Lekker motorweertje !
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Lekker motorweertje !
Dikke fiets is echt gaaf
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Lekker motorweertje !
Paar keer lang weekend, lekker rijden denk je dan..............nog langer slecht weer, het zit ook niet mee.
Verwachting is dat mei ook te koud verloopt, nu dus 5 maanden gemiddeld te koud verlopen, das in 35 jaar niet meer gebeurd..............tja, hebben wij weer...........
Verwachting is dat mei ook te koud verloopt, nu dus 5 maanden gemiddeld te koud verlopen, das in 35 jaar niet meer gebeurd..............tja, hebben wij weer...........
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Lekker motorweertje !
Volgende week haal ik mijn cabrio op. Dan wordt het uitsluitend nog geweldig weer! Ik weet het zeker.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Lekker motorweertje !
I stand corrected;
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... nnia.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... nnia.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Lekker motorweertje !
Dat scheelt 6 jaar Romo, het is je vergeven....
Wij hebben ook een leuk weekend achter de rug.....
Wij hebben ook een leuk weekend achter de rug.....
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Lekker motorweertje !
Zaterdag kort rondje van 80 km gemaakt, beetje koud dat wel maar moest gewoon rijden
Gisteren lekker stukje gereden van 210 km grootste gedeelte door Duitsland maar ook daar veel controles helaas.
Maar het weer zou inmiddels wel wat beter mogen worden van mij.
Gisteren lekker stukje gereden van 210 km grootste gedeelte door Duitsland maar ook daar veel controles helaas.
Maar het weer zou inmiddels wel wat beter mogen worden van mij.
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Lekker motorweertje !
Vanmorgen de olie, oliefilter en de achterband laten wisselen, dus vandaag lekker gaan toeren.. Alsóf ie net uit de fabriek kwam zo lekker reed ie weer! Het was wel vrij warm..
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Lekker motorweertje !
Ik heb gisterenavond nog zo'n 250km gereden met 2 vrienden in midden Nederland, in het begin toch wel warm inderdaad...
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Lekker motorweertje !
Warm is goed. Dan plakken de bandjes beter hehe.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Lekker motorweertje !
Heerlijk, laatste dagen flink km`s kunnen maken, 1060 in totaal nu, komend weekend nog even, dan inloop beurtje en los mag ie.........
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Toch behoorlijke afstanden.. ik maar meestal een kleine 100km in zeg een ruim uurtje.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Lekker motorweertje !
Banden die beter plakken bij hogere temperatuur? Bandenspanning en bandenkeuze is hierbij van belang, niets anders (mits je van normale temperaturen uitgaat). Zeker op de openbare weg....
@Knot: ik deed ook altijd wat kleinere rondjes op een zomeravond. Gewoon even voor de leuk jezelf uitleven
@Knot: ik deed ook altijd wat kleinere rondjes op een zomeravond. Gewoon even voor de leuk jezelf uitleven
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Lekker motorweertje !
Altijd met conti race attacks gereden en hoe warmer het was hoe beter de banden zn werk deden. Bandenspanning was ik altijd wel al druk mee als ik ging rijden. Met rondjes touren had ik kiud 2, 5 bar maar als ik wist wanneer we flink tekeer zouden gaan verlaagde ik de druk met 0.2 bar.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Lekker motorweertje !
Dat is dus je antwoord. Als je met die drukken moet gaan werken krijg je niet genoeg warmte in je band.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Lekker motorweertje !
Heb de drukken er even bij gezocht;
Voor 2,1 achter 1,8; koud gemeten
Zit je alleen nog met circuitbanden die je op straat gebruikt en dus verre van optimaal kunnen presteren.
Voor 2,1 achter 1,8; koud gemeten
Zit je alleen nog met circuitbanden die je op straat gebruikt en dus verre van optimaal kunnen presteren.
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Lekker motorweertje !
Nou juist met deze manier en temperatuur werkte dat met deze band het allerbeste. Als zo'n band knetterheet wordt en je banden zijn koud al behoorlijk op druk dan wordt de druk door de temp nog hoger. Dan gaat ie glijden en doen.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Lekker motorweertje !
19:00 uur weggereden uit Utrecht (toen had ik er al 50km op zitten), 2 uurtjes gereden (ongeveer 150km, dus qua gemiddelde snelheid ook 80km/h) en daarna weer terug naar huis... Komt totaal op 250 km, maar ben ik wel lekker 3 uur aan het sturen!Knot schreef:Toch behoorlijke afstanden.. ik maar meestal een kleine 100km in zeg een ruim uurtje.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Lekker motorweertje !
Dat bedoel ik, je krijgt de temperatuur niet in je band waarvoor deze ontwikkeld is. Dus zul je met veel hogere drukken moeten werken om een beetje grip te krijgen/houden.frank de jonge schreef:Nou juist met deze manier en temperatuur werkte dat met deze band het allerbeste. Als zo'n band knetterheet wordt en je banden zijn koud al behoorlijk op druk dan wordt de druk door de temp nog hoger. Dan gaat ie glijden en doen.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Lekker motorweertje !
Afgelopen zondag naar de ring geweest, maar het was afzien qua temperaturen.
Op zich lekker kunnen rijden door de Eiffel, ring zelf niet gedaan wegens afsluiting en temperatuur.
Vooral de achterband werd te warm niet gek met een asfalt temp van ronde de 50 gr en lucht van 33 gr
Heb van meerdere gehoord dat het te warm was en dat er toch veel grip verlies was (misschien daar om veel baansluitingen).
Maar toch 630 km gereden
Op zich lekker kunnen rijden door de Eiffel, ring zelf niet gedaan wegens afsluiting en temperatuur.
Vooral de achterband werd te warm niet gek met een asfalt temp van ronde de 50 gr en lucht van 33 gr
Heb van meerdere gehoord dat het te warm was en dat er toch veel grip verlies was (misschien daar om veel baansluitingen).
Maar toch 630 km gereden
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Dat zijn de afstanden zeg....
Ik doe de ring niet op de motor.. maar vanavond wel lekker blokje om gedaan, was tegen 22:00 prima afgekoeld.
Ik doe de ring niet op de motor.. maar vanavond wel lekker blokje om gedaan, was tegen 22:00 prima afgekoeld.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Lekker motorweertje !
Afstand gaat wel Betuwe <--> Aachen via de snelweg is al 380 km en dat is eigenlijk het enige vervelende eraan. Denk dat je op de ring niet echt veel gekker rijd als op de wegen rond de ring of de dijk kom er voor mn plezier niet voor rondentijden.Knot schreef:Dat zijn de afstanden zeg....
Ik doe de ring niet op de motor.. maar vanavond wel lekker blokje om gedaan, was tegen 22:00 prima afgekoeld.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Wegen rondom de ring prima, maar op de nordschleife zelf vind ik het toch link, je wordt om de oren gereden door auto's, mij niet gezien (en de rest ook niet met die kleine k*t spiegeltjes).
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Vanavond ook weer een heerlijk avondje. Hebben eindelijk de cbr600f van Nienke ook naar onze eigen garage gehaald. Mevrouw zelf even een rondje en toen ze terug was heb ik ook mn pak maar even aangedaan nog.
In vergelijk met de fireblade zit bij de 600 echt in de motor, de 900 zit je meer bovenop. Deze motor gooi je veel soepeler plat, echt een wereld van verschil. Vond de 600 wel veel soepeler schakelen en koppelen alleen de remmen hebben minder bite. Natuurlijk kleinere remschijven maar met andere blokjes en eventueel stalen remslangen moet ie beter reageren op de eerste input van de remhendel lijkt me.
Vermogen is even wennen, met de 900 gaat alles zo automatisch, maakt niet uit hij heeft altijd power. Nu moet je met die mindset als je een bocht in duikt nog even 2 tandjes terug en als ie boven de 8000 zit dan komt er nog best gang in, mooie shiftlight bij 14500 en vlak daarna de begrenzer (waarom heeft mijn fireblade dat eigenlijk niet, lampie vlak voor de limiter?). Zit ook een Leovince demper op dus beleving is er zeker met die toerentallen, tegen de 15000 klinkt toch stukken beter dan 12000. Tot de 200 gaat het prima maar dan ga je toch wel naar de toerentellernaald zitten kijken het stuk van 200 naar 240, daarna gaat ie nog wel door maar is het echt kruipen en moet je de juiste houding aan gaan nemen, elke centimeter meer binnen boord is een paar km erbij.
Wat ik wel mis is een stuurdemper, als je hard een lange bocht in gaat en er zitten wat oneffenheden in ga je ervan uit dat de stuurdemper dat oppakt en bij ontbreken daarvan moet je zelf even werken.... meer te doen maar met de 600f ben je wel actiever betrokken bij het motorrijden, de 900 gaat alles te makkelijk en te automatisch.
En om de traditie erin te houden van een paar weken terug nog weer even een onopvallende auto gescoord... audi a4 sedan tdi let ik wel op of er videoapparatuur in hangt maar een ford c-max tdci ging ik niet vanuit.... geen videowagen maar wel onopvallende politieauto dus. Rijden er echt veel rond de laatste tijd dus ik moet het even wat rustiger aan gaan doen, zonde geld en als je het te gek maakt moet je fietsen.
Ging van een rontonde af (weer laatste paar km richting huis net als vorige keer), slechts één auto op de hele weg die mak aan naar de 80 accelereert, even eromheen en 2 helemaal doorhalen in de toeren, stoplichtje op rood, cmax ernaast... ik dacht nog, gaat die dikke nou problemen zoeken dat ik m inhaal omdat ie zo sloom optrekt???? "Goedenavond meneer....." Ohja.... WTF... is het weer zo laat?
In vergelijk met de fireblade zit bij de 600 echt in de motor, de 900 zit je meer bovenop. Deze motor gooi je veel soepeler plat, echt een wereld van verschil. Vond de 600 wel veel soepeler schakelen en koppelen alleen de remmen hebben minder bite. Natuurlijk kleinere remschijven maar met andere blokjes en eventueel stalen remslangen moet ie beter reageren op de eerste input van de remhendel lijkt me.
Vermogen is even wennen, met de 900 gaat alles zo automatisch, maakt niet uit hij heeft altijd power. Nu moet je met die mindset als je een bocht in duikt nog even 2 tandjes terug en als ie boven de 8000 zit dan komt er nog best gang in, mooie shiftlight bij 14500 en vlak daarna de begrenzer (waarom heeft mijn fireblade dat eigenlijk niet, lampie vlak voor de limiter?). Zit ook een Leovince demper op dus beleving is er zeker met die toerentallen, tegen de 15000 klinkt toch stukken beter dan 12000. Tot de 200 gaat het prima maar dan ga je toch wel naar de toerentellernaald zitten kijken het stuk van 200 naar 240, daarna gaat ie nog wel door maar is het echt kruipen en moet je de juiste houding aan gaan nemen, elke centimeter meer binnen boord is een paar km erbij.
Wat ik wel mis is een stuurdemper, als je hard een lange bocht in gaat en er zitten wat oneffenheden in ga je ervan uit dat de stuurdemper dat oppakt en bij ontbreken daarvan moet je zelf even werken.... meer te doen maar met de 600f ben je wel actiever betrokken bij het motorrijden, de 900 gaat alles te makkelijk en te automatisch.
En om de traditie erin te houden van een paar weken terug nog weer even een onopvallende auto gescoord... audi a4 sedan tdi let ik wel op of er videoapparatuur in hangt maar een ford c-max tdci ging ik niet vanuit.... geen videowagen maar wel onopvallende politieauto dus. Rijden er echt veel rond de laatste tijd dus ik moet het even wat rustiger aan gaan doen, zonde geld en als je het te gek maakt moet je fietsen.
Ging van een rontonde af (weer laatste paar km richting huis net als vorige keer), slechts één auto op de hele weg die mak aan naar de 80 accelereert, even eromheen en 2 helemaal doorhalen in de toeren, stoplichtje op rood, cmax ernaast... ik dacht nog, gaat die dikke nou problemen zoeken dat ik m inhaal omdat ie zo sloom optrekt???? "Goedenavond meneer....." Ohja.... WTF... is het weer zo laat?
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Lekker motorweertje !
Beetje laat... Maar beter laat dan achteraf kunnen zeuren
Morgen is de Italdag in Beusichem, voornamelijke Italiaanse motoren. Maar ieder ander land is ook welkom.
Ik en Indobesar gaan er ook een kijkje nemen op de motor. We vertrekken vanuit Zaltbommel en dan over de dijkjes richting Beusichem. Tijd en locatie komen later vanavond
Iemand zin om aan te hangen?
Morgen is de Italdag in Beusichem, voornamelijke Italiaanse motoren. Maar ieder ander land is ook welkom.
Ik en Indobesar gaan er ook een kijkje nemen op de motor. We vertrekken vanuit Zaltbommel en dan over de dijkjes richting Beusichem. Tijd en locatie komen later vanavond
Iemand zin om aan te hangen?
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Lekker motorweertje !
Goed idee. Wolfgang is toch ook Duc rijder?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 228 gasten