Lekker motorweertje !

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door markk » 02 mei 2018, 13:40

Verkeer was top. Heen/terug reis bijna geen files en ook in Trento en omstreken was het gewoon lekker rijden.

Niet gewisseld. Had al een keer op z'n GS gereden en met name de cardanreactie is echt niets voor mij. Verder prima fiets zo'n 1200 boxer maar een KTM 1290 SDR is toch wel 'specialer'. Ook al was ie op de BMW sneller in de bochten, maar dat zal vast meer aan mijn skills liggen dan aan die van de KTM...


Mark.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door e30touring1990 » 02 mei 2018, 14:13

Top dat het lekker rijden is rond deze tijd en niet zo druk als in de zomer. Cardanreactie moet je inderdaad van houden of aan wennen, had ik ook moeite mee toen ik voor het eerst op zo'n ding stapte. 1290SDR zou je idd zeker goed mee moeten komen zo niet sneller zijn.

Wel grappig dat als je in de bergen rijdt en je ziet motorrijders dat een hoop lui op zo'n 1200gs bijzonder snel naar boven karren op bergpassen en vaak dikke nakeds/supersports achter zich laten.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 02 mei 2018, 16:18

Die GS dingen geven gewoon mega veel vertrouwen, hoog zwaartepunt, bruikbaar koppel.

Ideaal voor in de bergen. Maar misschien rijden er ook wel meer ervaren bestuurders op.. Ze rijden vaak als gekken in elk geval!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Knot » 02 mei 2018, 16:30

Mooi tripje hoor en super die sneeuw. Prachtig sturen voor weinig centen!

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 02 mei 2018, 21:55

Nou the story continues, hier mensen met wat technische kennis?

Vandaag met vriendinnetje achterop een stuk gereden.. en bij een stuk gas geven kwam er weer de fout naar boven. motorlampje af en toe branden; niet constant.

Tevens het idee dat bij drempels de storing weer op komt.

Klopt het dat het lampje brandt zolang er een storing is - en dat hij weer weg gaat zodra het is 'opgelost' ? (in het geval van mijn vermoeden; breuk in kabelboom)

Ik heb het sterke vermoeden dat het in mijn kabelboom zit thv. de ECU. Die is door Verduyn vervangen vorig jaar dus wellicht zijn ze wat ruw geweest met wisselen?

Vandaag bleef het lampje voor het eerst langer branden, en ik heb overal aan mijn kabels lopen voelen / draaien. Totdat ik op een bepaalde plek bij de ECU kwam waarbij knijpen lampje aan betekende - loslaten lampje uit (motorlampje dus).

Ik heb dat +/- 10x gereproduceerd, waarna ik vol enthousiasme naar mijn vriendin gerend ben om te vertellen dat ik de storing gevonden heb.

Kom ik weer terug bij de motor; motorlampje uit en ik kan de storing niet meer opnieuw 'oproepen'.

Kan het toeval geweest zijn of zou dit toch wel echt de storing moeten zijn? Ik erger me kapot aan het feit dat ik het nu niet meer kan reproduceren - en heb verder ook geen ervaring met storingen in kabelbomen.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Eric Z » 02 mei 2018, 22:13

Zit een stekker naar je ecu neem ik aan, daar alle contacten en pinnen nog goed op hun plaats? En kabelboom grondig visueel geinspecteerd op de plek waar je kneep, of zit het volledig ingepakt.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 02 mei 2018, 22:45

Zit ingepakt idd. Stekker ziet er goed uit.

Morgen maar voorzichtig uitpakken...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 02 mei 2018, 22:56

markk schreef: 01 mei 2018, 19:37 De datum luidt woensdag 11 april en Mark rijdt met z'n KTM SuperDuke volgeladen naar het werk. Powerparts koffertjes erop. Rugtasje mee. Super zwaar, super kut.

Reden: Donderdag 12 april t/m maandag 16 april is "Dolimiti time" samen met vriend van me op BMW 1200 GS.

Woensdagavond na het werk derhalve naar huis van vriend gereden. Aanhanger opgehaald. KTM en BMW opgeladen en achter de Volvo XC90 gehangen. Volgende ochtend (donderdag) 5.00 uur vertrokken richting Trento Italie.

Heenreis ging prima. XC90 is met twee man prima vertoeven en trok de aanhanger met de lichte KTM en de zware BMW :-) met gemak. Cruisen rond 130 mag niet maar was heel goed mogelijk. Rond 16.00 uur booking.com opgestart en rond 18.00 reden we een afgesloten appartementen terrein in hartje Trento naar binnen. Aldaar vonden we een mooi appartement met prima ontbijt en, heel belangrijk, een afsluitbare garagebox waar de XC90, de KTM, de BMW en de aanhanger veilig in konden staan.

Dus 's avonds happie doen in Trento om vervolgens te gaan dromen van vrijdag, zaterdag, zondag op de motor rondom Trento :-)

Vrijdag een route gereden van Trento naar Levico en daarna naar het noorden (Cles, Merano) en weer terug via Bolzano. Gelunched in Merano in de zon en bij Cles hoog in de bergen lag er sneeuw (weg was wel vrij). Erg gaaf qua contrast.

Zaterdag prachtig weer en een route naar zuid-westen gereden. Lago di Toblino, Riva del Garda, Pieve di Ledro, Idro meer, en vanuit de bergen ergens midden Garda meer aan de West kant geeindigd. Lunch was in Riva, avondeten weer (laat) in Trento. Was qua weer, maar ook qua wegen/sturen/wegdek de aller, aller, allermooiste dag. Helemaal top.

Zondag route naar Oosten/noorden gepakt. Levico, Valsugana, Imer, Passo Rolle omhoog (actief skigebied, wederom meters sneeuw), Cavaleze en weer terug naar Trento.

Maandag 5.00 troffen we een lief briefje in het Nederlands (google translated) aan van de hostess en haar 16-jarige dochter bij het ontbijt. Blijkbaar hadden we een goede indruk achter gelaten... Uiteraard lief berichtje in Italiaans (google translated) geretourneerd en met XC90, aanhanger en motoren terug gereden. Rond 19.30 was ik thuis, was de aanhanger geretourneerd en stond de KTM supervies in de stalling.

En dan dinsdagochtend weer naar het werk (met de Ducati Hypermotard 939 natuurlijk :-))...

Totale kosten circa 650 euro per man. All-in. Brandstof auto, brandstof motoren, huur aanhanger, appartement, happies/eten/lunch/diner's, drankjes, etc....

Onbetaalbaar veel lol gehad...het leven kan soms zo goed zijn...

Het wilde idee voor volgend jaar is: richting Barcelona en met motorfiets de boot pakken naar de Balorische eilanden (Menorca, Mallorca en/of Ibiza). Ben benieuwd, onze wilde ideen komen nooit uit zoals gepland maar het levert altijd wel iets heel gaafs op...


Anekdotes:

- Zondag rijden we tunneltje in, BMW doet volgas, KTM gaat er volgas achteraan. Genieten van de power en het galmende geluid van de uitlaten in de tunnel. Helaas, kilometertje na de tunnel Carabinieri :-( BMW rijder heeft papieren (kentekenbewijs) niet bij zich en volgens hem keek de zwaar bewapende agent met kogelvrij vest heel ernstig naar mijn achterband (3mm profiel) en Akrapovic uitlaat (zonder db-killer, had ik wel bij me overigens). Ik was me van geen kwaad bewust... :angel: Volgens mij vond ie de titanium Akra gewoon super mooi en had ie een hekel aan BMW rijders die hun papieren niet bij zich hebben op vakantie... :tong: Afijn, Carabinieri mannetjesputters lopen met papieren weg en zijn zo'n 15 a 20. min. bezig met controle op laptop, Ipad, etc. Vriend van me doet nog poging om het ijs te breken met "schones tag heute" waarop een kort antwoord komt "bitte warten sie da !". Compleet met wijzend vingertje. Hehehehehe. Kansloos gewoon. 20 min. later in spanning (zouden we rijbewijs terugkrijgen, zouden we door mogen ???) konden we verder met "bitte papieren mitnehmen und langsam fahren". Ik heb de eerste 20km daarna nog nooit een BMW 1200 GS zo rustig zien rijden...

- Maandag in de auto bij het verzamelen van alle bonnetjes vraagt vriend van me "heb jij die bon van tanken in Oostenrijk op de heenreis donderdag, ik kan niks vinden". Ik: "nee natuurlijk niet. Is jouw auto op jouw holding, van daaruit wil je toch toch alles afrekenen? Verdelen wij het later wel weer. Ik heb alleen vignet en koffie afgerekend. Weet ik veel dat jij getanked hebt". Lang verhaal kort: We zijn dus gewoon weggereden :-) Dinsdag heb ik ze gebeld (bonnetje van Vignet/koffie had ik nog en stond een telefoon nummer op), geld overgemaakt en na een korte discussie dat ik geen extra kosten ging afrekenen is het geheel voorlopig afgewikkeld.

Fotos:

Vervoer:
Afbeelding

Uitzicht over centrum Trento vanaf balkon:
Afbeelding

Merano:
Afbeelding

Sneeuw:
Afbeelding

Riva del Garda:
Afbeelding

Routes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Je mag mij het adres van de overnachtingen in Trento wel ff doen Mark! Klinkt goed en het is idd prachtig daar :D Mooi verslag,

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door e30touring1990 » 02 mei 2018, 23:21

Jules schreef: 02 mei 2018, 21:55 Nou the story continues, hier mensen met wat technische kennis?

Vandaag met vriendinnetje achterop een stuk gereden.. en bij een stuk gas geven kwam er weer de fout naar boven. motorlampje af en toe branden; niet constant.

Tevens het idee dat bij drempels de storing weer op komt.

Klopt het dat het lampje brandt zolang er een storing is - en dat hij weer weg gaat zodra het is 'opgelost' ? (in het geval van mijn vermoeden; breuk in kabelboom)

Ik heb het sterke vermoeden dat het in mijn kabelboom zit thv. de ECU. Die is door Verduyn vervangen vorig jaar dus wellicht zijn ze wat ruw geweest met wisselen?

Vandaag bleef het lampje voor het eerst langer branden, en ik heb overal aan mijn kabels lopen voelen / draaien. Totdat ik op een bepaalde plek bij de ECU kwam waarbij knijpen lampje aan betekende - loslaten lampje uit (motorlampje dus).

Ik heb dat +/- 10x gereproduceerd, waarna ik vol enthousiasme naar mijn vriendin gerend ben om te vertellen dat ik de storing gevonden heb.

Kom ik weer terug bij de motor; motorlampje uit en ik kan de storing niet meer opnieuw 'oproepen'.

Kan het toeval geweest zijn of zou dit toch wel echt de storing moeten zijn? Ik erger me kapot aan het feit dat ik het nu niet meer kan reproduceren - en heb verder ook geen ervaring met storingen in kabelbomen.
erg klote dit soort storingen. zou inderdaad gewoon verduyn eens bellen met open insteek om je verhaal te doen hoe en wat. Wellicht dat ze wat tips hebben specifiek voor de sf848 qua bekabeling. normaal gesproken heb je verschillende soorten storingen, degene die je gelijk ziet, en degene die in het geheugen worden opgeslagen maar voor de berijder niet direct zichtbaar zijn dmv een sotringslampje. even uit laten lezen kan misschien al uitkomst bieden waar specifiek in de kabelboom een 'fout' is opgetreden, dat maakt het zoeken wat makkelijker (mits de storing is opgelsagen in het geheugen uiteraard). Het kan wel zo zijn dat je de storing nu misschien niet kunt reproduceren omdat je tussendoor de motor waarschijnlijk uit hebt gehad. sommige storingen checkt de ecu pas op als de motor bijvoorbeeld warm is/x aantal heat cycles etc (zo gaat het in de auto iig, heb geen specifieke ervaring met motoren maar neem aan dat het soortgelijk is)

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 03 mei 2018, 13:26

Verduyn zegt dat de bekabeling eigenlijk nooit wat mee is. Maar het feit dat ik echt met knijpen in de kabels het storingslampje op commando kon laten aan - uitgaan lijkt mij toch wel erg bijzonder als het daar niet inzit.

Ik heb in elk geval een elektrisch schema, dus ik ga maar wat puzzelen en lospeuteren.. Heb ook al een gebruikte kabelboom gevonden maar dat schijnt een dag werk zijn om te wisselen. Een ECU kan ik blijkbaar ook niet zomaar uitwisselen.. Daar kan het ook in zitten, misschien dat ik hem nog even moet demonteren en de betreffende aansluiting controleren. Dat spul is ook wel aardig fragiel volgens mij.

Ik heb +/- 100km storingsvrij gereden dus met die cycles lijkt me stug?

Will be continued...

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door e30touring1990 » 03 mei 2018, 14:00

ben benieuwd of je het kunt traceren, ff puzzelwerkje. met die cycles doelde ik meer op het feit dat je het kon oproepen een aantal keer achter elkaar en daarna niet meer.

kun je hem ergens even laten uitlezen om te checken of er storingscodes zijn opgeslagen in het geheugen? misschien iets makkelijker te pinpointen waar het euvel dan zit.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 03 mei 2018, 14:19

Ja heb zelf laptop met uitleeskabels en uitlees software. Heb 3 draden op het oog in het elektrische schema die gerelateerd zijn aan de gasklep positie sensor.

Nu nog kijken of ik de betreffende kabels kan vinden.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door e30touring1990 » 04 mei 2018, 14:08

top, iig al wat dichterbij. succes!

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Philipoo » 04 mei 2018, 16:11

Gisteravond ook mijn eerste motor aangeschaft; het is een Aprilia SL1000 Falco. Zitten een aantal leuke goodies op waardoor die een stuk beter stuurt (en klinkt)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En naast de 848 van m'n vriendin:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Peric » 04 mei 2018, 18:16

Mooi fietsie! Lekkere V-twin. :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door romo » 04 mei 2018, 18:31

^^idd, mooi apparaat !

Dit weekend maar eens weer wat KM`s maken, ik zal kijken of ik wat leuke plaatjes kan maken van de fiets.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 05 mei 2018, 00:28

Gefeliciteerd, niet de gemakkelijkste beginnersfiets! Hou em heel :)

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door EvdP » 06 mei 2018, 14:38

Vandaag een ritje gedaan op de motor van mijn vriendin.

Afbeelding

Volgende week mijn eigen maar weer eens aanslingeren.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 06 mei 2018, 16:58

Goede keus qua motor van jouw vriendin :thumbup:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Peric » 06 mei 2018, 17:34

Ik was vandaag ook maar weer 's opgestapt. Héérlijk!
Geen flauw idee hoeveel kms, is ook niet belangrijk. :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door romo » 06 mei 2018, 17:42

Helaas kwam het er niet van, maar goed, kansen zat nog.

Het was /is wel perfect weer idd.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door EvdP » 06 mei 2018, 18:40

Niels schreef: 06 mei 2018, 16:58 Goede keus qua motor van jouw vriendin :thumbup:
Ze is er erg blij mee. Snap ik wel. Het zijn erg leuke motoren.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Niels » 06 mei 2018, 19:43

Vriend van me heeft het Triumph dealerschap in Groningen. Het spul is serieus beter dan bmw, de dealers hebben alle cijfers van garantie gevallen, terugroep acties, defecten e.d. Een oud team genoot van me is op zo’n 800 naar Indonesië gereden, echt een top dingetje!

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 06 mei 2018, 20:05

Bmw schijnt ook niet je van het te zijn kwalitatief hoor ik wel eens.

Heb zelf op een Speed triple proefgereden, rijdt wel erg goed maar ik mis toch het karakter in zon ding

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Lekker motorweertje !

Bericht door Jules » 06 mei 2018, 20:37

Philipoo schreef: 04 mei 2018, 16:11 Gisteravond ook mijn eerste motor aangeschaft; het is een Aprilia SL1000 Falco. Zitten een aantal leuke goodies op waardoor die een stuk beter stuurt (en klinkt)
Wel tof zon Falco! Veel plezier ermee. Rijdt wel een stuk comfortabeler dan de 848 denk ik of niet?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten