Het grote Tesla-topic
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Tesla-topic
VW verkoopt ook worsten.
-
Online
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Loopt dat een beetje, die worsten business?
edit: ja dus : There were 6.81 million of them manufactured in 2018; the automaker makes more sausages than cars.
Review van de 'facelift' M3 :
https://www.youtube.com/watch?v=PtxMYGx ... nel=carwow
"Tesla, Inc. is an American electric vehicle and clean energy company based in Palo Alto"
edit: ja dus : There were 6.81 million of them manufactured in 2018; the automaker makes more sausages than cars.
Review van de 'facelift' M3 :
https://www.youtube.com/watch?v=PtxMYGx ... nel=carwow
Uh, ze zijn niet alleen een autofabrikantOok dat klopt. Ik doe hetzelfde. Ik geef aan dat een autofabrikant winst maakt met de verkoop van hun emissierechten en niet met de verkoop van hun auto's.
"Tesla, Inc. is an American electric vehicle and clean energy company based in Palo Alto"
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Het grote Tesla-topic
is wel verklaarbaar hoor, nieuwe oude batterij doet nu 663km
er schijnt met de nieuwe batterij +10% capacity bij zelfde gewicht te komen en dan daaruit nog eens 14% extra range aan: Plaid niets lichtere accu, grotere 1,1*1,14*663km =830km, oftewel een ca. 130kWh batterij bij zelfde volume als de 100kWh
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
-
Online
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote Tesla-topic
500.000 auto's in het hogere prijssegment, dat vind ik wel een belangrijke nuancering. Het zijn geen Opeltjes.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote Tesla-topic
Daar valt ook wat voor te zeggen, alleen worden de Tesla's zakelijk gezien wel wat meer gepromoot dan de gemiddelde Opel.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het grote Tesla-topic
Ze bestaan ook nog niet zolang dat al die megafabrieken al af zijn.
-
Online
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Tjsa, je kunt blijven bitchen wat je wil over de koers, de eigenaar en de manier van werken. De realiteit is dat ze groeien en groeien. De auto's worden beter, de accu's worden beter. Dit waar de rest juist achteruit gaat in bouwkwaliteit, bereik en levertijden. Om over de software maar niet te beginnen...
Het gebruik van dezelfde motor voor alle personenwagens en vrachtwagens is een typisch voorbeeld van anders denken. IK denk dat dit zich in de toekomst zichzelf enorm gaat terugbetalen.
Ze hebben een groot deel van het proces zelf in de hand en kunnen veel sneller schakelen. Je kunt er wel 15 miljard tegenaan klappen maar als je bedrijf een enorm log gevaarte is loop.je sneller tegen beperkingen en dus vertraging.
Het gebruik van dezelfde motor voor alle personenwagens en vrachtwagens is een typisch voorbeeld van anders denken. IK denk dat dit zich in de toekomst zichzelf enorm gaat terugbetalen.
Ze hebben een groot deel van het proces zelf in de hand en kunnen veel sneller schakelen. Je kunt er wel 15 miljard tegenaan klappen maar als je bedrijf een enorm log gevaarte is loop.je sneller tegen beperkingen en dus vertraging.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Tesla-topic
Fijn dat hun techniek voor loopt, fijn voor de eigenaar dat ze groeien, maar ze profiteren er aardig van dat overheden hunnie voortrekken, danwel de mensen die hun producten kopen.....oh nee, leasen. Alleen mag je dat niet hardop (blijven) zeggen, want dan krijg je van de beliEVers op je kop.
-
Online
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote Tesla-topic
Tesla wordt niet méér voorgetrokken dan Volkswagen met de IDs of Opel met de Corsa-e toch?
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Tesla-topic
Ze waren de eerste die er van profiteerden.
Mag elk merk hun eigen laders overal gaan neerplanten ? Het zal een wildgroei worden dan.
Mag elk merk hun eigen laders overal gaan neerplanten ? Het zal een wildgroei worden dan.
-
Online
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Waarom zouden ze dat doen? Kunt het gewoon van Shell afnemen en anders koopt Shell het op. Resultaat is een hoge kWh prijs...
-
Online
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote Tesla-topic
Er word nu bij brandstof auto’s ook al ontzettend veel gedeeld. Waarom zou dit in de toekomst een groot voordeel zijn bij Tesla?
Ik denk dat je met geringe aantallen en beperkte optie pakketen sneller schakelt. Qua logistiek kan Tesla nog een boel leren van de grote jongens. Want zodra ze meer verkopen moeten ze daar ook wel in mee kunnen groeien.
En hoe langer ze bestaan hoe meer ze moeten regelen. Qua vervaningsdelen hadden ze het ook nog niet echt op orde. Als je dan kijkt naar bmw waar je voor 20jaar oude auto’s veel gewoon zo te bestellen en praktisch de volgende dag binnen is vind ik dat een knappe prestatie.
Maar ik vermoed dat Tesla op dit moment zich daar helemaal niet mee bezig houd. Dus als je straks 2e hands Tesla gaat rijden zou de onderdelen voorziening nog wel eens een ramp of hoge kostenpost kunnen worden.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Het grote Tesla-topic
Je kunt bij Tesla geen onderdelen van een 20 jaar oude bestellen, zelfs niet van een één jaar oude Tesla.
Maar wat denk dat er gebeurt als E Musk besluit om met zijn eigen coins te komen.
Om Tesla's, batterijen, zonnepanelen, ruimtereizen, ritjes hyperloop, enz te kopen.
Hij heeft al ervaring met paypal.
Maar wat denk dat er gebeurt als E Musk besluit om met zijn eigen coins te komen.
Om Tesla's, batterijen, zonnepanelen, ruimtereizen, ritjes hyperloop, enz te kopen.
Hij heeft al ervaring met paypal.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote Tesla-topic
Tesla heeft twee uitdagingen:
1) Technologyleader blijven (zo op het eerste gezicht lukt dat gewoon)
2) Aftersales/service verbeteren (daar is werk aan de winkel)
Als ze 1 en 2 pakken dan gaat Tesla echt sky-high de lucht in. Build quality is imo niet perse het issue nu andere merken stappen terug zetten (VW, Audi vooral).
1) Technologyleader blijven (zo op het eerste gezicht lukt dat gewoon)
2) Aftersales/service verbeteren (daar is werk aan de winkel)
Als ze 1 en 2 pakken dan gaat Tesla echt sky-high de lucht in. Build quality is imo niet perse het issue nu andere merken stappen terug zetten (VW, Audi vooral).
-
Online
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Dat delen is helemaal niet aan de orde bij de oude garde. Een beetje fabrikant heeft zowel diesel als benzine motoren, verschillend aantal cilinders , inhoud etc etc. Bij Tesla wordt er een motor gebruikt van de 3 serie tot de vrachtwagens. Het enige verschil is het aantal en het vermogen wat softwarematig wordt ingesteld.Eric Z schreef: ↑30 jan 2021, 17:45Er word nu bij brandstof auto’s ook al ontzettend veel gedeeld. Waarom zou dit in de toekomst een groot voordeel zijn bij Tesla?
Ik denk dat je met geringe aantallen en beperkte optie pakketen sneller schakelt. Qua logistiek kan Tesla nog een boel leren van de grote jongens. Want zodra ze meer verkopen moeten ze daar ook wel in mee kunnen groeien.
En hoe langer ze bestaan hoe meer ze moeten regelen. Qua vervaningsdelen hadden ze het ook nog niet echt op orde. Als je dan kijkt naar bmw waar je voor 20jaar oude auto’s veel gewoon zo te bestellen en praktisch de volgende dag binnen is vind ik dat een knappe prestatie.
Maar ik vermoed dat Tesla op dit moment zich daar helemaal niet mee bezig houd. Dus als je straks 2e hands Tesla gaat rijden zou de onderdelen voorziening nog wel eens een ramp of hoge kostenpost kunnen worden.
Dat er hier en daar een schroefje wordt gedeeld is heel wat anders dan 1 type motor over je gehele lijn van voertuigen.
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Het grote Tesla-topic
Kijk even Noorwegen, daar werden afgelopen jaar meer meer Audi E-tron's verkocht dan Tesla's.sitechris schreef: ↑30 jan 2021, 18:02 Tesla heeft twee uitdagingen:
1) Technologyleader blijven (zo op het eerste gezicht lukt dat gewoon)
2) Aftersales/service verbeteren (daar is werk aan de winkel)
Als ze 1 en 2 pakken dan gaat Tesla echt sky-high de lucht in. Build quality is imo niet perse het issue nu andere merken stappen terug zetten (VW, Audi vooral).
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote Tesla-topic
E-tron heeft prima bouwkwaliteit..Maar als Audi de lijn van nieuwste modellen doortrekt (audi a3) dan wordt het snel minder. Over VW maar niet te spreken. Id.3 is bizarre budgetauto.
-
Online
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Mooi!Elise schreef: ↑30 jan 2021, 19:13sitechris schreef: ↑30 jan 2021, 18:02 Tesla heeft twee uitdagingen:
1) Technologyleader blijven (zo op het eerste gezicht lukt dat gewoon)
2) Aftersales/service verbeteren (daar is werk aan de winkel)
Als ze 1 en 2 pakken dan gaat Tesla echt sky-high de lucht in. Build quality is imo niet perse het issue nu andere merken stappen terug zetten (VW, Audi vooral).
Kijk even Noorwegen, daar werden afgelopen jaar meer meer Audi E-tron's verkocht dan Tesla's.
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Het grote Tesla-topic
Maar je wilt toch vergelijken in het hogere prijssegment?
Nou daar verliest Tesla het nu al van de E-tron in Noorwegen, dan ziet de toekomst er voor Tesla een stuk minder rooskleurig uit naar mijn mening. Zo superieur zijn ze dus niet.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het grote Tesla-topic
Als de nieuwe S komt met een range van 800km tegenover de etron met gemiddeld 300km denk ik dat veel de wat mindere bouwkwaliteit voor lief nemen