Virus te pakken :/

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Virus te pakken :/

Bericht door EG » 08 nov 2008, 15:37

Het was een heel tijdje geleden dat ik een "echte" motor heb gereden. Laatst had een maat een R6 van 2004 gekocht, 120 pk dus.

Effe rijden ermee. Alhoewel effe volgens mij iets van een uur is geworden :mrgreen:

Paar rondjes gereden om aan de motor te "wennen".

Daarna de weg opgereden. Holy shit... Ding acceleert zo hard dat het gewoon verslavend wordt, in de eerste 110, tweede 160+, daarna werd het te gek... Je geeft flink gas en het lijkt alsof je super hard rijd, totdat je naar de toerenteller kijkt en ziet dat je pas tot 7-8k op de klok hebt. Ga naar 15.000+ rpm en het lijkt alsof het ding rap richting warpspeed gaat. Bochten heb ik rustig aan gedaan, ga niet gek doen met dit koude weer.

"Testje" was trouwens op een hele lange stuk 2-baans weg zonder kruisingen, zonder in/uitvoegstroken en zonder verkeer.

Ik zit nu stiekem steeds op marktplaats te kijken naar supersport brommers :bag:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Virus te pakken :/

Bericht door RVV » 08 nov 2008, 15:54

"Testje" was trouwens op een hele lange stuk 2-baans weg zonder kruisingen, zonder in/uitvoegstroken en zonder verkeer
Ga verder geen moraal verhaaltje schrijven... maar dit geeft al weer een beetje aan hoe snel die krengen zijn.


Bochten rustig aan.. schrijf je, die zijn juist zo link, met zulke beestachtige snelheden :bag:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Virus te pakken :/

Bericht door EG » 08 nov 2008, 16:16

Rico schreef:
"Testje" was trouwens op een hele lange stuk 2-baans weg zonder kruisingen, zonder in/uitvoegstroken en zonder verkeer
Ga verder geen moraal verhaaltje schrijven... maar dit geeft al weer een beetje aan hoe snel die krengen zijn.


Bochten rustig aan.. schrijf je, die zijn juist zo link, met zulke beestachtige snelheden :bag:
Dit ding is voor mij al idioot snel, laat staan een R1/Hayabusa ofzo. Ding blijft maar gaan. Acceleratie is gewoon buitenaards (voor mij dan). Maarja ik ben dan geen hele snelle wagens/motoren gewend.

Heb de bochten in :turtle: tempo genomen (veel langzamer dan normaal), juist omdat het zo koud was (en dus super glad). Ding is ook niet van mij uiteraard. Eigenaar knalt er zelf ook behoorlijk mee, en vond het geen probleem dat ik het ding effe ging "uitlaten".

Wat mij trouwens ook opviel is dat het ding echt mega mega veel power juist onderin heeft. Het maakt niet uit in welke versnelling je zit, hij accelereert nog steeds als een bezetene... Ik dacht echt dat je zeker steeds moet terugschakelen om op te schieten, maar met ding is het geen probleem als je heel snel opschakelt.

Maar serieus ik ben echt om, wat is het tof om weer op een echte motor te rijden :love:

Ik ben trouwens een behoorlijk verstandige rijder, op de motor rij ik hard alleen waar het kan. Bochten enzo neem ik zeker niet op het limiet, is super kicken maar ik ben heel bang dat het behoorlijk mis gaat. Ik zou de motor dan ook alleen uitlaten op zonnige avonden wanneer er weinig verkeer is. Ik ben ook altijd bang dat een of andere stomme doos mij over het hoofd zit en ik zo de motor afgekegeld wordt. Thanks but no thanks.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Re: Virus te pakken :/

Bericht door Dexter » 09 nov 2008, 09:03


Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Virus te pakken :/

Bericht door markk » 09 nov 2008, 09:27

yep,buitenaards. Reden voor mij om het te houden bij mij 125pk op 250kg. Snel zat.

r1,blades e.d zijn niets voor mij. Voelt te licht aan, net een brommertje maar dan met 170pk...

een zzr1400 mrt 200pk is dan wel weer erg aantrekkelijk :D


Mark
Laatst gewijzigd door markk op 09 nov 2008, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Virus te pakken :/

Bericht door Wouter81 » 09 nov 2008, 11:07

Had enkele jaren terug bijna de kans om op de MotoGP Honda van Nicky Hayden te mogen rijden (op Sepang in Maleisië), ging op het laatste moment niet door. Baal er nog van hehe. Denk dat ik daar echt bang op was geworden :bag: , dan zijn R1's en GSX-R1000's echt speelgoedbrommertjes. En die laatsten vond ik al fucking snel. :hmmm: Maar die 600's van tegenwoordig gaan ook als de brandweer ja. :) Maar aan de andere kant, het went ook weer snel. Ook wel met 600's op het circuit gereden en dan wil je na een paar rondjes ook wel weer meer vermogen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Virus te pakken :/

Bericht door Niels » 09 nov 2008, 11:39

Een 600cc is denk ik de mooiste klasse (indien je er niet met 2 man op gaat). Meer dan snel zat en het spul stuurt gewoon verschrikkelijk goed. Ben je erg ervaren dan zou ik eerder de stap naar een 750 doen dan naar 1000cc. Ik denk dat een R1 o.i.d. gaat vervelen op de openbare weg vanwege het surplus aan vermogen, dat had ik wel met de TL1000S in ieder geval. Met zo'n ding hoef je niet op je toerenteller te kijken en je zit hoogstends een versnelling te hoog waardoor het ding bokt. Anders is het gewoon gasgeven al zit je er met 10 man op :lol: Die TL was het voor mij dan ook niet. Blinkt niet uit in stuur -en remwerk en boven de 6000RPM kom je niet omdat je dan zo godsgruwelijk hard er vandoor gaat dat je verschrikkelijke risico's neemt m.b.t. overig verkeer en rijbewijs. Met een 600cc ga je veel bewuster hard rijden, de stappen van een 1000cc zijn echt niet meer normaal. Ooit kwam ik eens een vervelend ventje in een Alfa tegen waarna ik het gas even openschroefde en echt in no-time zat ik op 250km/h.......met m'n vriendin achterop :mrgreen: En ook 270km/h op de teller bleek geen probleem :hammer:

Nee een 600cc is echt mooi zat :thumbup: Ik heb ook veel meer kilometers gemaakt met mijn GSXR600Srad dan met de TL1000S, echt factor 3-4 ofzo :D Op het circuit verlang je wel naar meer vermogen maar dat komt ook omdat die dingen gewoon ZO verschrikkelijk goed sturen en daardoor ook verschrikkelijk veel vertrouwen geven! In de tijd van de GSXR600 Cup (1998-99) waren er een aantal gasten die sneller Assen rondgingen op hun standaard Cup GSXR 600 dan op hun geoptimaliseerde GSXR 750Srad :whistle: Terwijl het in de basis dezelfde fiets was en de 750 een veel beter voorvork en beter voorremmen had :!:

@Wouter :shock: Wat heb je toen gebaald zeg, wat een kans!! Dat was echt briljant geweest :clap: :banaan:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Virus te pakken :/

Bericht door EG » 09 nov 2008, 15:16

Jaja ga me maar lekker lopen maken met een R1 etc., kan niet eens fatsoenlijk sturen man :bag:

Niels ik dacht dat de TL1000 een widow-maker was? Net als de '98 R1? Uiteraard, van horen zeggen, heb nooit op 1000cc brommers gereden.


Ik weet trouwens zeker dat 600cc meer dan zat voor mij is, eerst fatsoenlijk leren sturen :bag:

Dexter doe mij maar deze trouwens:

http://motoren.marktplaats.nl/motoren-y ... ind=6&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Virus te pakken :/

Bericht door Niels » 09 nov 2008, 22:10

Tja de TL heeft wel een reputatie zeg maar en ik schat in dat 80% van de 98-er R1 wel wat schade heeft gehad :lol: Omdat de eerste R1's zo bruut waren hebben ze de vering heel erg zacht gezet af fabriek om em wat vergevelijk te maken. Van 0-100km/h is ie onhandelbaar (wheelies) waardoor een 400cc in de praktijk nog eerder op die snelheid zit :mrgreen: Doe je zelf een hoop lol en koop een 600cc :D

Als je budget hebt dan zou ik voor deze gaan:

Afbeelding

een drie cilinder die briljant klinkt en veel meer koppel dan een vier cilinder 600. Ik heb laatst op de teruggetunede street triple gereden (zelfde blok, minder rijwiel gedeelte) en dit is echt een lekker blok :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Virus te pakken :/

Bericht door romo » 09 nov 2008, 22:32

Verdomd mooie fiets................................ :shocking: :clap: :thumbup:


http://triumphmotorcycles.nl/nl/motorfi ... /algemeen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Virus te pakken :/

Bericht door Pim » 09 nov 2008, 22:47

19 November om 13:00 moet deze jongen afrijden voor zijn A rijbewijs..

Virus had ik al tepakken toen ik 11 was :mrgreen:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Virus te pakken :/

Bericht door EG » 10 nov 2008, 23:40

Pim schreef:19 November om 13:00 moet deze jongen afrijden voor zijn A rijbewijs..

Virus had ik al tepakken toen ik 11 was :mrgreen:
Gelukkig 3 jaar geleden al achter de rug gehad :-)

Succes iig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jules en 36 gasten