M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Morgenavond m'n nieuwe semi-klassieker halen
Wit-blauw is wel de kleurstelling idd. Zometeen ff verzekeren, WA zonder extra's zat op 40,- per jaar Aangezien mijn vorige als gestolen geregistreerd staat moet ie toch ook maar tegen diefstal Ben ik nog klaar met een tientje in de maand :banaan:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen
Hebben wij het hier over een twee- of een vierwieler?!
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Morgenavond m'n nieuwe semi-klassieker halen
Dat gaat er ook door mijn hoofd, maar dat kan niet als semi-klassieker. die kwam pas in december 1993.Tristan schreef:911 type 993?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen
Wel een hele mooie auto
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen
Vraag Henk wel
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen
Die heeft zwijgplicht Onder het mom van een ban weet ik het inmiddels Maar ik mag het niet vertellen dat het een...geworden is.
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen
Henk heeft geen zwijgplicht Thur :twisted:
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen
Frank, Henk weet het nog niet eens
Maar, ok, ik zal jullie niet zo lang tergen als met de VR6 Het is een Suzuki GSXR750 (M) geworden :banaan: Modeljaar 1991 en daarmee de laatste olie-lucht gekoelde
14 jaar geleden kocht een vriend van me zo'n ding en na 1x achterop moest en zou ie er komen. Twee jaar later had ik em staan alleen had ik er veel ellende mee Achteraf maar goed ook omdat het geen gemakkelijke jongen is en gewoon knal hard loopt, anders had ik die periode waarschijnlijk niet overleeft Toen Manfred op DF foto's liet zien van zijn gerestaureerde GSXR750 (J) bekroop me een gevoel van heimwee Het is gewoon zo'n ongemanierde racer Met ontzettend veel karakter imho.
Ik was al wat aan het rondkijken voor weer motor waarbij ik zelfs heb overwogen om een Ducati 749 uit de UK te halen. Aan de andere kant wist ik niet goed wat ik wilde want ik had ook geen zin om 7K neer te leggen om vervolgens maar 1000km per jaar te rijden. Dus toen ik deze tegenkwam besloot ik maar eens te gaan kijken en dat viel serieus niet tegen. De motor is nieuw gekocht door een monteur van Boonstra motoren in Ureterp maar mocht sinds 2008 niet meer rijden vanwege z'n gezondheid. In 2008 is ie naar de 2e eigenaar gegaan die bij een collega bedrijf (van mijn bedrijf) blijkt te werken. Gezien zijn functie geloof ik het verhaal wel dat hij een GSXR1000 aanschaft De motor heeft gemiddeld slechts 1000km per jaar gereden en gezien de staat en het verhaal twijfel ik daar geen seconde aan :shakeit: Het nadeel is wel dat ik tegen een klepstel beurtje aan zit (20Kkm) Plannen zijn om wat oud rubber te vervangen zoals de remslangen door RVS en de benzine slangen.
@SteV6: De cilinderkop van de VR6 is vorige week weggebracht om te vlakken e.d. en ik heb er nog steeds plezier aan om mee bezig te zijn. Gisteren nog ff de kabelboom onder de kap opnieuw ingetaped dus dat komt wel goed. Wel heb ik natuurlijk overwogen om afscheid te nemen maar ook dan weet ik niet wat ik weer moet kopen. Daarom eerst maar een motorfiets, kijken wat bevalt
Maar, ok, ik zal jullie niet zo lang tergen als met de VR6 Het is een Suzuki GSXR750 (M) geworden :banaan: Modeljaar 1991 en daarmee de laatste olie-lucht gekoelde
14 jaar geleden kocht een vriend van me zo'n ding en na 1x achterop moest en zou ie er komen. Twee jaar later had ik em staan alleen had ik er veel ellende mee Achteraf maar goed ook omdat het geen gemakkelijke jongen is en gewoon knal hard loopt, anders had ik die periode waarschijnlijk niet overleeft Toen Manfred op DF foto's liet zien van zijn gerestaureerde GSXR750 (J) bekroop me een gevoel van heimwee Het is gewoon zo'n ongemanierde racer Met ontzettend veel karakter imho.
Ik was al wat aan het rondkijken voor weer motor waarbij ik zelfs heb overwogen om een Ducati 749 uit de UK te halen. Aan de andere kant wist ik niet goed wat ik wilde want ik had ook geen zin om 7K neer te leggen om vervolgens maar 1000km per jaar te rijden. Dus toen ik deze tegenkwam besloot ik maar eens te gaan kijken en dat viel serieus niet tegen. De motor is nieuw gekocht door een monteur van Boonstra motoren in Ureterp maar mocht sinds 2008 niet meer rijden vanwege z'n gezondheid. In 2008 is ie naar de 2e eigenaar gegaan die bij een collega bedrijf (van mijn bedrijf) blijkt te werken. Gezien zijn functie geloof ik het verhaal wel dat hij een GSXR1000 aanschaft De motor heeft gemiddeld slechts 1000km per jaar gereden en gezien de staat en het verhaal twijfel ik daar geen seconde aan :shakeit: Het nadeel is wel dat ik tegen een klepstel beurtje aan zit (20Kkm) Plannen zijn om wat oud rubber te vervangen zoals de remslangen door RVS en de benzine slangen.
@SteV6: De cilinderkop van de VR6 is vorige week weggebracht om te vlakken e.d. en ik heb er nog steeds plezier aan om mee bezig te zijn. Gisteren nog ff de kabelboom onder de kap opnieuw ingetaped dus dat komt wel goed. Wel heb ik natuurlijk overwogen om afscheid te nemen maar ook dan weet ik niet wat ik weer moet kopen. Daarom eerst maar een motorfiets, kijken wat bevalt
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: 91-er Suzuki
Erg mooi hoor , ben altijd Suzuki fan geweest, tot vorig jaar. Machtig mooi. Veel plezier ervan! Hou het rubber onder
Denk er trouwens aan dat je waarschijnlijk ook nog andere rubbers zal moeten vervangen zoals de rubbers tussen de kop en de carbs.
En goedkoop banden halen doe je natuurlijk in spanje of via AFS in purmerend (vermelden dat je Rodamoto prijzen wil.)
Denk er trouwens aan dat je waarschijnlijk ook nog andere rubbers zal moeten vervangen zoals de rubbers tussen de kop en de carbs.
En goedkoop banden halen doe je natuurlijk in spanje of via AFS in purmerend (vermelden dat je Rodamoto prijzen wil.)
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Bedankt voor de tip! Al zijn de banden in 2008 vervangen gelukkig Maarre nu geen Suzuki fan meer?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
een motor
nah, veel plezier en doe voorzichtig
nah, veel plezier en doe voorzichtig
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Mooi man, echt een motor uit mijn tijd, ik had zijn vriendelijke neefje. de GSXF750. Veel plezier er van.. heb het draadje even naar motoren algemeen verplaatst.
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Niels!
Mooi man
Ben ik niet meer de enige met een GSX-R 750 hier. Ook een 91-er, nice 8)
Mooi man
Ben ik niet meer de enige met een GSX-R 750 hier. Ook een 91-er, nice 8)
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Graag getipt Goede prijzen zijn altijd welkom tochNiels schreef:Bedankt voor de tip! Al zijn de banden in 2008 vervangen gelukkig Maarre nu geen Suzuki fan meer?
Oudere modellen zijn wel leuk maar na bouw jaar 2000 vind ik de suzuki's bar slecht van kwaliteit. Interne blokken zijn bedenkelijk, veel problemen met trillende vorken, etc. Heb diverse blokken open gezien, o.a. laatste van een GSXR1000 van 2005, kwaliteit is echt belabberd. Lopen er ook verdomd veel stuk van de 1000 k5/k6/k7
Drijfstanglagers , slecht afgewerkte krukassen, etc.
Heb hier nog een 2000 750 blok open liggen, versnellingsbak is echt een drama. Kop en cylinders eninjectie systeem gaan op marktplaats , rest vuilbak in
Toevallig staat een goede kameraad deze maand in de kicxstart met zijn opgevoerde GSXR1000 k5 ( is een Belg ) , zijn std. blok zag er erg slecht uit toen het uit elkaar ging na 5000km om gekieteld te worden. Is nu allemaal vervangen maar toch , zou niet mogen.
Laatst gewijzigd door Emiel op 12 mei 2009, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Gefeliciteerd met de Suzuki Niels! 8)
LOL @ alle 4-wieler gok reacties
LOL @ alle 4-wieler gok reacties
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
En ik maar kijken naar een K6 in de UK Ik wist het niet dat de blokken van de K series zo slecht waren trouwens Eeuwig zonde aangezien de reputatie van de oudere erg goed is en ze de enige zijn die nog een 750cc maken. De 1000 is me echt te snel en de 600 heeft weer wat weinig koppel met name als je met z'n 2-en erop zit. Dat stuk in de Kicxtart heb ik gelezen, erg indrukwekkend apparaatCapo_Miel schreef:Graag getipt Goede prijzen zijn altijd welkom tochNiels schreef:Bedankt voor de tip! Al zijn de banden in 2008 vervangen gelukkig Maarre nu geen Suzuki fan meer?
Oudere modellen zijn wel leuk maar na bouw jaar 2000 vind ik de suzuki's bar slecht van kwaliteit. Interne blokken zijn bedenkelijk, veel problemen met trillende vorken, etc. Heb diverse blokken open gezien, o.a. laatste van een GSXR1000 van 2005, kwaliteit is echt belabberd. Lopen er ook verdomd veel stuk van de 1000 k5/k6/k7
Drijfstanglagers , slecht afgewerkte krukassen, etc.
Heb hier nog een 2000 750 blok open liggen, versnellingsbak is echt een drama. Kop en cylinders eninjectie systeem gaan op marktplaats , rest vuilbak in
Toevallig staat een goede kameraad deze maand in de kicxstart met zijn opgevoerde GSXR1000 k5 ( is een Belg ) , zijn std. blok zag er erg slecht uit toen het uit elkaar ging na 5000km om gekieteld te worden. Is nu allemaal vervangen maar toch , zou niet mogen.
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Ga maar eens rondzoeken op motor-forum.nl , dan vind je genoeg over de 600/750's van k6 en dergelijke.
Echt heel slecht is het allemaal niet want het rijd, maar heb teveel blokken zien klappen al of stuk zien lopen of allerlei ongein zien krijgen.
Frame modificatie zijn jaren mensen mee bezig geweest en nu pas komt er een frame modificatie voor de 1000 k5/k6.. en dan te zwijgen over de te zachte/slappe wielen waar onder ook de eerste ZX10 van kawa last had.
Maar dit gaat way offtopic.
Erg mooie suzuki die oude 750's
Echt heel slecht is het allemaal niet want het rijd, maar heb teveel blokken zien klappen al of stuk zien lopen of allerlei ongein zien krijgen.
Frame modificatie zijn jaren mensen mee bezig geweest en nu pas komt er een frame modificatie voor de 1000 k5/k6.. en dan te zwijgen over de te zachte/slappe wielen waar onder ook de eerste ZX10 van kawa last had.
Maar dit gaat way offtopic.
Erg mooie suzuki die oude 750's
-
OnlineFabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Capitourist vroeger op het MF? Volgens mij heb je ooit bijna mijn GSXR600 nog es gekocht?Capo_Miel schreef:Ga maar eens rondzoeken op motor-forum.nl , dan vind je genoeg over de 600/750's van k6 en dergelijke.
Echt heel slecht is het allemaal niet want het rijd, maar heb teveel blokken zien klappen al of stuk zien lopen of allerlei ongein zien krijgen.
Frame modificatie zijn jaren mensen mee bezig geweest en nu pas komt er een frame modificatie voor de 1000 k5/k6.. en dan te zwijgen over de te zachte/slappe wielen waar onder ook de eerste ZX10 van kawa last had.
Maar dit gaat way offtopic.
Erg mooie suzuki die oude 750's
Lekker Niels!!! Bij mij kriebelt het ook aardig. Kan zo maar eens zijn dat ik binnenkort in een bui weer een motor koop....
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Gave fiets.
Deze zomer wil ik ook het A-rijbewijs gaan halen. Lijkt me heerlijk.
Deze zomer wil ik ook het A-rijbewijs gaan halen. Lijkt me heerlijk.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Capo_Miel schreef:Ga maar eens rondzoeken op motor-forum.nl , dan vind je genoeg over de 600/750's van k6 en dergelijke.
Echt heel slecht is het allemaal niet want het rijd, maar heb teveel blokken zien klappen al of stuk zien lopen of allerlei ongein zien krijgen.
Frame modificatie zijn jaren mensen mee bezig geweest en nu pas komt er een frame modificatie voor de 1000 k5/k6.. en dan te zwijgen over de te zachte/slappe wielen waar onder ook de eerste ZX10 van kawa last had.
Maar dit gaat way offtopic.
Erg mooie suzuki die oude 750's
Daarom ga ik (mischien) toch nog eens snuiven aan de nieuwe BMW S100RR, tenminste als er en gemodificeerde koplamppartij op gemonteerd kan worden...........................
Wel lekker old scool zo`n ding, beetje ala Kevin Schwantz......................................
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Vroeger, toen ik in het begin nog als tourist reedFabian schreef:
Capitourist vroeger op het MF? Volgens mij heb je ooit bijna mijn GSXR600 nog es gekocht?
Maar we hebben elkaar wel eens ontmoet ja , lang grijs verleden. Toen Martin, youri en onze knuffel marrokaan nog gas gaven
Toen maximus op de eerst MM nog iemand zijn neus wilde breken
Of ik ooit bijna een motor van je heb overgekocht weet ik niet. Kan ik me haast niet voorstellen omdat ik vanaf de GSXR600 alles heb geimporteerd op de 1000RR van vorig jaar na.
1 van mijn kameraden heeft stage gelopen bij BMW en heeft voor een van de nieuwe 1200's een storings manuel moeten schrijven voor de monteurs. Gezien hij nogal hoog begaafd is en , wat apart is, ook nog eens redelijk kan communiceren heeft hij veel gezien bij BMW. Goede auto's, motoren zijn twijfel achtig. Zeker met de intrede van alles computer gestuurd, op het moment dat je een storing krijgt op vakantie kun je niks anders als naar een BMW dealer gezien de 40.000 euro kostende computer die men nodig heeft. Zelfs om je remmen te ontluchten.romo schreef:
Daarom ga ik (mischien) toch nog eens snuiven aan de nieuwe BMW S100RR, tenminste als er en gemodificeerde koplamppartij op gemonteerd kan worden...........................
Wel lekker old scool zo`n ding, beetje ala Kevin Schwantz......................................
Heb teveel gezien, ben redelijk genezen van motoren en hun kwaliteit.
Paar merken zou ik nog wel kopen, 1 daarvan is Honda.
Maar de nieuwe BMW supersport is eigenlijk een van de enigste motoren dit jaar , samen met de rsv4 , die ik eruit vind zien
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M
Zo, nou hij staat in de schuur :banaan: Man wat krijg ik een grijns op m'n gezicht van dat ding Heerlijk rauw lopend met een super favoriet toeren gebied van ca. 9500RPM tot 12500RPM En wat een lawaai komt er dan uit Heerlijk gewoon! Natuurlijk zijn er veel betere en snellere motoren te koop maar dit is zo'n lekkere karakter fiets, ik snap weer helemaal waarom ik motor ben ga rijden
Op de terugreis van de verkoper met een flinke omweg even via vrienden (ook motorrijders) gereden en die vielen bijna stijl achterover van de staat waarin de "R" verkeerd. Een spottende "dat zijn zeker honderd en 18000km" veranderde al vrij snel in een en al verbazing bij het bekijken Ik heb mezelf eindelijk eens een verzamelstuk gekocht volgens mij Op de binnenkant van de onderkuip zit b.v. nog allemaal isolatie spul en zelfs de achterschokdemper is gewoon helemaal schoon Jammer dat ik morgen een slip cursus heb anders kon ik lekker gaan rijden
Op de terugreis van de verkoper met een flinke omweg even via vrienden (ook motorrijders) gereden en die vielen bijna stijl achterover van de staat waarin de "R" verkeerd. Een spottende "dat zijn zeker honderd en 18000km" veranderde al vrij snel in een en al verbazing bij het bekijken Ik heb mezelf eindelijk eens een verzamelstuk gekocht volgens mij Op de binnenkant van de onderkuip zit b.v. nog allemaal isolatie spul en zelfs de achterschokdemper is gewoon helemaal schoon Jammer dat ik morgen een slip cursus heb anders kon ik lekker gaan rijden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten