MotoGP 2010

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

MotoGP 2010

Bericht door Roy » 14 feb 2010, 21:20

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding

MotoGP word in Nederland niet uigezonden. Online (tegen betaling) te zien op motogp.com of op BBC3 als dat in je digitale pakket zit.
Laatst gewijzigd door Roy op 10 apr 2010, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: MotoGP 2010

Bericht door Roy » 14 feb 2010, 21:21

Ik heb een World Superbike 2010 onderwerp geopend, dan kan een MotoGP 2010 onderwerp niet ontbreken natuurlijk.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: MotoGP 2010

Bericht door romo » 14 feb 2010, 21:24

Zou Rossi het wederom flikken?....................

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: MotoGP 2010

Bericht door Roy » 14 feb 2010, 21:27

Jorge Lorenzo vind ik een goede coureur, maar hij maakt nog te veel fouten. Ben wel benieuwd hoe Spies het doet in zijn eerste seizoen. De races die hij gereden heeft in de MotoGP deed ie bepaald niet slecht.

Ik hoop zelf overigens op Casey Stoner. Als je ziet hoe hij die races reed toen ie weer beter was... pffff dan denk ik zelfs dat Rossi geen kampioen was geworden als hij een heel seizoen kon rijden met een goede gezondheid.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: MotoGP 2010

Bericht door Erik dB » 14 feb 2010, 21:41

Ik ben benieuwd wie er dit jaar gaat winnen! Vorig jaar heb ik de GP van Assen meegemaakt, 5 jaar geleden die van Sepang. Het wordt weer eens tijd!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9711
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: MotoGP 2010

Bericht door frank de jonge » 14 feb 2010, 22:43

Ik ga weer voor Rossi.

Vanaf het moment dat hij begon in de 125cc was ik al helemaal fan van die mafkees :D

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: MotoGP 2010

Bericht door Roy » 15 feb 2010, 09:18

Lorenzo breekt hand bij het crossen

In aanloop naar de openingsrace van het 2010 MotoGP seizoen - 11 april in Qatar - heeft titelkandidaat Jorge Lorenzo wat vertraging opgelopen. De onfortuinlijke Spanjaard brak een middenhandsbeentje bij het crossen.

De 22-jarige Jorge Lorenzo was gisteren (11 februari) wat aan het crossen op een trainingsbaan nabij Montmélo - in de buurt van zijn woonplaats Barcelona - toen hij met een gangetje van zo'n 30 km/u in een langzame bocht tegen de grond ging. Hierbij blesseerde hij zijn rechterhand. Het crossen is onderdeel van zijn routinetraining in voorbereiding op het komende MotoGP seizoen.

De nummer 2 van het wereldkampioenschap van 2009 werd direct naar het Capio Hospital General de Catalunya gebracht waar de breuk werd geconstateerd. Ook was zijn rechterduim uit de kom. Dr. Augusto J. Casanovas voerde de operatie uit waarbij deze middels een osteosynthese een titanium plaatje aanbracht.
Lorenzo moet nu vier tot zes weken een brace dragen waardoor hij de tweede MotoGP test op het Maleisische Sepang moet missen. Dat is een behoorlijke streep door de rekening want hij kan ook niet rekenen op de data van teamgenoot Valentino Rossi. Hij zal nu eerst moeten herstellen en kan pas weer in actie komen bij de MotoGP test in Qatar in maart. bron: motorfreaks
Ik las het helaas nu pas, anders had ik het wat eerder op DF gezet. Tsja... niet echt handig vlak voor je seizoen en eigenlijk wel een beetje Lorenzo. Hij heeft wel vaker van die stunts :)

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: MotoGP 2010

Bericht door Richardt. » 15 feb 2010, 14:16

Rossi gaat gewoon weer winnen hoor 8)

Lorenzo heeft wel vaker van die fratsen ja. Hij is zeker een goede coureur, maar moet af en toe wat stomme fouten en blessures achterwege laten.

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: MotoGP 2010

Bericht door atomchris » 15 feb 2010, 22:59

Rossi gaat het weer flikken!
Als Rossi in het seizoen dat stoner kampioen werd niet zoveel "pech" had gehad was stoner ook geen kampioen geworden...hij kan zeker rijden maar Rossi is een ander niveau.
Ik ben wel benieuwd naar die Spies,en ik dacht dat die gozert met die flaporen ook terug zou komen(ben z'n naam ffkes kwijt ti's een Amerikaan).


Ik kan niet wachten tot het weer gaat beginnen!!!heerlijk die spanning en sensatie!

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: MotoGP 2010

Bericht door Roy » 17 feb 2010, 15:51

Lorenzo mist mogelijk ook laatste testraces

MADRID - Motorcoureur Jorge Lorenzo mist waarschijnlijk ook de laatste testraces voor het nieuwe MotoGP-seizoen. De Spanjaard brak vorige week tijdens de training zijn hand en onderging een operatie.

De oefensessie op het circuit van Sepang volgende week moet hij in ieder geval aan zich voorbij laten gaan, maar Lorenzo is mogelijk ook niet op tijd hersteld voor de laatste testmogelijkheid op 18 en 19 maart in Qatar. Dat zei zijn manager Hector Martin woensdag op de website van de MotoGP.
''Momenteel hebben we grote twijfel of Jorge volledig hersteld zal zijn voor de testraces in Qatar. We moeten afwachten hoe zijn herstel verloopt'', aldus Martin.

Het MotoGP-seizoen begint op 11 april met de Grote Prijs van Qatar.

bron: nu.nl

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: MotoGP 2010

Bericht door Jurjen » 17 feb 2010, 15:54

Ik ben er in ieder geval weer bij de 26e, bovenaan de Geert Timmer bocht. Ben de laatste 5 jaar elk jaar geweest. Heerlijk spectakel elk jaar.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: MotoGP 2010

Bericht door Roy » 17 feb 2010, 16:07

Heb nu net ook even kaarten besteld. Dus MotoGP en WSBK dit jaar.

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: MotoGP 2010

Bericht door Richardt. » 19 mar 2010, 15:11

Ziet er naar uit dat de concurrentie weer vol aan de bak mag om Rossi bij te houden dit jaar. Volgens mij is ie tot nu toe in elke test nog veruit het snelste geweest. Zoals het hoort 8)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: MotoGP 2010

Bericht door wjn » 19 mar 2010, 15:16

Rossi houdt zich idd niet in. Hij kan ook als geen ander ook op het psychologische vlak zijn concurenten verslaan.

Rossi vs Stoner, denk dat Rossi gewoon mentaal te sterk is.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: MotoGP 2010

Bericht door wjn » 19 mar 2010, 15:18

atomchris schreef:Rossi gaat het weer flikken!
Als Rossi in het seizoen dat stoner kampioen werd niet zoveel "pech" had gehad was stoner ook geen kampioen geworden...hij kan zeker rijden maar Rossi is een ander niveau.
Het omgekeerde kun je zeggen van 2008. o.a. loshangende onboard camera en kapotte koppeling bij Stoner.

Hoort allemaal bij het spelletje, het blijft een teamsport (zonder motor/banden wint geen enkele coureur iets).

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: MotoGP 2010

Bericht door Richardt. » 19 mar 2010, 15:20

Ik ben dan misschien wat bevooroordeeld als Rossi fan.

Maar ik vind wel dat als er iets tegen zit bij Stoner je dat ook gelijk merkt aan hem en de motivatie weg is. Als Rossi om wat voor reden eens zijn weekend niet heeft zet ie alles op alles om toch nog goed te presteren waardoor ie de schade beperkt houdt.

Als je beide gelijkwaardig materiaal zou geven zou het nog een erg leuke strijd worden denk ik :)

Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Re: MotoGP 2010

Bericht door Asief » 10 apr 2010, 20:54

Wat een gezeik met de uitzendingen van de MotoGP...
Was gister aan het zoeken naar de tijden en de zender waar ik terecht kon voor de MotoGP en kwam ergens het bericht tegen dat het in 2010 bij Car Channel te zien was. Omdat dit achter de decoder zit heb ik het kaartje van de decoder van mn schoonvader geleend (hij heeft namelijk wel het pakket met Car Channel).
Een weekend vol motorsport op CarChannel
07 APRIL 2010

Dit weekend is er veel motorsport op CarChannel dat voor de gelegenheid tijdelijk tot MotorChannel wordt omgedoopt.

De MotoGP, Moto2 en de 125cc gaan weer van start en "MotorChannel" zend alles uit!


Niet alleen de races maar ook de trainingen en kwalificaties zijn live te zien. Jurgen van den Goorbergh is de (ervarings)deskundige presentator. Hij zal worden bijgestaan door commentatoren Patrick van den Goorbergh en Diederik de Vries.

Stem je televisie dus vanaf vrijdag af op "MotorChannel" voor live top-motorsport. Hieronder vind je alle uitzendtijden. Veel kijkplezier!
http://www.carchannel.tv/index.php/nieu ... carchannel

Toen ik in de avond naar de uitzendingen wilde kijken was er helaas niks van MotoGP te bekennen op Car Channel :'(
Een paar uur voordat het MotoGP seizoen in Qatar van start ging werd door Dorna bekendgemaakt dat de Nederlandse uitzendingen van het kampioenschap op het laatste moment geen doorgang zouden vinden.


Na diverse gesprekken met het Spaanse Dorna over de oorzaak van de ontstane problemen werd ons vriendelijk doch dringend verzocht geen publicaties te doen totdat het ontstane geschil is opgelost. De directie van CarChannel liet ons echter weten, na overleg met hun juristen, wel met een officiële verklaring te komen richting de consument.
Wij willen bij deze wel de opmerking plaatsen dat wij geen enkele verantwoording kunnen nemen voor de onderstaande verklaring en geen standpunt in zullen nemen als onpartijdige motorsport nieuwssite.

Officiële verklaring van CarChannel:

"Wij begrijpen de teleurstelling en lopen ook niet weg voor een eerste reactie. Ook wij zijn zeer teleurgesteld en hadden niet verwacht, nadat we overeenstemming hadden bereikt met 'het Spaanse' Dorna Sport die de MotoGP rechten verkoopt, dat Dorna met een contract op de proppen zou komen dat enorm afweek van eerdere afspraken in de 'deal memo' die we hadden ondertekend. Dorna heeft gewacht met een definitief contract opsturen tot woensdagavond, blijkbaar om tactische reden had men hiermee zo lang mogelijk gewacht waardoor wij onder tijd druk dit contract van 24 pagina's zouden hebben moeten tekenen. Echter de condities waren dusdanig anders als dat we hadden afgesproken dat we hiermee niet akkoord konden gaan. We hebben diverse alternatieven aangedragen om wel dit weekend uit te kunnen zenden, alle mensen stonden klaar, maar deze zijn geen van allen overgenomen, het was 'slikken of stikken' en daar wilden we op die korte termijn niet op in gaan. We gaan volgende week ons best doen om samen met Dorna om de tafel te zitten om een oplossing te vinden. Maar wij willen dat de afspraken van het 'deal memo' worden nagekomen! We houden u via onze website op de hoogte! Echte alternatieven zijn er momenteel niet ..dus we kunnen u op dit moment geen andere oplossing aanbieden."

Momenteel wordt er door diverse partijen hard gewerkt aan het vinden van een oplossing zodat de Nederlandse motorsportfans binnenkort weer kunnen genieten van de wedstrijden van het MotoGP wereldkampioenschap.

Vanwege de ontstane situatie is het mogelijk dat Racesport.nl af en toe moeilijk is te bereiken en dat u de aan ons gestuurde mail retour krijgt met de mededeling dat deze onbezorgbaar is. Na het plaatsen van het bericht is zowel de site als ook onze mailserver enkele keren overbelast geraakt vanwege de enorme bezoekersaantallen en de gigantische aantallen bezorgde mails met vragen. Onze excuses hiervoor.
http://www.racesport.nl/nieuwsbericht/2 ... ingen.html

De BBC is eventueel een mogelijkheid voor de Nederlandse fans (Qatar wordt in ieder geval NIET live uitgezonden), maar zelf heb ik uit wanhoop een seizoenpas gekocht voor alle races via MotoGP.com.
Het kost wel wat, maar is zeker aan te raden voor de fans :thumbup:

Nu maar hopen dat het weer een topseizoen wordt met natuurlijk Rossi als kampioen :P :popcorn:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: MotoGP 2010

Bericht door Roy » 10 apr 2010, 22:11

Gewoon BBC3, komt het morgen avond om 21.45 op. Seizoenspas vond ik wel erg duur, 100 euro.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9711
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: MotoGP 2010

Bericht door frank de jonge » 11 apr 2010, 00:09

Kheb geen BBC 3 dus ik ga live op stream kijken ;)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: MotoGP 2010

Bericht door Roy » 11 apr 2010, 09:44

Dat is dus die 100 euro dan toch? Of heb je ergens anders een GOEDE stream? Niet van die Chinese rips van bagger kwaliteit.

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: MotoGP 2010

Bericht door Richardt. » 11 apr 2010, 11:56

Eurosport zend het dus ook niet uit?

Wel balen zeg, had me er al helemaal op in gesteld :(

GlennN
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 apr 2009, 20:40

Re: MotoGP 2010

Bericht door GlennN » 12 apr 2010, 00:20

Ga zo kijken , volg meestal via BBC 2 de uitzendingen , vannacht om 1 uur. en anders meestal zondagmiddag om 2 uur op BBC 2.

gr, G

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: MotoGP 2010

Bericht door speedy25 » 12 apr 2010, 02:21

erg mooie wedstrijd,rossi ijzersterk :mrgreen: pech voor stoner :mrgreen: op naar de volgende wereld titel voor the doctor :banaan:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: MotoGP 2010

Bericht door Roy » 12 apr 2010, 09:08

Geweldige race. Heb het gekeken op BBC3, ook geen reclames... heerlijk.

Vond het erg jammer van Stoner. Vind het sowieso een leuk team, Stoner en Hayden.

Die Honda liep trouwens snoeihard op het rechte stuk.

Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Re: MotoGP 2010

Bericht door Asief » 12 apr 2010, 10:29

Leuke wedstrijd, alleen jammer dat er van een aantal cruciale crashes geen goed beeldmateriaal was (crash van Stoner, Bautista in de laatste bocht in de laatste ronde :hmmm: )

Nu maar hopen dat de Yamaha een hogere topsnelheid krijgt en wat zuiniger omgaat met de benzine :sealed:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten