Zo, weer 2 huurmotoren verder
, met Pasen een Streetfighter V4S gehuurd en weekend ervoor Street Triple RS
Street Triple RS
- IMG_2961 klein.jpg (158.57 KiB) 1830 keer bekeken
So far de beste en leukste motor die ik heb gereden, voelde me nog meer thuis dan destijds op de KTM 790. Motor voelde zich ook op alle wegen (muv snelweg
), thuis, ook mini rotondes/centrum ed. Blok is cf de nieuwste euro-norm, maar loopt onderin soepeler dan gewend bij de meeste motoren. Ik krijg toch vaak te horen "ja, eigenlijk wel andere uitlaat en remap nodig, maarja, euro-norm". Triple RS kan rotonde prima in 1 doen, loopt dan zonder bokken of wat dan ook, maar ook prima in 3. Motor wordt ook mooi gretiger naarmate meer toeren
. Qua sturen ook 1 groot feest, het lichte gewicht, de directe feedback, zorgde er voor dat zelfs ik als newbie me helemaal thuis en vertrouwd voelde
Verder werkte en voelde alles solide en betrouwbaar, best ver weg van wat ik van de Engelse fiets had verwacht tbh :p
Enige kleine nadeel vond ik de gekke dash-layouts, 4 mogelijkheden, maar bij geen een was de toerenteller intuïtief
;
- e5618414-8194-4d10-b8c6-96951320db19.JPG (160.68 KiB) 1830 keer bekeken
Dit is het std scherm, nu draait hij iets meer dan 6k rpm, rev limit is 12.750. Wel top is dat je nu ook 'navi' met bt vanaf je telefoon op het scherm kan krijgen
Streetfighter V4S
- IMG_3181.JPG (109.09 KiB) 1830 keer bekeken
Iets meer dan 208pk (akra slip-on) en iets minder dan 178kg (akra slip-on); wel heel erg extreem
. Reed gemakkelijk en veel lol, wel echt 'extreem'
. Tegelijkertijd vond ik de handling wel dusdanig leuk dat het me wel zeer bruikbaar lijkt in handen van de 'geoefende' rijder. Voor een naked pakte ik ook relatief weinig wind op de snelweg.
Wel echt een fiets waar je nooit mee 'uitgespeeld' bent, de juiste wegen ervoor zoeken wordt wel een steeds grotere zoektocht
.
Nadelen?
- motor was nog niet gemapped en liep niet altijd even mooi, zeker niet op constante snelheden
- Zoals 'Ducati-eigen' moeten rotondes in 1 (wat overigens geen prob is)
- dit exemplaar was ongeveer 30k
- quick-shifter up was in hogere versnellingen bij hogere toeren niet altijd trefzeker
(feedback aan dealer gegeven, hopelijk exemplarisch)
- geen tankmeter, alleen een reserve lampje