Het grote Tesla-topic
- smiley
- Berichten: 9081
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Het grote Tesla-topic
Degenen met een laadpaal thuis op de oprit, en een redelijk vast woon werkverkeer wat nog binnen 1 lading te halen is, is prima.
De rest is gewoon dapper, laten we het daar op houden.
De rest is gewoon dapper, laten we het daar op houden.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het grote Tesla-topic
Telefoontje gehad: as. maandagavond levering van de Model 3:)
Heb nu 4-5 weken Opel Ampera gereden. Het is van de buitenkant en binnenkant een klotehok maar het electrisch rijden is best lekker. Ik rij regelmatig 300km op een dag en gaat prima. Ik laad bijna alleen maar thuis en als het even nodig is bij klanten (staan overal laadpalen). Snelladen langs de snelweg is nog niet nodig geweest en ik sta nooit meer stil om te tanken.
Vandaag wel even de M240i cabrio meegenomen, hopelijk vanmiddag met open dakje van de zon en geluid de 6 cylinder genieten
Hoe fijn is het als je driving fun kan hebben met zowel een dikke benzine motor als met een electrische auto? Alle dominee's en vooral de anti-EV-priesters hier veranderen daar helemaal niets aan!
Heb nu 4-5 weken Opel Ampera gereden. Het is van de buitenkant en binnenkant een klotehok maar het electrisch rijden is best lekker. Ik rij regelmatig 300km op een dag en gaat prima. Ik laad bijna alleen maar thuis en als het even nodig is bij klanten (staan overal laadpalen). Snelladen langs de snelweg is nog niet nodig geweest en ik sta nooit meer stil om te tanken.
Vandaag wel even de M240i cabrio meegenomen, hopelijk vanmiddag met open dakje van de zon en geluid de 6 cylinder genieten
Hoe fijn is het als je driving fun kan hebben met zowel een dikke benzine motor als met een electrische auto? Alle dominee's en vooral de anti-EV-priesters hier veranderen daar helemaal niets aan!
- Arthur
- Berichten: 39593
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Het grote Tesla-topic
Vergis je niet in het feit dat de meeste thuislaadpalen niet de gewenste capaciteit hebben om 400km range te laten in een nachtje..... Standaard laadpaal duurt dan zomaar 20(+) uur. Savonds leeg thuis, smorgens met nog geen half volle accu weer weg.
Dan moet je al minimaal naar een 3-fasen aansluiting, kost ook weer wat om om te bouwen.
- smiley
- Berichten: 9081
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Het grote Tesla-topic
Als je elke dag 400km range nodig hebt, dan val je in mijn categorie ook onder de dapper sectie.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote Tesla-topic
Heel gaaf voor jou, maar laten we wel wezen...een gemiddeld huishouden heeft die financiele vrijheid niet natuurlijk.
-
- Berichten: 2920
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Het grote Tesla-topic
Ook dat inderdaad. Fijn dat je voor 4,60 € op en neer kunt naar Duitsland, maar ik heb geen 50-100k liggen voor een Tesla (en als ik dat geld wel had liggen voor een auto, zou ik mij ook niet druk maken om een tankje benzine meer of minder ).
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Ik was in totaal 545 euro kwijt inclusief BTW voor de ombouw en upgrade naar 3x25A. Is geld.. maar geen monsterlijk bedragFabian schreef: ↑22 mar 2019, 10:52Vergis je niet in het feit dat de meeste thuislaadpalen niet de gewenste capaciteit hebben om 400km range te laten in een nachtje..... Standaard laadpaal duurt dan zomaar 20(+) uur. Savonds leeg thuis, smorgens met nog geen half volle accu weer weg.
Dan moet je al minimaal naar een 3-fasen aansluiting, kost ook weer wat om om te bouwen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote Tesla-topic
En nog zonnepanelen, en nog een wall battery in de garage, enz, enz...Waar zit het break even point uiteindelijk?
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
De Tesla zou gewoon een 'powerwall' moeten worden. Lekker laden bij Elon en de rest van het weekend gratis stroom
- Arthur
- Berichten: 39593
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Tesla-topic
Wie/wat is Elon?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- Arthur
- Berichten: 39593
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Het grote Tesla-topic
Hoeft ook helemaal niet elke dag.
Maar ik s-avonds onverwacht laat thuis kom wil ik s'morgens zonder gezeik en extra planning op mn bestemming kunnen komen.
En daarvoor heb je gewoon wel een betere aansluiting nodig thuis. That's all i say
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Is een soort Shell voor mij, maar dan gratis!
400+ rij ik wekelijks met 1 lading. Vanaf 475km begint het tricky te worden. Maar dat los ik altijd op door mijn vrienden van Schiphol te laten laden.
Meer dan 500km op een lading komt zelden voor in mijn situatie. Op vakantie ga ik met het vliegtuig omdat ik 1500+ km rijden niet als ontspanning zie. Maar daar denken veel mensen anders over
- JP
- Berichten: 31030
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Tesla-topic
Natuurlijk wel dubbel. Heel milieubewust doordeweeks stekkeren, maar op vakantie moet het met het o zo vervuilende vliegtuig. GroenLinks zou zich omdraaien in zijn graf.......
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote Tesla-topic
Het gaat toch helemaal niet om het milieu, dat Tesla rijden? Dat is volgens mij een terugkomend thema.
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Ook niet te vergeten, de 30+ keer dat ik per jaar zakelijk vlieg. Als compensatie haal ik wel genoeg omzet uit het buitenland om per jaar een windmolen te bouwen. Stap voor stap
- alt
- Berichten: 3015
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Het grote Tesla-topic
Als de accu bijna leeg is & je komt om 0.00 uur thuis, legt de Tesla aan de stekker, dan is de Tesla om 8 uur helemaal vol & het interieur is voorverwarmd.
Maar je laad bijna nooit de accu helemaal vol, je laat tot 90 %. Dan kan je het af met 7 uren laden.
Maar je laad bijna nooit de accu helemaal vol, je laat tot 90 %. Dan kan je het af met 7 uren laden.
- Booooh
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Het grote Tesla-topic
Zat net weer even te kijken op de Tesla site maar die prijzen fluctueren behoorlijk laatste tijd, nu moet je ineens weer als optie 13.500 aftikken voor de Ludicrous mode bij de P100D Model S, gaat ie ineens weer naar een bedrag bijna 125K met de 21" velgen en volledig zelfrijdende besturing ...
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote Tesla-topic
Vanaf 11m54s: moet me sterk vergissen als dat niet onze alt is voor de camera
- alt
- Berichten: 3015
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Het grote Tesla-topic
Klopt, de haspelende oude man met grijs haar met steenkolen Duits, dat ben ik..
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Het grote Tesla-topic
Dat is ook de reden dat ik een link naar het YouTube kanaal van Bjorn heb geplaatst. Dan kan een ieder voor zichzelf bepalen wat er nu wel en niet klopt. Ook hier zie je de korte range problemen, het hoge verbruik op snelheid, laadpalen die niet werken of bezet of sterker nog in het geheel niet bestaan.
Als iemand al roept dat je de hele dag niet langs de kant heeft gestaan om te laden, is dat natuurlijk best grappig, met een fossielauto (zo dient de gewone auto omschreven te worden in het EV evangelie) is dat de normaalste zaak van de wereld. Sterker nog, ik ken fossielen die de hele week niet langs de kant staan om te tanken
Ik zie de EV discussie een beetje als de winterbanden discussie op het forum, heb je ze is het fantastisch, zo niet is het ruk.
- alt
- Berichten: 3015
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Het grote Tesla-topic
Het geen Tesla, maar Jay Leno in de MB EQC prototype.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... KBmlfscKoo
Nog even terug komend op de "leuke video" waar ik op sta te haspelen.
In de comments heb ik veel bijval gekregen over het gemis aan knoppen in de Tesla.
Het grote scherm is een leuke gadget, maar als je het onder het rijden gaat bedienen, leid het te veel af van de weg.
Ik had een probleem met de luchtvering, bij Tesla A'dam een afspraak gemaakt.
Ik moet zeggen dat zij dit nu veel beter hebben geregeld.
Ik kon na dat ik mij had gemeld had, de auto voor een van de overheaddeuren zetten, na enige minuten ging de deur open, een receptionist, was binnen enkele minuten klaar, de auto werd door een monteur verder de garage ingereden.
In het begin moest je je eerst melden bij de receptie, dan wachten tot een technische receptionist klaar was om jou aan te horen, dan kon je een half uur in de wachtkamer wachten tot een monteur kwam, waar je voor de 3e maal je verhaal aan mocht vertellen.
Hier is gelukkig over nagedacht, dat doet mij goed of met Rob de Geus, daar wordt ik blij van.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... KBmlfscKoo
Nog even terug komend op de "leuke video" waar ik op sta te haspelen.
In de comments heb ik veel bijval gekregen over het gemis aan knoppen in de Tesla.
Het grote scherm is een leuke gadget, maar als je het onder het rijden gaat bedienen, leid het te veel af van de weg.
Ik had een probleem met de luchtvering, bij Tesla A'dam een afspraak gemaakt.
Ik moet zeggen dat zij dit nu veel beter hebben geregeld.
Ik kon na dat ik mij had gemeld had, de auto voor een van de overheaddeuren zetten, na enige minuten ging de deur open, een receptionist, was binnen enkele minuten klaar, de auto werd door een monteur verder de garage ingereden.
In het begin moest je je eerst melden bij de receptie, dan wachten tot een technische receptionist klaar was om jou aan te horen, dan kon je een half uur in de wachtkamer wachten tot een monteur kwam, waar je voor de 3e maal je verhaal aan mocht vertellen.
Hier is gelukkig over nagedacht, dat doet mij goed of met Rob de Geus, daar wordt ik blij van.
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Tesla-topic
Wat doe je onder het rijden dan wat niet kan via je cluster? Wisselen van Spotify / radio ? Gebruik het scherm zelden tijdens het rijden eigenlijk....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten