Kawasaki ZX-6R
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Kawasaki ZX-6R
Dat bedoel ik....................gewoon doen zoals je net hebt vermeld..............
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Vind het wel tof staan hoor. Heb ook dat zwarte leren pak... Volgens mij wel een toffe combinatie. Met die West kappenset gaat ie ook sneller trouwens. Dan houd ie een S1000RR bij.
:jenna:
:jenna:
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Kawasaki ZX-6R
Zal best hahaha........................je mag me ook voorbij...................ik heb vooralsnog geen haast...........................eerst maar eens het apparaat leren kennen en beoordelen.....Roy schreef:Vind het wel tof staan hoor. Heb ook dat zwarte leren pak... Volgens mij wel een toffe combinatie. Met die West kappenset gaat ie ook sneller trouwens. Dan houd ie een S1000RR bij. :jenna:
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Doe je goed Was natuurlijk een geintje. Heb zelf ook nog te weinig op de Kawa gereden, op het circuit nog geen kilometer zelfs.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Kawasaki ZX-6R
Snap ik.......................
Beleangrijkste; mijzelf heel houden......................
Beleangrijkste; mijzelf heel houden......................
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Inderdaad. Lekker rustig beginnen op dat monster van je!
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Kawasaki ZX-6R
Roy schreef:Inderdaad. Lekker rustig beginnen op dat monster van je!
Whoehaha...............................die smiley......................briljant..................
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Kawasaki ZX-6R
Altijd doen al zijn het kwalitatief niet de mooiste setjes. Origineel plastic mooi op zolder leggen en mooi houden voor eventuele verkoop van de motor Op ebay scoor je het goedkoper maar dan komen er nog wel wat invoer kosten overheen:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-KAWA ... 45eff3db5e" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
Liever helemaal geen schuiver natuurlijk
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-KAWA ... 45eff3db5e" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
Ik denk dat je voor 630,- aan origineel kuip spul nieuw weinig koopt dus daar zou ik maar zuinig op zijn. Ga een keer redelijk onderuit met alleen plastic schade en dat ding is economisch total-loss om je even een idee te geven Jaren terug kocht ik een 600 SRAD met schade en kon ik al het plastic + verlichting kopen van een circuit fiets en dus in nieuwstaat voor Eur 2500,- en dan heb je het over "gebruikte" prijzen, kom er bij de dealer maar eens om. Veel liever een schuivertje met zo'n goedkoop chinees setje :!:Roy schreef:Ja.. dan ga ik de huidige kappen voor het circuit doen. De standaard zwarte zegmaar.
Hele set is 630 euro.. veel goedkoper kan ik het niet vinden.
Liever helemaal geen schuiver natuurlijk
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Dankjewel voor de tip Niels. Dan doe ik die replica West kappen er gewoon altijd op, ziet er wel tof uit vind ik. Leg ik de originele kappen boven neer inderdaad voor als de Kawa verkocht word.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Heb toch besloten om het niet te doen. Supersport is toch niet helemaal mijn fiets en het is dan zonde om er veel in te gaan investeren als ik weet dat ie toch niet jaren blijft. De rechtop houding is voor mij veel beter, zoals de Street Triple R. Stiekem heb ik ook al een tijdje wat anders op het oog, wat qua houding veel beter bij mij past.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Kawasaki ZX-6R
Kijk, een waar woord.
Ik heb nog niet zoveel lol gehad op straat sinds ik de hypermotard heb, snelweg uitgesloten uiteraard
Voor circuit is dat weer een ander verhaal.
Ik heb nog niet zoveel lol gehad op straat sinds ik de hypermotard heb, snelweg uitgesloten uiteraard
Voor circuit is dat weer een ander verhaal.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
De Kawa zal ook best leuk zijn op het circuit en ik ga er van het voorjaar ook even een ritje mee maken op het circuit, maar ik ga niet 20x per jaar het circuit op. Voor straatgebruik vind ik het gewoon geen ideale motor. Wel grappig dat je zelf over de Hypermotard begint, ik heb namelijk zeer veel interesse in de KTM 990 SM R:
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Kawasaki ZX-6R
Zit de Kawa dan te sportief, te veel druk op armen en polsen?
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Ja, inderdaad Romo. Ligt overigens geheel aan mezelf hoor, zullen zat mensen zijn die er geen last van hebben. Ik heb soms een dag, dan kan ik 1,5 uur achter elkaar rijden zonder last en soms ben ik net een half uur onderweg en voel ik mn polsen al. Vind ik gewoon ontzettend irritant. Ook vind ik het nemen van de leuke korte bochtjes en het rijden door dorpjes e.d. veel leuker op de Street Triple R. Je kan asociaal hard over rotondes, dijkweggetjes e.d. SuperMotard schijnt helemaal gaaf te zijn. Acceleratie kan ook vrij bizar zijn op die dingen en dat is wat ik tof vind. Ik hoef niet 300 km/h op een motor te gaan, maar snel accelererend uit bochten komen e.d. vind ik helemaal te gek.
Supersport vind ik eigenlijk alleen echt gaaf op het circuit, dan kan je ze veel hoogtoerig gebruiken. Kan ik daar 50x per jaar mee het circuit op, prima.. maar dat kan (en wil) ik niet.
Supersport vind ik eigenlijk alleen echt gaaf op het circuit, dan kan je ze veel hoogtoerig gebruiken. Kan ik daar 50x per jaar mee het circuit op, prima.. maar dat kan (en wil) ik niet.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Kawasaki ZX-6R
Tenzij je gewoon een mega voorliefde voor racers hebt heeft zo'n ding eigenlijk bestaansrecht voor de openbare weg imho. Ik heb ook altijd racers gehad omdat ik ze prachtig vind maar die nog geen 1000km per jaar zeggen genoeg Helemaal met motoren a la Monster S4(R) of Street/Speed triples die net zo hard lopen maar veel comfortabelere gereden kunnen worden is een racer eigenlijk nooit de juiste keuze maar goed, gaaf zijn ze wel.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Kawasaki ZX-6R
@Roy, ik zat te twijfelen tussen de KTM en de Hyper, maar de inruilprijs voor mn 999s gaf de doorslag. Scheelde gewoon teveel als ik een KTM zou kopen, dus werd het een Hyper.
Edit: En ik heb het voordeel dat ik niet hoef te kiezen tussen een supermoto of supersport, of toch wel
Edit: En ik heb het voordeel dat ik niet hoef te kiezen tussen een supermoto of supersport, of toch wel
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Kawasaki ZX-6R
Niels schreef:Tenzij je gewoon een mega voorliefde voor racers hebt heeft zo'n ding eigenlijk bestaansrecht voor de openbare weg imho. Ik heb ook altijd racers gehad omdat ik ze prachtig vind maar die nog geen 1000km per jaar zeggen genoeg Helemaal met motoren a la Monster S4(R) of Street/Speed triples die net zo hard lopen maar veel comfortabelere gereden kunnen worden is een racer eigenlijk nooit de juiste keuze maar goed, gaaf zijn ze wel.
Dat is het bij mij dus...................een voorliefde voor racers dus.........het model, de uitstraling................en nu zeker ook het merkt waar ik wel iets mee heb ja ........... dat ik er niet mee op het circuit kom, of dat ik er nooit het rendement uithaal waar ze voor gemaakt zijn........................dat maakt me niets uit................
Das met de meeste, zo niet alle produkten in de hedendaagse maatschappij zo, er kan heel veel, en je maakt er maar minimaal gebruik van...............so be it...........
Het is een hebbeding voor mij...............en alleen er naar kijken maakt me al blij
Dat het dan minder comfortabel is, ach dat neem ik dan wel op de koop toe.........en moet ik heel ver, dan pak ik de M3 wel.......................nou aan alternatieven geen gebrek........
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Kawasaki ZX-6R
Bevalt de Hyper echt zo dan??wjn schreef:@Roy, ik zat te twijfelen tussen de KTM en de Hyper, maar de inruilprijs voor mn 999s gaf de doorslag. Scheelde gewoon teveel als ik een KTM zou kopen, dus werd het een Hyper.
Edit: En ik heb het voordeel dat ik niet hoef te kiezen tussen een supermoto of supersport, of toch wel
Na de verkoop van mijn 998 heb ik er ook over na gedacht maar lijkt me dat ik gewoon wat teveel snelheid ga missen. Zit nu naar een ZX10-R te kijken 04/05 maar vraag me af of ik rijbewijs technisch gezien niet beter een Hyper kan halen.
Heb een KTM 525 SM gehad maar dat was te onderhoudsintensief en extreem om een ritje te maken met vrienden. Even een half uurtje hardcore knallen door de buurt en dan was het weer klaar..
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Snelheid heb je wel hoor, met een 1000cc SM. Acceleratiesnelheid dan natuurlijk. 200+ rijd je vrijwel toch nooit, of je moet natuurlijk circuitdagen mee kunnen pakken.
Over de KTM die je hebt gehad... te onderhoudstechnisch als in slechte kwaliteit? Ik lees namelijk vrij veel dat de KTM SMR (degene waar ik dus in geinteresseerd ben) toch wel de top is qua SM. Als ie echter technisch niet echt hoog aangeschreven staat...
Op een SM kan je trouwens toch ook een behoorlijk tijd toeren, zonder echt te knallen? Dan zijn SM's toch behoorlijk goed uit te houden? Dat heb ik namelijk van meerdere wel gehoord.
EDIT:
Of de Kawa gewoon zonder kenteken. Dan kost het me geen drol en kan ik af en toe het circuit op. Hmmmmmmmmm
Over de KTM die je hebt gehad... te onderhoudstechnisch als in slechte kwaliteit? Ik lees namelijk vrij veel dat de KTM SMR (degene waar ik dus in geinteresseerd ben) toch wel de top is qua SM. Als ie echter technisch niet echt hoog aangeschreven staat...
Op een SM kan je trouwens toch ook een behoorlijk tijd toeren, zonder echt te knallen? Dan zijn SM's toch behoorlijk goed uit te houden? Dat heb ik namelijk van meerdere wel gehoord.
EDIT:
Of de Kawa gewoon zonder kenteken. Dan kost het me geen drol en kan ik af en toe het circuit op. Hmmmmmmmmm
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Kawasaki ZX-6R
+1romo schreef:Niels schreef:Tenzij je gewoon een mega voorliefde voor racers hebt heeft zo'n ding eigenlijk bestaansrecht voor de openbare weg imho. Ik heb ook altijd racers gehad omdat ik ze prachtig vind maar die nog geen 1000km per jaar zeggen genoeg Helemaal met motoren a la Monster S4(R) of Street/Speed triples die net zo hard lopen maar veel comfortabelere gereden kunnen worden is een racer eigenlijk nooit de juiste keuze maar goed, gaaf zijn ze wel.
Dat is het bij mij dus...................een voorliefde voor racers dus.........het model, de uitstraling................en nu zeker ook het merkt waar ik wel iets mee heb ja ........... dat ik er niet mee op het circuit kom, of dat ik er nooit het rendement uithaal waar ze voor gemaakt zijn........................dat maakt me niets uit................
Das met de meeste, zo niet alle produkten in de hedendaagse maatschappij zo, er kan heel veel, en je maakt er maar minimaal gebruik van...............so be it...........
Het is een hebbeding voor mij...............en alleen er naar kijken maakt me al blij
Dat het dan minder comfortabel is, ach dat neem ik dan wel op de koop toe.........en moet ik heel ver, dan pak ik de M3 wel.......................nou aan alternatieven geen gebrek........
@Roy; Dan schors je dat ding toch gewoon : Ben je ook klaar en hij daalt niet meteen zo in waarde
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Mocht ik hem dan ooit weer verkopen he... is hij dan weer makkelijk op kenteken te zetten?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Kawasaki ZX-6R
Geen idee hoe dat zit als je je kenteken inlevert bij de RDW en als je em later weer op kenteken wilt. Schorsen kost 20,- per jaar ofzo, lijkt me de korste klap.
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Kawasaki ZX-6R
plaatje bij het praatje:Roy schreef:
Over de KTM die je hebt gehad... te onderhoudstechnisch als in slechte kwaliteit? Ik lees namelijk vrij veel dat de KTM SMR (degene waar ik dus in geinteresseerd ben) toch wel de top is qua SM. Als ie echter technisch niet echt hoog aangeschreven staat...
Tja ik had een 525exc met SM pakket en een SMR is niet veel anders behalve dat die geen kenteken heeft. Het zijn competitie motoren dus onderhoudsmonsters. Het onderhoud gaat om de zoveel uur ipv km. dus als jij er niet tegenop ziet om na een dagje knallen een beurt uit te voeren en om de 2/3 olie wissels de kleppen te stellen etc.. (bij gewoon straat gebruik om de 1500km een kleine beurt). Ik heb de mijne nog geen 1000km gereden en mijn onderhouds/reparatie kosten waren bijna 2euro per km. Prima als je zelf wat kan en sleutelen leuk vind maar als je hem zo als mij bijna voor 80% van de zaken naar de dealer moet brengen is het echt een drama kwa kosten
Op een SM kan je trouwens toch ook een behoorlijk tijd toeren, zonder echt te knallen? Dan zijn SM's toch behoorlijk goed uit te houden? Dat heb ik namelijk van meerdere wel gehoord.
Succes :twisted:
EDIT:
Of de Kawa gewoon zonder kenteken. Dan kost het me geen drol en kan ik af en toe het circuit op. Hmmmmmmmmm
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Kawasaki ZX-6R
Je hebt PM.Pim schreef:Bevalt de Hyper echt zo dan??wjn schreef:@Roy, ik zat te twijfelen tussen de KTM en de Hyper, maar de inruilprijs voor mn 999s gaf de doorslag. Scheelde gewoon teveel als ik een KTM zou kopen, dus werd het een Hyper.
Edit: En ik heb het voordeel dat ik niet hoef te kiezen tussen een supermoto of supersport, of toch wel
Na de verkoop van mijn 998 heb ik er ook over na gedacht maar lijkt me dat ik gewoon wat teveel snelheid ga missen. Zit nu naar een ZX10-R te kijken 04/05 maar vraag me af of ik rijbewijs technisch gezien niet beter een Hyper kan halen.
Heb een KTM 525 SM gehad maar dat was te onderhoudsintensief en extreem om een ritje te maken met vrienden. Even een half uurtje hardcore knallen door de buurt en dan was het weer klaar..
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Kawasaki ZX-6R
Originele seatcover nu net binnen gekomen. Hij ziet er nu toch wel geil uit hoor :banaan:
Had eerst een Ermax imitatie maar die troep paste helemaal niet. Met veel geluk had een motorzaak een seatcover van de ZX6R 22 december op marktplaats gezet.
Met mijn eerste motor (de SV) ook al zo een probleem gehad met Ermax. Kutbedrijf.
Had eerst een Ermax imitatie maar die troep paste helemaal niet. Met veel geluk had een motorzaak een seatcover van de ZX6R 22 december op marktplaats gezet.
Met mijn eerste motor (de SV) ook al zo een probleem gehad met Ermax. Kutbedrijf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten