M'n nieuwe semi-klassieker: Suzuki GSXR750M

50% van de wielen, 200% driving fun?
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Morgenavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door Niels » 12 mei 2009, 11:04

Wit-blauw is wel de kleurstelling idd. Zometeen ff verzekeren, WA zonder extra's zat op 40,- per jaar :lol: Aangezien mijn vorige als gestolen geregistreerd staat moet ie toch ook maar tegen diefstal :hmmm: Ben ik nog klaar met een tientje in de maand :banaan:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door GTRene » 12 mei 2009, 11:27

foto's :hmmm:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door SteV6 » 12 mei 2009, 11:32

Hebben wij het hier over een twee- of een vierwieler?! :hmmm:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Morgenavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door Mark Nauta » 12 mei 2009, 11:34

Tristan schreef:911 type 993? :shock:
Dat gaat er ook door mijn hoofd, maar dat kan niet als semi-klassieker. die kwam pas in december 1993.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2009, 11:36

Wel een hele mooie auto :mrgreen:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door frank de jonge » 12 mei 2009, 11:49

Vraag Henk wel :P

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door Arthur » 12 mei 2009, 11:50

Die heeft zwijgplicht :wink: Onder het mom van een ban weet ik het inmiddels :mrgreen: Maar ik mag het niet vertellen dat het een...geworden is.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door frank de jonge » 12 mei 2009, 12:05

Henk heeft geen zwijgplicht Thur :twisted:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen

Bericht door Niels » 12 mei 2009, 12:10

Frank, Henk weet het nog niet eens :lol:

Maar, ok, ik zal jullie niet zo lang tergen als met de VR6 :lol: Het is een Suzuki GSXR750 (M) geworden :banaan: Modeljaar 1991 en daarmee de laatste olie-lucht gekoelde :lol:

Afbeelding

14 jaar geleden kocht een vriend van me zo'n ding en na 1x achterop moest en zou ie er komen. Twee jaar later had ik em staan alleen had ik er veel ellende mee :bag: Achteraf maar goed ook omdat het geen gemakkelijke jongen is en gewoon knal hard loopt, anders had ik die periode waarschijnlijk niet overleeft :oops: Toen Manfred op DF foto's liet zien van zijn gerestaureerde GSXR750 (J) bekroop me een gevoel van heimwee :lol: Het is gewoon zo'n ongemanierde racer :evil: Met ontzettend veel karakter imho.

Ik was al wat aan het rondkijken voor weer motor waarbij ik zelfs heb overwogen om een Ducati 749 uit de UK te halen. Aan de andere kant wist ik niet goed wat ik wilde want ik had ook geen zin om 7K neer te leggen om vervolgens maar 1000km per jaar te rijden. Dus toen ik deze tegenkwam besloot ik maar eens te gaan kijken en dat viel serieus niet tegen. De motor is nieuw gekocht door een monteur van Boonstra motoren in Ureterp maar mocht sinds 2008 niet meer rijden vanwege z'n gezondheid. In 2008 is ie naar de 2e eigenaar gegaan die bij een collega bedrijf (van mijn bedrijf) blijkt te werken. Gezien zijn functie geloof ik het verhaal wel dat hij een GSXR1000 aanschaft :wink: De motor heeft gemiddeld slechts 1000km per jaar gereden en gezien de staat en het verhaal twijfel ik daar geen seconde aan :shakeit: Het nadeel is wel dat ik tegen een klepstel beurtje aan zit (20Kkm) :lol: Plannen zijn om wat oud rubber te vervangen zoals de remslangen door RVS en de benzine slangen.

@SteV6: De cilinderkop van de VR6 is vorige week weggebracht om te vlakken e.d. en ik heb er nog steeds plezier aan om mee bezig te zijn. Gisteren nog ff de kabelboom onder de kap opnieuw ingetaped dus dat komt wel goed. Wel heb ik natuurlijk overwogen om afscheid te nemen maar ook dan weet ik niet wat ik weer moet kopen. Daarom eerst maar een motorfiets, kijken wat bevalt :wink:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: 91-er Suzuki

Bericht door frank de jonge » 12 mei 2009, 12:21

Machtig mooi!

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: 91-er Suzuki

Bericht door Emiel » 12 mei 2009, 12:24

Erg mooi hoor , ben altijd Suzuki fan geweest, tot vorig jaar. Machtig mooi. Veel plezier ervan! Hou het rubber onder :)


Denk er trouwens aan dat je waarschijnlijk ook nog andere rubbers zal moeten vervangen zoals de rubbers tussen de kop en de carbs.

En goedkoop banden halen doe je natuurlijk in spanje of via AFS in purmerend (vermelden dat je Rodamoto prijzen wil.)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Niels » 12 mei 2009, 12:26

Bedankt voor de tip! Al zijn de banden in 2008 vervangen gelukkig :wink: Maarre nu geen Suzuki fan meer?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door GTRene » 12 mei 2009, 12:33

een motor :hammer:

nah, veel plezier en doe voorzichtig :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door RVV » 12 mei 2009, 12:38

Mooi man, echt een motor uit mijn tijd, ik had zijn vriendelijke neefje. de GSXF750. Veel plezier er van.. heb het draadje even naar motoren algemeen verplaatst.

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Max V » 12 mei 2009, 12:44

Niels!

Mooi man :D :D :D

Ben ik niet meer de enige met een GSX-R 750 hier. Ook een 91-er, nice 8)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Emiel » 12 mei 2009, 12:52

Niels schreef:Bedankt voor de tip! Al zijn de banden in 2008 vervangen gelukkig :wink: Maarre nu geen Suzuki fan meer?
Graag getipt :mrgreen: Goede prijzen zijn altijd welkom toch :)

Oudere modellen zijn wel leuk maar na bouw jaar 2000 vind ik de suzuki's bar slecht van kwaliteit. Interne blokken zijn bedenkelijk, veel problemen met trillende vorken, etc. Heb diverse blokken open gezien, o.a. laatste van een GSXR1000 van 2005, kwaliteit is echt belabberd. Lopen er ook verdomd veel stuk van de 1000 k5/k6/k7
Drijfstanglagers , slecht afgewerkte krukassen, etc.
Heb hier nog een 2000 750 blok open liggen, versnellingsbak is echt een drama. Kop en cylinders eninjectie systeem gaan op marktplaats , rest vuilbak in :)

Toevallig staat een goede kameraad deze maand in de kicxstart met zijn opgevoerde GSXR1000 k5 ( is een Belg ) , zijn std. blok zag er erg slecht uit toen het uit elkaar ging na 5000km om gekieteld te worden. Is nu allemaal vervangen maar toch , zou niet mogen.
Laatst gewijzigd door Emiel op 12 mei 2009, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Xave30 » 12 mei 2009, 12:54

Gefeliciteerd met de Suzuki Niels! 8)

LOL @ alle 4-wieler gok reacties

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Niels » 12 mei 2009, 13:30

Capo_Miel schreef:
Niels schreef:Bedankt voor de tip! Al zijn de banden in 2008 vervangen gelukkig :wink: Maarre nu geen Suzuki fan meer?
Graag getipt :mrgreen: Goede prijzen zijn altijd welkom toch :)

Oudere modellen zijn wel leuk maar na bouw jaar 2000 vind ik de suzuki's bar slecht van kwaliteit. Interne blokken zijn bedenkelijk, veel problemen met trillende vorken, etc. Heb diverse blokken open gezien, o.a. laatste van een GSXR1000 van 2005, kwaliteit is echt belabberd. Lopen er ook verdomd veel stuk van de 1000 k5/k6/k7
Drijfstanglagers , slecht afgewerkte krukassen, etc.
Heb hier nog een 2000 750 blok open liggen, versnellingsbak is echt een drama. Kop en cylinders eninjectie systeem gaan op marktplaats , rest vuilbak in :)

Toevallig staat een goede kameraad deze maand in de kicxstart met zijn opgevoerde GSXR1000 k5 ( is een Belg ) , zijn std. blok zag er erg slecht uit toen het uit elkaar ging na 5000km om gekieteld te worden. Is nu allemaal vervangen maar toch , zou niet mogen.
En ik maar kijken naar een K6 in de UK :hmmm: Ik wist het niet dat de blokken van de K series zo slecht waren trouwens :shock: Eeuwig zonde aangezien de reputatie van de oudere erg goed is en ze de enige zijn die nog een 750cc maken. De 1000 is me echt te snel en de 600 heeft weer wat weinig koppel met name als je met z'n 2-en erop zit. Dat stuk in de Kicxtart heb ik gelezen, erg indrukwekkend apparaat :thumbup:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Emiel » 12 mei 2009, 14:12

Ga maar eens rondzoeken op motor-forum.nl , dan vind je genoeg over de 600/750's van k6 en dergelijke.

Echt heel slecht is het allemaal niet want het rijd, maar heb teveel blokken zien klappen al of stuk zien lopen of allerlei ongein zien krijgen.

Frame modificatie zijn jaren mensen mee bezig geweest en nu pas komt er een frame modificatie voor de 1000 k5/k6.. en dan te zwijgen over de te zachte/slappe wielen waar onder ook de eerste ZX10 van kawa last had.

Maar dit gaat way offtopic.


Erg mooie suzuki die oude 750's :D

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Fabian » 12 mei 2009, 19:31

Capo_Miel schreef:Ga maar eens rondzoeken op motor-forum.nl , dan vind je genoeg over de 600/750's van k6 en dergelijke.

Echt heel slecht is het allemaal niet want het rijd, maar heb teveel blokken zien klappen al of stuk zien lopen of allerlei ongein zien krijgen.

Frame modificatie zijn jaren mensen mee bezig geweest en nu pas komt er een frame modificatie voor de 1000 k5/k6.. en dan te zwijgen over de te zachte/slappe wielen waar onder ook de eerste ZX10 van kawa last had.

Maar dit gaat way offtopic.


Erg mooie suzuki die oude 750's :D
Capitourist vroeger op het MF? Volgens mij heb je ooit bijna mijn GSXR600 nog es gekocht? :D

Lekker Niels!!! Bij mij kriebelt het ook aardig. Kan zo maar eens zijn dat ik binnenkort in een bui weer een motor koop....

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door indobesar » 12 mei 2009, 19:43

Gave fiets. :thumbup:

Deze zomer wil ik ook het A-rijbewijs gaan halen. Lijkt me heerlijk.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door romo » 12 mei 2009, 20:29

Capo_Miel schreef:Ga maar eens rondzoeken op motor-forum.nl , dan vind je genoeg over de 600/750's van k6 en dergelijke.

Echt heel slecht is het allemaal niet want het rijd, maar heb teveel blokken zien klappen al of stuk zien lopen of allerlei ongein zien krijgen.

Frame modificatie zijn jaren mensen mee bezig geweest en nu pas komt er een frame modificatie voor de 1000 k5/k6.. en dan te zwijgen over de te zachte/slappe wielen waar onder ook de eerste ZX10 van kawa last had.

Maar dit gaat way offtopic.


Erg mooie suzuki die oude 750's :D

Daarom ga ik (mischien) toch nog eens snuiven aan de nieuwe BMW S100RR, tenminste als er en gemodificeerde koplamppartij op gemonteerd kan worden...........................

Wel lekker old scool zo`n ding, beetje ala Kevin Schwantz......................................

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Emiel » 12 mei 2009, 20:48

Fabian schreef:
Capitourist vroeger op het MF? Volgens mij heb je ooit bijna mijn GSXR600 nog es gekocht? :D
Vroeger, toen ik in het begin nog als tourist reed :lol:
Maar we hebben elkaar wel eens ontmoet ja , lang grijs verleden. Toen Martin, youri en onze knuffel marrokaan nog gas gaven :hosanna:
Toen maximus op de eerst MM nog iemand zijn neus wilde breken :mrgreen:

Of ik ooit bijna een motor van je heb overgekocht weet ik niet. Kan ik me haast niet voorstellen omdat ik vanaf de GSXR600 alles heb geimporteerd op de 1000RR van vorig jaar na.

romo schreef:
Daarom ga ik (mischien) toch nog eens snuiven aan de nieuwe BMW S100RR, tenminste als er en gemodificeerde koplamppartij op gemonteerd kan worden...........................

Wel lekker old scool zo`n ding, beetje ala Kevin Schwantz......................................
1 van mijn kameraden heeft stage gelopen bij BMW en heeft voor een van de nieuwe 1200's een storings manuel moeten schrijven voor de monteurs. Gezien hij nogal hoog begaafd is en , wat apart is, ook nog eens redelijk kan communiceren heeft hij veel gezien bij BMW. Goede auto's, motoren zijn twijfel achtig. Zeker met de intrede van alles computer gestuurd, op het moment dat je een storing krijgt op vakantie kun je niks anders als naar een BMW dealer gezien de 40.000 euro kostende computer die men nodig heeft. Zelfs om je remmen te ontluchten.

Heb teveel gezien, ben redelijk genezen van motoren en hun kwaliteit.
Paar merken zou ik nog wel kopen, 1 daarvan is Honda.

Maar de nieuwe BMW supersport is eigenlijk een van de enigste motoren dit jaar , samen met de rsv4 , die ik eruit vind zien :)

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Max V » 12 mei 2009, 23:09

:bag:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vanavond m'n nieuwe semi-klassieker halen: Suzuki GSXR750M

Bericht door Niels » 12 mei 2009, 23:28

Zo, nou hij staat in de schuur :banaan: Man wat krijg ik een grijns op m'n gezicht van dat ding :mrgreen: Heerlijk rauw lopend met een super favoriet toeren gebied van ca. 9500RPM tot 12500RPM :clap: En wat een lawaai komt er dan uit :lol: Heerlijk gewoon! Natuurlijk zijn er veel betere en snellere motoren te koop maar dit is zo'n lekkere karakter fiets, ik snap weer helemaal waarom ik motor ben ga rijden :df:

Op de terugreis van de verkoper met een flinke omweg even via vrienden (ook motorrijders) gereden en die vielen bijna stijl achterover van de staat waarin de "R" verkeerd. Een spottende "dat zijn zeker honderd en 18000km" veranderde al vrij snel in een en al verbazing bij het bekijken :thumbup: Ik heb mezelf eindelijk eens een verzamelstuk gekocht volgens mij :hosanna: Op de binnenkant van de onderkuip zit b.v. nog allemaal isolatie spul en zelfs de achterschokdemper is gewoon helemaal schoon :shock: Jammer dat ik morgen een slip cursus heb anders kon ik lekker gaan rijden :'(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten