Ducati Hypermotard met 22liter tank

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door wjn » 14 apr 2009, 21:59

Gisteren en vandaag wat gehobbiet aan de Hyper, andere tank erin gebouwd. De standaard tank is maar 12 liter, waarvan iets van 10 bruikbaar, dus sta je al na 150km aan de pomp. In Nederland niet zo'n probleem, in Duitsland soms wel wegens grotere afstanden tussen de tankstations (of gesloten op zondag's). En ik wil geen trip moeten plannen langs tankstations.

Fotoserie van de fabrikant: http://www.ca-cycleworks.com/gallery/in ... %2Finstall" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door Steven N. » 14 apr 2009, 22:07

Kwam gister op de super mooie wegen rond de Ring een Hypermotard tegen, wát een geweldig ding zeg. Die gast ging hard :shock: niet normaal! Mooi upgrade om langer achter elkaar te genieten.

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door Max V » 16 apr 2009, 13:29

Ik heb zelf ook zo'n 22 liter tank, dat vond ik al weinig :mrgreen:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door wjn » 26 mei 2009, 20:12

Ik ben de afgelopen dagen lekker wezen toeren met de hypermotard. Winterberg v.v. en daar in de omgeving lekker rondrijden. Heerlijk een kleine 1400km gereden en gemiddeld rond de 400km tanken (dus ongeveer een dagrit). Perfect en het gewenste effect.

Het (extra) gewicht van de benzine is echt niet merkbaar, nou is de hyper ook verder niet echt standaard meer.

Alleen een probleempje met een zekering die er elke keer uit gaat als ik rem, dat moet nog uitgezocht worden. (Blijkbaar zit er ergens kortsluiting of zo, gelukkig zit alles met stekkers vast, dus stekkers los en doorrijden.)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door Niels » 26 mei 2009, 21:30

Die elektrische storingen ook altijd bij die dingen :mrgreen: Heb je enig idee bij welke stekker de sluiting effect heeft?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door wjn » 28 okt 2010, 23:24

Nou zie ik dat ik nooit de oorzaak van de kortsluiting hier geplaatst heb, nou ja, een jaartje later mag ook nog wel.

's avonds bij het hotel gekeken wat er aan de hand was. Het bleek de draad van het remlicht wat sluiting maakte als er met de voorrem geremd werd.

Kabelboom ingesleten
Afbeelding

Oorzaak, de super afgewerkte rand van een beugel die over de tank heen zit
Afbeelding

Blijkbaar is de tank ietsje dikker op die plek. De kabelboom zit net niet strak, maar strak genoeg zodat e.e.a. tijdens rijden tegen elkaar aan schuurt. (De beugel draagt het zadel.)

E.e.a. zit nu beter afgewerkt (scherpe randen weg) en met extra rubber ertussen in elkaar.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door Niels » 28 okt 2010, 23:33

Bedenk je toch ook niet... :bag: Als het nou een schokvrije vier cilinder was :mrgreen:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door wjn » 28 okt 2010, 23:55

Ja, ik zag al hele horror scenario's voor me van het doormeten van de kabelboom etc., maar dit was gelukkig snel gevonden nadat ik thuis was.

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door Jarno » 29 okt 2010, 08:16

Niels schreef:Bedenk je toch ook niet... :bag: Als het nou een schokvrije vier cilinder was :mrgreen:
Sorry Niels, maar een 90 graden tweecilinder heeft geen trillingen zoals een viercilinder.
Ze heffen elkaar op, dus een mooie trillingsarme loop.
Het is meer het Italiaanse karakter dat het hier weer verziekt, de afwerking :'(

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ducati Hypermotard met 22liter tank

Bericht door Niels » 29 okt 2010, 12:32

Het was ook met humor bedoeld aangezien ik weet dat ze niet zo trillen als een Harley :wink: Ik moet wel zeggen dat de 888 en 996 Monster me niet geheel trillingsvrij zijn bij gebleven maar misschien verwar ik het ook met het schokkerige wat je beleeft bij het wegrijden met lagere toerentallen.

Bovenstaand probleem zou ook voorkomen bij een schokvrije viercilinder :P mocht het op deze manier zijn afgewerkt :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten