Racers, veel of weinig cc?
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Racers, veel of weinig cc?
Momenteel heb ik een 18 jaar ouwe GSXR750 waar ik lekker op rond toer. Doorhalen in 3 betekend 200km/h op de teller Dus het meeste van de kilometers rij ik als een ouwe lul Om echt lekker rond te raggen staat een 400cc hoop op de wenslijst en daar heb ik er twee van gehad in het verleden. De 600 SRAD wat een hardcore juweel voor op de openbare weg en een heerlijkheid op het circuit. De TL1000S liep mij gewoon te hard. Erg leuk maar voor de openbare weg.....
Heeft de DF-er liever een 400cc of liever een dikke 1000 :
Heeft de DF-er liever een 400cc of liever een dikke 1000 :
-
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Racers, veel of weinig cc?
Ik ben begonnen op een 400cc (FZR400), om te sturen echt fantastisch. Da's de uitdaging ook met zo'n ding, om zwaarder spul op bochtige wegen het leven zuur te maken. Echter sturen de 600's en 1000's van tegenwoordig ook enorm flitsend dus daar hoef je het niet meer voor te doen.
Als ik trouwens een 'lichte' motor moest uitzoeken, dan graag een Aprilia RS250. Nooit op gereden helaas maar dat lijkt me echt ultiem sturen.
Als ik een supersport voor de weg moest kiezen, dan toch een 1000cc vanwege het koppel. Da's bij een 600 stukken minder, alleen bovenin gaat het echt vooruit. 750 Is trouwens ook een mooie tussenstap, het beste van beide werelden. Wel eens op een 2004 model GSX-R750 gereden, met 290 km/u op de Autobahn ook geen stakker.
Voor op het circuit een 600. Dat gaat me al hard zat hehe.
Als ik trouwens een 'lichte' motor moest uitzoeken, dan graag een Aprilia RS250. Nooit op gereden helaas maar dat lijkt me echt ultiem sturen.
Als ik een supersport voor de weg moest kiezen, dan toch een 1000cc vanwege het koppel. Da's bij een 600 stukken minder, alleen bovenin gaat het echt vooruit. 750 Is trouwens ook een mooie tussenstap, het beste van beide werelden. Wel eens op een 2004 model GSX-R750 gereden, met 290 km/u op de Autobahn ook geen stakker.
Voor op het circuit een 600. Dat gaat me al hard zat hehe.
- PeerH
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
- Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
- Contacteer:
Re: Racers, veel of weinig cc?
Gewoon lekker een 600cc, lekker sturen met voldoende power.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Racers, veel of weinig cc?
Circuit geen ervaring, maar op de weg lijkt een 1000 mij toch heerlijk. Enige "nadeel" van een 600 is, die moet je altijd zo in de toeren trappen. Ben ook wel fan van een 2 cilinder motor, dus dan is de koppel sowieso heerlijk.
Aprilia RSV Mille/Honda VTR SP2 staan dan ook hoog op mijn verlanglijst. Maar een goede 600 mag je ook op mn oprit zetten hoor
Aprilia RSV Mille/Honda VTR SP2 staan dan ook hoog op mijn verlanglijst. Maar een goede 600 mag je ook op mn oprit zetten hoor
Laatst gewijzigd door Roy op 25 mei 2009, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: Racers, veel of weinig cc?
Heb nooit een 1000 gereden, maar voor mij gaat de 600 al meer dan hard zat voor op de openbare weg. Rij nu op een ZX6-R van 1996.
Is gewoon te snel voor de randstad, idd doorhalen in 3 betekent al 200 km/u en je hoeft effe niet op te letten en je rijbewijs is weg door een laser of VROS zeehond die vissen zoekt om op te eten.
Het is ook plaatsafhankelijk. Als ik in D zou wonen 100% 1000, hoef dan niks anders, ook een ZX12r/ZZR1400, Hayabusa, CBR double XX etc. Want dan kan je dat ding veilig uitlaten zonder geknepen billen te hebben dat je rijbewijs afgepakt word. Als je zin hebt om effe te knallen, vroeg in de ochtend opstaan, autobahn op en knallen ohne ende maar. En als je uitgeknald bent kan je een paar dijkjes pakken om eens flink een paar bochtjes te pakken, en kan je thuis rustig slapen zonder bang te zijn dat er een boete thuis gaat komen omdat je net effe de 250 hebt aangetikt.
Ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk, dus de enige versnelling die ik echt doortrek is 1 en heel soms 2 (wat al echt extreem hard gaat). En dat voor een paar seconden (ja serieus). Heb geen zin om mijn rijbewijs af te laten pakken, vandaag effe ook de 200 aangetikt maar ik heb die weg echt een paar keer bekeken of er geen vieze lasers of ander gespuis in de berm stond. Was ook een vrij rustig weggetje (weinig verkeer). Die straffen van tegenwoordig zijn echt niet grappig meer, en ik heb vooral geen zin in onzin zoals EMG (=educatieve maatregel gedrag, is een verplichte cursus van het CBR voor "wegpiraten" kost 904 euro en je moet 3 dagen lang op cursus... zodra je boven de 30 te hard binnen de bebouwde kom bent kom je in aanmerking voor deze TERING onzin dus ik zou maar oppassen als ik jullie was).
Is gewoon te snel voor de randstad, idd doorhalen in 3 betekent al 200 km/u en je hoeft effe niet op te letten en je rijbewijs is weg door een laser of VROS zeehond die vissen zoekt om op te eten.
Het is ook plaatsafhankelijk. Als ik in D zou wonen 100% 1000, hoef dan niks anders, ook een ZX12r/ZZR1400, Hayabusa, CBR double XX etc. Want dan kan je dat ding veilig uitlaten zonder geknepen billen te hebben dat je rijbewijs afgepakt word. Als je zin hebt om effe te knallen, vroeg in de ochtend opstaan, autobahn op en knallen ohne ende maar. En als je uitgeknald bent kan je een paar dijkjes pakken om eens flink een paar bochtjes te pakken, en kan je thuis rustig slapen zonder bang te zijn dat er een boete thuis gaat komen omdat je net effe de 250 hebt aangetikt.
Ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk, dus de enige versnelling die ik echt doortrek is 1 en heel soms 2 (wat al echt extreem hard gaat). En dat voor een paar seconden (ja serieus). Heb geen zin om mijn rijbewijs af te laten pakken, vandaag effe ook de 200 aangetikt maar ik heb die weg echt een paar keer bekeken of er geen vieze lasers of ander gespuis in de berm stond. Was ook een vrij rustig weggetje (weinig verkeer). Die straffen van tegenwoordig zijn echt niet grappig meer, en ik heb vooral geen zin in onzin zoals EMG (=educatieve maatregel gedrag, is een verplichte cursus van het CBR voor "wegpiraten" kost 904 euro en je moet 3 dagen lang op cursus... zodra je boven de 30 te hard binnen de bebouwde kom bent kom je in aanmerking voor deze TERING onzin dus ik zou maar oppassen als ik jullie was).
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Racers, veel of weinig cc?
Och ja, beetje knallen doe ik ook alleen maar op afgelegen weggetjes waar ik zeker weet dat het even kan, Voorderest houd ik me altijd aan de snelheid, soms +10. Dan maar een truttige motorrijder.. ik wil er wel van blijven genieten.
En als ik dan toch even knal, vind ik een 1000 echt niet erg hoor
En als ik dan toch even knal, vind ik een 1000 echt niet erg hoor
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Racers, veel of weinig cc?
Ik rij nu dagelijks op een oud 400cc Honda Cafe racertje..
Volgas doorknallen tot de 3e versnelling betekent 80km/u
Maar zo voelt het niet aan.. Integendeel..als ik tegenwoordig sportief wil rijden pak ik liever de kleine honda. Je moet het beestje echt bij zijn nekvel pakken en uitwringen..dat gaat ook gewoon zonder meteen diep in rijbewijsgevaarlijke gebieden te komen. De dikke 900 wordt steed meer verwezen richting het relaxed lui toeren op de snelweg, dan is het koppel wel fijn. Verder heb ik nooit het idee meer dan 20% van het kunnen van de machine te zitten..Geen lol aan eigenlijk. Liever op 100% van een oud barrel dan nooit verder komen dan 20% van een supersport.
Volgas doorknallen tot de 3e versnelling betekent 80km/u
Maar zo voelt het niet aan.. Integendeel..als ik tegenwoordig sportief wil rijden pak ik liever de kleine honda. Je moet het beestje echt bij zijn nekvel pakken en uitwringen..dat gaat ook gewoon zonder meteen diep in rijbewijsgevaarlijke gebieden te komen. De dikke 900 wordt steed meer verwezen richting het relaxed lui toeren op de snelweg, dan is het koppel wel fijn. Verder heb ik nooit het idee meer dan 20% van het kunnen van de machine te zitten..Geen lol aan eigenlijk. Liever op 100% van een oud barrel dan nooit verder komen dan 20% van een supersport.
- Asief
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
- Locatie: Den Haag
Re: Racers, veel of weinig cc?
Ik heb zelf een 400cc en vind dat voor mij persoonlijk genoeg. Bijna altijd volgas optrekken en als je echt hele hoge snelheden wil halen, moet je er ook bewust vor gaan zitten. Dus volgas, kin op de tank en blijven schakelen. Dit geeft mij meer het gevoel met iets leuks bezig te zijn en op momenten dat het kan ook wat harder te rijden dan toegestaan. Als ik daarentegen op de K1200R van mijn broer reed, dan ging ik zonder het door te heben naar hoogst illegale snelheden (veel koppel is ook erg lekker ).
Doe mij dus gewoon een kleine lichte fiets voor op de weg
Doe mij dus gewoon een kleine lichte fiets voor op de weg
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Racers, veel of weinig cc?
Voor mij is "beleving" en dus fun toch wel doorhalen in toeren. Iets wat gewoon niet meer kan met een 1000cc maar des te meer met een 400-tje. Als je de 1000cc eens helemaal doorhaalt dan is dat wel een mega kick natuurlijk Alleen wanneer kun je dat nog doen? Aan de ene kant levert een 600cc te weinig koppel (mede daarom destijds verkocht) maar aan de andere kant schroef je een 1000cc gewoon nooit meer helemaal open op de openbare weg (mede daarom....)
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Racers, veel of weinig cc?
Voor circuit een 600cc. Sturen, sturen en nog eens sturen. Dat is wat telt dan. Max misschien een 750, das wel een ideale mix hoor.
Voor de weg vind ik een 1000cc 4cilinder gewoon onzin. Dingen lopen 160 in de 1e versnelling. Kunt nooit eens leuk doorhalen zonder je rijbewijs kwijt te zijn. Op het circuit teveel vermogen naar mn zin, je rijdt een circuit in 2 versnellingen. Niet leuk. Met een 600 is het trappen, trappen, trappen. Meer beleving, meer fun.
Voor de weg kijk ik nu naar een 1000cc 2 cilinder. Heel andere karakter, dat is weer wel erg leuk als 1000cc.
Voor de weg vind ik een 1000cc 4cilinder gewoon onzin. Dingen lopen 160 in de 1e versnelling. Kunt nooit eens leuk doorhalen zonder je rijbewijs kwijt te zijn. Op het circuit teveel vermogen naar mn zin, je rijdt een circuit in 2 versnellingen. Niet leuk. Met een 600 is het trappen, trappen, trappen. Meer beleving, meer fun.
Voor de weg kijk ik nu naar een 1000cc 2 cilinder. Heel andere karakter, dat is weer wel erg leuk als 1000cc.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Racers, veel of weinig cc?
Mijn eerste motor-kilometers heb ik gemaakt op een CBR250RR van een vriend van me. stuurt messcherp, maar je moet wél boven de 10.000 toeren blijven anders gebeurt er niets. Ding draait trouwens wél 19.000 toeren..
Toen een CBR600 gereden, moest je ook behoorlijk doortrekken wilde het vooruit gaan.
Toen de Monster 900ie, dat vind ik het lekkerste rijden. Ook gauw illegale snelheden.
Maar ik zou bij 600 blijven als ik jou was. Persoonlijke mening is toch wel dat als je beetje behoorlijk wilt rijden je téveel op toeren moet rijden met een 400. Dan gaat zo'n 600 nog, net genoeg koppel om lui mee te rijden, én als je gas geeft gaat het ook.
Toen een CBR600 gereden, moest je ook behoorlijk doortrekken wilde het vooruit gaan.
Toen de Monster 900ie, dat vind ik het lekkerste rijden. Ook gauw illegale snelheden.
Maar ik zou bij 600 blijven als ik jou was. Persoonlijke mening is toch wel dat als je beetje behoorlijk wilt rijden je téveel op toeren moet rijden met een 400. Dan gaat zo'n 600 nog, net genoeg koppel om lui mee te rijden, én als je gas geeft gaat het ook.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Racers, veel of weinig cc?
Ik heb bijzonder weinig met motoren maar als, dan iig een 2-cyl voor het geluid...
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Racers, veel of weinig cc?
Vond motoren geen zak aan. Leken allemaal op elkaar en tsja.. waarom zou ik zoiets kopen? Heeft niet eens een kacheltje en een dak.Spookyfish schreef:Ik heb bijzonder weinig met motoren maar als, dan iig een 2-cyl voor het geluid...
Schoonfamilie rijden zowat allemaal motor. Toch maar rijbewijs gehaald en sindsdien helemaal gek van motoren. De beleving is geweldig. :shakeit:
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Racers, veel of weinig cc?
Gisteren een 2002 Aprilia RSV Mille R gekocht, een gele, met 19500km.
Jummie!!!!!!!!!!!!! Donderdag ophalen.
zo eentje dus:
Jummie!!!!!!!!!!!!! Donderdag ophalen.
zo eentje dus:
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Racers, veel of weinig cc?
Great bike 8)
Doe mij mijn 750 cc maar, dat ding trekt geweldig
(ik moet wel toegeven dat ik nog nooit 1000 heb gereden, dus kan het niet vergelijken )
Doe mij mijn 750 cc maar, dat ding trekt geweldig
(ik moet wel toegeven dat ik nog nooit 1000 heb gereden, dus kan het niet vergelijken )
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Racers, veel of weinig cc?
Gaaf Fabian. Ga ik volgende zomer naar kijken.
Heerlijk he, die V-twins 8) Ben er helemaal verliefd op.
BTW: wel eentje met een uitlaat aan iedere kant he?
Heerlijk he, die V-twins 8) Ben er helemaal verliefd op.
BTW: wel eentje met een uitlaat aan iedere kant he?
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Racers, veel of weinig cc?
Mooi ding Fabian!
Heb je iets met gele motorfietsen?
Specs niet verkeerd:
http://bikez.com/motorcycles/aprilia_rs ... r_2002.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je iets met gele motorfietsen?
Specs niet verkeerd:
http://bikez.com/motorcycles/aprilia_rs ... r_2002.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Racers, veel of weinig cc?
Uitlaat aan 1 kant! VInd dat zo lelijk 2 van die pijpen. Daarnaast niet goed voor het gewicht natuurlijk. 1 weegt minder als 2 van die pijpen
En k heb wel iets met gele motoren jah. Maar vind de gele variant ook de mooiste van de Mille R. En de schaarste ook nog eens
En k heb wel iets met gele motoren jah. Maar vind de gele variant ook de mooiste van de Mille R. En de schaarste ook nog eens
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Racers, veel of weinig cc?
Je bent gek man... Gaaf dit
Maar gave motor hoor Fabian.. ga je fun mee hebben :shakeit:
Maar gave motor hoor Fabian.. ga je fun mee hebben :shakeit:
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Racers, veel of weinig cc?
Gefeliciteerd Fabian Gave en brute fiets met erg mooie goodies
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Racers, veel of weinig cc?
Ik zou het niet over cc willen hebben, maar over vermogen.
In mijn beleving kunnen alleen zeer ervaren rijders met motorfietsen omgaan van (pakweg) 150pk+. Dergelijke motorfietsen zijn ook 'veel meer' dan alleen maar die hoeveelheid pk's. Het rijden van optimale lijnen, goed insturen, ed. is crusiaal wil je het hoge vermogen, in combinatie met het chassis, kunnen benutten.
Dit gezegd hebbende, is een 100-125pk sportbike meer(!) (dus de 600cc klasse) dan genoeg voor heerlijk rijplezier: sterker, ik denk dat minder vermogen je in eerste instantie veel meer rijplezier geeft dan die 'bulkpeeka's'. Het bochten insturen gaat gemakkelijker etc. Sinds 1999 rijd ik op mijn Honda VFR 800 PCII: iets van 120pk/200kg. Een VFR is een sporttour. Welnu, ik kan nog steeds zonder enig probleem meekomen met de dikke 1000cc-ers over 's Heren wegen. Tuurlijk, rechtuit plankgas gaan de 150+pk's motoren harder, maar op bochtige wegen, haak ik makkelijk aan.
Dus ik zou adviseren:
- De gemiddelde rijder (dus de massa): niet te veel power, wel een goed handelbare motorfiets.
- De zeer ervaren rijder; kan ik mij voorstellen dat 150pk+ motorfietsen je veel extra plezier geeft.
In mijn beleving kunnen alleen zeer ervaren rijders met motorfietsen omgaan van (pakweg) 150pk+. Dergelijke motorfietsen zijn ook 'veel meer' dan alleen maar die hoeveelheid pk's. Het rijden van optimale lijnen, goed insturen, ed. is crusiaal wil je het hoge vermogen, in combinatie met het chassis, kunnen benutten.
Dit gezegd hebbende, is een 100-125pk sportbike meer(!) (dus de 600cc klasse) dan genoeg voor heerlijk rijplezier: sterker, ik denk dat minder vermogen je in eerste instantie veel meer rijplezier geeft dan die 'bulkpeeka's'. Het bochten insturen gaat gemakkelijker etc. Sinds 1999 rijd ik op mijn Honda VFR 800 PCII: iets van 120pk/200kg. Een VFR is een sporttour. Welnu, ik kan nog steeds zonder enig probleem meekomen met de dikke 1000cc-ers over 's Heren wegen. Tuurlijk, rechtuit plankgas gaan de 150+pk's motoren harder, maar op bochtige wegen, haak ik makkelijk aan.
Dus ik zou adviseren:
- De gemiddelde rijder (dus de massa): niet te veel power, wel een goed handelbare motorfiets.
- De zeer ervaren rijder; kan ik mij voorstellen dat 150pk+ motorfietsen je veel extra plezier geeft.
-
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Racers, veel of weinig cc?
Gefeliciteerd Fabian, prachtig ding! 8) Dus toch weer een motor. Kon je het toch niet loslaten?
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Racers, veel of weinig cc?
Inhakend op Ferdinand z'n verhaal: voor een aantal jaren terug sprak ik iemand die GSXR 600 SRAD cup reed en voor op straat een 750 SRAD had. Naast meer vermogen had de 750 ook betere remmen en een beter voorvork maar toch reed de persoon in kwestie op Assen snellere tijden met de 600 Je moet dus wel enorm goed kunnen rijden wil je de voordelen van meer cc/vermogen optimaal benutten want deze coureur was nou niet bepaald een kneus
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Racers, veel of weinig cc?
Precies Niels, alleen heel ervaren coureurs kunnen met meer vermogen (betere remmerij, afstelling, etc) omgaan. Die dikke 1000cc racers worden dik verkocht, maar wie kan er nou eigenlijk goed op rijden? De massa helemaal niet. En dat koppel verhaal, excuse le mos, heb ik niet zo veel mee. Tuurlijk, veel koppel over een brede powerband is heerlijk maar het is ook een kwestie van je blok leren kennen. Ja ok, 120 in z'n 4 op de A12, dat doet een Hayabusa beter dan een CBR600.
Wanneer je bijv. een R6/CBR600/SRAD600 dik hoog in de toeren houdt en(!) je rijdt optimale lijnen - dus proberen je snelheid te behouden - gaat zo'n ding als een 'jekko' over het circuit. Juist doordat je niet zo ontiegelijk hard op de bochten afkomt heb je meer vertrouwen, rem je later en ligt je bochtensnelheid vaak hoger. Tuurlijk, op rechte stukken kun je dat weer goedmaken met meer pk's maar uiteindelijk levert het 'jojo' rijden niet de snelste rondetijden op. Alleen supergoede rijders weten wel om te gaan met die 1000cc fietsen, en dan is het ook prachtig om te zien. De GP500 gaat echt harder dan de GP250 om maar eens wat te noemen.
Het mooiste is 'best of both worlds'. Neem nou mijn VFR Lekker V4 (V-blok, dus wel(!) koppelrijk) en ook 4 cilinders, dus 11.500 rpm (120 pk). Jep, heb al zo vaak gedacht om 'm in te ruilen, maar iedere keer weer: nee, een betere allrounder weet ik niet te vinden, werkelijk niet. Aan de ene kant een heerlijke circuitjager en aan de andere kant een vakantietourfiets waarmee je volle bepakking de bergen mee afstruind.
Wanneer je bijv. een R6/CBR600/SRAD600 dik hoog in de toeren houdt en(!) je rijdt optimale lijnen - dus proberen je snelheid te behouden - gaat zo'n ding als een 'jekko' over het circuit. Juist doordat je niet zo ontiegelijk hard op de bochten afkomt heb je meer vertrouwen, rem je later en ligt je bochtensnelheid vaak hoger. Tuurlijk, op rechte stukken kun je dat weer goedmaken met meer pk's maar uiteindelijk levert het 'jojo' rijden niet de snelste rondetijden op. Alleen supergoede rijders weten wel om te gaan met die 1000cc fietsen, en dan is het ook prachtig om te zien. De GP500 gaat echt harder dan de GP250 om maar eens wat te noemen.
Het mooiste is 'best of both worlds'. Neem nou mijn VFR Lekker V4 (V-blok, dus wel(!) koppelrijk) en ook 4 cilinders, dus 11.500 rpm (120 pk). Jep, heb al zo vaak gedacht om 'm in te ruilen, maar iedere keer weer: nee, een betere allrounder weet ik niet te vinden, werkelijk niet. Aan de ene kant een heerlijke circuitjager en aan de andere kant een vakantietourfiets waarmee je volle bepakking de bergen mee afstruind.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Racers, veel of weinig cc?
Prachitge bike! Botergeil geluid die RVS Miles!!Fabian schreef:Gisteren een 2002 Aprilia RSV Mille R gekocht, een gele, met 19500km.
Jummie!!!!!!!!!!!!! Donderdag ophalen.
zo eentje dus:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten