1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 10 aug 2018, 11:55

e30touring1990 schreef:
09 aug 2018, 12:53
gefeliciteerd! mooie machine en SM is machtig mooi in de bochten/dijkwegen/bergen. wilde je per se een 1 pitter? ben benieuwd waarom je niet bijvoorbeeld ook hebt gekeken naar een nuda 900r, net iets minder lichtvoetig natuurlijk maar misschien iets meer bruikbaarheid met tripjes waarbij je niet om de snelweg heenkomt. veel plezier in de ardennen en ben benieuwd naar de ervaringen!
Nee hoor! Eerste keuze was voor mij een Ducati 939 Hypermotard SP.
De eerste hypermotard vond ik al geweldig, maar de 2e generatie was echt voor mij: "WOW!". Zorgde gelijk dat ik eerste generatie al niet meer mooi vond en te lomp.

Maar nu Ducati op de afgelopen Eicma nog geen nieuwe hypermotard heeft aangekondigd, blijft dit model dus nog wel een tijdje actueel. Allemaal leuk en aardig, maar dat zorgt er natuurlijk ook gewoon voor dat het nieuwste model nog niet in prijs gaat zakken. Met een nieuwprijs van 24k moet hij nog wel een beetje gaan zakken voordat hij betaalbaar wordt voor mij.

De Hypermotard viel dus sowieso af. Dorsoduro vind ik niet mooi genoeg om 10k aan te spenderen. En voor de rest was er eigenlijk niet zo heel veel wat ik erg mooi vond.

De Nuda 900R is gaaf, ook wel een tijdje naar geloerd. Maar hij is vooral gaaf en niet mooi. (beetje zoals mijn Volvo's :D) En daarnaast geen echte Supermotard.


Éérste eencilinder die ik daadwerkelijk overwoog was de KTM 690, en vanuit daar ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de Husqvarna 701. De in mijn ogen mooiere versie van de KTM 690.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 1706
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/E91 320d/E30
Locatie: Arnhem

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door e30touring1990 » 11 aug 2018, 13:20

duidelijk verhaal en begrijpelijk! nuda idd niet echt mooi maar gewoon een bruut ding, vind de sound van dat ding ook lekker agressief.

nieuwe type hypermotard idd nog wel erg aan de prijs (zeker de SP die je noemt). veel plezier iig met de 701, mooie machine :D

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 13 aug 2018, 10:10

Terug van een weekendje ardennen.
Samen met een Varadero en 2 Fazer 600's wezen sturen van Twente > Ardennen via binnenwegen. Erg gave route van +- 6 uur via de achterhoek, Vaals en duitsland. Daar op een camping gestaan met een tentje en de volgende dag terug gereden via de binnenwegen.

Vooraf de trip al de conclusie gemaakt dat ik de slechtste reismotor ooit had gekocht. Bij het pakken van de spullen voor een nachtje kamperen sta je gelijk al voor een paar keuzes: "Ga ik voor comfort in de nacht, of voor "comfort" tijdens de reis?", "Slaap ik in de buitenlucht, of ga ik proberen mijn tent vooruit te sturen met UPS".

Vraagstuk 1: De Tent - Die past namelijk niet in mijn tas, op mijn tas, op mijn motor, of op welke manier dan ook op mijn brommerformaat-motor. Nu hoor ik jullie denken: "Waarom neem je dan ook een 6-persoons tent mee?!", nou het was een 1-persoons tent in een zakje van 40cm x 10cm x 10cm. Fucking klein dus, maar er is gewoon geen plek voor.

Opgelost door de rijder van de Varadero heel lief aan te kijken (mijn broer) en die heeft mijn tent meegenomen.

Vraagstuk 2: Slaapzak - Dat is dus een fleece-deken geworden. Want een slaapzak ging gewoon niet passen.

Vraagstuk 3: Trui - Neem je een trui mee, of ga je er vanuit dat het lekker warm is 's avonds.
Op het laatste gegokt en ruimschoots verloren..

Uiteindelijk de rest van "alle" spullen die ik nodig had in een rugzak gestopt en die op de rug geknoopt en richting de Ardennen gecrost.
Op de lange baan is het echt een draak van een fiets. Hij is niet comfortabel en dat bedoel ik in de breedste zin van het woord.

In de lage toeren ramt die één-cilinder je helemaal door de war met constante snelheid en het zadel probeert een steigerplank comfortabel te doen voelen. Zuinig, dat is hij wel! ik heb gewoon 1 op 25 gehaald bij constant 30 - 70km/h door stadjes en lage toeren. Maar omdat je geen tankmeter hebt ga je voor veilig iedere keer rond de 180km tanken.

Zeker de overige rijders op de Varadero en fazers waren beduidend in hun voordeel op de reis.

Maar dan kom je in de bergen/bochten rondom de Ardennen!

Gatverdepielekes wat heb ik de juiste keuze gemaakt. Stoplicht > Groen > 1e versnelling > Voorwiel los van de grond > 2e versnelling > Voorwiel los van de grond > 3e versnelling > Serieuze stappen richting de 140km/h > Vol in de ankers > 1 versnelling terug > Haarspeld in > Vol gas de bocht uit > Voorwiel los > Serieus Akrapovic kabaal <3

Wat een geweldenaar. Ongelovelijk hoe zoiets, zo makkelijk hard en plat gaat.
Ben zelf bij verreweg nog niet in staat om op 40% van het kunnen te rijden van wat die motor kan, maar wat een ongelooflijk apparaat.

Helemaal verliefd en tevreden met mijn keuze. Zeker op die echt krappe weggetjes en bochtige stukken is dit ding compleet in zijn element. Hoewel ik graag wat meer koppel onderin zou willen, is het over de gehele lijn gewoon een echt dikke funbike.

Het is even kijken wanneer ik tijd/geld heb voor een powerupgrade, maar de Rottweiler Airbox en SAS Delete kit, in combinatie met Powercommander, moet onderin zo'n 15+pk en 10+nm kunnen opleveren. Iets wat zeker zal gaan bijdragen aan het hooligan-gen wat echt wel in deze fiets zit gebakken.

Aankomend weekend een lang weekend naar Willingen/Winterberg met de brommer en kijken of we het daar het afgelopen succes kunnen herhalen. :hungry: :df:

Paar impressie beelden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 1706
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/E91 320d/E30
Locatie: Arnhem

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door e30touring1990 » 15 aug 2018, 18:22

leuk geschreven en mooie trip gehad zo te lezen! geweldig.

TLRS
Berichten: 919
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door TLRS » 16 aug 2018, 00:54

Lijkt me dat het subframe geschikt is voor passagiers, met wat hobbyen een rekje erop maken? Zadel kan vast ook wat aan gedaan worden, om het gestamp wat te dimmen?

Te bedenken dat je vroeger met een motard toch wel heel vaak olie moest wisselen en kleppen stellen.. nu stamp je er op naar 't buitenland!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 16 aug 2018, 13:26

TLRS schreef:
16 aug 2018, 00:54
Lijkt me dat het subframe geschikt is voor passagiers, met wat hobbyen een rekje erop maken? Zadel kan vast ook wat aan gedaan worden, om het gestamp wat te dimmen?

Te bedenken dat je vroeger met een motard toch wel heel vaak olie moest wisselen en kleppen stellen.. nu stamp je er op naar 't buitenland!
Er zijn zelfs originele rekjes voor te vinden. Maar dan moet je gaten boren in de kappen.
Moet ook voor het monteren van de duo-stepjes en handvaten voor de passagier. Vandaar dat ik die er ook niet op heb zitten.

Qua zadel staat een Seat-concepts zadel op de planning staan. Zijn de originele kleuren, alleen breder en ander traagschuim dat gekozen wordt aan de hand van je gewicht.

Moderne Vol-bloed motards zijn nog steeds onderhoud gevoelig hoor. Dit is echter een 690 motor uit de KTM Duke. Dat zijn straatmotoren die iets meer op kilometers vreten gebouwd zijn. Onderhoud is nu per 10k km.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 21 aug 2018, 08:32

Omdat het weekendje ardennen goed bevallen was, gelijk maar de knoop doorgehad om er nog een weekendje bij aan te knopen in de buurt van Willingen/Winterberg.

Vrijdag ochtend de brommer klaar gemaakt voor vertrek met onder andere nieuwe remblokken. Het kettinkje weer mooi gesteld en alles netjes ingevet. Ook de spiegels er weer op (want die trek ik er gelijk bij thuiskomst af, omdat die zo ongelooflijk lelijk zijn) en de decibel-killer er weer in #omdatduitsland.

's middags weer met het zelfde clubje als het weekend ervoor vertrokken naar Willingen, via binnenwegen en zonder snelweg.
Omdat we nu een huisje hadden gehuurd, in plaats van zo'n primitieve kut-tent, werd het pakken een stukje makkelijker. Alleen wat kleding mee in de rugtas, een slot en wat gereedschap en gaan!

Op de heenreis al wat mogen proeven van de prachtige wegen in- en rondom willingen, maar op de zaterdag echt kunnen genieten!
Geen rugtas, geen bagage, gewoon een rondrit van 300km over kleine/middel grote wegen met hairpins, lange doordraaiers en technische stukken.

De nieuwe remblokken zijn een verademing. De remweg is zo kort dat je constant te vroeg remt. Echt een genot om mee te sturen deze opgevoerde brommer over deze wegen en gaanderweg gaat het ook steeds soepeler.

Inmiddels staan de eerste 2200km er bij op in 2 weken tijd.

Paar sfeerbeeldjes:
Afbeelding
Afbeelding

We gaan steeds platter <3:
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten