Het grote Tesla-topic

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Peter pwr » 04 sep 2009, 22:49

Wel gevaarlijk zonder geluid. Direct maar een V12 soundclip downloaden!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door GTRene » 04 sep 2009, 23:00

:mrgreen: ach je hoort wel wat, net als die op afstand bestuurbare auto's :lol:
anyway snel zijn ze wel :thumbup: en je wordt niet van het circuit af gestuurd vanwege herrie :hosanna:
en je rijd al voor een paar cent...echter is de Tesla nog vrij prijzig.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Sjoerd MP BMW » 09 sep 2009, 16:41

Een accu in een notebook of telefoon gaat ongeveer slechts 1000 oplaadcyclus mee. Dus als accu nu 80%, 50% of 2% vol is en je laad op dan is dat een cyclus. Dus stel dat je elke dag accu oplaadt dan is de accu na 2,5 jaar naar zijn grootje of heeft veel minder capaciteit...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door GTRene » 09 sep 2009, 16:56

Sjoerd MP BMW schreef:Een accu in een notebook of telefoon gaat ongeveer slechts 1000 oplaadcyclus mee. Dus als accu nu 80%, 50% of 2% vol is en je laad op dan is dat een cyclus. Dus stel dat je elke dag accu oplaadt dan is de accu na 2,5 jaar naar zijn grootje of heeft veel minder capaciteit...
werkt dat zo? :hmmm: lijkt me toch niet :roll:

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Sjoerd MP BMW » 09 sep 2009, 17:05

Jep, of je nu veel of weinig oplaad. Het is een cyclus. Daarom haal ik altijd de accu uit mijn notebook als 'ie dagenlang op dezelfde buro staat en aan extern beeldscherm hangt.

Pas nog een nieuwe accu gekocht en deze mensen vertelden mij dit ook. Doch hebben de accu's geen geheugen meer zoals vroeger, dus qua capaciteit maakt het niet uit of op 10%, 30%, 50% of 90% oplaadt. Het beste is om de accu op te laden wanneer het je uitkomt, dus ene keer dit % en andere keer dat % maar elke keer zelfde % moet je proberen te vermijden. Dus niet elke keer op bijv. 40%. Zoals veel mensen elke nacht om dezelfde tijd hun mobieltje inpluggen aan de lader...

-klik-

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door WJ » 21 okt 2011, 09:36

http://www.engadget.com/2011/10/21/engl ... bel-tesla/" onclick="window.open(this.href);return false;

zegmaarboris
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door zegmaarboris » 07 nov 2011, 11:55

Zaterdag opende Tesla in Seattle een nieuwe showroom (in een mall) waar ze een Tesla Model S (bèta noemde ze 'm, een pre productie auto) hadden staan tbv voorverkoop. Naast de preproductie auto stond er ook een kaal chassis + aandrijflijn binnen. Toevallig liep ik net in die mall rond dus heb snel even gekeken.

Het zag er allemaal indrukwekkend uit. De Model S is een serieus grote auto (denk Audi A7) maar ziet er nog altijd mooi / elegant uit. Deed me vooral denken aan een wat grote Jaguar XK, naast de eerder genoemde A7. Intereur is ruim en vooral heel mooi. Mooi moderne uitstraling door een 17" touchscreen in de middenconsole, maar ook erg luxe door bijvoorbeeld leer op het dashboard. Ik heb helaas geen foto's van kunnen maken omdat het al erg druk was in en om de auto. Je hebt zowel voor als achter bagageruimte, zoals in de Cayman maar dan met veel meer liters inhoud. In de achterste bagageruimte zit nog een uitklap bank voor 2 kinderen. Zag er allemaal goed doordacht en afgewerkt uit.

De auto heeft geen verbrandingsmotor, dus enkel helemaal electrisch te rijden. Bij het naakte chassis + aandrijflijn kon je goed zien wat voor inmense ruimtewinst daarmee behaald is (wat zich heeft uitbetaald in een enorme ruime auto. De complete bodem van het chassis is battery pack, de electromotor + benodigdheden was ook heel erg komt.

Motor heeft > 400Nm (pk's weet ik niet) en gaat van 0-60miles per uur in 5.6 seconden. Met een volledig opgeladen auto kun je nu 160miles/256km ver rijden. Denk voor de meeste commuters in Nederland prima voor een dagje woon/werk verkeer. Er zijn twee opties om verder te komen, voor $10k krijg je een 230miles/368km range en voor $20k (!) een 300miles/480km range, maar dan kun je ook in 4.5 seconden naar '60' accelereren. Cool!

Het kwam op mij wel over al een goede 'next step' voor de auto. Heel benieuwd hoe dit rijdt, maar lijkt me als gezins auto een geweldige optie. In US kost hij zonder belasting voordeel $57.500, met huidige koers is dat € 42.500. Geen idee hoe de overheid volgend jaar dit soort auto's gaat belasten, nu zou dit geloof ik nog BPM vrij kunnen zijn, ben dus heel benieuwd wat ze er hier in Nederland voor gaan vragen. Maar ziet er wel veelbelovend uit zeg.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door GTRene » 07 nov 2011, 12:04

mooi dat je het van dichtbij kon bekijken, jammer dat je geen foto's gemaakt hebt.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Dennis Cavallino » 21 dec 2011, 10:13

De Tesla Model S prijzen zijn bekend gemaakt in de VS. Levering start daar voor de 40kw/h versie al deze winter met een prijs vanaf 50.000 Dollar, de snelle versies volgen zo rond de zomer. De 85 kw/h Performance versie kost 80.000 Dollar.

Hier staan de US-prijzen, verwachte levering/lancering en de opties en accessoires:
http://www.teslamotors.com/models/options

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Driven: Tesla Model S

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jun 2012, 14:42

Tesla Model S getest:

http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=16135

Driven: Tesla Model S

Afbeelding

In California, the first eight examples of the Tesla Model S have been delivered to their fortunate new owners. We take a trip in the electric saloon that has turned the automotive world on its head.

Afbeelding

“We don’t do any advertising, because our car sells itself. It’s the best car in the world,” says George Blankenship, vice president of worldwide sales and customer satisfaction at Tesla Motors in the United States. He’s talking about the Tesla Model S – a 2.1-ton saloon that provides enough power and space to ensure a permanent grin on the face of up to seven occupants, thanks to its 5+2 seating. Those first eight customers waited for three years for the delivery of their new cars and, no doubt, are now wavering between relief, pride and sheer electric madness.

The fact that with the most powerful battery option the Model S can achieve speeds up to 130mph and 0-60mph in 4.4 seconds (thanks to the magic of 600Nm of torque) certainly puts pressure on its petrol-powered competitors. And that, according to Tesla CEO Elon Musk, is exactly what was intended: “The world lived with the illusion that electric cars cannot be better than petrol-engined cars. That – if you buy an electric car – it will somehow be less good. We’ve proved that electric cars can be the best cars in the world.” And he goes further. “From a performance standpoint, we have to beat such target vehicles as the BMW 5 Series and the Porsche Panamera.”

Afbeelding

The silent acceleration from standstill paints a compulsive grin on every face, while the traction control ensures continuous monitoring and control of that immense driving force. Unlike the Tesla Model X, which comes with either rear- or all-wheel drive, the Model S versions are driven solely from the back axle. Says Product Manager Ted Merino, “Technically, it’s like this: if I go into a BMW dealership, I’m ten years out of date. The Model S is an extension of my current smartphone.” That’s only partly to do with the 17-inch touchscreen in the centre of the dash that controls a huge number of the car’s functions.

Afbeelding Afbeelding

But even the ‘best car in the world’ is not without faults. The steering isn’t perfect, although the low centre of gravity, thanks to the battery being installed in the floor, still means you can drive extremely quickly and satisfyingly through tight curves. The brakes almost do what you want, but a heavier, more sporting feel would be appropriate.

Afbeelding

A disadvantage, too, of an all-but-silent automobile is that you can hear it creak and groan in tight corners and on uneven road surfaces. What’s more, the two children’s seats in the rear face the oncoming traffic. I’m not sure I’d want to put small children there, whatever the safety crash tests show.

Afbeelding

Afbeelding


Despite a few shortcomings, the fact that the Model S can – says Tesla – manage up to 300 miles on its lithium-ion battery does suggest that the future for electric cars could be more fun than we expected. Then again, with re-charging times of between one and ten hours, we also need to consider how practical this fun really is. It’s a question of attitude.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

One interesting fact from technical director J.B. Straubel is the following: “A weak battery pack can easily be replaced by a stronger pack, without requiring changes to the suspension settings. The weight differences are so small that a re-adjustment isn’t necessary.” So a higher top speed can readily be achieved. Why haven’t they done it? “The demand simply isn’t there,” says Straubel. Not yet, anyway.

In early 2013, the first Tesla S models should be available in Europe. The price has yet to be confirmed.

Afbeelding

Afbeelding

Text: Marcel Sommer
Photos: Press-inform, Tesla Motors

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jun 2012, 14:44

Als de elektrische auto geen succes wordt in de praktijk, dan vind ik dat dit de mooiste elektrische auto by far zal zijn, ever. En dan ook nog eens praktisch voor zowel zakelijk als privégebruik. Dit moet haast wel een succes worden, ongeacht elektro-sceptici.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door GTRene » 28 jun 2012, 14:52

mooie auto voor z'n soort, heeft wel wat Aston lijnen vanuit bepaalde hoeken.

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door ErikS » 28 jun 2012, 15:40

Geweldig ding gewoon....

Ik heb alleen niks met dat dash....

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Joy » 02 sep 2012, 12:21

Tesla Model S in cijfers:


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door GTRene » 02 sep 2012, 12:33

I think thats pretty impressive sir :D

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Eric H » 23 nov 2012, 05:54

Gisterenavond in Megafactorys op National Geographic een uitzending over de Tesla Model S.

Ik ben om.......wat een ding man.
Als ik ooit electrisch ga rijden, dan zeker met deze wagen.

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door ErikS » 23 nov 2012, 13:36

Eric H schreef:Gisterenavond in Megafactorys op National Geographic een uitzending over de Tesla Model S.

Ik ben om.......wat een ding man.
Als ik ooit electrisch ga rijden, dan zeker met deze wagen.
Ik ook, prachtige perfectie.....

Alleen die NM's hadden ze beter moeten regelen... Denk dat er nogal wat mensen crashen met zo'n ding vanwege het vermogen in een keer op de wieltjes.....

Alleen het dash vind ik minder, verder echt top.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31173
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door JP » 04 mar 2013, 14:57

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Gerwin Ring » 25 mar 2013, 00:21

Ik heb samen met mijn twee compagnons drie Tesla Model S' besteld. Ben zeer benieuwd.

Wij reden al drie Fisker's, die hebben we de afgelopen weken reeds onderhands verkocht. Echt prima auto, maar paar nadelen:

* erg opvallend voor dagelijks gebruik
* electrische range: officieel 80 km, irl 60 km, bij min 10 in de winter <40 km...
* geen crashtestresultaten vrijgegeven (en een aantal slechte verhalen)
* en dit voelde ook niet heel lekker: http://www.2thetrack.com/2012/10/31/kar ... oor-sandy/

Ben benieuwd wat de tesla's gaan brengen, ze komen in juni.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Eric H » 25 mar 2013, 06:28

Gefeliciteerd....

Ben zeer benieuwd naar de praktijkervaringen.
Mag ik vragen welke versie jullie besteld hebben ?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Rupie » 25 mar 2013, 07:08

Mooie auto's. Kan me er iets bij voorstellen dat de Fisker qua uiterlijk too much is in het dagelijks verkeer.

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Gerwin Ring » 25 mar 2013, 09:21

Eric H schreef:Gefeliciteerd....

Ben zeer benieuwd naar de praktijkervaringen.
Mag ik vragen welke versie jullie besteld hebben ?
is de paus katholiek? :mrgreen:

signature performance uiteraard (4,6 sec / 100)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door GTRene » 25 mar 2013, 09:43

mooie auto en fraaie uitvoering ook qua performance :D
Nu heeft Tesla dan toch de Nederlandse prijzen voor de Model S bekendgemaakt, die overigens in Tilburg geassembleerd zal worden.
huh :D

en
Wie als ZZP’er gebruik wil maken van de regeling waarbij in 5 jaar maar 0 procent bijtelling betaalt hoeft te worden moet er snel bij zijn. De auto moet dan in 2013 geleverd (!) worden.


Afbeelding

Afbeelding

Die Karma van Fisker was idd wel wat "to much" bovendien veel groter dan je verwachte in het eggie :shock:

en dat van die ontploffingen :shock: wellicht het zoute zeewater dat 1 of andere chemische reactie aanging oid, best apart.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door GTRene » 25 mar 2013, 09:48

dat je met bepaalde versies 500km kan :shock:
laat dat er 300 of 400 zijn dan nog knap...en rap :df:

http://www.teslamotors.com/nl_NL/models/options" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto

Bericht door Gerwin Ring » 25 mar 2013, 10:09

GTRene schreef:dat je met bepaalde versies 500km kan :shock:
laat dat er 300 of 400 zijn dan nog knap...en rap :df:

http://www.teslamotors.com/nl_NL/models/options" onclick="window.open(this.href);return false;
ja ik heb begrepen dat met een wat zwaardere rechtervoet 300 km goed te doen is. Is voor mij prima, red ik net de ring (niet).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten