M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Max V » 13 mei 2009, 08:36

Niels, mooi man :D

Wat betekent die M eigenlijk? Zit er veel verschil tussen jouw monster en de mijne?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door romo » 13 mei 2009, 08:59

1 van mijn kameraden heeft stage gelopen bij BMW en heeft voor een van de nieuwe 1200's een storings manuel moeten schrijven voor de monteurs. Gezien hij nogal hoog begaafd is en , wat apart is, ook nog eens redelijk kan communiceren heeft hij veel gezien bij BMW. Goede auto's, motoren zijn twijfel achtig. Zeker met de intrede van alles computer gestuurd, op het moment dat je een storing krijgt op vakantie kun je niks anders als naar een BMW dealer gezien de 40.000 euro kostende computer die men nodig heeft. Zelfs om je remmen te ontluchten
Kwaliteit van BMW motoren is boven alle twijfel verheven, electronica en aansturing is wat anders ( daar hebben alle merken last van, ook auto`s)

Ik kan me nog een artikel herinneren, naar ik meen uit Moto `73, daar werd een BMW K100 met 250.000 km ( ja, lees dat nog maar eens) ontleed en gemeten op alle toleranties; conclusie; dat ding was nog als nieuw, werkelijk onvoorstelbaar......................

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Emiel » 13 mei 2009, 09:15

romo schreef:
Kwaliteit van BMW motoren is boven alle twijfel verheven, electronica en aansturing is wat anders ( daar hebben alle merken last van, ook auto`s)

Ik kan me nog een artikel herinneren, naar ik meen uit Moto `73, daar werd een BMW K100 met 250.000 km ( ja, lees dat nog maar eens) ontleed en gemeten op alle toleranties; conclusie; dat ding was nog als nieuw, werkelijk onvoorstelbaar......................
En hoeveel versnellingsbak revisies zijn er uitgevoerd in die km stand ? Dat is dus direct een van de BMW problemen. Let wel, ik praat over 2 wielers, niet over de 4 wielers, daarover niks dan lof.

En op het moment dat je serieus gaat tunen komen ontwerp fouten naar boven waarbij je dingen krijgt als liter olie in je luchtfilter bak via de carter ontluchting, etc.

Vind de 1200GS een geweldige motor, maar blijf er inderdaad van weg vanwege o.a. de versnellingsbakken en electronica.

Maar we helpen iemand zijn Suzuki topic om zeep :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Niels » 13 mei 2009, 18:34

Maximus schreef:Niels, mooi man :D

Wat betekent die M eigenlijk? Zit er veel verschil tussen jouw monster en de mijne?
De M geeft het type aan. De 91-er met de koplampen achter glas is de M. Daarvoor had je de L: wel upside down vork maar koplampen niet achterglas en daarvoor had je de J die geen upside down heeft en geen koplampen achter glas:

J:
Afbeelding

L:
Afbeelding

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Wouter81 » 13 mei 2009, 22:16

Congrats Niels! Hier ook een Suzuki liefhebber, heb er 4 gehad.

Have fun en drive safe. :thumbup:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door indobesar » 25 mei 2009, 14:21

Hele mooie, stoere fiets Niels! :thumbup:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Niels » 25 mei 2009, 18:37

Dank :D Heb er al weer 500km opzitten en dat is voor mijn doen best veel :lol: Het enige wat ik tegen ben gekomen is de koppeling die wel vervangen moet worden. Deze week maar ff platen bestellen. Wat pics:

Afbeelding

Afbeelding

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Roy » 25 mei 2009, 23:57

Tof ding hoor Niels! Veel plezier er mee :shakeit:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Niels » 07 feb 2010, 10:56

Goed maar eens ff een updeet. De koppeling is inmiddels vervangen maar nog belangrijker, ik heb me een Yoshimura weten te bemachtigen :!: :D

Afbeelding

Wat iets jammer is dat de linkpijp geen RVS is en de demper verder wel maar dat kan vrij eenvoudig worden opgelost. Ik heb de demper van Motoprofit gekocht die wel op marktplaats adverteren (zit een motorbedrijf achter) en die hebben behoorlijk hun best gedaan om iets passends voor me te regelen. Super service wat dat betreft :thumbup:

Nou zullen een hoop mensen niet snappen waarom je de ene carbon demper ruilt voor de andere en daar ook nog een paar honderd voor wilt betalen maar ik vind dat een Yoshi gewoon onder een klassiek Gixxer hoort:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Roy » 07 feb 2010, 11:31

Niels schreef:Nou zullen een hoop mensen niet snappen waarom je de ene carbon demper ruilt voor de andere en daar ook nog een paar honderd voor wilt betalen maar ik vind dat een Yoshi gewoon onder een klassiek Gixxer hoort:
Kijk, dit soort mafkezen mag ik wel :mrgreen: :banaan:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Xave30 » 07 feb 2010, 12:25

De lente komt eraan. :df:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door frank de jonge » 07 feb 2010, 12:56

Zo'n Yoshi hoort idd onder zo'n Gixxert 8)

Nog belangrijker :P

Hoe klinkt het nu :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door romo » 07 feb 2010, 13:50

Xave30 schreef:De lente komt eraan. :df:

Nou, die komt wel, maar voorlopig komt er eerst een nieuwe vorst periode......................

Gebruikersavatar
bartje325i
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
Locatie: ede

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door bartje325i » 07 feb 2010, 20:45

Leuke motor en logisch van die uitlaat :lol: Zou ik ook gedaan kunnen hebben.
Je had deze motors toch ook nog met een W aanduiding, van watergekoeld. Oudere waren luchtgekoeld, toch?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750(M)

Bericht door Niels » 08 feb 2010, 16:32

In de volksmond wordt de oliegekoelde gewoon GSXR750 genoemd en de watergekoelde GSXR750W inderdaad. De M zoals ik er achter heb gezet geeft aan dat die van mij model 1991 is. Vanaf 92 beginnen de waterkoelers welke eigenlijk verder gaan met de N aanduiding gecombineerd met de W. De opvolger is dus een WN. In de US zijn er nog 92-ers geleverd in de kleurstelling van de watergekoelde maar met een oliegekoeld blok eronder. Die hebben alleen weer de N.

@Frank, hij zit er nog niet onder :oops: geen tijd :cry:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door frank de jonge » 08 feb 2010, 17:56

Slip-on demper?

Ahh joh, zoveel werk is dat ook weer niet toch ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Niels » 18 apr 2010, 12:03

Gisteren de 750 even op het circuit van Assen uitgelaten en dat ging best aardig. Circuitrijden is toch ook wel fantastisch om te doen :banaan: De GSXR mag dan een oud lel zijn, zolang je modern spul inhaalt hoef je je niet te schamen :mrgreen: Rondetijden interesseren me vrij weinig en ik rij mijn eigen race maar een 2005 GSXR1000 voorbij gaan en een Hayabusha (net zo zwaar in kg's als de mijne) buitenom voorbij gaan is toch wel weer leuk :mrgreen:

Fotootjes;

Afbeelding

Afbeelding

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Roy » 18 apr 2010, 13:29

Gaaf hoor Niels. Ik ben heel benieuwd hoe het me afgaat op de Daytona 8) Rondetijden e.d. maakt mij ook vrij weinig uit. Fun hebben, daar gaat het om.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Erik dB » 18 apr 2010, 20:41

Gaat vrij schuin het bochie door :df: , maar je zitpositie is wel wat vreemd. Het lijkt alsof je bovenlichaam nog steeds rechtdoor wil, je kan beter met je gezicht ter hoogte vd spiegels gaan hangen (zie fotootje hieronder en vergelijk de 2e rijder (jouw houding) met die van de laatste 2).

Afbeelding

Eigenlijk een slechte foto, want de 2e rijder gaat blijkbaar harder dan nr 3 en 4, maar het gaat om het idee :whistle:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

Bericht door Niels » 18 apr 2010, 20:58

Ik zit idd vrij rechtop i.p.v. naar voren gebogen. De zitpositie van de Gixxer is vrij laag t.o.v. de clip-ons dus dat helpt wel iets mee (om rechterop te willen zitten) maar over het algemeen zit ik vrij rechtop al is het op deze meer dan op mijn voormalige SRAD. Verder zijn dit niet echt hoge snelheidsbochten dus dan heeft voorover hangen ook niet erg veel zin :wink: Jammer dat er geen foto bij de Ramshoek en Meeuwenmeer genomen wordt. Vanaf Mandeveen (eerste knee-down ooit) is echt mijn deel en gaat het tempo ook lekker omhoog.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten