Het grote Tesla-topic

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7334
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Elise » 22 jan 2020, 21:57


Elise
Berichten: 7334
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Elise » 22 jan 2020, 22:00

Wimo schreef: 22 jan 2020, 20:49 Je kunt je afvragen of je Tesla moet vergelijken met de traditionele bouwers.. of deels ook als tech bedrijf. Bij optie twee is een hele andere manier van waardebepaling benodigd. Potentie en groei en een hoop gebakken lucht.
Fixed :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door ///Joost » 23 jan 2020, 09:17

Wimo schreef: 22 jan 2020, 21:04 Je hebt helemaal gelijk. Smerige accu rijders kunnen een voorbeeld nemen aan de , compleet uitstoot en subsidieloze , fossiele brandstof mogelijkheden.

Die hele toko is een grote façade.. auto's vallen uit elkaar, rammelen en zijn goedkoop gebouwd! Ik zeg shorten die aandelen, bewezen effectief.
Je snapt het grote plaatje niet. Het gaat er niet om of elektrisch rijden de toekomst is, want wat dat betreft timmert Tesla zeker aan de goede weg. Het punt is dat het bedrijf extreem overgewaardeerd is in de huidige markt. Aandelen op recordhoogte en toch verlies draaien. Dat is een hele kunst. Tesla reist mee met de tech bubble. Ook bedrijven als Apple en Amazon zitten in dat schuitje. Je maakt de fout om te denken dat de market cap van een bedrijf gelijk staat aan de waarde, maar dat zijn twee totaal verschillende zaken. De market cap wordt door zo veel meer zaken beinvloed.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Robin » 23 jan 2020, 09:50

JP schreef: 22 jan 2020, 20:52 Tesla is gewoon een verkapt wereld-staatsbedrijf, hoog gehouden door de kromme milieuregels en subsidies voor de berijders. Na alle crypto-shit de volgende in lijn om uiteindelijk te klappen.
Zo zie ik het ook, maar dat was al duidelijk. En wat Joost ook zegt.

Waarom terug naar af met lange laadtijden en korte actiradii. En kom me niet aan met ' zeer binnenkort laden accus in 3 minuten 'vol' op' en 'de actiradius in real life gaat van 300km naar 600/700km binnen een paar jaar.' En dat soort desinformatie.

Want dat hoor ik al een paar jaar. :-)

Wimo
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Wimo » 23 jan 2020, 10:02

Inderdaad, laten we terug gaan naar het onderwerp van de laatste 35 pagina's . Kwestie van tijd tot de grote jongens ev's gaan maken en Tesla compleet kansloos is!
Je maakt de fout om te denken dat de market cap van een bedrijf gelijk staat aan de waarde, maar dat zijn twee totaal verschillende zaken. De market cap wordt door zo veel meer zaken beinvloed.
Jij maakt de fout te denken wat ik denk ;)

Elise
Berichten: 7334
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Elise » 23 jan 2020, 11:16

Wimo schreef: 23 jan 2020, 10:02
Je maakt de fout om te denken dat de market cap van een bedrijf gelijk staat aan de waarde, maar dat zijn twee totaal verschillende zaken. De market cap wordt door zo veel meer zaken beinvloed.
Jij maakt de fout te denken wat ik denk ;)
Maar Joost heeft wel gelijk :coffee:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door JP » 23 jan 2020, 12:34

Dat denken jullie....

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door EvdP » 23 jan 2020, 13:40

Ik vind Musk een ongelofelijke pannenkoek, maar voor de automobiel industrie is het wel goed dat Tesla er is. De "normale" fabrikanten moeten nu wel iets doen. Als autofabrikant is Tesla misschien niet "je van het" maar ze zijn op het gebied van accu-aandrijflijnen wel erg goed.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Robin » 23 jan 2020, 16:04

Maar 'waarom' moeten 'normale' automobielfabrikanten nu 'wel iets doen'. Omdat EV's gesubsidieerd aangeboden werden, er door overheden cadeautjes bij werden gegeven anders 'verkochten ze voor geen meter'?

Omdat er> 100 jaar terug ook al electrowagens waren, niks nieuws onder de zon.
Toen hadden ze een actiradius van bij wijze van spreken 500 meter en wogen ze ook 1500kg. En duurde laden een paar dagen, maar eigenlijk was 'niks' mogelijk.
Nu hebben ze een actiradius van 400km, wegen vaak 2000kg en volledig laden duurt nog steeds uren tot een nacht.

Dus waarom dan?:)

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Kadett » 23 jan 2020, 17:46

Leuke is. Als rekensommetje vanaf de kolen/gas/kern centrale tot daadwerkelijk kracht op de wielen berekent wordt aan verliezen, een EV helemaal niet zo efficient is. Laadverlies door de lader. Verlies over electra netwerk. Rendement verlies van centrale zelf.

En vervolgend moet je in de winter de auto ermee verwarmen waar bij een ICE de restwarmte gebruikt wordt.

Lang leve de milieu hysterie!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door JP » 23 jan 2020, 17:53

Ja dat zal in de laatste 35 pagina's wel al eens behandeld zijn. We moeten ons richten op andere negatieve factoren van het ev-rijden, voordat ze ons weer neersabelen met dat 'onze' ice-voertuigen steeds verder de aarde leegroven van haar waardevolle grondstoffen.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door EvdP » 23 jan 2020, 18:06

Robin schreef: 23 jan 2020, 16:04 Maar 'waarom' moeten 'normale' automobielfabrikanten nu 'wel iets doen'.

...

Dus waarom dan?:)
Omdat vroeg of laat de benzine of onbetaalbaar wordt of er gewoon niet meer is. Ik ben geen Tesla fanboy maar aangezien er een steeds grotere behoefte is aan brandstof is het verstandig om naar alternatieven te kijken. Zolang niemand met accubakken oid begint is er geen noodzaak om te vernieuwen. Op deze manier is er ineens concurrentie en moeten er meer mensen aan de bak.

Ik wil nu geen accubak maar ben me er wel van bewust dat er een punt komt wanneer ik het toch moet overwegen. En als er nu niet aan deze techniek wordt gewerkt dan rijd je over 10 jaar nog steeds maar 200 kilometer op een accu die 8 uur nodig heeft om vol te laden.

Als "men" wil dat we over 10 jaar allemaal aan de accubakken gaan dan zal er nog wel het één en ander moeten gebeuren. En over het niet efficiënt zijn, dat probleem tackle je niet als je nu niets doet. De eerste auto's reden ook geen 1 op 15.

Tesla zorgt voor vernieuwing / verandering (hoe je het ook maar wil noemen) in de auto wereld. Je mag er van vinden wat je wil maar ik vind het niet slecht. Dat is een mening, geen feit.

Dat hele subsidie gedoe vind ik ook belachelijk. In dat opzicht heeft onze overheid geen ruk geleerd van het hele Outlander verhaal. Die verkocht als een malle totdat de regels veranderden, nu rijden ze overal behalve hier. Als een accubak een goed alternatief is dan zou die zichzelf moeten verkopen.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door EvdP » 23 jan 2020, 18:08

JP schreef: 23 jan 2020, 17:53 Ja dat zal in de laatste 35 pagina's wel al eens behandeld zijn. We moeten ons richten op andere negatieve factoren van het ev-rijden, voordat ze ons weer neersabelen met dat 'onze' ice-voertuigen steeds verder de aarde leegroven van haar waardevolle grondstoffen.
Tsja, als je niet "voor" bent dan ben je dus "tegen". Een EV werkt voor mij niet, maar ik ben er niet op tegen. Ik rij ook gewoon zonder schuldgevoel diesel. Beetje leven en laten leven maar dat is best moeilijk tegenwoordig.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Robin » 23 jan 2020, 18:27

EvdP schreef: 23 jan 2020, 18:06
Omdat vroeg of laat de benzine of onbetaalbaar wordt of er gewoon niet meer is.
Onbetaalbaar omdat overheden dat reguleren(hier vooral met torenhoge accijnzen) en 'er gewoon niet meer is':
Dat wordt ons zo verteld. Door entiteiten gelinked aan overheden. Heb ik mijn twijfels over(understatement)
Fossiele brandstoffen: Moeder Aarde zit er boordevol mee. Maarja als je constant leest dat dat zogenaamd niet zo is ga je 't vanzelf geloven:)

De rest van je verhaal snap ik ook wel. Maar dit is jouw antwoord op waarom. Dank voor jouw uitleg(not kidding)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door alt » 23 jan 2020, 20:33

Ik las onlangs op een ander forum waar iemand zei dat zijn ice even schoon was als een ev.
Waarop een fanboy de opmerking plaatste,i k wel wel eens zien hoe ver je kan rijden als je je uitlaat in de cabine naar binnen laat lopen?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Fabian » 23 jan 2020, 21:03

alt schreef: 23 jan 2020, 20:33 Ik las onlangs op een ander forum waar iemand zei dat zijn ice even schoon was als een ev.
Waarop een fanboy de opmerking plaatste,i k wel wel eens zien hoe ver je kan rijden als je je uitlaat in de cabine naar binnen laat lopen?
Ga jij ook inademen bij de kolencentrale dan?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door JP » 23 jan 2020, 21:08

Steek eens een vinger in je stopcontact !

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Jan Terwolde » 24 jan 2020, 07:10

JP schreef: 23 jan 2020, 21:08 Steek eens een vinger in je stopcontact !
:lol:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Martijn M » 24 jan 2020, 09:05

alt schreef: 23 jan 2020, 20:33 Ik las onlangs op een ander forum waar iemand zei dat zijn ice even schoon was als een ev.
Waarop een fanboy de opmerking plaatste,i k wel wel eens zien hoe ver je kan rijden als je je uitlaat in de cabine naar binnen laat lopen?
Kan prima, gewoon alle ramen open zetten :tong:

Wimo
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Wimo » 24 jan 2020, 09:35


Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Wouter81 » 24 jan 2020, 10:07

Wimo schreef: 24 jan 2020, 09:35 Gewoon een bom erop!

https://www.nu.nl/economie/6025917/bomm ... sland.html

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door daNpy » 24 jan 2020, 10:11

EvdP schreef: 23 jan 2020, 18:06 Omdat vroeg of laat de benzine of onbetaalbaar wordt of er gewoon niet meer is. Ik ben geen Tesla fanboy maar aangezien er een steeds grotere behoefte is aan brandstof is het verstandig om naar alternatieven te kijken. Zolang niemand met accubakken oid begint is er geen noodzaak om te vernieuwen. Op deze manier is er ineens concurrentie en moeten er meer mensen aan de bak.

Ik wil nu geen accubak maar ben me er wel van bewust dat er een punt komt wanneer ik het toch moet overwegen. En als er nu niet aan deze techniek wordt gewerkt dan rijd je over 10 jaar nog steeds maar 200 kilometer op een accu die 8 uur nodig heeft om vol te laden.

Als "men" wil dat we over 10 jaar allemaal aan de accubakken gaan dan zal er nog wel het één en ander moeten gebeuren. En over het niet efficiënt zijn, dat probleem tackle je niet als je nu niets doet. De eerste auto's reden ook geen 1 op 15.

Tesla zorgt voor vernieuwing / verandering (hoe je het ook maar wil noemen) in de auto wereld. Je mag er van vinden wat je wil maar ik vind het niet slecht. Dat is een mening, geen feit.

Dat hele subsidie gedoe vind ik ook belachelijk. In dat opzicht heeft onze overheid geen ruk geleerd van het hele Outlander verhaal. Die verkocht als een malle totdat de regels veranderden, nu rijden ze overal behalve hier. Als een accubak een goed alternatief is dan zou die zichzelf moeten verkopen.
Helemaal mee eens. Verandering moet er komen, maar de manier waarop is weer uiterst discutabel.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Robin » 24 jan 2020, 12:40

Verandering om te veranderen:)
Afbeelding

We veranderen in West Europa al met die Midden Oosten culturen die langzaam 'integreren', dus dan kan er ook wel een verandering in mobiliteit bij:
-zwaardere voertuigen
-langere laadtijden
-kortere actiradii dan ICE
-logistieke problematiek betr laadpunten tegelijkertijd op al die miljoenen inwoners etc

Maar we moeten veranderen, koste wat het kost. Natuurlijk!:)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Erik » 26 jan 2020, 21:59

Kadett schreef: 23 jan 2020, 17:46 Leuke is. Als rekensommetje vanaf de kolen/gas/kern centrale tot daadwerkelijk kracht op de wielen berekent wordt aan verliezen, een EV helemaal niet zo efficient is. Laadverlies door de lader. Verlies over electra netwerk. Rendement verlies van centrale zelf.

En vervolgend moet je in de winter de auto ermee verwarmen waar bij een ICE de restwarmte gebruikt wordt.

Lang leve de milieu hysterie!
Met de huidige NL energie mix, ervanuitgaande dat er niet thuis aan de PV panelen kan worden geladen, stoot een model S 140-160gr/km uit.
Dat is ronduit slecht.
Over een jaar of 5 staat er 4GW aan offshore wind, daarmee verbetert die energiemix significant, maar de uitstoot van Tesla's zal fors blijven.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Andre » 27 jan 2020, 07:39


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten