Isle of Man TT Races 2009/2010

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Isle of Man TT Races 2009/2010

Bericht door Thommy » 22 apr 2009, 12:48

Toen Patty in het ziekenhuis lag heb ik zitten praten met een man die hier al jaar en dag heen gaat… Dit schijnt echt een van de heftigste motor-straat-races te zijn op deze aard kloot. 2 dagen later sprak ik een maatje van me en die had er ook al van gehoord, zodoende heb ik dit evenement op gezocht en mij lijkt het dan ook gaaf om hier heen te gaan. Ik denk dat ik dit jaar niet meer gaan redden, omdat ik chronisch geld tekort heb. Het is namelijk al vanaf 30 mei.
Misschien is het wel leuk om dit voor volgend jaar op de agenda te zetten :D op de brommer naar Engeland!

Hier wat info wat ik van de Site heb getrokken.


Isle of Man TT Races 2009 30th May - 13th June
As the Isle of Man TT Races enter a second centenary, the future looks bright for one of the greatest tests of motorcycles and riders in the world.
The current strength of the festival is testament to the efforts of all those involved in the 100 years of excitement, glory, exhilaration, triumph and tragedy which have made the TT what it is today.
For two weeks of every year the eyes of the world focus on the Isle of Man – the jewel of the Irish Sea – as the finest road racers on the planet pit their skills against the 37¾ miles of public roads that form the legendary TT circuit.
The greatest road race festival in the world will roar back into life on May 30th, 2009!
After the excitement of the 2008 Isle of Man TT celebrations, when fans were treated to some of the most competitive racing the event has ever seen, all eyes are now on TT2009.
The TT attracted tens of thousands of fans to the Island and everyone enjoyed a feast of two-wheeled drama. The Sidecar races were also notable for the performances of Nick Crowe and Mark Cox recording a double TT win. World Champion Tim Reeves took a third place finish with Patrick Farrance in his very first TT race.
As if that wasn't enough, 2008 also saw the return of the Ultra-Lightweight and Lightweight TT races, running on the Billown Circuit in the south of the Isle of Man. TT 2009 promises to be another amazing TT, with big names, major manufacturers and more of the greatest road racing on Earth all set for the Isle of Man.
http://www.iomtt.com


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hier wat YouTube rommel:





[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HtjQ4SK4 ... re=related[/youtube]




Grt Thommy
Laatst gewijzigd door Thommy op 23 apr 2009, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Isle of Man TT Races 2009/2010

Bericht door Wouter81 » 22 apr 2009, 17:12

Fantastisch, de mooiste (en gevaarlijkste) races die er zijn. Ben er helaas nog nooit geweest (wil nog wel eens), heb wel eens gesproken met iemand die eens heeft deelgenomen aan de wedstrijden. Dan moet je wel ballen hebben. :)

Hoor je Bourdais tijdens de laatste Grand Prix janken dat de race niet gestart had moeten worden vanwege een beetje regen. Watje.... dit zijn pas echte racehelden. :)

GlennN
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 apr 2009, 20:40

Re: Isle of Man TT Races 2009/2010

Bericht door GlennN » 27 apr 2009, 08:57

Al een paar keer geprobeerd op de Isle of man te komen ,de 100e !! editie had ik graag bij willen zijn.

Als je hier naar toe wil moet je zeer ruim van te voren accomodatie en overtocht gaan zoeken/boeken......
reken op 1 jaar van te voren als jezelf op de motor de overtocht wil maken voor de TT.
Engelsen zijn een zeer patriotisch raceminnend volkje dus het beste is denk ik met een camper/bestelbus motoren achterin en je tentje mee.... De veerboot overtocht is echt problematisch omdat die gewoon stampensvol zit!!

Greetz! Gman

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten