Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Nou, dat wordt 'em dus niet. Ook een probleem met de kleppen aldus collega die net belde.
Wordt dus rijden met de R6, die maar gereed maken voor dinsdag.
Wordt dus rijden met de R6, die maar gereed maken voor dinsdag.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Mooi klote Wouter. Had toch leuk geweest om op de trackbike te gaan
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Klote!
Maar met de R6 heb je meer fun kerel, dat weet je stiekem ook wel
Maar met de R6 heb je meer fun kerel, dat weet je stiekem ook wel
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Op een 1000 lijkt het me ook niet verkeerd op een circuit als Spa
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Roy schreef:Op een 1000 lijkt het me ook niet verkeerd op een circuit als Spa
Zoveel 1000tjes kwamen mij niet voorbij op Spa anders
Maar inderaad, als het op de laatste secondes aankomt dan is een 1000 wel wat sneller zijn op Spa.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Heb jij je mille al verkocht Fabian? Of ga je er toch op rijden?
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Aaaah, topdagje gehad @ Spa. Wat is het toch een gave baan en we hadden ook nog eens perfect weer. Hele dag lekker zonnetje, niet te warm maar ook niet te koud. Ben zelfs bruin geworden. Ideaal motorweer.
Is niet allemaal onverdeeld perfect verlopen. Eerste sessie (om 09:00u) heb ik gereden op de R6. Had er nog nooit op gereden en was eventjes inkomen maar het ging best goed. Baan was nog iets nat op sommige plekken dus een beetje voorzichtig aan. Zat verder nogal te kloten met de versnellingen (ding draait zo belachelijk veel toeren dat ik regelmatig te laag zat... en beneden de 10.000 toeren doet zo'n ding echt niks). Maar het begon lekker en verheugde me al op de volgende sessies, als de temperatuur iets hoger zou zijn en de baan helemaal droog. Was ook nog eens overdreven rustig, totaal misschien een man of 50 die meededen. Over 3 groepen verdeeld dus maximaal 20 man in de baan. Fantastisch.
Nou, dat ging eerst niet door. Collega na mij ging in rondje 4 onderuit met de R6, over het voorwiel weg. Veel kuipschade (niet zo erg al is het wel duur plasticwerk bij zo'n straatmotor) en het ontstekingsdeksel een gat erin. Verder nog wat kleine dingen. Helaas konden we door dat gat in het deksel niet meer rijden. Op de paddock nagevraagd maar niemand had zo'n ding. Nog naar een motorzaak in Spa gereden maar die hadden ook niks op voorraad. Einde oefening met de R6 dus. Zo heb je 2 motors, zo heb je er 2 die niet rijdbaar zijn.
Ik begon net chagrijnig te worden (zag het al voor me, prachtig weer...Spa... en maar 1 sessie kunnen rijden van 6 rondjes). Gelukkig mocht ik op de SV Cup racer (ben veroordeeld tot die dingen blijkbaar ) rijden van een kennis die er ook was. Top van hem. Moest wel in de snelle (A) groep rijden daardoor (omdat hij zelf in een andere groep reed). Dus met de snelle kanonnen rijden met de 70 PK SV hehehe. Ging echter zonder problemen. Op de rechte stukken komen ze natuurlijk wel voorbij maar in de bochten kun je aardig volgen. Echt hard gaat de SV niet (met pijn en moeite 205 gehaald haha) maar heerlijk gestuurd. Eerst nog een beetje stijf en houterig maar ging al snel weer lekker. Is net als zwemmen, echt verleren doe je het ook niet.
Super gezellig ook, gisteravond 22:15 weer thuis. Lang niet alle sessies (6 stuks in totaal!) gereden, heb er zelf 3 gedaan. Maar toch een voldaan gevoel dus. Spa rules.
Nu de R6 weer even oplappen.
Is niet allemaal onverdeeld perfect verlopen. Eerste sessie (om 09:00u) heb ik gereden op de R6. Had er nog nooit op gereden en was eventjes inkomen maar het ging best goed. Baan was nog iets nat op sommige plekken dus een beetje voorzichtig aan. Zat verder nogal te kloten met de versnellingen (ding draait zo belachelijk veel toeren dat ik regelmatig te laag zat... en beneden de 10.000 toeren doet zo'n ding echt niks). Maar het begon lekker en verheugde me al op de volgende sessies, als de temperatuur iets hoger zou zijn en de baan helemaal droog. Was ook nog eens overdreven rustig, totaal misschien een man of 50 die meededen. Over 3 groepen verdeeld dus maximaal 20 man in de baan. Fantastisch.
Nou, dat ging eerst niet door. Collega na mij ging in rondje 4 onderuit met de R6, over het voorwiel weg. Veel kuipschade (niet zo erg al is het wel duur plasticwerk bij zo'n straatmotor) en het ontstekingsdeksel een gat erin. Verder nog wat kleine dingen. Helaas konden we door dat gat in het deksel niet meer rijden. Op de paddock nagevraagd maar niemand had zo'n ding. Nog naar een motorzaak in Spa gereden maar die hadden ook niks op voorraad. Einde oefening met de R6 dus. Zo heb je 2 motors, zo heb je er 2 die niet rijdbaar zijn.
Ik begon net chagrijnig te worden (zag het al voor me, prachtig weer...Spa... en maar 1 sessie kunnen rijden van 6 rondjes). Gelukkig mocht ik op de SV Cup racer (ben veroordeeld tot die dingen blijkbaar ) rijden van een kennis die er ook was. Top van hem. Moest wel in de snelle (A) groep rijden daardoor (omdat hij zelf in een andere groep reed). Dus met de snelle kanonnen rijden met de 70 PK SV hehehe. Ging echter zonder problemen. Op de rechte stukken komen ze natuurlijk wel voorbij maar in de bochten kun je aardig volgen. Echt hard gaat de SV niet (met pijn en moeite 205 gehaald haha) maar heerlijk gestuurd. Eerst nog een beetje stijf en houterig maar ging al snel weer lekker. Is net als zwemmen, echt verleren doe je het ook niet.
Super gezellig ook, gisteravond 22:15 weer thuis. Lang niet alle sessies (6 stuks in totaal!) gereden, heb er zelf 3 gedaan. Maar toch een voldaan gevoel dus. Spa rules.
Nu de R6 weer even oplappen.
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Zonde van die R6 zeg, was ook nog een 2010 model toch?
Bij de trackbike was het misschien iets minder pijnlijk geweest als bij de R6.
Maar eind goed al goed, lijkt me heerlijk om ook eens te doen 8)
Bij de trackbike was het misschien iets minder pijnlijk geweest als bij de R6.
Maar eind goed al goed, lijkt me heerlijk om ook eens te doen 8)
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Ouch... straatkuipwerk kopen. Daar word je portemonnee een stuk dunner van.
Wel lekker dat je nog hebt kunnen sturen Wouter! Ook dat het droog was.
Wel lekker dat je nog hebt kunnen sturen Wouter! Ook dat het droog was.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Morgen naar Assen. Zin in, wordt mooi weer. De Suzuki racer is klaar dus.... ben benieuwd. Zal wel even schrikken zijn, ding heeft bijna 200 PK. Collega heeft even op straat gereden, ding is vies snel volgens hem. We hebben er een nieuw setje slicks onder, dat tezamen met de bandenwarmers en het mooie weer van morgen moet in ieder geval genoeg grip geven.
Duur geintje nog trouwens, is voor 1700 euri aan nieuwe onderdelen (kleppen, pakkingen, drijfstang etc.) in dat blok gegaan. Beetje jammer. Nou ja... moet nu goed zijn. Blok is nu als nieuw in ieder geval....
Morgenavond meer info. Morgenochtend eerst fokking vroeg op.
Duur geintje nog trouwens, is voor 1700 euri aan nieuwe onderdelen (kleppen, pakkingen, drijfstang etc.) in dat blok gegaan. Beetje jammer. Nou ja... moet nu goed zijn. Blok is nu als nieuw in ieder geval....
Morgenavond meer info. Morgenochtend eerst fokking vroeg op.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Bijna 200 PK........................dat komt me ergens wel bekend voor.....................
Veel plezier, en hou het allemaal heel...................
Veel plezier, en hou het allemaal heel...................
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Verslagje van gister.
Erg vroeg opgestaan (05:30) om op tijd in Assen te zijn. Daar rond 07:30 aangekomen en eerst ingeschreven. Omdat collega Arnout en ik op dezelfde motor zouden rijden waren we in verschillende groepen ingeschreven. Hij in snel, ik in de minder snelle groep. Rond 09:20 mocht ik de spits afbijten. Gelijk een hoop nieuwe dingen voor mij. Het was de eerste keer dat ik met een 1000cc op het circuit zou rijden, ook de eerste keer met een quickshifter en ook de eerste keer op slicks hehe. Bovendien had ik alweer een jaar of 3 niet meer op Assen gereden dus het was weer even inkomen.
De eerste sessie was inderdaad vooral wennen aan de quickshifter. Een mooi iets maar je moet wel even een omschakeling in je hoofd maken. Gewoon gas erop houden en doortrappen. Langzaam aan ging dat steeds beter echter. Het rijden begon ook te wennen maar wat niet snel went is het enorme vermogen van de GSX-R1000. Onvoorstelbaar, wat zet dat ding uiteen als je gasgeeft. Niet te zuinig.
Vanaf de 3e sessie begon het lekker te gaan. Gewend aan de motor, de banden, het schakelen.... het vertrouwen en gevoel nam behoorlijk toe. Dit was een erg lekkere sessie waarin ik veel mensen in kon halen. Zelf 1x ingehaald maar die kon ik later weer pakken. Lekker her en der de knie weer aan de grond en steeds wat later remmen. Met een goed gevoel van de motor gestapt.
Toen pauze en toen bleek ook dat ik in het warme weer toch wat te weinig had gedronken. Beetje duizelig, beetje misselijk en hoofdpijn. Niet goed. Gelijk na de pauze mocht ik weer maar die sessie heb ik maar overgeslagen. Was niet zo fit en met een stekende koppijn op de motor leek me niet zo slim. Even rustig aan gedaan en even later ging het gelukkig wel weer.
Halverwege de middag tijd voor mijn laatste sessie, een sessie van 25 minuten. Als laatste de baan op in mijn groep maar nu ging het echt heerlijk. Ik durfde vooral later te remmen en steeds wat eerder op het gas. Vooral bij het remmen merk je pas hoe hard die 1000 loopt en hoe hard je op een bocht aankomt. Best spannend soms. Vooral de veenslang, als je vol in 6 op de ruskenhoek aankomt. Dan moet je best hard remmen. Het vertrouwen nam nog meer toe en ik durfde steeds meer met de Suzuki. In deze sessie heel veel mensen ingehaald. Soms gemakkelijk, soms wat lastiger maar dan bood het vermogen wel uitkomst bij zo'n 'trage' 600 hehe. Denk wel een man of 20... was echt leuk. Steeds naar mensen/groepjes toerijden en dan ervoorbij. Zelf niet ingehaald dus dat was wel goed voor het ego haha. Een best lange sessie maar ik was totaal niet moe, dat was ik wel na de eerste 2 sessies. Komt omdat ik minder 'verkrampt' reed, veel soepeler. Had nog wel 25 mins erachteraan willen plakken.
Maar helaas, het feest was voorbij. Uiteindelijk een rondje of 25 gereden gister schat ik. Diep onder de indruk van de Suzuki, wat een snel ding maar oh wat leuk ook. Zo uitdagend, met zo'n snelle motor rijden. Heerlijk gewoon. Vind het tot nu toe leuker dan met een 600. Makkelijke van de 1000 is dat schakelfoutjes minder erg zijn. Zit je eens een versnelling te hoog in een bocht, dan maakt dat niet uit want je hebt altijd en overal vermogen over. Bij een 600 (zoals de R6 waar ik vorige maand op Spa mee reed) ben je dan gelijk de l*l, die doet onder de 10.000 toeren bijna niks.
Collega ook heerlijk gereden en de motor heelgehouden. Was al met al een zeer geslaagde dag. Soms heb je van die circuitdagen dat het niet wil of loopt zoals je wilt. Dan kan het soms knap irritant zijn maar gister liep het echt lekker, en dan is dat genoeg voor een smile voor dagen lang. De napret is soms bijna net zo leuk als het moment zelf.
Ik weet niet of ik dit jaar nog ga rijden. Misschien nog een dagje Zandvoort. Zie wel even.
Fotootje van gister:
Erg vroeg opgestaan (05:30) om op tijd in Assen te zijn. Daar rond 07:30 aangekomen en eerst ingeschreven. Omdat collega Arnout en ik op dezelfde motor zouden rijden waren we in verschillende groepen ingeschreven. Hij in snel, ik in de minder snelle groep. Rond 09:20 mocht ik de spits afbijten. Gelijk een hoop nieuwe dingen voor mij. Het was de eerste keer dat ik met een 1000cc op het circuit zou rijden, ook de eerste keer met een quickshifter en ook de eerste keer op slicks hehe. Bovendien had ik alweer een jaar of 3 niet meer op Assen gereden dus het was weer even inkomen.
De eerste sessie was inderdaad vooral wennen aan de quickshifter. Een mooi iets maar je moet wel even een omschakeling in je hoofd maken. Gewoon gas erop houden en doortrappen. Langzaam aan ging dat steeds beter echter. Het rijden begon ook te wennen maar wat niet snel went is het enorme vermogen van de GSX-R1000. Onvoorstelbaar, wat zet dat ding uiteen als je gasgeeft. Niet te zuinig.
Vanaf de 3e sessie begon het lekker te gaan. Gewend aan de motor, de banden, het schakelen.... het vertrouwen en gevoel nam behoorlijk toe. Dit was een erg lekkere sessie waarin ik veel mensen in kon halen. Zelf 1x ingehaald maar die kon ik later weer pakken. Lekker her en der de knie weer aan de grond en steeds wat later remmen. Met een goed gevoel van de motor gestapt.
Toen pauze en toen bleek ook dat ik in het warme weer toch wat te weinig had gedronken. Beetje duizelig, beetje misselijk en hoofdpijn. Niet goed. Gelijk na de pauze mocht ik weer maar die sessie heb ik maar overgeslagen. Was niet zo fit en met een stekende koppijn op de motor leek me niet zo slim. Even rustig aan gedaan en even later ging het gelukkig wel weer.
Halverwege de middag tijd voor mijn laatste sessie, een sessie van 25 minuten. Als laatste de baan op in mijn groep maar nu ging het echt heerlijk. Ik durfde vooral later te remmen en steeds wat eerder op het gas. Vooral bij het remmen merk je pas hoe hard die 1000 loopt en hoe hard je op een bocht aankomt. Best spannend soms. Vooral de veenslang, als je vol in 6 op de ruskenhoek aankomt. Dan moet je best hard remmen. Het vertrouwen nam nog meer toe en ik durfde steeds meer met de Suzuki. In deze sessie heel veel mensen ingehaald. Soms gemakkelijk, soms wat lastiger maar dan bood het vermogen wel uitkomst bij zo'n 'trage' 600 hehe. Denk wel een man of 20... was echt leuk. Steeds naar mensen/groepjes toerijden en dan ervoorbij. Zelf niet ingehaald dus dat was wel goed voor het ego haha. Een best lange sessie maar ik was totaal niet moe, dat was ik wel na de eerste 2 sessies. Komt omdat ik minder 'verkrampt' reed, veel soepeler. Had nog wel 25 mins erachteraan willen plakken.
Maar helaas, het feest was voorbij. Uiteindelijk een rondje of 25 gereden gister schat ik. Diep onder de indruk van de Suzuki, wat een snel ding maar oh wat leuk ook. Zo uitdagend, met zo'n snelle motor rijden. Heerlijk gewoon. Vind het tot nu toe leuker dan met een 600. Makkelijke van de 1000 is dat schakelfoutjes minder erg zijn. Zit je eens een versnelling te hoog in een bocht, dan maakt dat niet uit want je hebt altijd en overal vermogen over. Bij een 600 (zoals de R6 waar ik vorige maand op Spa mee reed) ben je dan gelijk de l*l, die doet onder de 10.000 toeren bijna niks.
Collega ook heerlijk gereden en de motor heelgehouden. Was al met al een zeer geslaagde dag. Soms heb je van die circuitdagen dat het niet wil of loopt zoals je wilt. Dan kan het soms knap irritant zijn maar gister liep het echt lekker, en dan is dat genoeg voor een smile voor dagen lang. De napret is soms bijna net zo leuk als het moment zelf.
Ik weet niet of ik dit jaar nog ga rijden. Misschien nog een dagje Zandvoort. Zie wel even.
Fotootje van gister:
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Gaaf man..............................
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Leuk verslag, enthousiasme spat er vanaf Eindelijk op de racer gereden Weet je de snelste tijd wat je hebt gereden?
Wat je zegt over het verschil van een 1000cc tegenover een 600cc had ik wel verwacht. Op Zandvoort had ik ook bepaalde puntjes met de 600 wat erg twijfelachtig was (2e of 3e versnelling) waar de 1000's iets kiezen en ze rammen hem er wel doorheen. Ikzelf heb nog nooit een 1000cc sportmotor gereden, ga ik toch zeker eens doen. Lijkt me wel wat.
Wat je zegt over het verschil van een 1000cc tegenover een 600cc had ik wel verwacht. Op Zandvoort had ik ook bepaalde puntjes met de 600 wat erg twijfelachtig was (2e of 3e versnelling) waar de 1000's iets kiezen en ze rammen hem er wel doorheen. Ikzelf heb nog nooit een 1000cc sportmotor gereden, ga ik toch zeker eens doen. Lijkt me wel wat.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Lekker Wouter!
Gouwe ouwe tijd
Gouwe ouwe tijd
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Haha ja, precies wat je zegt Fabian. Gouwe ouwe tijd.... toen we nog niet saai en degelijk waren. Afgelopen week 30 geworden en bedacht me laatst dat ik nu wel erg huisje boompje beestje ben geworden. Gelukkig compenseert zo'n circuitdag op een GSX-R1000 het suffe burgerlijke weer even.
Had het al een beetje afgesloten dat circuitrijden (en het motorrijden) maar dan maakt zo'n eikel van een collega je weer enthousiast dus moest er toch maar weer een motor komen. Dan heb je weer zo'n dag gereden en da's dan toch wel weer erg lekker. Dan kriebelt het weer even. Nou ja, hou het maar bij 1 of 2 keer per jaar een dagje denk ik. Sowieso geen wedstrijden meer. Geen zin meer in verplichtingen, ook geen zin om er nog veel tijd in te steken. Beetje een ander leven nu ook, met eigen zaak, kleine meid thuis etc.
Maar gister was dus erg lekker. Moet jij ook weer eens doen Fabian.
@ Roy: Thanks. Weet geen tijden, had geen laptimer. Andere keer maar eens meten.
Had het al een beetje afgesloten dat circuitrijden (en het motorrijden) maar dan maakt zo'n eikel van een collega je weer enthousiast dus moest er toch maar weer een motor komen. Dan heb je weer zo'n dag gereden en da's dan toch wel weer erg lekker. Dan kriebelt het weer even. Nou ja, hou het maar bij 1 of 2 keer per jaar een dagje denk ik. Sowieso geen wedstrijden meer. Geen zin meer in verplichtingen, ook geen zin om er nog veel tijd in te steken. Beetje een ander leven nu ook, met eigen zaak, kleine meid thuis etc.
Maar gister was dus erg lekker. Moet jij ook weer eens doen Fabian.
@ Roy: Thanks. Weet geen tijden, had geen laptimer. Andere keer maar eens meten.
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
ziet er gaaf uit, vind het alleen jammer dat je circuitdagen zo lang van te voren moet boeken(of ik kijk op de verkeerde sites). Ik heb voor dezelfde reden een RS125 gekocht samen met een vriend om op het circuit te gaan leren rijden. De bedoeling was dan dat als we zouden crashen dat we max 1500 euro schade zouden hebben als we hem TL zouden rijden. Nieuw pak. laarzen, handschoenen helm heb het allemaal al liggen maar het ontbreekt nog even aan tijd.
- TOM EVO VI
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 21:57
- Locatie: zuid-holland
- Contacteer:
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Leuk verslagje van een top dag assen.
Ik zelf reed in groep 2 minder snel nummer 41 t/m 80.
Dit omdat ik 2 vrienden bij had die nog nooit op assen hadden gereden en ik voor marshall moest spelen.
Heb de eerste 4 sessies ook heerlijk geknalt waarbij voor mij sessie 4 het lekkerst ging.
Einde sessie 4 was alleen de achterband volledig op en had ik een aantal flinke powerslides met uitkomen van de bochten.
Ook nog 1 keer dat hij over het voorwiel begon te glijden met als enige remedie snel overeind trekken en remmend rechtdoor wat eindigde in een stilstand in de grindbak
Geen schade en gewoon weer vol verder gegaan daarna.
Toen maar even tussen sessie 4 en 5 een nieuwe achterband erop geknald en de laatste sessie in.
Maar door het warme weer en een behoorlijk heftige werkweek en het daarbij horende slaaptekort liep de laatste sessie niet zoals ik wilde en na een aantal kleine foutjes van te hard de bocht in verkeerd uitkomen en dat soort momentjes maar een wijs besluit genomen en voortijdig van de baan gegaan om alles maar heel te houden.
Al met al heb ik ook een heerlijk dagje gehad en wat is dat assen toch een super baan met de motor zeg!
Op naar de volgende circuitdag maar weer, en hopen dat het weer dan net zo mee zit als bij deze!
Dit was ik:
Ik zelf reed in groep 2 minder snel nummer 41 t/m 80.
Dit omdat ik 2 vrienden bij had die nog nooit op assen hadden gereden en ik voor marshall moest spelen.
Heb de eerste 4 sessies ook heerlijk geknalt waarbij voor mij sessie 4 het lekkerst ging.
Einde sessie 4 was alleen de achterband volledig op en had ik een aantal flinke powerslides met uitkomen van de bochten.
Ook nog 1 keer dat hij over het voorwiel begon te glijden met als enige remedie snel overeind trekken en remmend rechtdoor wat eindigde in een stilstand in de grindbak
Geen schade en gewoon weer vol verder gegaan daarna.
Toen maar even tussen sessie 4 en 5 een nieuwe achterband erop geknald en de laatste sessie in.
Maar door het warme weer en een behoorlijk heftige werkweek en het daarbij horende slaaptekort liep de laatste sessie niet zoals ik wilde en na een aantal kleine foutjes van te hard de bocht in verkeerd uitkomen en dat soort momentjes maar een wijs besluit genomen en voortijdig van de baan gegaan om alles maar heel te houden.
Al met al heb ik ook een heerlijk dagje gehad en wat is dat assen toch een super baan met de motor zeg!
Op naar de volgende circuitdag maar weer, en hopen dat het weer dan net zo mee zit als bij deze!
Dit was ik:
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Ah leuk Tom, wist niet dat er meer 'van hier' waren. Lekker gereden dus ook zo te lezen! Mooie R1.
Ik had in de eerste sessie trouwens ook nog geluk, of eigenlijk de persoon voor me. Gelijk in de eerste ronde van de dag. Mijn banden waren al warm (bandenwarmers) dus reed gelijk al wat harder dan de meesten. Kom Duikersloot uit richting Meeuwenmeer (dan lig je al plat in de bocht dus), rijdt er een R6 voor me die 1) niet zo hard ging en 2) vlak voor Meeuwenmeer onderuit gaat, vlak voor m'n neus. Rijder lag op de baan, moest dus even heel snel beslissen. Moest zelf overeind en even van de baan af om niet over hem heen te rijden. Kon precies tussen hem en z'n motor door, over het kunstgras naast de baan.
Ging gelukkig goed. Zo lullig als je hem raakt, plus dat je dan zelf ook gelijk onderuit ligt.
Ik had in de eerste sessie trouwens ook nog geluk, of eigenlijk de persoon voor me. Gelijk in de eerste ronde van de dag. Mijn banden waren al warm (bandenwarmers) dus reed gelijk al wat harder dan de meesten. Kom Duikersloot uit richting Meeuwenmeer (dan lig je al plat in de bocht dus), rijdt er een R6 voor me die 1) niet zo hard ging en 2) vlak voor Meeuwenmeer onderuit gaat, vlak voor m'n neus. Rijder lag op de baan, moest dus even heel snel beslissen. Moest zelf overeind en even van de baan af om niet over hem heen te rijden. Kon precies tussen hem en z'n motor door, over het kunstgras naast de baan.
Ging gelukkig goed. Zo lullig als je hem raakt, plus dat je dan zelf ook gelijk onderuit ligt.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Ff offtopic.
Maar vroeger kreeg ik altijd wat pitstraat polotjes, shirtjes van Mark Hoegee.
Hij is getrouwd met een nicht van me, en zijn bedrijf zit hier 3 km verderop.
Maar vroeger kreeg ik altijd wat pitstraat polotjes, shirtjes van Mark Hoegee.
Hij is getrouwd met een nicht van me, en zijn bedrijf zit hier 3 km verderop.
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Mooi verslag Wouter, zal een beste kick geven om zo'n dikke 1000 vol over een circuit te jagen 8)
- TOM EVO VI
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 21:57
- Locatie: zuid-holland
- Contacteer:
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
@Wouter dat heb ik 2 jaar terug meegemaakt bij mandeveen een 600rr die voor m'n neus over z'n voorwiel weggleed en ik ook net eraan kon ontsnappen door ertussen door te rijden.
Dan zit je hart wel ff in je keel ja.
Duikersloot is nog ff spannender want dan zit de snelheid er al behoorlijk in!
Bij mij was het momentje grindbak nu ook bij mandeveen maar hield m gelukkig wel recht.
Ik had dit keer ook bandenwarmers en dat is toch wel heerlijk kan je gelijk lekker ervoor gaan zonder een ronde of 2 kwijt te zijn om de boel op temperatuur te zetten.
Dan zit je hart wel ff in je keel ja.
Duikersloot is nog ff spannender want dan zit de snelheid er al behoorlijk in!
Bij mij was het momentje grindbak nu ook bij mandeveen maar hield m gelukkig wel recht.
Ik had dit keer ook bandenwarmers en dat is toch wel heerlijk kan je gelijk lekker ervoor gaan zonder een ronde of 2 kwijt te zijn om de boel op temperatuur te zetten.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Hehehe dat heb ik de laatste keer op Zandvoort gehad. Tarzanbocht uit reed er een R1 voor me met koude bandjes. Hij stuurt naar rechts, naar links en geeft een dot gas. Onderuit. Motor gleed rechts nog meters door en hij links (tot aan de Gerlach ongeveer). Kon ze beide nog net ontwijken. Op dat moment dacht ik echt even van "Rot op van dat asfalt" Erg lullig als je door zo een stunter onderuit moet gaan.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Suzuki GSX-R 1000 Trackbike
Ook zelf wel eens gelegen. Bij de start van een race op de Nürburgring waar ik aan meedeed werd ik bij de eerste bocht van achter onderuit gekegeld door een glijdende motor. Dan lig je daar midden op de baan en zie je een partij motoren recht op je af komen stormen. Ik ben nog nooit zo snel opgesprongen en weggerend.
Nummer 81 hier vooraan is mijn motor, lig daar zelf dus naast hehe. Gingen nog een paar onderuit. Regende toen, was ook erg glad. Zeg maar spekglad (lag allemaal rubber van race-auto's wat in de regen een glijbaan werd).
Nummer 81 hier vooraan is mijn motor, lig daar zelf dus naast hehe. Gingen nog een paar onderuit. Regende toen, was ook erg glad. Zeg maar spekglad (lag allemaal rubber van race-auto's wat in de regen een glijbaan werd).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 254 gasten