Circuitrijden.

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Circuitrijden.

Bericht door Albèrt » 13 aug 2008, 23:36

Ja, ik leef ook nog :oops:

Gisteren voor het eerst dit jaar op Zandvoort gereden met de 2 wieler (laatste keer was vorig jaar Aug) en het ging weer eens ouderwets lekker :)
Ik kwam uiteindelijk met mijn straatfiets op een respectabele tijd uit van 2.06 na 2 sessies (dat is met extra chicane voor het scheivlak)
De eerste 3 sessies waren helaas nat en dat is met 2 wielen op Zandvoort levensevaarlijk......
A.S. maandag ben ik weer op Zandvoort met de 2 wieler en hoop dan mijn tijd richting de 2.03 te krijgen.
Zijn er nog meer mensen hier die circuitrijden op de motor?
Laatst gewijzigd door Albèrt op 22 aug 2008, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 14 aug 2008, 17:38

Mooie foto :D

Een lage 2 minuten rijden op CPZ brengt wel behoorlijk risico met zich mee bij opkomen rechte stuk :roll: of niet? Super tijd natuurlijk :wink: Ik reed zo af en toe wel eens op het circuit met de motor voordat ik em verkocht maar dat was alleen op Assen eigenlijk. Fantastisch om te doen 8)

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Erik dB » 14 aug 2008, 18:13

Meneer Appie, ben je er dinsdag ook? Ik (als het goed is) wel, hopen dat het een beetje gaat want ik heb vorige week een highsider gehad op een supermotard en ben netjes op onderrug & helm terechtgekomen :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Circuitrijden.

Bericht door RVV » 14 aug 2008, 18:33

Albèrt schreef:Ja, ik leef ook nog :oops:
Alles goed ? ook met de kleine :wink: ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 aug 2008, 19:42

Lekker bezig hoor, nette tijden. Nat is idd levensgevaarlijk, onderstuur in de tarzan op dat ingelegde asfaltstuk vind ik het mooiste :)

Als de chicane eruit gaat, te gevaarlijk voor een hoop denkik maar dan ga je toch denken aan 1m59 tijden of niet?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 15 aug 2008, 07:46

goed Appie!!! En je zit er lekker op nu, zoals het hoort :D

Hele nette tijd voor zon'n dikke 1000! Ik zat op 2:00, veel meer kon ik niet uit die 600 persen op Zandvoort :lol:

Godver, soms mis ik het wel....afgelopen 2 dagen waren "mijn" dagen op Spa...heb niet eens kunnen gaan kijken bij mn race-vrinden :( En het weer was half nat/droog, ideale omstandigheden voor mij, daar ben ik echt het snelste in, geweldig.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 aug 2008, 08:05

Super foto............................en wat een waanzinnig mooie helm :shock:

Online
Gebruikersavatar
TOM EVO VI
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 jan 2007, 21:57
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Bericht door TOM EVO VI » 15 aug 2008, 13:21

Zeker een erg mooie foto!
Ben een week of 4 terug nog op zolder geweest, van het voor jaar een dagje assen gedaan en half sept nog een dag op assen.

Had nog een plekje aangeboden gekregen voor gisteren op francorchamps maar kon helaas geen tijd vrij maken om mee te gaan. :cry:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 15 aug 2008, 16:31

Go zo zien en horen we je niet op dezelfde dag hoor ik je en zie ik je.......

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 16 aug 2008, 14:09

Je lijkt wel een Pro!

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Bericht door gijzbed-opc » 16 aug 2008, 20:07

:D Ik was er helaas niet! :(

Maar mijn zoons wel 8)



Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door gijzbed-opc op 07 sep 2008, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Bericht door Albèrt » 17 aug 2008, 23:59

Alles gaat goed Rico, heerlijk zo'n klein mannetje om je heen :)
Ik zou niet anders meer willen!

Met mij ook lekker......ben niet echt meer bezig met 4 wielen maar met 2 wielen des te meer!
Dank je wel allen (en Fabian ;)), het gaat me ook steeds beter af....was de eerste keer op Zandvoort na een jaar en dan is een 2.06 met extra chicane niet slecht.
Chicane scheelt een sec of 3-4 denk ik, correct me if i'm wrong.

Je moet inderdaad goed opletten met bos uit....er staan altijd pyonnen zodat je niet te vroeg in kan sturen anders kom je veel te vroeg buiten.
Ik keek 1 keer naar de km teller en zag dat ik met 210 bos uit uit kwam en veel harder moet het niet gaan voor mij want die banden langs de kant gaan erg zeer doen............
Rij sinds kort op Metzeler Racetec en ik neem niks anders meer, wat een topbanden zijn dat zeg.....grip ohne ende :)
Zelfs op straat gaan ze nog goed mee (wel eerst goed de banden warmrijden anders zijn ze snel vierkant).

Ik zou morgen ook gaan maar het weer heeft roet in het eten gegooid dus we blijven maar thuis...heb wel weer voor 22 sept. geboekt.

Maar het mooiste komt nog dit jaar......Zeelenberg Speedweek :D
1 week lang knallen in Spanje op Almeria....daar heb ik echt zin in.
Daar ga ik echt een hoop leren :)

Komt ooit nog wel een keer goed met mij op de 2 wieler :twisted:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 18 aug 2008, 07:43

Vuile rat!! Ga je gewoon de Speedweek rijden, teringlijer, flikker!! :D :lol: 8)

Moddervet!!!!!

Dat zijn pas DE vakanties! Bij mij er helaas nooit van gekomen.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Erik dB » 18 aug 2008, 10:38

Heb ik ook (lang) naar gekeken maar ik moet eerst iets aan mijn zitpositie doen/andere motor halen. Na een paar sessies van 20 min wil mijn rechterbeen niet meer (die is de 1 graden hoek een beetje zat).....dat gaat niet echt werken als ik een week lang op de brommer moet zitten.

Online
Gebruikersavatar
TOM EVO VI
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 jan 2007, 21:57
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Bericht door TOM EVO VI » 18 aug 2008, 12:44

Fabian schreef:Vuile rat!! Ga je gewoon de Speedweek rijden, teringlijer, flikker!! :D :lol: 8)

Moddervet!!!!!

Dat zijn pas DE vakanties! Bij mij er helaas nooit van gekomen.
+1

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Bericht door Albèrt » 18 aug 2008, 13:06

Fabian schreef:Vuile rat!! Ga je gewoon de Speedweek rijden, teringlijer, flikker!! :D :lol: 8)

Moddervet!!!!!

Dat zijn pas DE vakanties! Bij mij er helaas nooit van gekomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Circuitrijden.

Bericht door wjn » 24 aug 2008, 13:14

Albèrt schreef:Zijn er nog meer mensen hier die circuitrijden op de motor?
Voor de fun ja.

Assen en Alés (beide onder begeleiding).
Lelystad een paar keer (VRO's).

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Re: Circuitrijden.

Bericht door Albèrt » 23 sep 2008, 11:13

Gisteren weer wezen rijden op Zandvoort.

Weer een nieuw pb neergezet van 2.04. (met extra chicane voor scheivlak)
Ben er trots op met mijn "straatfiets"

Het begint nu echt serieus te worden :shakeit:

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Re: Circuitrijden.

Bericht door gijzbed-opc » 27 sep 2008, 14:21

:lol:
Zo Albert dat is echt een snelle tijd hoor.
Mijn Zoon kwam voor zijn doen ook tot een heel aceptabele tijd.
Hij heeft nog maar een jaar zijn rijbewijs en rijd ook op een gewone straat machine.
(met extra chicane voor scheivlak)
2.14.158 hij was echt in alle staten zo glom hij dat ie thuis kwam deze Rookie.

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Re: Circuitrijden.

Bericht door gijzbed-opc » 18 okt 2008, 19:53

:D Vandaag zijn rijbewijs 1 jaar en deze mooie actie foto's
op het circuit van Zolder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bartje325i
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
Locatie: ede

Re: Circuitrijden.

Bericht door bartje325i » 18 okt 2008, 20:32

Leuke motor ook :thumbup:

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Re: Circuitrijden.

Bericht door Albèrt » 12 nov 2008, 22:04

Zeelenberg Speedweek verslag :shocking: :beer:

Dag 1 - De heenreis

Na vroeg opstaan (0700 uur vertrok het vliegtuig) een vlucht van een kleine 2,5 uur en 3 uur in de bus zitten komen we eindelijk aan op het circuit van Almeria.
Alle motoren staan nog ingekrat en vandaag is de bedoeling dat we alles uitpakken zodat we op donderdag zonder teveel poespas aan de sessies kunnen beginnen.
Hoop vreemde mensen om mij heen en ook een paar bekende die ik herken van eerdere circuitdagen en een maatje van mij is er ook bij die luistert naar de naam Alex Ott.
Aangezien ik op mijn straatfiets rij moest ik er nog even de machine gaan tunen om alle circuitfietsen bij te kunnen houden de komende week want 90% wat meerijdt is in
het bezit van een circuitmotor zag ik met een klein beetje schrik.
Dus ik haalde de spiegels en kentekenplaat eraf voor minder gewicht en plakte het achterlicht af. Alles stond klaar en Priem Tuning was klaar voor de komende week.
Met kriebels in mijn buik (want o o wat heb ik er zin in) loop ik door de pitstraat heen en zie dat er behoorlijke verschillen in hoogte zijn, dat beloofd nog wat voor morgen :)
Na 2 uurtjes prutsen aan de motor, ouwehoeren en bakkie's thee drinken wordt het tijd om in de bus te stappen en richting hotel te gaan.
Het is een mooi hotel met ruime kamers en zeer goed eten in de avond en ochtend, was prima geregeld door Wilco Zeelenberg.

Afbeelding

Dag 2 - Zo, dat is wennen

Na niet de beste nacht in mijn leven wordt het eindelijk tijd om op te staan....man wat heb ik er een zin in. Ik weet alleen niet wat mij allemaal te wachten staat aangezien het de
eerste keer is dat ik mee ben.
Om 0830 uur moeten we in de bus zitten om richting circuit te gaan. Na een rit van 45 min zijn we wederom op het circuit aangekomen, het staat er nog bij zoals we het hebben achtergelaten.
Om 1000 uur worden we in een pitbox verwacht en krijgen we een briefing wat ons te wachten staat en welke regels er gelden op de Zeelenberg Speedweek. Tevens krijgen we te horen in welke
groep iedereen zit.
De groepen worden ingedeeld na de snelheid die je hebt (aangezien ik er voor het eerst kwam vroegen ze welke tijd ik reed op Assen zodat ze een globale indruk hebben van mijn kunnen).
Ik word ingedeeld in groep 8. (1-2-3 zijn de snelste mannen, 4-5-6 er tussenin en groep 7-8-9 de langzaamste van het stel)
Als alles loopt zoals het moet lopen rij je 6 sessies op een dag van 20 min en later in de week was dat wel een kluif voor de sportman die ik niet ben..........
Ze hebben er goed over nagedacht want onze groep zijn allemaal mannen die nog niet eerder hebben gereden op Almeria maar wel de nodige circuitervaring hebben.
Onze Marshall is Patrick v.d. Goorbergh en daar ben ik wel blij mee want die kan zo goed uitleggen wat je moet doen en waar je op moet letten dus de dag begint goed!
Onze eerste rondjes zijn puur het verkennen van het circuit en goed Patrick in de gaten houden welke lijnen je moet rijden. Het tempo ligt erg laag maar dat geeft niet...je moet eerst weten
of de bocht naar links of rechts gaat......
Aangezien er een paar blinde bochten zitten op het circuit is het in het begin erg moeilijk om de juiste lijnen te rijden maar gaandeweg de dag ging dat steeds beter. Patrick schroefde steeds meer het
tempo op zodat we sneller rondreden dan groep 7 dus de volgende sessie begonnen wij met rijden en dan groep 8.
Het viel me op dat het een zeer technisch baantje is waar de snelheid niet extreem hoog ligt (meeste van het circuit rij je in de 3rde versnelling met een 1000) waar je veel van links naar
rechts moet gaan en waar een mooi lang recht stuk bij zit van bijna 1000 meter dus daar kon je mooi het gas opendraaien met de R1....(wat uitkwam op 275-280 km/h met standaard vertanding........heerlijk) om vervolgens vol
in je remmen te knijpen en terug te schakelen naar 2 voor de volgende bocht richting start/finish
We hadden een mooie groep die de eerste dag op het circuit goed bij elkaar bleef zodat je ook veel van elkaar kan leren.
Aan het einde van de eerste dag viel de spierpijn nog wel mee aangezien we niet heel hard aan het werk hoefden te gaan en we konden met een goed gevoel de bus instappen weer terug naar het hotel.
Als groep zijnde hebben we de eerste dag veel progressie geboekt dus ik keek alweer uit na dag 2
In het hotel dacht ik lekker een biertje te nemen maar het smaakte me voor geen meter, dus heb ik de rest van de week heerlijk aan de Baileys gezeten :)
Om 2200 uur was ik toch gaar als een koekje en ben lekker het spijkerharde bed ingedoken om heerlijk te kunnen slapen.

Afbeelding

Dag 3 - Ik heb de smaak te pakken

Na het opstaan met een lach (normaal kom ik nooit zo mijn bed uit) het bekende ritueel (douchen, ontbijten en de busrit) komen we weer aan op het circuit. Ik sta wederom te trappelen om te gaan rijden.
Elke dag worden de groepen opnieuw ingedeeld zodat je altijd met je eigen snelhied kan rijden en bij mensen wordt ingedeeld die ongeveer even hard gaan.
Na gisteren heb ik progressie gemaakt en ben ik ingedeeld in groep 5. Opnieuw weer de spanning want het tempo zal waarschijnlijk weer hoger liggen en dat is toch wel spannend als je weer
gaat rijden.
Maar ze bouwen het tempo goed op zodat je niet als een dwaas hoeft te rijden in sessie 1. Hoop mensen staan op nieuwe banden, koude banden dus lekker makkie aan doen de eerste sessie.
Mijn marshall van vandaag was Rafael Sinke die meerijdt met de Superbikes in het ONK die de nodige klappen van de zweep kent.
Het tempo ging inderdaad omhoog en ik kon goed meekomen zonder gek te doen. Op het lange rechte stuk wisselen we van plek zodat je altijd een 1 of 2 rondjes achter de Marshall kan rijden om
de lijnen goed te zien. De groep bleef wederom lekker dicht bij elkaar zodat we lekker onze rondjes konden rijden, en man wat was het gaaf.....tempo ging omhoog, ik moest meer mijn best gaan
doen op de motor en er kwam een lekkere swing zodat ik goed over de baan kon rijden.
Rest van de dag lekker kunnen rijden en veel kunnen leren zonder gekke momenten.
Laatste sessie helaas niet kunnen rijden want het begon een beetje te spetteren en dan stoppen ze er gelijk mee. Veel te gevaarlijk aangezien er mensen op slicks, semi-slicks staan. Dus deze dag iets eerder
naar het hotel dan wat er gepland stond. Maar de Bailey's was weer erg lekker, gezellige mensen om mij heen en voor dat ik het wist was het alweer tijd om naar bed te gaan.
Benen even flink ingesmeerd met tijgerbalsem voor de spierpijn en lekker slapen..........

Afbeelding


Dag 4 - Ik ga steeds harder...gaaf!

Op de lijst gekeken te hebben start ik vandaag weer in groep 5. Niet erg want het tempo wat er gereden werd was prima voor mij. Alleen deze dag besloot ik om een keer een gaatje te laten vallen toen ik als
laatste reed zodat ik 2 of 3 rondjes eens alleen kon rijden en met volgas over het lange rechte stuk kon knallen. Nou dat was me weer een ervaring wel.
Dit keer was onze marshal oud GP coureur Mille Pajic en die kan ook een behoorlijk potje sturen (al is het een man van erg weinig woorden) en zoals ik al zei liet ik mij terugvallen om een paar rondjes alleen te rijden.
Nou dat heb ik geweten :)
Het eerste rondje alleen deed ik nog redelijk rustig aan maar het tweede rondje ging ik goed op het gas en dan merk je ineens dat het toch wel een stukje moeilijker is als je en alleen rijdt en het tempo behoorlijk
opschroeft want ik was in 1 bocht gewoon te laat met insturen.
Ik probeerde de motor nog platter te krijgen om de bocht te halen maar helaas de bocht haalde ik niet meer en zette snel mijn motor rechtop om recht de grindbak in te rijden.
Gebruik nooit je voorrem is mij geleerd als je in het grind rijdt en dat deed ik niet...met een gangetje van ongveer 100 dook ik het grind in en in eerste instantie is er niks aan de hand maar namate de snelheid naar
beneden ging begon de motor steeds heftiger te schudden en dacht nu ga ik op mijn bek want ik kon het stuur nog amper vasthouden.
Net op tijd gaat de snelheid eruit, ik hou de motor recht en sta stil in de grindbak......pfeeewwwwwww...dat was mazzel hebben.
Met een beetje gas en meesteppen kom ik weer uit het grind en vervolg mijn weg. een paar bochtjes rustig gereden om het vuil van de banden te krijgen en de stenen uit de kuip (zonder schade gelukkig) te krijgen en
weer vol aan het gas :)
Groep van mij was niet meer te zien en kon dus heerlijk op het gas want van achteren werd ik niet ingehaald dus dat waren erg leuke rondjes!
Was ook wel te merken want ik was 4 seconden sneller dan gisteren bleek achteraf. (na de 3rde dag krijg je pas je tijden te zien van de eerste 3 dagen).

Afbeelding


Dag 5 - Chillen

Rustdag en dat was echt brood nodig want de spieren vonden het allemaal niet zo erg leuk meer. Ik was zo stijf als een hark en de tijgerbalsem deed zijn werk weer deze dag.
Op zaterdagavond was zo'n beetje iedereen in de lokale discotheek en dat leverde leuke plaatjes op. Zo ben ik in Spanje een reus want de meeste spanjaarden halen mijn schouders nog niet eens en de vrouwen
lijken wel dwergen..hahaha. Ik zweer het je, een paar dames kwamen net voorbij mijn navel dus daar express naast gaan staan en dan kijken wat hun reactie was....alsof ik Mount Everest was, hun monden vielen echt open!
Humor!
Dus zondag een beetje uitgeslapen en met een paar mensen die ik heb ontmoet (mede MF'ers trouwens) gezellig een strandwandeling gemaakt in een heerlijke zon met een graad of 22.
We kwamen uit bij een strandtent waar we lekker hebben gegeten en gedronken.
In de middag naast wederom Frits van Eldik gezeten die de foto's aan het sorteren was en owwwwwwwwwwww wat zitten daar mooie foto's van mij tussen. Helaas duurt het nog even voordat we die foto's hebben.
Tevens prachtige verhalen gehoord over zijn leven als F1 fotograaf.
Ondertussen ook de WSBK en SS gekeken (waar Barry Veneman helaas viel maar de volgende dag gewoon bij ons was) en uiteindelijk ook nog de F1 gekeken....meer chillen op een dag kan gewoon niet...heerlijk.

Afbeelding


Dag 6 - Kan het nog sneller?

Vandaag was onze instucteur Henk van de Mark (oud winnaar van de 24 uur van LeMans (ja op 2 wielen)). De ochtend begon nat waardoor we de eerste 2 sessies niet hebben kunnen rijden. Wat we dan wel gedaan hebben..........te
voet over het circuit lopen en bij elke bocht uitvoerig commentaar krijgen van Patrick zodat we nog beter konden gaan rijden. Wat een leuke wandeling van bijna 4100 meter op slippers :)
Na bijna 90 min waren we weer terug en ben ik tot de conclusie gekomen dat je beter op het circuit kan rijden dan lopen..............
Ik begon weer in groep 5 maar na 2 sessies moest ik naar 4 aangezien mijn snelheid steeds hoger kwam te liggen.
In groep 4 als laatste gestart en kon wederom aanhaken al ging het wel een stukje moeilijker. Maar na 3 sessies was het afgelopen. In de uitloopronde kwamen 2 rijders met de sturen in elkaar en gingen er hard af. 1 kwam in de
grindbak te val en de andere tegen de banden. De eerste is er met blauwe plekken en een lichte hersenschudding vanaf gekomen en kon de volgende dag weer lopen en kwam weer mee naar het circuit maar niet om te rijden.
2de man heeft beduidend minder geluk gehad want die ligt nog steeds in het ziekenhuis van Almeria te Spanje. Sleutelbeen gebroken en zijn heup op verschillende plaatsen gebroken.
Aangezien dan de Ambulance niet meer bij de baan stond mag je niet meer verder rijden.

Afbeelding

Dag 7 Judgement-day....wat gaaf

De schrik zat er goed in van de klapper die gisteren is gebeurt. Sommige mensen stopten met rijden omdat ze misschien met beide benen op de grond zijn gezet (zulke dingen kunnen gebeuren) maar Appie zat inmiddels
in groep 3!
Wederom was de Marshall Mille Pajic maar die heb ik weinig gezien, laatste dag was min of meer vrij rijden en dat heb ik geweten. Echt de mooiste dag van de week al waren de spieren behoorlijk op aan het gaan.
Benen waren behoorlijk zuur aan het worden en de armen waren ook de fitste niet meer.
Laatste sessie nog 2 starts gemaakt (voor je licentie die je kan krijgen als je mee hebt gedaan) die ik compleet verneukte :)
Maar het mooie was gewoon dat ik elke dag mijn tijd heb kunnen verbeteren dus flinke progressie heb gemaakt en heb menig mens die races rijdt in NL achter me gelaten op mijn standaard straatfiets! Dat hebben ook de marshalls
gezien de mij prezen voor de snelheid die ik ontwikkeld heb in een week tijd.
Uiteindelijk heb ik de 15de tijd gereden van de 70 man en vrouw dus ik ben daar erg trots op.
Laatste avond was de uitreiking van de snelste en dat was mijn maatje Alex Ott op een Yamaha R6!!!
Die gaat zo verschrikkelijk hard rond niet normaal. Hij is dan ook niet voor niks Cup kampioen 2008 en gaat volgend jaar de ONK rijden op een nieuwe R6.
Verschil tussen Alex en mij..............dik 6 sec op het snelste rondje....hahaha :)

Afbeelding


Dag 8 De terugreis

Gaar als een koekie om 0600 in de bus zitten om naar het vliegveld te gaan. Heerlijk geslapen in de bus dus we waren er snel voor mijn gevoel.
Wil ik inchecken sta ik niet op de lijst. Wat bleek nou, ik was ingedeeld in de avondvlucht naar Rotterdam maar was mij niet verteld dus ik zwaar over de zeik.
Uiteindelijk kon ik 20 min voordat het vliegtuig vetrok inchecken en kon alsnog mee naar Amsterdam.......goed geregeld door Hans van Yamaha Nederland.
1015 vlogen we weg en om 1230 landen we op Schiphol waar mijn lieve vrouw met zoon mij staat op te wachten, wat heb ik die gemist de afgelopen week............(en veel aan de telefoon gehad, ben benieuwd naar de rekening).

Conclusie.....

Terugkijkend heeft het mij verwachtingen overtroffen, het was echt helemaal super. Ik heb veel geleerd wat ik volgend jaar (pas) op de circuits kan gaan toepassen.
Het heeft mij 4 voorbanden, 5 achterbanden en 3 setjes sliders gekost en verder heeft de R1 geen centje pijn gehad.

Volgend jaar ga ik voor de volle 100% weer op mijn 2009 R1 straatfiets die dan wel kwa achtervering aangepast zal zijn (dat heb ik echt nodig met mijn gewicht).

Hier de tijden op een rijdje...................

Afbeelding

Adios!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Circuitrijden.

Bericht door Joost H. » 12 nov 2008, 22:09

:popcorn:

Als ik dit zo lees zou ik zo weer opstappen...

goed bezig :banaan:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Circuitrijden.

Bericht door Niels » 12 nov 2008, 22:23

Beter wordt het niet :D Had er al wel eens wat over gelezen, moet wel fantastisch zijn om te doen 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Circuitrijden.

Bericht door romo » 13 nov 2008, 12:01

Gaaf dit................................ :banaan:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 198 gasten