Lekker motorweertje !

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 28 aug 2021, 22:34

Die S1000R touwens, WAT een geld.... en dan heb ik niet eens voor 2800 euro de M kleuren met gesmede wielen etc aangevinkt anders was het bijna 26k! :shock:
Bijlagen
S1000R_23k.JPG
S1000R_23k.JPG (169.88 KiB) 854 keer bekeken

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Fedmas » 28 aug 2021, 22:44

Ik mag me ook hier gaan melden! (Mocht ik eigenlijk al, heb een Pegaso uit '99 en een '07 ER-6n). Vandaag proefgereden op de nieuwe MT09 en de knoop doorgehakt en een nieuwe MT09 SP besteld. Levering in April(!). Voorzien van een aantal accessoires. Ben heel benieuwd en dat wordt een vervelend dik half jaar wachten. Overigens was de gewone MT09 ok al een erg fijne motor. Met name de quick shifter omhoog en omlaag, tof!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 29 aug 2021, 00:21

Gaaf, ook aan de prijs zie ik.

Met accessoires bedoel je voornamelijk hendels, boutjes, kapjes etc, daar zie ik mega veel van in de configurator.

Doen die packs ook nog wat? Staat er niet duidelijk bij wat sport of weekend etc inhoudt.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Fedmas » 29 aug 2021, 09:05

Vergeleken met de concurrentie beetje in het midden qua prijs. Heb zo'n 1000 euros aan accessoires erbij ja. Dat zijn zaken als korte plaathouder asbeschermers, paddockstand adapters, radiator cover, windschermpje, etc. Met wat opties wordt het inderdaad best een bedrag, maar vond de meerprijs voor de SP het wel waard. Overigens verwacht Yamaha de prijs te zien stijgen in 2022 irt hogere transportkosten.

Die packs zijn wel interessant maar voegen ook zaken toe die ik niet wilt. Sport = korte plaat, scherm, hendelbeschermers en pads op de tank. De eerste twee wil ik wel, de andere niet. Tour en Weekend zijn bagagespullen.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door e30touring1990 » 29 aug 2021, 09:36

Gefeliciteerd @Fedmas! mooie machine zon mt09(sp), klinkt ook goed met een aftermarket pijpje eronder.

@Knot, dat San Marino blauw staat 'em goed, snap wel dat je daarvoor kiest idd. Ik vind zo'n F900R met die optiepakketten die je noemt dan wel een complete motor voor t geld als je dat vergelijkt met die S1000R. Die zijn tweedehands trouwens volgens mij wel aardig te vinden rond 11k, bj 2016 en kmstand sub 30k.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Fedmas » 29 aug 2021, 09:51

Thanks! Pijp wacht ik nog even mee. Origineel klinkt hij best ok en weinig leuke Euro5 pijpen beschikbaar nog.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Karel » 29 aug 2021, 10:32

Duidelijke uitleg Knot.
En idd als je het zo leest zitten op de F900R ook alle electronische goodies.
Dacht dat ze daarop mss hadden bespaard want de S1000R is idd ineens een hele andere prijsklasse.

De blauwe ziet er ook nog eens heel gelikt uit en heeft toch mooie lijnen!

Ik had al eens met een XR gereden toen ze nieuw waren maar toen werd ik er niet warm van. 4cyl sloeg me toen ook beetje tegen op de openbare weg.
Had natuurlijk ook de fout gemaakt om er met mijn RC8 naartoe te rijden.
Maar voor mij is het meer een plekkwestie...vele andere modellen voelen als pocketbikes aan door mijn lengte (vooral benen).
Dus ga em nog eens een kans geven voor een ritje.

GS zou ook heel fijn sturen dus mss toch ook maar is testen.
RT vond ik heel aantal jaren ook maar niks...gigantisch boxer gewiebel. (Benieuwd of de GS dat ook zo fel heeft).

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Karel » 29 aug 2021, 10:37

Ga je nog met andere testen of zowieso de F900R?

Want geven ze bij de Japanse merken of BMW trouwens kortingen??
(Zelf nog nooit nieuw gekocht)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 29 aug 2021, 11:12

Zwart/rode Z900 kwam bij molenaar motors binnen en was dezelfde dag verkocht, korting is niet ter sprake bij deze tekorten zei Arie. Scooter had ik een schade inruil deal dus niet over korting gehad. In 2018 kreeg ik nog wel een ruime 5% mee op de SH300i toen.

BMW is heel anders handelen, ander publiek en stonden zat nieuwe motoren nog waar andere motorzaken half leeg staan (goedhart).

GSX-S750 heb ik een dag gehuurd, was het net niet. De 2cyl met ESA, rijmodi, cruise etc geeft je weer eens heel wat anders dan de standaard 4cyl Japanse toerenjankers.

Z900 huur ik later nog wel een keer een dagje. Nienke vind hem minder mooi dus wordt sowieso de bmw of de suzuki.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Kasteel » 29 aug 2021, 11:36

Goede kleur Rody! Congrats Fedmas, wel even levertijd :|!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 29 aug 2021, 12:39

En die levertijden kunnen ook nog eens op gaan lopen, al verwacht ik minder drama als bij de plug-in hybride auto's. Wil zelf eigenlijk ook pas in feb/mrt/apr gaan kopen maar als het er nu staat in de showroom zoals je het ongeveer zou willen hebben waarom niet?

Staan die MT09SP er ook niet ergens in het land?

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Fedmas » 29 aug 2021, 14:25

Nee alle SP's zijn weg. Mensen die in maart besteld hebben krijgen hem dit jaar niet eens meer. Prijzen gaan waarschijnlijk over gehele linie omhoog want transportkosten zijn significant gestegen. Gewone zijn nog wel dit jaar te leveren. Van Meel had er met mij erbij 8 in bestelling. Ongeveer 40 MT09's verkocht, waarvan 1 op de 5 een SP.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Karel » 29 aug 2021, 14:43

Via Belgie kopen?


https://www.autoscout24.com/offers/yama ... aign=share


Final price: € 10,290.-
Mileage: 880 km
First registration: 01/2020

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Fedmas » 29 aug 2021, 14:46

Is 't oude model

Gebruikersavatar
Jaws
Berichten: 357
Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jaws » 29 aug 2021, 16:53

Bovendien volle BPM met die km stand

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Karel » 29 aug 2021, 18:44

Aha dus ook BPM op moto’s.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Fedmas » 29 aug 2021, 18:50

ja! regel is 1 jaar oud of 6000km? dan volle BPM én btw.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39711
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Arthur » 29 aug 2021, 19:04

Nee, zit iets anders volgens mij. Geen zin om te Googlen :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 01 sep 2021, 11:03

Gistermiddag met de SH350 naar Den Haag gereden om een middagje de demo F900R mee te nemen, raar gevoel in full motorpak op de scooter maar je voelt je wel veiliger en gaat met dat ding ook harder de bochten door.

De demo was zoals de nieuwe ook in de showroom stond, san marino blauw full options. Zithouding iets rechterop maar vooral als je een voet aan de grond zet moet je een stuk verder dan de oude honda. Koppeling pakt meteen en heeft een lang werkgebied om hem weg te rijden, is wel even wennen de eerste meters. Motorblokje klinkt erg gaaf, bijna Ducati achtig terwijl het geen Vtwin is. Inlaat ook een mooie grom die hoor je zonder oordopjes vrij duidelijk (2 inlaatpijpjes lopen naar voren richting de vork) maar met dopjes in is het grotendeels gefilterd. Keyless go lekker, knop indrukken en gaan, ingedrukt houden voor electrisch stuurslot enz. Handvatverwarming wordt echt gloeiend heet, vooral als je dunne zomerhandschoentjes aan hebt! De quickshifter is even wennen maar wil hem er graag op hebben toch. Opschakelen pakt ie het mooiste op met wat meer gas en boven de 4000rpm, terugschakelen kan ook maar onder de 4000rpm doe ik het met de koppeling, je voelt zelf wat oke voelt/klinkt en wat je eigenlijk zelf had moeten doen. Maakt wel flinke stappen als je volgas door de versnellingen klikt, zo snel ga je m zelf nooit kunnen opschakelen. Vermogen ook niks te klagen, onderuit is het even wakker worden maar bij wat meer gas klimt ie rap omhoog, zelfs als je m tot 6000rpm rijdt gaat het al vrij vlot, drang is er niet om hem altijd naar 9500 door ta helen. Remmen voor veel bite, grijpen vrij grof aan, achter vond ik wat tam al kan je vrij ver gaan voordat ABS erin komt op droog als je netjes opbouwend remt op hoge snelheid. Fraai om de remkracht op het TFT te zien en je rem highscore te verbeteren.

In Road mode vond ik m al vrij scherp rijden (rain/road zit er standaard op), met active pakket pak je dus rijmodi pro en de quickshifter mee. Ga je naar dynamic is de gasreactie best scherp, je eerste uurtje op deze motor vond ik m zelfs aan de scherpe kant voor die momenten dat je gaat hangen en het gas erop gooit op de apex in het middengebied. Zat ook ESA op, die gaat in rijmode dynamic automatisch mee om de demping achter stugger te maken, samen met de standaard stuurdemper die gemonteerd is geeft het een vertrouwd gevoel, had er vrijwel meteen een goed gevoel bij om hem vlot door bochten te sturen. Per ongeluk in de polder toen ik met de quickshifter bezig was ook met wat te hoge snelheid een bruggetje genomen (zag in mn ooghoek ineens een bord GEVAAR maar toen zat ik al op 2x toegestaan), mooi met 2 wielen een (half) metertje los, neerkomen, inveren en in 1x stilgedempt daarna en weer gas erop, zo hoort het te zijn!

Koppel je via BT je telefoon en de connected app krijg je netjes de speedlimit info in het scherm zoals die op de navigatiekaarten vermeld is, kunt het maar hebben om te rekenen of je binnen de 50 te hard zit. Navigatie met pijltjes op het scherm nog niet geprobeerd maar dat geloof ik wel van alle youtube reviews. Cruisecontrol dacht ik overkill maar merkte dat ik het toch gebruik op B wegen en snelweg. Die buddy's zijn nog wel een dingetje, gewoon de standaard 815mm buddy waar ie mee komt proberen en je kan altijd nog wisselen naar een verhoogde 835mm versie. De zachtere comfort buddy van 840mm die hij er voor de proefrit opgezet had om te proberen viel me nog mee. Dacht eerst dat het geen gevoel zou geven met de motor door het indeuken van het materiaal maar stuurde prima en uiteindelijk had ik ook met die comfort buddy nog pijn aan mn reet dus daar hoef je het niet voor te doen.

Eerst was ik niet zo weg van het touring pakket maar de navigatiesteun zit niet in het zicht/in de weg en met cradle voor je telefoon wel handig met flitsmeister en bmw navigatie app etc. Middenstandaard zit niet heel erg in de weg en toch inzetbaar omdat mn circuitbokje van de cbr600f net niet breed genoeg te stellen is voor de f900r achterbrug.

Kende de verkoper van een andere motorzaak waar ik met de honda altijd kwam dus een mooie deal kunnen maken voor een full option motorfiets, over 14 dagen ergens afleveren, kunnen we er nog wat kilometers mee maken dit jaar.

Wordt de 1e BMW motorfiets dus ben benieuwd, is er iig nog iets rijdends van BMW in huis.

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Thomas H » 01 sep 2021, 12:13

Klinkt als een leuk sturende fiets! Lekker luxe en oogt fris. Zithouding is lekker, merk dat ik zelf steeds meer verlang naar een naked/rechtere zit. Doet ook wat met de rijstijl is mijn idee nu.
Hoe ervaarde je het vermogen? Ongeveer vergelijkbaar als de CBR zag ik, met wat winst op het gebied van koppel?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 01 sep 2021, 12:30

Hij jankt niet door naar de 14.000rpm natuurlijk maar je hebt veel meer aan het koppel in het middengebied, vanaf 4.000 is ie echt goed thuis, daaronder bokt hij soms wat als je het gas te snel te ver opendraait maar ik vind het een aangename verbetering 900cc 2cyl tov 600cc 4cyl.

2002-2006 CBR600F4i 110pk/12500rpm 68nm/10500rpm
2020/2021 BMW F900R 105pk/8500rpm 82nm/6500rpm
2020/2021 Kawasaki Z900 125pk/9500rpm 98nm/7700rpm
2017-2021 Suzuki GSX-S750 114pk/10500rpm 81nm/9000rpm

Die F900R A2 versie heeft niet het nieuwe 895cc blok maar het oude 853cc blok van de F850 omdat je maximaal 70kw mag hebben als je terug wil schroeven. Een A2 motor terugzetten naar origineel vermogen kom je ook maar tot 95pk (ipv de 105pk van de normale F900R).
Bijlagen
BMW_2020_dyno.JPG
BMW_2020_dyno.JPG (69.97 KiB) 487 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26695
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Martijn_bmw » 01 sep 2021, 12:32

Leuk stuk om te lezen Knot! Klinkt als een mooie aankoop :) gefeliciteerd!

Online
Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 01 sep 2021, 13:06

Eric Z schreef: 23 aug 2021, 23:40 Quickshifter zou ik dan wel weer willen hebben, pas een rondje op een s1000xr gereden. Dat vind ik toch wel leuk spul dan, maar goed alles is al gauw beter dan die versnellingsbak van mij.
+1, is een van de leukste dingen op een motor

Online
Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 01 sep 2021, 13:13

Knot schreef: 01 sep 2021, 11:03 Gistermiddag met de SH350 naar Den Haag gereden om een middagje de demo F900R mee te nemen, raar gevoel in full motorpak op de scooter maar je voelt je wel veiliger en gaat met dat ding ook harder de bochten door.

De demo was zoals de nieuwe ook in de showroom stond, san marino blauw full options. Zithouding iets rechterop maar vooral als je een voet aan de grond zet moet je een stuk verder dan de oude honda. Koppeling pakt meteen en heeft een lang werkgebied om hem weg te rijden, is wel even wennen de eerste meters. Motorblokje klinkt erg gaaf, bijna Ducati achtig terwijl het geen Vtwin is. Inlaat ook een mooie grom die hoor je zonder oordopjes vrij duidelijk (2 inlaatpijpjes lopen naar voren richting de vork) maar met dopjes in is het grotendeels gefilterd. Keyless go lekker, knop indrukken en gaan, ingedrukt houden voor electrisch stuurslot enz. Handvatverwarming wordt echt gloeiend heet, vooral als je dunne zomerhandschoentjes aan hebt! De quickshifter is even wennen maar wil hem er graag op hebben toch. Opschakelen pakt ie het mooiste op met wat meer gas en boven de 4000rpm, terugschakelen kan ook maar onder de 4000rpm doe ik het met de koppeling, je voelt zelf wat oke voelt/klinkt en wat je eigenlijk zelf had moeten doen. Maakt wel flinke stappen als je volgas door de versnellingen klikt, zo snel ga je m zelf nooit kunnen opschakelen. Vermogen ook niks te klagen, onderuit is het even wakker worden maar bij wat meer gas klimt ie rap omhoog, zelfs als je m tot 6000rpm rijdt gaat het al vrij vlot, drang is er niet om hem altijd naar 9500 door ta helen. Remmen voor veel bite, grijpen vrij grof aan, achter vond ik wat tam al kan je vrij ver gaan voordat ABS erin komt op droog als je netjes opbouwend remt op hoge snelheid. Fraai om de remkracht op het TFT te zien en je rem highscore te verbeteren.

In Road mode vond ik m al vrij scherp rijden (rain/road zit er standaard op), met active pakket pak je dus rijmodi pro en de quickshifter mee. Ga je naar dynamic is de gasreactie best scherp, je eerste uurtje op deze motor vond ik m zelfs aan de scherpe kant voor die momenten dat je gaat hangen en het gas erop gooit op de apex in het middengebied. Zat ook ESA op, die gaat in rijmode dynamic automatisch mee om de demping achter stugger te maken, samen met de standaard stuurdemper die gemonteerd is geeft het een vertrouwd gevoel, had er vrijwel meteen een goed gevoel bij om hem vlot door bochten te sturen. Per ongeluk in de polder toen ik met de quickshifter bezig was ook met wat te hoge snelheid een bruggetje genomen (zag in mn ooghoek ineens een bord GEVAAR maar toen zat ik al op 2x toegestaan), mooi met 2 wielen een (half) metertje los, neerkomen, inveren en in 1x stilgedempt daarna en weer gas erop, zo hoort het te zijn!

Koppel je via BT je telefoon en de connected app krijg je netjes de speedlimit info in het scherm zoals die op de navigatiekaarten vermeld is, kunt het maar hebben om te rekenen of je binnen de 50 te hard zit. Navigatie met pijltjes op het scherm nog niet geprobeerd maar dat geloof ik wel van alle youtube reviews. Cruisecontrol dacht ik overkill maar merkte dat ik het toch gebruik op B wegen en snelweg. Die buddy's zijn nog wel een dingetje, gewoon de standaard 815mm buddy waar ie mee komt proberen en je kan altijd nog wisselen naar een verhoogde 835mm versie. De zachtere comfort buddy van 840mm die hij er voor de proefrit opgezet had om te proberen viel me nog mee. Dacht eerst dat het geen gevoel zou geven met de motor door het indeuken van het materiaal maar stuurde prima en uiteindelijk had ik ook met die comfort buddy nog pijn aan mn reet dus daar hoef je het niet voor te doen.

Eerst was ik niet zo weg van het touring pakket maar de navigatiesteun zit niet in het zicht/in de weg en met cradle voor je telefoon wel handig met flitsmeister en bmw navigatie app etc. Middenstandaard zit niet heel erg in de weg en toch inzetbaar omdat mn circuitbokje van de cbr600f net niet breed genoeg te stellen is voor de f900r achterbrug.

Kende de verkoper van een andere motorzaak waar ik met de honda altijd kwam dus een mooie deal kunnen maken voor een full option motorfiets, over 14 dagen ergens afleveren, kunnen we er nog wat kilometers mee maken dit jaar.

Wordt de 1e BMW motorfiets dus ben benieuwd, is er iig nog iets rijdends van BMW in huis.
Leuk zeg, veel plezier alvast!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39711
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Arthur » 01 sep 2021, 14:29

Mooi man, veel plezier ermee straks. Maar dat komt vast goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten