gevaarlijk de rs125 is want hij was zeker 600cc en kon toch rond de 250, hij was wel verbaasd toen ik zei dat ik al blij was als die de 170 haalde en het maar 125cc was. Voor ik hier ook weer op aan gevallen word dit was pas aan het eind van het gesprek toen ik al aardig stond te koken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door GTRene » 16 apr 2010, 01:03

het verhaal heeft 2 kanten, valt ook niet altijd mee en juiste balans te vinden... wie weet hebben zij ook opdrachten...snel weer vergeten, soms tref je het en soms valt er geen land mee te bezeilen :whistle:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door romo » 16 apr 2010, 07:28

GTRene schreef:het verhaal heeft 2 kanten, valt ook niet altijd mee en juiste balans te vinden... wie weet hebben zij ook opdrachten...snel weer vergeten, soms tref je het en soms valt er geen land mee te bezeilen :whistle:

Nee................niet vergeten, zeker niet...........................onthouden, leren.....................en het anders en beter doen....................

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door Eric H » 16 apr 2010, 09:44

romo schreef:
GTRene schreef:het verhaal heeft 2 kanten, valt ook niet altijd mee en juiste balans te vinden... wie weet hebben zij ook opdrachten...snel weer vergeten, soms tref je het en soms valt er geen land mee te bezeilen :whistle:

Nee................niet vergeten, zeker niet...........................onthouden, leren.....................en het anders en beter doen....................
+1

Al denk ik dat dat hier wel het geval is.
Ergens snap ik Jarno wel in zijn vraagstelling, maar door de "ruis" in het verhaal gaat het over "laffe medemensen" e.d.

Wat Jarno bedoelt en wil weten is, of er binnen de regels van de wet manieren zijn om het proces verbaal onderuit te halen.
Iets wat duurbetaalde advocaten iedere dag doen om mensen vrij te krijgen. Gewoon de mazen van de wet opzoeken en gebruiken, daar is naar mijn mening niets mis mee.

Echter door zelf al de voorzet te geven over blaren en billen geeft gaat de discussie juist die kant op.
Jarno, goedbedoelde tip, kijk op flitsservice.nl of stuur Macboy een PB-tje.

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door Jarno » 16 apr 2010, 10:11

Ik zeg: betalen en je "verlies" dus maar gewoon vergeten en er beter uitkomen voor de toekomst.

Ik heb zelf jaren lang getest op zulke afgelegen weggetjes om het NK brommersprint
veilig te stellen.
Dit ging ook vaak samen met een afkeurende blik van de Politie :'(
Gelukkig bleef het in die tijd nog altijd bij een waarschuwing en de woorden: "niet weer doen"
Ander plekje zoeken en dan daar hetzelfde ritueel weer meemaken...
Maar de aanhouder wint :banaan:
Toch wel even twee keer kampioen geworden in de 50cc met een Honda NSR :popcorn:

Later ben ik met mijn 250 RGV vies gepakt met een voorwaarlijke rij-ontzegging en 2500,- gulden
boete... Hadden ze mij dus lekker toch nog even te pakken... :shithappens:

Maar voor jou eerst succes gewenst en ik hoop dat het je geen punt kost.
En straks lekker sturen op een stuurfiets pur sang.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door GTRene » 16 apr 2010, 10:46

romo schreef:
GTRene schreef:het verhaal heeft 2 kanten, valt ook niet altijd mee en juiste balans te vinden... wie weet hebben zij ook opdrachten...snel weer vergeten, soms tref je het en soms valt er geen land mee te bezeilen :whistle:

Nee................niet vergeten, zeker niet...........................onthouden, leren.....................en het anders en beter doen....................
Dat bedoel ik toch :wink: ff balen, maar die dag dat moment snel vergeten! de rest lijkt me logisch :forum:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door wjn » 16 apr 2010, 15:58

jarno trulli schreef:Die vriend van me heeft zijn hand gebroken na een nogal naar brommer ongeluk wat overigens niet zijn schuld was voor ik daar weer commentaar op krijg.
Hij had 'm er wel heengereden, schreef je in je beginpost. Misschien moet je je "vriend" eens vragen waarom hij iemand zonder rijbewijs laat rijden.

Maar goed, interessant detail wat ik mis, hebben ze zelf legitimatie laten zien of heb je dat gevraagd? Meestal worden ze (ik generaliseer, klopt) al gepikeerd als je hun legitimatie durft te vragen.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door jarno trulli » 16 apr 2010, 19:59

Omdat we elkaar al 10 jaar kennen en hij zoiets had van joh je kan lest al rijden kan je al dus als jij denkt dat je het kan dan moet je het zelf weten.

Nee agenten hebben zich niet gelegitimeerd, heb vandaag wel een brief ontvangen met de beide gele briefjes. Ik hoop dat het bij de rechter een schikking gaat worden en een voorwaardelijk verlies van een punt bij recidive. http://www.goeievraag.nl/vraag/aangehou ... pland.2752 Had wel dit gevonden en heb me les wel geleerd. Stom en niet meer doen, hoewel ik het nogsteeds flauw vind dat ze geen waarschuwing gaven had net zoveel impact gehad en dan had ik misschien wat meer sympathisie voor ze gekregen.
Dan betalen en dan was het een dure les en lach ik er over een paar jaar wel weer om.
Vervelendste vind ik eigenlijk dat tot ik uitsluitsel heb nu ook maar gewoon netjes ben gaan rijden en me aan de snelheid hou omdat als het voor de rechter komt het me niet handig lijkt als er nog een artikel 5 of iets dergelijks bij komt en ik nog meer boetes ff niet kan hebben.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door Tim R » 17 apr 2010, 10:49

Dat hier uberhaupt nog een discussie over kan ontstaan...

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door Luca » 18 apr 2010, 10:43

Geen rijbewijs............. niet rijden...............

Dus gewoon slikken en betalen.

Je zou maar net iemand op die rustige weg aanrijden die dacht dat daar toch niemand zou rijden.........

Geen rijbewijs is geen verzekering is voor de rest van je leven betalen.

Trouwens bij herhaling wordt je motor meteen afgepakt. 8)

Succes verder met je rijbewijs halen.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: aangehouden voor rijden zonder motorrijbewijs a

Bericht door jarno trulli » 18 apr 2010, 16:55

er is hier toch ook discu
Tim R schreef:Dat hier uberhaupt nog een discussie over kan ontstaan...
Of ik heb wat gemist maar er is hier geen discussie of het goed of fout is? het is fout dat weet ik ook wel maar je hebt als burger nou eenmaal rechten en waarom zou ik het niet mogen aanvechten als de mogelijkheden er zijn dat was alleen mijn vraag. Maargoed nooit gedacht dat df roomser was dan de paus.
Luca schreef:Geen rijbewijs............. niet rijden...............

Dus gewoon slikken en betalen.

Je zou maar net iemand op die rustige weg aanrijden die dacht dat daar toch niemand zou rijden.........

Geen rijbewijs is geen verzekering is voor de rest van je leven betalen.

Trouwens bij herhaling wordt je motor meteen afgepakt. 8)

Succes verder met je rijbewijs halen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2, mij zie je pas weer op een motor als het het roze pasje aangepast is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 214 gasten