Lekker motorweertje !

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 27 mar 2019, 18:32

Maar hier nog geen kilometers gereden. Wel alweer een paar weken aan het kijken om een budget bike erbij te kopen om wat kilometers op te maken. Vorig jaar scoorde ik een '98 GSXR600 voor 1300 die voor sub 2k klaar was om kilometers te maken. Zoiets zag ik wel weer zitten te meer omdat ik em aan het einde van het seizoen weer verkocht voor 1750 ofzo.

Zoals altijd, als je echt zoekt dan tref je het niet :lol: Na wat achter het net gevist te hebben ben ik nog naar een RSV mille 1000R wezen kijken. Ohlins rondom, Spiegler remmerij, niet al teveel kilometers en niet zo goedkoop als de GSXR maar wel aan de onderkant van de markt en ook nog redelijk in de buurt. Dus ik kijken.... banden half af en op leeftijd, Ohlins achterveer was vervangen door een standaard Sachs.... ja de vorige eigenaar heeft alles aan laten passen naar het beste van het beste....uhuh. Loop ik naar de andere kant van de motor heeft het ding gewoon op 1 kant gelegen. "ah joh, die paar krasjes...kun je toch geen schade noemen" :bag: "Zal ik em ff starten voor je?" Nee laat maar, succes erme :tong uitsteken:

Dus toen maar een Ducati (999s) uit de rij getrokken om klaar te maken voor het seizoen en dat begon alweer met een belachelijk vast vastzittend olie filter. Je kunt er ook zo lekker bij met zeker wel een centimeter grip omdat ie verzonken in het carter ligt. Maar goed, na het filter half gesloopt te hebben heb ik eindelijk gewonnen. Nu nog ff wachten op wat onderdelen. Ondertussen de 916 ook maar uit de rij getrokken voor onderhoud en aangezien ik daar zowat alles al voor in huis had ga ik die maar klaar maken. Met de riemen die er nu meer dan 4 jaar om zitten durfde ik het blok niet meer aan te slingeren zo en bij controle bleek dat maar goed ook. Er zit zo weinig spanning op dat je de spanrol gewoon rond kunt draaien, volgens mij heb ik de laatste rit zelfs mazzel gehad :) Dus die moeten wel echt vervangen worden en dat is toch wel meer priegelen dan bij mijn "oude" Monster S4R waar het een kwestie was van distributie kappen los en go ahead.... Dus de halve kabelboom los is de volgende stap de mono seat en waarschijnlijk de tank eraf. Volgens mij heb ik dan wel ruimte..

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 27 mar 2019, 18:39

Thomas H schreef: 27 mar 2019, 18:22 Pittig ritje geweest Youp! Mij zou die viezigheid enorm frustreren, kan je weer gaan poetsen...

Niels, vertel eens wat over die Daytona? Ik zie die als 1 van de kanshebbers ter vervanging van de SV1000 over 1 a 2 jaar..
Briljante motor. De beste die ik heb gehad maar ik moet toegeven, ook de meest nieuwe en meest moderne. De "zit" moet je wel passen, je zit vrij hoog en vrij ver voorover. Ik vond het met mijn 178cm voor een racer perfect omdat je niet met opgevouwen benen erop zit zoals bij de wat oudere racers.

De drie cilinder is geweldig. Relatief veel koppel maar draait ook 15000rpm met werkelijk een briljant geluid. Qua sturen is het met afstand de meest gemakkelijke en meest vertrouwenwekkende motor die ik heb gereden. Bij het inrijden waarbij ik niet hoger dan 12000RPM mocht en af en toe een versnelling te hoog in de bocht reed ik nog een 2:05 op Assen. De Pirelli Super Corsa's helpen daarbij ook wel wat mee natuurlijk.

Ik weet niet hoe de SV1000 zich verhoudt tot een TL1000S (ik had een '99) maar wellicht dat een Daytona wat te goed en daardoor te saai is. Met de TL ben ik nooit vriendjes geworden maar de Daytona...goeiedag wat een geweldige motor!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door romo » 27 mar 2019, 20:20

Daytona fantastische fiets idd, wat een pracht ontwerp, heerlijk ding.

Heb afspraak voor het jaarlijkse onderhoud beurtje gemaakt, even >15gr en dan kan ie weer.

Heb nog even de nieuwe S1000RR overwogen, maar de HP4 vind ik toch specialer, even wachten op een ultieme nieuwe uitvoering.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Youp » 27 mar 2019, 20:54

Daytona's zijn gaaf! Het is eens wat anders. Als ik ooit een supersport zou kopen, staat die hoog op de nominatielijst. Maar voorlopig wil ik geen supersport... :mrgreen:

Thomas H schreef: 27 mar 2019, 18:22 Pittig ritje geweest Youp! Mij zou die viezigheid enorm frustreren, kan je weer gaan poetsen...

Niels, vertel eens wat over die Daytona? Ik zie die als 1 van de kanshebbers ter vervanging van de SV1000 over 1 a 2 jaar..
Niels schreef: 27 mar 2019, 18:18 Pfffff, heb dat destijds gehad met mijn nieuwe Daytona 675. Stond nog geen 500km op kom ik op een landweg met 2cm drap erop, ben meteen door gereden naar de carwash om em af te spuiten....

Ik ben niet echt een poetser, meer een rijder. Daar heb ik de BMW ook voor, meters maken. :) Maar oké, ik heb thuis wel de bagger er even afgespoten, ja... ;)

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Thomas H » 28 mar 2019, 10:07

Zijn er foto's van de Italiaanse broeders Niels? Klinkt als een lekkere verzameling zo.
Wat je/jullie zeggen over die Daytona is exact wat ik ook in m'n hoofd heb. Combinatie van een stoer uiterlijk, lage gewicht en die o zo mooie 3 cilinder maken hem erg begeerlijk! Moet mij misschien alleen wat zorgen maken over de lengte met m'n 1.93m lengte..

De SV is t.o.v. de TL al een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. De bijnaam widow maker is hierbij achtergelaten. Heb zelf nooit op een TL gereden, maar moet ook nog een beetje vriendjes worden met de SV. Heb hiervoor een '92er CBR 600 F gehad. Ik denk dat die wat vergelijkbaar is met zo'n Daytona. Dat was een heerlijke gooi en smijt fiets. Kende die fiets op m'n duimpje, wat uiteindelijk ook de rede is geweest om over te stappen naar de SV.

Ik moet de SV nog wat beter leren kennen. Vindt hem niet heel stabiel in de bochten op hoger tempo. Merk bij uitaccelereren van de bocht dat ie wat onrustig achter is. Hij glibbert en glijdt soms een beetje. Mogelijk hoort dit wel bij een 2 cilinder, maar met de Honda had ik dit nooit.
Vering wordt binnenkort aangepast (voor iig), dat moet al een hoop schelen. Dan halverwege dit seizoen komen m'n vertrouwde banden er weer onder (Michelen Pilot Power 2ct). Daar dan ook maar eens een circuitdagje mee pakken. Scheelt dat ik om de hoek bij Zandvoort woon, hoewel Assen een veiligere keus is qua circuit..

Afbeelding

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Estoque » 28 mar 2019, 10:13

Grappig, ik ben juist een poetser!
Maar ik ben dan ook zo'n suffe tuffel die bij thuiskomst gelijk de spuitbusjes tevoorschijn haalt om alle vliegjes en dergelijke er weer af te halen.

Met slecht weer komt mijn 701 gewoon niet buiten. Zoals vorige week, dan zorg ik dat ik zowel 1 auto op het werk heb staan en 1 thuis heb staan, zodat als ik met de motor naar het werk rijdt en het 's middags begint te regenen ik nog altijd met de auto naar huis kan.

Krasjes en onregelmatigheden maken mij gek, net als kettingvet op je achtervelg. :D
Dus netjes na het kettingsmeren met een poetsdoek deppend over de ketting om residu eraf te halen en na elk ritje even de achtervelg schoonmaken.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Richardt. » 28 mar 2019, 10:26

Pak en helm maak ik wel altijd netjes vlieg vrij en de voorkant van de motor vaak ook nog wel, maar daar houdt het wel mee op.

Waarmee maak je de achtervelg makkelijk en goed schoon/vetvrij?

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Thomas H » 28 mar 2019, 10:28

Ik kan me redelijk vinden in je verhaal, maar een 2e auto bij werk zetten voor het geval dat heb ik nog niet eerder gehoord haha!
Ik poets in principe ook na elke rit, wordt onrustig van een vieze motor..

Ik maak de achtervelg altijd schoon met een microvezeldoek waar ik WD-40 op spuit. Werkt perfect. Lampenolie wordt er ook wel eens voor gebruikt, voor mij werkt WD40 hartstikke goed. Wel uitkijken voor zand bij velgen die in kleur gespoten zijn. Kan snel krassen geven.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Estoque » 28 mar 2019, 12:48

Richardt. schreef: 28 mar 2019, 10:26 Pak en helm maak ik wel altijd netjes vlieg vrij en de voorkant van de motor vaak ook nog wel, maar daar houdt het wel mee op.

Waarmee maak je de achtervelg makkelijk en goed schoon/vetvrij?
Als we zand op zit dan eerst met hoge druk spuit en Aluminium velgen reiniger van Meguirs.

Als dat er niet op zit, of minimaal. Dan met een hoop Motorreiniger op een vochtige microvezeldoek.

Vetvrij maken doe ik ook met WD40 en een microvezeldoek. Haal ik rubber mee van de uitlaat en vet van de achterbrug.

30 sec in laten trekken en klaar.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Youp » 29 mar 2019, 18:24

Op het circuit lig ik regelmatig op mijn snufferd, dingen gaan kapot én alles wordt super snel ranzig natuurlijk... :mrgreen:

Afbeelding

Ik kan me die poets-OCD niet meer permiteren, dan zou ik geen leven hebben. Welke emoties de brommers ook losmaken, het zijn voor mij toch primair gebruiksvoorwerpen. :)

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Thomas H » 01 apr 2019, 09:06

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 01 apr 2019, 09:38

Thomas H schreef: 28 mar 2019, 10:07 Zijn er foto's van de Italiaanse broeders Niels? Klinkt als een lekkere verzameling zo.
Wat je/jullie zeggen over die Daytona is exact wat ik ook in m'n hoofd heb. Combinatie van een stoer uiterlijk, lage gewicht en die o zo mooie 3 cilinder maken hem erg begeerlijk! Moet mij misschien alleen wat zorgen maken over de lengte met m'n 1.93m lengte..

De SV is t.o.v. de TL al een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. De bijnaam widow maker is hierbij achtergelaten. Heb zelf nooit op een TL gereden, maar moet ook nog een beetje vriendjes worden met de SV. Heb hiervoor een '92er CBR 600 F gehad. Ik denk dat die wat vergelijkbaar is met zo'n Daytona. Dat was een heerlijke gooi en smijt fiets. Kende die fiets op m'n duimpje, wat uiteindelijk ook de rede is geweest om over te stappen naar de SV.

Ik moet de SV nog wat beter leren kennen. Vindt hem niet heel stabiel in de bochten op hoger tempo. Merk bij uitaccelereren van de bocht dat ie wat onrustig achter is. Hij glibbert en glijdt soms een beetje. Mogelijk hoort dit wel bij een 2 cilinder, maar met de Honda had ik dit nooit.
Vering wordt binnenkort aangepast (voor iig), dat moet al een hoop schelen. Dan halverwege dit seizoen komen m'n vertrouwde banden er weer onder (Michelen Pilot Power 2ct). Daar dan ook maar eens een circuitdagje mee pakken. Scheelt dat ik om de hoek bij Zandvoort woon, hoewel Assen een veiligere keus is qua circuit..

Afbeelding
Verkopen dat ding. Die ervaring had ik ook met de TL ondanks dat die op een setje Michelin’s stond. Nu is de TL nog bruter met een nog minder goede achtervering maar als ik dat zo lees... Ducati heeft het wat dat betreft veel beter voor elkaar. Na de TL dacht ik dat ik dat ik geen “twee cilinder man” was maar uiteindelijk toch een 916 (erbij) gekocht en toen wist ik dat het ook anders kan. Vervolgens nog een 999S (140pk) gekocht en zelfs die is stukken vriendelijker en zeker niet minder bruut.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Estoque » 01 apr 2019, 10:33

Gisteren maar weer een rondje getrapt met de husky. 300km in het zonnetje <3
Afbeelding

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Thomas H » 01 apr 2019, 11:25

Lekker Estoque, ik ben gister met wat maten ook weer op pad geweest. Ongetwijfeld dat jij de meest speelse fiets mee had?

Gister toch wat meer gevoel gekregen in de SV. Eerst flink wat snelweg kilometers gemaakt, maar eenmaal aangekomen in Steenbergen hebben we daar in de omgeving gereden. Langzamerhand neemt het vertrouwen toe in de fiets. Om echt een beetje lol te hebben lopen de snelheden al gauw op. Bochten boven de 80 km/h gaan prima, dan is ie redelijk betrouwbaar. Onder de 80 gaat het allemaal wat minder soepel, iets zenuwachtiger. In juni gaan we een paar dagen naar de Eifel toe. Ben erg benieuwd hoe de Suus het daar doet. Na dat moment maar eens de balans opmaken. Het ene moment ben ik echt blij met de SV, maar het andere moment zit er ook twijfel...

Grappig Niels, ik twijfelde ook even over de 2 cilinder gister. Had even kort gewisseld met een maatje die een Triumph Speed Triple 1050 had. Enorm gaaf die soepele 3 cilinder, maar de beleving is toch wel ietsje minder... Zo'n 916 is wel flink "werken" toch? Of nee, ik ben in de war met een 748 waar ik eens op gereden had. Enorm gaaf qua beleving, wel echt werken in de bochten (wat niet direct negatief is)

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Estoque » 01 apr 2019, 11:35

Thomas H schreef: 01 apr 2019, 11:25 Lekker Estoque, ik ben gister met wat maten ook weer op pad geweest. Ongetwijfeld dat jij de meest speelse fiets mee had?
Jup, verreweg! 300km met een gemiddelde van 76km/h geeft wel aan dat tempo maken geen enkel probleem is mijn brommer.

Tevens is het ook de minst comfortabele motor van het stel. Hadden er een weggetje in Duitsland er tussen zitten van 8km lang, dat niets anders was dan een geasfalteerd wasbord. Mijn god wat trillen.

Heb nog het idee dat mijn voeten los aan mijn enkels zitten. Ben volledig uit elkaar getrild.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Philipoo » 01 apr 2019, 12:49

Vanochtend de FZ1 met stapvoets rijden neergelegd, kont schoof onder me vandaan, geloof dat het asfalt toch wat gladder was dan dat ik dacht.. zonde!

Schade valt gelukkig mee, paar krasjes op bar end en einddemper. Remsteun rechts is gebroken en rempedaal is wat verbogen. Gelukkig geen schade aan tank/kappen/lakwerk of wat dan ook. Nu maar gelijk een mooi rearsetje besteld wat ik eigenlijk al wilde.
Laatst gewijzigd door Philipoo op 05 apr 2019, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 01 apr 2019, 13:10

Altijd link in deze periode van het jaar. Het moet ff warm worden, daarna ff goed spoelen met bakken regen en dan weer mooi warm weer :blink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 01 apr 2019, 13:14

Thomas H schreef: 01 apr 2019, 11:25 Grappig Niels, ik twijfelde ook even over de 2 cilinder gister. Had even kort gewisseld met een maatje die een Triumph Speed Triple 1050 had. Enorm gaaf die soepele 3 cilinder, maar de beleving is toch wel ietsje minder... Zo'n 916 is wel flink "werken" toch? Of nee, ik ben in de war met een 748 waar ik eens op gereden had. Enorm gaaf qua beleving, wel echt werken in de bochten (wat niet direct negatief is)
Valt mee. Punt is dat je em goed moet afstellen qua vering en balhoofdhoek. Dat moet ik bij de 916 nog doen, dat is nogal een verschil met de 748SP die ik nog heb staan terwijl de geometrie in de basis hetzelfde is. Die 748 stuurt echt geweldig.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Estoque » 01 apr 2019, 14:47

Philipoo schreef: 01 apr 2019, 12:49 Vanochtend de FZ1 met stapvoets rijden neergelegd, kont schoof onder me vandaan, geloof dat het asfalt toch wat gladder was dan dat ik dacht.. zonde!

Schade valt gelukkig mee, paar krasjes op bar end en einddemper. Remsteun rechts is gebroken en rempedaal is wat verbogen. Gelukkig geen schade aan tank/kappen/lakwerk of wat dan ook. Nu maar gelijk een mooi rearsetje besteld wat ik eigenlijk al wilde.
Dat zuur! Gelukkig van het mee.

Gisteren bijna het zelfde gedaan. Reden een nieuw geasfalteerde weg op, haaks linksaf. Gelijk wat grind onder het achterwiel die mooi onder mij vandaan schoof. Had mijn voet al uit, maar toch even een schrikmomentje.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Richardt. » 01 apr 2019, 15:26

Nieuw asfalt, daar was ik ook even bang voor.

Zaterdag de eerste 100km gemaakt, op veel mooie wegen hebben ze het asfalt vervangen. Dat is fijn, want zo strak als een biljart laken maar idd wel even oppassen de eerste tijd.

Ohja, ze hebben bij al deze wegen ook de max snelheid aangepast van 80 naar 60 :bag:
Nu staan ze nooit te controleren op deze wegen, maar ik hou mn hart vast voor dit motorseizoen :police:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Peric » 01 apr 2019, 15:39

Niels schreef: 01 apr 2019, 13:14Valt mee. Punt is dat je em goed moet afstellen qua vering en balhoofdhoek. Dat moet ik bij de 916 nog doen, dat is nogal een verschil met de 748SP die ik nog heb staan terwijl de geometrie in de basis hetzelfde is. Die 748 stuurt echt geweldig.
Ik heb de balhoofdhoek bij mijn motor vorig jaar anders gezet. Wat een wereld van verschil! Fiets stuurt veel lekkerder in. En heb de poten maar 1,5 cm omhoog laten komen.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Estoque » 01 apr 2019, 16:01

Richardt. schreef: 01 apr 2019, 15:26 Ohja, ze hebben bij al deze wegen ook de max snelheid aangepast van 80 naar 60 :bag:
Nu staan ze nooit te controleren op deze wegen, maar ik hou mn hart vast voor dit motorseizoen :police:
Binnen de bebouwde kom ben ik een nette rijder, maar daarbuiten gaat het gas erop en vertrouw ik op Waze en Flitsmeister.
Blijft een gok natuurlijk, maar die betuttelende snelheden die je overal mag zijn echt ruk.

Voor de rest rijd ik bijna altijd in Duitsland. 100km Duitsland in heb je gewoon al heel erg veel mooie weggetjes.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Youp » 01 apr 2019, 17:43

Niels schreef: 01 apr 2019, 13:14
Thomas H schreef: 01 apr 2019, 11:25 Grappig Niels, ik twijfelde ook even over de 2 cilinder gister. Had even kort gewisseld met een maatje die een Triumph Speed Triple 1050 had. Enorm gaaf die soepele 3 cilinder, maar de beleving is toch wel ietsje minder... Zo'n 916 is wel flink "werken" toch? Of nee, ik ben in de war met een 748 waar ik eens op gereden had. Enorm gaaf qua beleving, wel echt werken in de bochten (wat niet direct negatief is)
Valt mee. Punt is dat je em goed moet afstellen qua vering en balhoofdhoek. Dat moet ik bij de 916 nog doen, dat is nogal een verschil met de 748SP die ik nog heb staan terwijl de geometrie in de basis hetzelfde is. Die 748 stuurt echt geweldig.
Dat doet echt nie-mand volgens mij. Bij geen enkele brommer. Opstappen en rijden met de showroom settings. :bag:
Estoque schreef: 01 apr 2019, 14:47
Philipoo schreef: 01 apr 2019, 12:49 Vanochtend de FZ1 met stapvoets rijden neergelegd, kont schoof onder me vandaan, geloof dat het asfalt toch wat gladder was dan dat ik dacht.. zonde!

Schade valt gelukkig mee, paar krasjes op bar end en einddemper. Remsteun rechts is gebroken en rempedaal is wat verbogen. Gelukkig geen schade aan tank/kappen/lakwerk of wat dan ook. Nu maar gelijk een mooi rearsetje besteld wat ik eigenlijk al wilde.
Dat zuur! Gelukkig van het mee.

Gisteren bijna het zelfde gedaan. Reden een nieuw geasfalteerde weg op, haaks linksaf. Gelijk wat grind onder het achterwiel die mooi onder mij vandaan schoof. Had mijn voet al uit, maar toch even een schrikmomentje.
Beter klem je de tank gewoon stevig met je knieën. Dan stapt de kont niet zomaar weg (en kan je heel gecontroleerd powersliden op losse ondergrond). :)

Ga die supermoto cursus doen. :P

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 01 apr 2019, 18:05

Afstellen is ook wel een dingetje natuurlijk en ik denk dat er een groep is die out of the box op zo'n ding stapt en dan ben je nog wel redelijk bediend maar er is ook een groep die overal aan begint te draaien en te stellen en dan wordt het of een hork van een ding een instabiele zenuwpees zoals mijn 916 op dit moment is....

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 01 apr 2019, 20:05

Ik ging vanmiddag een rondje op de SH300 maar kwam er na anderhalf uur met bevroren benen vanaf zeg... .in het zonnetje uit de wind in de tuin (zuiden) is het lekker maar als je vaart maakt best fris.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten