Frame is meer vergevensgezinderCasper schreef:
Is een CBR600F echt een stuk minder extreem dan de supersports? Qua vermogen e.d. maakt het niet zoveel uit volgens mij...
Aankoopadvies Motor???
- PeerH
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
- Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
- Contacteer:
Re: Aankoopadvies Motor???
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Aankoopadvies Motor???
Hmm tja.. ligt ook allemaal aan de persoon watvoor eerste motor raadzaam is.
Mijn eerste motor was een 2001 Kawa ZX9R. Daar viel heel goed mee te rijden als beginneling.
Je moest alleen niet boven de 7000 toeren uitkomen.. want dan wilde hij de lucht in, zelfs in z'n 4.
Maar na een paar maandjes ben je daar ook aan gewend en zoek je het juist op.
Als je erg lang bent, zou ik zowieso niet op een klein dingetje beginnen... <600cc. Die zijn qua formaat altijd al een stuk kleiner.
Mijn eerste motor was een 2001 Kawa ZX9R. Daar viel heel goed mee te rijden als beginneling.
Je moest alleen niet boven de 7000 toeren uitkomen.. want dan wilde hij de lucht in, zelfs in z'n 4.
Maar na een paar maandjes ben je daar ook aan gewend en zoek je het juist op.
Als je erg lang bent, zou ik zowieso niet op een klein dingetje beginnen... <600cc. Die zijn qua formaat altijd al een stuk kleiner.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Aankoopadvies Motor???
S1000RR is ook een leuk beginnersfietsje
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Aankoopadvies Motor???
In zijn 4 de lucht in? Met standaard vertanding zonder koppeling?Patrick van Wijngen schreef:Hmm tja.. ligt ook allemaal aan de persoon watvoor eerste motor raadzaam is.
Mijn eerste motor was een 2001 Kawa ZX9R. Daar viel heel goed mee te rijden als beginneling.
Je moest alleen niet boven de 7000 toeren uitkomen.. want dan wilde hij de lucht in, zelfs in z'n 4.
Maar na een paar maandjes ben je daar ook aan gewend en zoek je het juist op.
Als je erg lang bent, zou ik zowieso niet op een klein dingetje beginnen... <600cc. Die zijn qua formaat altijd al een stuk kleiner.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Aankoopadvies Motor???
In z'n 4 gaat het niet zomaar in iedergeval. Ik weet wel van die nieuwe R1's dat je met een hobbeltje in de weg ofzo dan nog wel eens op 1 wiel kan komen... maar of dat gebeurd als je in z'n 4 rijd en je trekt het gas open??? Het zal sowieso geen powerwheelie zijn.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Aankoopadvies Motor???
Roy schreef:S1000RR is ook een leuk beginnersfietsje
idd,........................welke gek gaat daar nu mee beginnen??
Nu je het zegt, ik ken wel iemand, spoort ook niet helemaal, heeft altijd een blauw/witte waas voor de kop..................................
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Aankoopadvies Motor???
Een schuddend stuur bij een hobbel kan best (wat wil je als je 200+ rijdt ). Maar meer ook niet als ik t zou mogen zeggen.Roy schreef:In z'n 4 gaat het niet zomaar in iedergeval. Ik weet wel van die nieuwe R1's dat je met een hobbeltje in de weg ofzo dan nog wel eens op 1 wiel kan komen... maar of dat gebeurd als je in z'n 4 rijd en je trekt het gas open??? Het zal sowieso geen powerwheelie zijn.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Aankoopadvies Motor???
Ik bedoel dan ook meer een hupje van de voorband he
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Aankoopadvies Motor???
Ik weet nog een mooi Daytona limited edition te staan waar echt weinig mee gereden is.
Ding is als nieuw en vol met mooie gadgets
Ding is als nieuw en vol met mooie gadgets
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Aankoopadvies Motor???
Voor 5000 euro? Doe mij de gegevens maarfrank de jonge schreef:Ik weet nog een mooi Daytona limited edition te staan waar echt weinig mee gereden is.
Ding is als nieuw en vol met mooie gadgets
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Aankoopadvies Motor???
Dan heb ik nog wel een ZX6R voor hem
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Aankoopadvies Motor???
http://home.planet.nl/~conen009/divers-moto_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Aankoopadvies Motor???
Pff, ook niet duur of ben ik nou gek?
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Aankoopadvies Motor???
Vrij aan de prijs hoorRichardt. schreef:Pff, ook niet duur of ben ik nou gek?
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Aankoopadvies Motor???
Ben een jaar oudere daytona's al tegen gekomen voor 6.5k dus prijs valt wel mee. Zou er donders graag is een proefritje mee willen maken want iedereen die hem getest heeft is super enthousiast over dit speelgoed.Richardt. schreef:Pff, ook niet duur of ben ik nou gek?
Aan TS. Ik zou gewoon een CBR 600F halen uit '93 ofzo. Zijn geweldige fietsen voor die paar euro's. Ook qua sturen een topper en die 100pk heb je echt genoeg aan.
Laatst gewijzigd door Pim op 27 jan 2010, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Aankoopadvies Motor???
Zijn die Honda 600CBR zoveel duurder dan?
Vriend van mij heeft een paar maand terug namelijk een Honda gekocht. Die was iets goedkoper dan die Triumph, wel zelfde bouwjaar en meer kilometers. Daarom leek de Triumph mij niet zo heel duur.
Heb er verder ook geen verstand van hoor. Maar een ding is zeker een motor gaat er komen
Zit er zelfs wel eens over te denken om de auto weg te doen en een goedkoop bakkie weer te kopen en een motor aan te schaffen voor de fun
Vriend van mij heeft een paar maand terug namelijk een Honda gekocht. Die was iets goedkoper dan die Triumph, wel zelfde bouwjaar en meer kilometers. Daarom leek de Triumph mij niet zo heel duur.
Heb er verder ook geen verstand van hoor. Maar een ding is zeker een motor gaat er komen
Zit er zelfs wel eens over te denken om de auto weg te doen en een goedkoop bakkie weer te kopen en een motor aan te schaffen voor de fun
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Aankoopadvies Motor???
Ja. Ja en Ja.Ruud schreef:In zijn 4 de lucht in? Met standaard vertanding zonder koppeling?Patrick van Wijngen schreef:Hmm tja.. ligt ook allemaal aan de persoon watvoor eerste motor raadzaam is.
Mijn eerste motor was een 2001 Kawa ZX9R. Daar viel heel goed mee te rijden als beginneling.
Je moest alleen niet boven de 7000 toeren uitkomen.. want dan wilde hij de lucht in, zelfs in z'n 4.
Maar na een paar maandjes ben je daar ook aan gewend en zoek je het juist op.
Als je erg lang bent, zou ik zowieso niet op een klein dingetje beginnen... <600cc. Die zijn qua formaat altijd al een stuk kleiner.
Als je aan het gas bleef hangen ging ie vanzelf de lucht in. Is soms wel grappig.... maar soms ook erg vervelend.
Maargoed.. die heb ik niet meer. Daar liggen nog stukjes van langs de ring.
Huidige brommertje gaat dat voorwiel iig niet zomaar de lucht in, helaas rij je er wel wat makkelijker ongemerkt hard op.
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Aankoopadvies Motor???
In zn 4 nog de lucht in met een 900
Wat voor dynokit zat daar op??
weet dat een jongen hier ook een ZX9R gehad heeft. Ding ging zo makkelijk over de 300km/h en kon haybusa's wegrijden.
Maar die ging in de 4 niet meer omhoog, in zn 3 nog wel
Wat die Daytona aangaat.. ding is absoluut niet duur. Ken de eigenaar ervan, die heeft nu een 2009 Daytona gekocht (zwarte)
De garagist waar die staat ken ik ook, zelfde man waar ik mn SRAD ook weggehaald heb
Echt een man met kennis
Wat voor dynokit zat daar op??
weet dat een jongen hier ook een ZX9R gehad heeft. Ding ging zo makkelijk over de 300km/h en kon haybusa's wegrijden.
Maar die ging in de 4 niet meer omhoog, in zn 3 nog wel
Wat die Daytona aangaat.. ding is absoluut niet duur. Ken de eigenaar ervan, die heeft nu een 2009 Daytona gekocht (zwarte)
De garagist waar die staat ken ik ook, zelfde man waar ik mn SRAD ook weggehaald heb
Echt een man met kennis
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Aankoopadvies Motor???
Voor 5000,- kun je mooi spul kopen en ook al wat nieuwer spul als je niet voor een hight tech racer gaat. Waar je mee zit is je lengte dus je moet gewoon gaan proefrijden.
Zoek op marktplaats gewoon ff wat je interessant vindt en plaats het hier. Dan wordt de info ook veel gerichter
Zoek op marktplaats gewoon ff wat je interessant vindt en plaats het hier. Dan wordt de info ook veel gerichter
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Aankoopadvies Motor???
Ik ben begonnen op een 98'er SRAD en heb denk ik een vergelijkbaar postuur (2 meter, rond de 85-90kg). Inmiddels overgestapt naar een '04 R6 en dat bevalt eigenlijk prima.
Voor puur straatgebruik is de R6 veel fijner dan de SRAD omdat de Yamaha wat meer koppel heeft. Dit is toch wel een grote pre van een daytona 675 (die nog wat meer koppel heeft)...
Voor puur straatgebruik is de R6 veel fijner dan de SRAD omdat de Yamaha wat meer koppel heeft. Dit is toch wel een grote pre van een daytona 675 (die nog wat meer koppel heeft)...
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: Aankoopadvies Motor???
Gisteren even bij een motorzaak gaan kijken en op een ZX12 R gezeten. Die lijkt "droog" ontzettend lekker te passen, maar ik weet niet of het handig is om met zo'n bom te beginnen. Vind hem wel heel vet!
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Aankoopadvies Motor???
Er staat nog een ZX12R op het motor-forum(.nl) te koop voor minder dan 5K
Alles hangt af van jouw beheersing. Een dikke vier cilinder rijdt heel gemakkelijk omdat ie lekker krachtig is ook onder in toeren. Boven in toeren is zo'n ding bizar! Blijf je wat onder in toeren rijden dan is het prima te doen denk ik. Het gewicht van de ZX zit op 215kg meen ik. Niet licht voor een modern ding maar ook niet heel zwaar. Met jouw lengte lijkt me dat prima te doen.
Motoren die mij verasten in het verleden waren een Suzuki TL1000S (twee cilinder) en een Suzuki GSXR750 van 1991 maar dat was meer dan 10 jaar terug (tankslapper). De TL is gewoon bruut en een twee cilinder heeft niet datzelfde toerenbereik als een vier cilinder. Je bent dus geneigd om door te halen (ik kwam van een GSXR600) en onder in toeren bokt zo'n ding. Al bij 7000RPM levert ie 107nm en bij 9000RPM 125pk. Bij de ZX12 is het toeren bereik langer en bokt zo'n ding niet bij lage toeren. De ZX zal ook wel rond dat koppel zitten bij ongeveer 7 - 8000RPM maar je kunt veel gemakkelijker tussen 1000RPM en 5000RPM rijden met een vier cilinder dan met een 2 cilinder. Het rijdt gewoon veel vloeiender en is gemakkelijker te beheersen.
Alles hangt af van jouw beheersing. Een dikke vier cilinder rijdt heel gemakkelijk omdat ie lekker krachtig is ook onder in toeren. Boven in toeren is zo'n ding bizar! Blijf je wat onder in toeren rijden dan is het prima te doen denk ik. Het gewicht van de ZX zit op 215kg meen ik. Niet licht voor een modern ding maar ook niet heel zwaar. Met jouw lengte lijkt me dat prima te doen.
Motoren die mij verasten in het verleden waren een Suzuki TL1000S (twee cilinder) en een Suzuki GSXR750 van 1991 maar dat was meer dan 10 jaar terug (tankslapper). De TL is gewoon bruut en een twee cilinder heeft niet datzelfde toerenbereik als een vier cilinder. Je bent dus geneigd om door te halen (ik kwam van een GSXR600) en onder in toeren bokt zo'n ding. Al bij 7000RPM levert ie 107nm en bij 9000RPM 125pk. Bij de ZX12 is het toeren bereik langer en bokt zo'n ding niet bij lage toeren. De ZX zal ook wel rond dat koppel zitten bij ongeveer 7 - 8000RPM maar je kunt veel gemakkelijker tussen 1000RPM en 5000RPM rijden met een vier cilinder dan met een 2 cilinder. Het rijdt gewoon veel vloeiender en is gemakkelijker te beheersen.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: Aankoopadvies Motor???
Een Kawasaki ZX6-R vind ik wel een redelijke motor voor beginners, het model van 1995 tot 1997 bedoel ik, haal je zo voor 2,5k op. Ok als je tot 13.000+ rpm trekt gaat ie als een bezetene, maar ik vind het ding niet echt agressief of gevaarlijk. Onderin is best krachtig, en daardoor erg makkelijk rustig te rijden.
Als je wilt kan je ook zelf onderhoud uitvoeren, ketting vervangen, tandwielen vervangen, olie verversen, remmen ontluchten etc. kan je allemaal zelf, en het scheelt heel veel geld als je het zelf doet. Ik vind het leuk om zelf dingen te onderhouden. Zo een ZX6 is echt simpel. Als ik weer een opknappertje kan vinden waarvan de motor + chassis goed is ga ik dat echt zeker weer kopen.
Als je wilt kan je ook zelf onderhoud uitvoeren, ketting vervangen, tandwielen vervangen, olie verversen, remmen ontluchten etc. kan je allemaal zelf, en het scheelt heel veel geld als je het zelf doet. Ik vind het leuk om zelf dingen te onderhouden. Zo een ZX6 is echt simpel. Als ik weer een opknappertje kan vinden waarvan de motor + chassis goed is ga ik dat echt zeker weer kopen.
-
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
- Locatie: Amsterdam
Re: Aankoopadvies Motor???
Ben benieuwd naar de uiteindelijke aankopen / vorderingen van de personen die op zoek waren/zijn.
@Niels: Ik heb zelf een TL1000R, en dat bokken heb je helemaal gelijk in. Maarrrr, zet een powercommander erin ( + K&N of BMC filter als je toch bezig bent) en laat het hele zooitje goed afstellen -> helemaal nergens meer last van. Ding is onderin bijna zo soepel als een 4-cilinder.
Beginnersfiets? Een 600F is fool-proof. Je kan een high sider maken en nog niet op je plaat gaan (ervaring ). En ook erg betrouwbaar (op de NAKS na -> handmatige erin en probleem opgelost).
@Niels: Ik heb zelf een TL1000R, en dat bokken heb je helemaal gelijk in. Maarrrr, zet een powercommander erin ( + K&N of BMC filter als je toch bezig bent) en laat het hele zooitje goed afstellen -> helemaal nergens meer last van. Ding is onderin bijna zo soepel als een 4-cilinder.
Beginnersfiets? Een 600F is fool-proof. Je kan een high sider maken en nog niet op je plaat gaan (ervaring ). En ook erg betrouwbaar (op de NAKS na -> handmatige erin en probleem opgelost).
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Aankoopadvies Motor???
Powercommander icm K&N of BMC en Yoshi einddempers op een TL1000R staat gegarandeerd voor harde klappen met mega vlammen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten