Het Brommer-/Scootertopic

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Petrolhead Tom » 11 feb 2014, 18:19

Yup. Helaas een vastloper. Hele blok is volgens mij naar zijn gootje. Ik ben denk ik net niet handig genoeg om een hele motor te reviseren maar een blok wisselen lukt nog wel.

tallbloke
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door tallbloke » 15 dec 2017, 23:29

Op 01-01-2018 voert de gemeente Amsterdam als eerste gemeente in Nederland milieuzones in voor bromfietsen.

De gemeente wil bromfietsen van 30 jaar en ouder onder bepaalde voorwaarden wel toelaten tot deze milieuzones.Dat doen ze door middel van een ontheffing.

Nu wil het geval dat alle brommers in Nederland een DET ( datum eerste toelating ) hebben uit 2005.
Vandaag kreeg ik ongevraagd een nieuw kentekenbewijs door de RDW opgestuurd waarbij de DET van mijn Puchje uit 1969 is gemuteerd van 2005 naar 1977.

Amsterdam here I come in the spring of 2018 !

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 15 dec 2017, 23:33

Da's een beste bump zeg...

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door tuurgtt » 16 dec 2017, 14:02

Had begin jaren 80 een Zundapp KS50. Met een 35 bocht, een open KS pijp, een 70cc breitwand cilinder en een 23 mm dell'orto carb.
Na 35 jaar weet ik het nog precies. Wat een apparaat. Op de A27 gewoon over de snelweg naar school, voorover liggen met 105 km/u, beetje lelijke eenden etc inhalen. Mensen kijken, wat voor mongool is dat. Teringherrie natuurlijk.

Nu een of andere Honda scooter waarvan ik niet eens de type aanduiding weet met een blauw plaatje en 35km/u.
Wat ik wel weet is dat ik er vanochtend keihard mee op mijn bek lag in de 2e bocht op weg naar mijn werk... :devil:
Spekglad verdorie. Weer een paar gekneusde ribben... Too old for this sh*te.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 16 dec 2017, 14:37

Hoop moeite... laatste Gilera Runner die ik had zat standaard een goede 50cc cilinder op, hoefde alleen een leovince uitlaat op en lichtere rollers, ding liep 120 teller gewoon met 12mm carb!

Volgens mij al eens gepost maar mooiste wat ik had was een Honda MB8 met standaard 80cc, die ging eraf, 110cc erop met 24mm en homoet uitlaat, niet normaal hoe dat ging tussen de puch maxi's :)

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door RJK » 16 dec 2017, 16:02

Gaaf. Hier ook op jonge leeftijd lekker mee bezig geweest. Kreidler 5-bak met 70cc vierpoorter (die kocht je toendertijd niet zomaar op elke straathoek) en 24 mm Dellorto met kelk.

Afbeelding

Wat een toeren liep dat zeg. Was echt een toffe tijd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 16 dec 2017, 16:14

Deze nog ff geupload, ging ook best rap mijn Zip met allemaal Malossi MHR zooi, 70cc.


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 16 dec 2017, 16:17

Hier nog een klassieker, carter doormidden, mooie tijden waren dat!


Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door tuurgtt » 16 dec 2017, 17:10

Knot schreef: 16 dec 2017, 14:37 ding liep 120 teller gewoon met 12mm carb!
Ik geloof het best, maar in opa's prehistorie van zwart/wit televisie, Noddy Holder en Abba reden die Honda MT'tjes ook altijd 120 op de teller.
Da was in 't eggie dan 85 heuvel af, wind mee en de speeltuin in zicht. :tooth:
Voor de mede-bejaarden hier; herinnert iemand zich de Yamaha FS-1? Gemaakt van zeildoek en karton, maar dat liep met een schijvenblok echt gemeen hard. Even...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 16 dec 2017, 18:36

Schakelde andersom die fs1.

Runner ging echt hard. Laat die 120 eens 100 gps zijn. Ik boekte iedere nrg en viper die met 70cc reden

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Mrton » 16 dec 2017, 19:06

@Knot: Die zip loopt belachelijk hard lijkt wel.

Ben zelf in het bezit van 2 zip snorscootertjes. Beiden al lang in mijn bezit. Kwaaltje van die dingen is dat de teller er mee stopt. Ik vind het allemaal wel prima en rij lekker rustig door de stad en rij alleen op wat langere en overzichtelijke landweggetjes in de zomer het gas open. Mijn vriendin heeft sinds vorig jaar de lelijkste/gaarste/meest gevallene/gestolen-en-weer-teruggevonden staan. Samen lekker touren in de zomer. Ze vond het nodig om toch eens te kijken hoe hard het ding gaat en heeft hem 's ochtends naar haar werk een keer opengetrokken met GPS op haar telefoon. Loopt dat ding gewoon 84 :duh: . Dus vermanende preek gehouden dat als ze zo belachelijk hard gaat rijden ze dat ding niet meer mag rijden. Nou is ze paar maandjes later op haar snufferd gegaan over wat natte bladeren (ze reed veul zachter toen) en nu is ze zelf ook wel genezen van dat hard rijden. Maar is zo leuk in de zomer!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 16 dec 2017, 20:31

Ik het een aim dash erin en digitale teller, ding liep 130 in de toerenbegrenzer door de korte vertanding.

Edit, het was een Malossi Derc dash.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Knot op 16 dec 2017, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3027
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door 328Ti » 16 dec 2017, 20:37

Leuk topic. Zelf veel citta gileras gehad, zeel gemakkelijk blokkie. 65cc polini erop en 13/13carb. Dat was wel het vaste recept... verder veel op kymco dj50 gereden. Dat reed voor die tijd erg lekker. Alles malossi uitgevoerd en uiteindelijk beland op de rollenbank na achtervolging met 115km/h. Dat vond oom agent niet leuk en 550.- gulden boete gekregen. Dat deed toen wel pijn....

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1809
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Jules » 17 dec 2017, 12:48

Haha lachen man.
Heb ook meerdere Puch maxis gehad met 70cc
Een aerox Jaguar met een gilardoni 70cc die harder ging dan die zou moeten
Een aerox met 21.nogwat pk (XSH tuned)
Een benelli met 20pk (ook XSH)

Goede tijden waren dat. Toen durfde ik nog te wheelien met de motor houd ik t voorwiel zoveel mogelijk aan de grond

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Peric » 17 dec 2017, 14:34

Lachen dit. Ik kijk nog wel 's op de Facebook-pagina van de Delfste Zündappshop. Leuk!

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3027
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door 328Ti » 17 dec 2017, 17:49

En niet te vergeten die goedkope eurokit(kut) setjes die altijd wel een peer vastpeerde. Was altijd een kwestie van tijd.... en die teruglopende uitlaten zoals LeoVinci uitlaten en propjes die je eruit moest werken om uberhaups op gang te komen.

Cassettedeck inbouwen, 16,5ccm speakertjes in het dashbordkastje, mokum erop en goan!

Pfff waar is die tijd gebleven... dik 20jr geleden...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 17 dec 2017, 20:31

Was voor piaggio maar 1 of 2 uitlaten die echt werkte. Die rechtdoor met carbon knalpot of de teruglopende onderlangs met titanium potje, rest was meuk en had geen tegendruk.

Dit was niks:

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 17 dec 2017, 21:55

Dit was m.. de leovince RS... deed het als de beste op mijn Piaggio NRG met Polini 70 en 17,5mm dellorto.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1809
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Jules » 17 dec 2017, 22:12

Yasuni C20 was het 😁

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Mrton » 17 dec 2017, 22:55

SP3 was alleen het geluid kicken. Laag en diep ipv dat geknetter. Maar goed, had er 3 jaar geleden een onder de Zipjes gehangen, deze toch maar weer snel vervangen door originele.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door MParallel » 18 dec 2017, 01:53

Herinneringen. Knot...zat jij niet op scooterforum.net? Je naam en al die zaken die je noemt...iets van een lichtje gaat hier branden.

Begonnen ooit met een Aprilia Amico met diverse uitlaatjes en een Polini vario kit haha. Oh nee eerst prop uit de uitlaat, reed al stukken beter.

Toen verkocht en Aprilia Rally AC gekocht van een bekende. Zgan voor weinig.
Daar toen 6 jaar mee bezig geweest en helemaal op los gegaan. Begonnen met de toen nieuwe Polini 4 Race uitlaat. Machtig ding toen en peperduur.
Toen kwam er eerst een Polini Corsa 70cc (gietijzer) en 21mm Dell’Orto.

Toen kocht ik een ex-SOBW blok met Polini 12mm kruksas. Toen eerst met een Joel Selder getunde 70cc Polini Evo luchtgekoeld. Die vast binnen een week of 2 vastgelopen op de uitlaatpoortbrug.

Toen omgebouwd naar watergekoeld. 72cc Polini Evo. Polini Overrange vario en torque driver, Polini race koppeling, Polini carbon membraankleppen, 24mm Mikuni vlakschuif carb. Domino snelgas. Malossi vertanding. Binnenrotorontsteking (bekend merk maar naam even ontschoten) Yasuni C20 uitlaat. Dat liep dus echt als de brandweer. Draaide zo rond de 13.500 en was straten verderop te horen.
13” SR wielen, 3 voudig instelbare schokdemper, monoseat, 220mm zwevende schuif, Braking 4-zuiger remklauw en teveel meer.
2x Special Scoot in Scootin’ geweest. Tweede maal op de cover en poster...
Dat was het hoogtepunt, vrij snel erna gestopt.
Scooter staat nog steeds in de schuur...

De toertocht van Almere centrum naar circuit Lelystad met 60+ scooters zal ik nooit vergeten.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Kasteel » 18 dec 2017, 08:39

Bekend tijdperk idd, Knot hoorde toch bij Joor, Koopmanstuning etc? :)

Ik zat idd tussen 2001 en 2003 wel heel veel op Scootertuning.net; en natuurlijk op de meeting in Almelo :P

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door MartijnGizmo » 18 dec 2017, 08:52

Knot schreef: 16 dec 2017, 16:17 Hier nog een klassieker, carter doormidden, mooie tijden waren dat!

Mol, me sleutels! :roflol:

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1809
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Jules » 18 dec 2017, 09:32

Ik zat ook op scooterforum.net. Legendarische meeting ook bij de brothers in Bunnik. Geloof in 2006 ofzo. Met o.a. de gasten van “5th” tuning. En de weekender in Lelystad was ook prachtig

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het Brommer-/Scootertopic

Bericht door Knot » 18 dec 2017, 10:31

MartijnGizmo schreef: 18 dec 2017, 08:52 Mol, me sleutels! :roflol:
Zal ik toch eerst ff toestemming moeten vragen voor die compilatie online mag :)

..90... tot HIER!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten