Kawasaki ZX-6R

50% van de wielen, 200% driving fun?
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door romo » 26 dec 2009, 23:05

Dat bedoel ik....................gewoon doen zoals je net hebt vermeld.............. :mrgreen:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 26 dec 2009, 23:08

Vind het wel tof staan hoor. Heb ook dat zwarte leren pak... Volgens mij wel een toffe combinatie. Met die West kappenset gaat ie ook sneller trouwens. Dan houd ie een S1000RR bij.













:jenna:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door romo » 26 dec 2009, 23:22

Roy schreef:Vind het wel tof staan hoor. Heb ook dat zwarte leren pak... Volgens mij wel een toffe combinatie. Met die West kappenset gaat ie ook sneller trouwens. Dan houd ie een S1000RR bij. :jenna:
Zal best hahaha........................je mag me ook voorbij...................ik heb vooralsnog geen haast...........................eerst maar eens het apparaat leren kennen en beoordelen..... :mrgreen:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 26 dec 2009, 23:27

Doe je goed :) Was natuurlijk een geintje. Heb zelf ook nog te weinig op de Kawa gereden, op het circuit nog geen kilometer zelfs.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door romo » 26 dec 2009, 23:32

Snap ik.......................

Beleangrijkste; mijzelf heel houden......................

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 26 dec 2009, 23:41

Inderdaad. Lekker rustig beginnen op dat monster van je!

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door romo » 26 dec 2009, 23:42

Roy schreef:Inderdaad. Lekker rustig beginnen op dat monster van je!

Afbeelding

Whoehaha...............................die smiley......................briljant.................. :roflol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Niels » 27 dec 2009, 00:09

Altijd doen al zijn het kwalitatief niet de mooiste setjes. Origineel plastic mooi op zolder leggen en mooi houden voor eventuele verkoop van de motor :thumbup: Op ebay scoor je het goedkoper maar dan komen er nog wel wat invoer kosten overheen:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-KAWA ... 45eff3db5e" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit:
Roy schreef:Ja.. dan ga ik de huidige kappen voor het circuit doen. De standaard zwarte zegmaar.

Hele set is 630 euro.. veel goedkoper kan ik het niet vinden.
Ik denk dat je voor 630,- aan origineel kuip spul nieuw weinig koopt dus daar zou ik maar zuinig op zijn. Ga een keer redelijk onderuit met alleen plastic schade en dat ding is economisch total-loss om je even een idee te geven :wink: Jaren terug kocht ik een 600 SRAD met schade en kon ik al het plastic + verlichting kopen van een circuit fiets en dus in nieuwstaat voor Eur 2500,- en dan heb je het over "gebruikte" prijzen, kom er bij de dealer maar eens om. Veel liever een schuivertje met zo'n goedkoop chinees setje :!:

Liever helemaal geen schuiver natuurlijk :D

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 27 dec 2009, 10:13

Dankjewel voor de tip Niels. Dan doe ik die replica West kappen er gewoon altijd op, ziet er wel tof uit vind ik. Leg ik de originele kappen boven neer inderdaad voor als de Kawa verkocht word.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 28 dec 2009, 13:39

Heb toch besloten om het niet te doen. Supersport is toch niet helemaal mijn fiets en het is dan zonde om er veel in te gaan investeren als ik weet dat ie toch niet jaren blijft. De rechtop houding is voor mij veel beter, zoals de Street Triple R. Stiekem heb ik ook al een tijdje wat anders op het oog, wat qua houding veel beter bij mij past.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door wjn » 28 dec 2009, 14:53

Kijk, een waar woord.

Ik heb nog niet zoveel lol gehad op straat sinds ik de hypermotard heb, snelweg uitgesloten uiteraard :)
Voor circuit is dat weer een ander verhaal.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 28 dec 2009, 15:39

De Kawa zal ook best leuk zijn op het circuit en ik ga er van het voorjaar ook even een ritje mee maken op het circuit, maar ik ga niet 20x per jaar het circuit op. Voor straatgebruik vind ik het gewoon geen ideale motor. Wel grappig dat je zelf over de Hypermotard begint, ik heb namelijk zeer veel interesse in de KTM 990 SM R:

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door romo » 28 dec 2009, 15:42

Zit de Kawa dan te sportief, te veel druk op armen en polsen?

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 28 dec 2009, 15:45

Ja, inderdaad Romo. Ligt overigens geheel aan mezelf hoor, zullen zat mensen zijn die er geen last van hebben. Ik heb soms een dag, dan kan ik 1,5 uur achter elkaar rijden zonder last en soms ben ik net een half uur onderweg en voel ik mn polsen al. Vind ik gewoon ontzettend irritant. Ook vind ik het nemen van de leuke korte bochtjes en het rijden door dorpjes e.d. veel leuker op de Street Triple R. Je kan asociaal hard over rotondes, dijkweggetjes e.d. SuperMotard schijnt helemaal gaaf te zijn. Acceleratie kan ook vrij bizar zijn op die dingen en dat is wat ik tof vind. Ik hoef niet 300 km/h op een motor te gaan, maar snel accelererend uit bochten komen e.d. vind ik helemaal te gek.

Supersport vind ik eigenlijk alleen echt gaaf op het circuit, dan kan je ze veel hoogtoerig gebruiken. Kan ik daar 50x per jaar mee het circuit op, prima.. maar dat kan (en wil) ik niet.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Niels » 28 dec 2009, 17:50

Tenzij je gewoon een mega voorliefde voor racers hebt heeft zo'n ding eigenlijk bestaansrecht voor de openbare weg imho. Ik heb ook altijd racers gehad omdat ik ze prachtig vind maar die nog geen 1000km per jaar zeggen genoeg :wink: Helemaal met motoren a la Monster S4(R) of Street/Speed triples die net zo hard lopen maar veel comfortabelere gereden kunnen worden is een racer eigenlijk nooit de juiste keuze maar goed, gaaf zijn ze wel.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door wjn » 28 dec 2009, 19:50

@Roy, ik zat te twijfelen tussen de KTM en de Hyper, maar de inruilprijs voor mn 999s gaf de doorslag. Scheelde gewoon teveel als ik een KTM zou kopen, dus werd het een Hyper.

Edit: En ik heb het voordeel dat ik niet hoef te kiezen tussen een supermoto of supersport, of toch wel ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door romo » 28 dec 2009, 20:04

Niels schreef:Tenzij je gewoon een mega voorliefde voor racers hebt heeft zo'n ding eigenlijk bestaansrecht voor de openbare weg imho. Ik heb ook altijd racers gehad omdat ik ze prachtig vind maar die nog geen 1000km per jaar zeggen genoeg :wink: Helemaal met motoren a la Monster S4(R) of Street/Speed triples die net zo hard lopen maar veel comfortabelere gereden kunnen worden is een racer eigenlijk nooit de juiste keuze maar goed, gaaf zijn ze wel.

Dat is het bij mij dus...................een voorliefde voor racers dus.........het model, de uitstraling................en nu zeker ook het merkt waar ik wel iets mee heb ja :mrgreen: ........... dat ik er niet mee op het circuit kom, of dat ik er nooit het rendement uithaal waar ze voor gemaakt zijn........................dat maakt me niets uit................
Das met de meeste, zo niet alle produkten in de hedendaagse maatschappij zo, er kan heel veel, en je maakt er maar minimaal gebruik van...............so be it...........

Het is een hebbeding voor mij...............en alleen er naar kijken maakt me al blij :mrgreen:
Dat het dan minder comfortabel is, ach dat neem ik dan wel op de koop toe.........en moet ik heel ver, dan pak ik de M3 wel.......................nou aan alternatieven geen gebrek........ :roflol:

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Pim » 29 dec 2009, 12:25

wjn schreef:@Roy, ik zat te twijfelen tussen de KTM en de Hyper, maar de inruilprijs voor mn 999s gaf de doorslag. Scheelde gewoon teveel als ik een KTM zou kopen, dus werd het een Hyper.

Edit: En ik heb het voordeel dat ik niet hoef te kiezen tussen een supermoto of supersport, of toch wel ;)
Bevalt de Hyper echt zo dan??

Na de verkoop van mijn 998 heb ik er ook over na gedacht maar lijkt me dat ik gewoon wat teveel snelheid ga missen. Zit nu naar een ZX10-R te kijken 04/05 maar vraag me af of ik rijbewijs technisch gezien niet beter een Hyper kan halen.

Heb een KTM 525 SM gehad maar dat was te onderhoudsintensief en extreem om een ritje te maken met vrienden. Even een half uurtje hardcore knallen door de buurt en dan was het weer klaar..

:hmmm:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 29 dec 2009, 12:57

Snelheid heb je wel hoor, met een 1000cc SM. Acceleratiesnelheid dan natuurlijk. 200+ rijd je vrijwel toch nooit, of je moet natuurlijk circuitdagen mee kunnen pakken.

Over de KTM die je hebt gehad... te onderhoudstechnisch als in slechte kwaliteit? Ik lees namelijk vrij veel dat de KTM SMR (degene waar ik dus in geinteresseerd ben) toch wel de top is qua SM. Als ie echter technisch niet echt hoog aangeschreven staat... :hmmm:

Op een SM kan je trouwens toch ook een behoorlijk tijd toeren, zonder echt te knallen? Dan zijn SM's toch behoorlijk goed uit te houden? Dat heb ik namelijk van meerdere wel gehoord.

EDIT:
Of de Kawa gewoon zonder kenteken. Dan kost het me geen drol en kan ik af en toe het circuit op. Hmmmmmmmmm :hmmm: :hmmm:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Niels » 29 dec 2009, 14:58

romo schreef:
Niels schreef:Tenzij je gewoon een mega voorliefde voor racers hebt heeft zo'n ding eigenlijk bestaansrecht voor de openbare weg imho. Ik heb ook altijd racers gehad omdat ik ze prachtig vind maar die nog geen 1000km per jaar zeggen genoeg :wink: Helemaal met motoren a la Monster S4(R) of Street/Speed triples die net zo hard lopen maar veel comfortabelere gereden kunnen worden is een racer eigenlijk nooit de juiste keuze maar goed, gaaf zijn ze wel.

Dat is het bij mij dus...................een voorliefde voor racers dus.........het model, de uitstraling................en nu zeker ook het merkt waar ik wel iets mee heb ja :mrgreen: ........... dat ik er niet mee op het circuit kom, of dat ik er nooit het rendement uithaal waar ze voor gemaakt zijn........................dat maakt me niets uit................
Das met de meeste, zo niet alle produkten in de hedendaagse maatschappij zo, er kan heel veel, en je maakt er maar minimaal gebruik van...............so be it...........

Het is een hebbeding voor mij...............en alleen er naar kijken maakt me al blij :mrgreen:
Dat het dan minder comfortabel is, ach dat neem ik dan wel op de koop toe.........en moet ik heel ver, dan pak ik de M3 wel.......................nou aan alternatieven geen gebrek........ :roflol:
+1 :mrgreen:

@Roy; Dan schors je dat ding toch gewoon :?: Ben je ook klaar en hij daalt niet meteen zo in waarde :wink:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 29 dec 2009, 16:25

Mocht ik hem dan ooit weer verkopen he... is hij dan weer makkelijk op kenteken te zetten?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Niels » 29 dec 2009, 19:54

Geen idee hoe dat zit als je je kenteken inlevert bij de RDW en als je em later weer op kenteken wilt. Schorsen kost 20,- per jaar ofzo, lijkt me de korste klap.

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Pim » 30 dec 2009, 11:32

Roy schreef:
Over de KTM die je hebt gehad... te onderhoudstechnisch als in slechte kwaliteit? Ik lees namelijk vrij veel dat de KTM SMR (degene waar ik dus in geinteresseerd ben) toch wel de top is qua SM. Als ie echter technisch niet echt hoog aangeschreven staat... :hmmm:

Tja ik had een 525exc met SM pakket en een SMR is niet veel anders behalve dat die geen kenteken heeft. Het zijn competitie motoren dus onderhoudsmonsters. Het onderhoud gaat om de zoveel uur ipv km. dus als jij er niet tegenop ziet om na een dagje knallen een beurt uit te voeren en om de 2/3 olie wissels de kleppen te stellen etc.. (bij gewoon straat gebruik om de 1500km een kleine beurt). Ik heb de mijne nog geen 1000km gereden en mijn onderhouds/reparatie kosten waren bijna 2euro per km. Prima als je zelf wat kan en sleutelen leuk vind maar als je hem zo als mij bijna voor 80% van de zaken naar de dealer moet brengen is het echt een drama kwa kosten

Op een SM kan je trouwens toch ook een behoorlijk tijd toeren, zonder echt te knallen? Dan zijn SM's toch behoorlijk goed uit te houden? Dat heb ik namelijk van meerdere wel gehoord.

Succes :twisted:

EDIT:
Of de Kawa gewoon zonder kenteken. Dan kost het me geen drol en kan ik af en toe het circuit op. Hmmmmmmmmm :hmmm: :hmmm:
plaatje bij het praatje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door wjn » 30 dec 2009, 13:01

Pim schreef:
wjn schreef:@Roy, ik zat te twijfelen tussen de KTM en de Hyper, maar de inruilprijs voor mn 999s gaf de doorslag. Scheelde gewoon teveel als ik een KTM zou kopen, dus werd het een Hyper.

Edit: En ik heb het voordeel dat ik niet hoef te kiezen tussen een supermoto of supersport, of toch wel ;)
Bevalt de Hyper echt zo dan??

Na de verkoop van mijn 998 heb ik er ook over na gedacht maar lijkt me dat ik gewoon wat teveel snelheid ga missen. Zit nu naar een ZX10-R te kijken 04/05 maar vraag me af of ik rijbewijs technisch gezien niet beter een Hyper kan halen.

Heb een KTM 525 SM gehad maar dat was te onderhoudsintensief en extreem om een ritje te maken met vrienden. Even een half uurtje hardcore knallen door de buurt en dan was het weer klaar..

:hmmm:
Je hebt PM.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Kawasaki ZX-6R

Bericht door Roy » 31 dec 2009, 14:32

Originele seatcover nu net binnen gekomen. Hij ziet er nu toch wel geil uit hoor :banaan:

Had eerst een Ermax imitatie maar die troep paste helemaal niet. Met veel geluk had een motorzaak een seatcover van de ZX6R 22 december op marktplaats gezet.

Met mijn eerste motor (de SV) ook al zo een probleem gehad met Ermax. Kutbedrijf.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten