Het grote Tesla-topic
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Wel gevaarlijk zonder geluid. Direct maar een V12 soundclip downloaden!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
ach je hoort wel wat, net als die op afstand bestuurbare auto's
anyway snel zijn ze wel en je wordt niet van het circuit af gestuurd vanwege herrie
en je rijd al voor een paar cent...echter is de Tesla nog vrij prijzig.
anyway snel zijn ze wel en je wordt niet van het circuit af gestuurd vanwege herrie
en je rijd al voor een paar cent...echter is de Tesla nog vrij prijzig.
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Een accu in een notebook of telefoon gaat ongeveer slechts 1000 oplaadcyclus mee. Dus als accu nu 80%, 50% of 2% vol is en je laad op dan is dat een cyclus. Dus stel dat je elke dag accu oplaadt dan is de accu na 2,5 jaar naar zijn grootje of heeft veel minder capaciteit...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
werkt dat zo? lijkt me toch nietSjoerd MP BMW schreef:Een accu in een notebook of telefoon gaat ongeveer slechts 1000 oplaadcyclus mee. Dus als accu nu 80%, 50% of 2% vol is en je laad op dan is dat een cyclus. Dus stel dat je elke dag accu oplaadt dan is de accu na 2,5 jaar naar zijn grootje of heeft veel minder capaciteit...
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Jep, of je nu veel of weinig oplaad. Het is een cyclus. Daarom haal ik altijd de accu uit mijn notebook als 'ie dagenlang op dezelfde buro staat en aan extern beeldscherm hangt.
Pas nog een nieuwe accu gekocht en deze mensen vertelden mij dit ook. Doch hebben de accu's geen geheugen meer zoals vroeger, dus qua capaciteit maakt het niet uit of op 10%, 30%, 50% of 90% oplaadt. Het beste is om de accu op te laden wanneer het je uitkomt, dus ene keer dit % en andere keer dat % maar elke keer zelfde % moet je proberen te vermijden. Dus niet elke keer op bijv. 40%. Zoals veel mensen elke nacht om dezelfde tijd hun mobieltje inpluggen aan de lader...
-klik-
Pas nog een nieuwe accu gekocht en deze mensen vertelden mij dit ook. Doch hebben de accu's geen geheugen meer zoals vroeger, dus qua capaciteit maakt het niet uit of op 10%, 30%, 50% of 90% oplaadt. Het beste is om de accu op te laden wanneer het je uitkomt, dus ene keer dit % en andere keer dat % maar elke keer zelfde % moet je proberen te vermijden. Dus niet elke keer op bijv. 40%. Zoals veel mensen elke nacht om dezelfde tijd hun mobieltje inpluggen aan de lader...
-klik-
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
http://www.engadget.com/2011/10/21/engl ... bel-tesla/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Zaterdag opende Tesla in Seattle een nieuwe showroom (in een mall) waar ze een Tesla Model S (bèta noemde ze 'm, een pre productie auto) hadden staan tbv voorverkoop. Naast de preproductie auto stond er ook een kaal chassis + aandrijflijn binnen. Toevallig liep ik net in die mall rond dus heb snel even gekeken.
Het zag er allemaal indrukwekkend uit. De Model S is een serieus grote auto (denk Audi A7) maar ziet er nog altijd mooi / elegant uit. Deed me vooral denken aan een wat grote Jaguar XK, naast de eerder genoemde A7. Intereur is ruim en vooral heel mooi. Mooi moderne uitstraling door een 17" touchscreen in de middenconsole, maar ook erg luxe door bijvoorbeeld leer op het dashboard. Ik heb helaas geen foto's van kunnen maken omdat het al erg druk was in en om de auto. Je hebt zowel voor als achter bagageruimte, zoals in de Cayman maar dan met veel meer liters inhoud. In de achterste bagageruimte zit nog een uitklap bank voor 2 kinderen. Zag er allemaal goed doordacht en afgewerkt uit.
De auto heeft geen verbrandingsmotor, dus enkel helemaal electrisch te rijden. Bij het naakte chassis + aandrijflijn kon je goed zien wat voor inmense ruimtewinst daarmee behaald is (wat zich heeft uitbetaald in een enorme ruime auto. De complete bodem van het chassis is battery pack, de electromotor + benodigdheden was ook heel erg komt.
Motor heeft > 400Nm (pk's weet ik niet) en gaat van 0-60miles per uur in 5.6 seconden. Met een volledig opgeladen auto kun je nu 160miles/256km ver rijden. Denk voor de meeste commuters in Nederland prima voor een dagje woon/werk verkeer. Er zijn twee opties om verder te komen, voor $10k krijg je een 230miles/368km range en voor $20k (!) een 300miles/480km range, maar dan kun je ook in 4.5 seconden naar '60' accelereren. Cool!
Het kwam op mij wel over al een goede 'next step' voor de auto. Heel benieuwd hoe dit rijdt, maar lijkt me als gezins auto een geweldige optie. In US kost hij zonder belasting voordeel $57.500, met huidige koers is dat € 42.500. Geen idee hoe de overheid volgend jaar dit soort auto's gaat belasten, nu zou dit geloof ik nog BPM vrij kunnen zijn, ben dus heel benieuwd wat ze er hier in Nederland voor gaan vragen. Maar ziet er wel veelbelovend uit zeg.
Het zag er allemaal indrukwekkend uit. De Model S is een serieus grote auto (denk Audi A7) maar ziet er nog altijd mooi / elegant uit. Deed me vooral denken aan een wat grote Jaguar XK, naast de eerder genoemde A7. Intereur is ruim en vooral heel mooi. Mooi moderne uitstraling door een 17" touchscreen in de middenconsole, maar ook erg luxe door bijvoorbeeld leer op het dashboard. Ik heb helaas geen foto's van kunnen maken omdat het al erg druk was in en om de auto. Je hebt zowel voor als achter bagageruimte, zoals in de Cayman maar dan met veel meer liters inhoud. In de achterste bagageruimte zit nog een uitklap bank voor 2 kinderen. Zag er allemaal goed doordacht en afgewerkt uit.
De auto heeft geen verbrandingsmotor, dus enkel helemaal electrisch te rijden. Bij het naakte chassis + aandrijflijn kon je goed zien wat voor inmense ruimtewinst daarmee behaald is (wat zich heeft uitbetaald in een enorme ruime auto. De complete bodem van het chassis is battery pack, de electromotor + benodigdheden was ook heel erg komt.
Motor heeft > 400Nm (pk's weet ik niet) en gaat van 0-60miles per uur in 5.6 seconden. Met een volledig opgeladen auto kun je nu 160miles/256km ver rijden. Denk voor de meeste commuters in Nederland prima voor een dagje woon/werk verkeer. Er zijn twee opties om verder te komen, voor $10k krijg je een 230miles/368km range en voor $20k (!) een 300miles/480km range, maar dan kun je ook in 4.5 seconden naar '60' accelereren. Cool!
Het kwam op mij wel over al een goede 'next step' voor de auto. Heel benieuwd hoe dit rijdt, maar lijkt me als gezins auto een geweldige optie. In US kost hij zonder belasting voordeel $57.500, met huidige koers is dat € 42.500. Geen idee hoe de overheid volgend jaar dit soort auto's gaat belasten, nu zou dit geloof ik nog BPM vrij kunnen zijn, ben dus heel benieuwd wat ze er hier in Nederland voor gaan vragen. Maar ziet er wel veelbelovend uit zeg.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
mooi dat je het van dichtbij kon bekijken, jammer dat je geen foto's gemaakt hebt.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
De Tesla Model S prijzen zijn bekend gemaakt in de VS. Levering start daar voor de 40kw/h versie al deze winter met een prijs vanaf 50.000 Dollar, de snelle versies volgen zo rond de zomer. De 85 kw/h Performance versie kost 80.000 Dollar.
Hier staan de US-prijzen, verwachte levering/lancering en de opties en accessoires:
http://www.teslamotors.com/models/options
Hier staan de US-prijzen, verwachte levering/lancering en de opties en accessoires:
http://www.teslamotors.com/models/options
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Driven: Tesla Model S
Tesla Model S getest:
http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=16135
Driven: Tesla Model S
In California, the first eight examples of the Tesla Model S have been delivered to their fortunate new owners. We take a trip in the electric saloon that has turned the automotive world on its head.
“We don’t do any advertising, because our car sells itself. It’s the best car in the world,” says George Blankenship, vice president of worldwide sales and customer satisfaction at Tesla Motors in the United States. He’s talking about the Tesla Model S – a 2.1-ton saloon that provides enough power and space to ensure a permanent grin on the face of up to seven occupants, thanks to its 5+2 seating. Those first eight customers waited for three years for the delivery of their new cars and, no doubt, are now wavering between relief, pride and sheer electric madness.
The fact that with the most powerful battery option the Model S can achieve speeds up to 130mph and 0-60mph in 4.4 seconds (thanks to the magic of 600Nm of torque) certainly puts pressure on its petrol-powered competitors. And that, according to Tesla CEO Elon Musk, is exactly what was intended: “The world lived with the illusion that electric cars cannot be better than petrol-engined cars. That – if you buy an electric car – it will somehow be less good. We’ve proved that electric cars can be the best cars in the world.” And he goes further. “From a performance standpoint, we have to beat such target vehicles as the BMW 5 Series and the Porsche Panamera.”
The silent acceleration from standstill paints a compulsive grin on every face, while the traction control ensures continuous monitoring and control of that immense driving force. Unlike the Tesla Model X, which comes with either rear- or all-wheel drive, the Model S versions are driven solely from the back axle. Says Product Manager Ted Merino, “Technically, it’s like this: if I go into a BMW dealership, I’m ten years out of date. The Model S is an extension of my current smartphone.” That’s only partly to do with the 17-inch touchscreen in the centre of the dash that controls a huge number of the car’s functions.
But even the ‘best car in the world’ is not without faults. The steering isn’t perfect, although the low centre of gravity, thanks to the battery being installed in the floor, still means you can drive extremely quickly and satisfyingly through tight curves. The brakes almost do what you want, but a heavier, more sporting feel would be appropriate.
A disadvantage, too, of an all-but-silent automobile is that you can hear it creak and groan in tight corners and on uneven road surfaces. What’s more, the two children’s seats in the rear face the oncoming traffic. I’m not sure I’d want to put small children there, whatever the safety crash tests show.
Despite a few shortcomings, the fact that the Model S can – says Tesla – manage up to 300 miles on its lithium-ion battery does suggest that the future for electric cars could be more fun than we expected. Then again, with re-charging times of between one and ten hours, we also need to consider how practical this fun really is. It’s a question of attitude.
One interesting fact from technical director J.B. Straubel is the following: “A weak battery pack can easily be replaced by a stronger pack, without requiring changes to the suspension settings. The weight differences are so small that a re-adjustment isn’t necessary.” So a higher top speed can readily be achieved. Why haven’t they done it? “The demand simply isn’t there,” says Straubel. Not yet, anyway.
In early 2013, the first Tesla S models should be available in Europe. The price has yet to be confirmed.
Text: Marcel Sommer
Photos: Press-inform, Tesla Motors
http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=16135
Driven: Tesla Model S
In California, the first eight examples of the Tesla Model S have been delivered to their fortunate new owners. We take a trip in the electric saloon that has turned the automotive world on its head.
“We don’t do any advertising, because our car sells itself. It’s the best car in the world,” says George Blankenship, vice president of worldwide sales and customer satisfaction at Tesla Motors in the United States. He’s talking about the Tesla Model S – a 2.1-ton saloon that provides enough power and space to ensure a permanent grin on the face of up to seven occupants, thanks to its 5+2 seating. Those first eight customers waited for three years for the delivery of their new cars and, no doubt, are now wavering between relief, pride and sheer electric madness.
The fact that with the most powerful battery option the Model S can achieve speeds up to 130mph and 0-60mph in 4.4 seconds (thanks to the magic of 600Nm of torque) certainly puts pressure on its petrol-powered competitors. And that, according to Tesla CEO Elon Musk, is exactly what was intended: “The world lived with the illusion that electric cars cannot be better than petrol-engined cars. That – if you buy an electric car – it will somehow be less good. We’ve proved that electric cars can be the best cars in the world.” And he goes further. “From a performance standpoint, we have to beat such target vehicles as the BMW 5 Series and the Porsche Panamera.”
The silent acceleration from standstill paints a compulsive grin on every face, while the traction control ensures continuous monitoring and control of that immense driving force. Unlike the Tesla Model X, which comes with either rear- or all-wheel drive, the Model S versions are driven solely from the back axle. Says Product Manager Ted Merino, “Technically, it’s like this: if I go into a BMW dealership, I’m ten years out of date. The Model S is an extension of my current smartphone.” That’s only partly to do with the 17-inch touchscreen in the centre of the dash that controls a huge number of the car’s functions.
But even the ‘best car in the world’ is not without faults. The steering isn’t perfect, although the low centre of gravity, thanks to the battery being installed in the floor, still means you can drive extremely quickly and satisfyingly through tight curves. The brakes almost do what you want, but a heavier, more sporting feel would be appropriate.
A disadvantage, too, of an all-but-silent automobile is that you can hear it creak and groan in tight corners and on uneven road surfaces. What’s more, the two children’s seats in the rear face the oncoming traffic. I’m not sure I’d want to put small children there, whatever the safety crash tests show.
Despite a few shortcomings, the fact that the Model S can – says Tesla – manage up to 300 miles on its lithium-ion battery does suggest that the future for electric cars could be more fun than we expected. Then again, with re-charging times of between one and ten hours, we also need to consider how practical this fun really is. It’s a question of attitude.
One interesting fact from technical director J.B. Straubel is the following: “A weak battery pack can easily be replaced by a stronger pack, without requiring changes to the suspension settings. The weight differences are so small that a re-adjustment isn’t necessary.” So a higher top speed can readily be achieved. Why haven’t they done it? “The demand simply isn’t there,” says Straubel. Not yet, anyway.
In early 2013, the first Tesla S models should be available in Europe. The price has yet to be confirmed.
Text: Marcel Sommer
Photos: Press-inform, Tesla Motors
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Als de elektrische auto geen succes wordt in de praktijk, dan vind ik dat dit de mooiste elektrische auto by far zal zijn, ever. En dan ook nog eens praktisch voor zowel zakelijk als privégebruik. Dit moet haast wel een succes worden, ongeacht elektro-sceptici.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
mooie auto voor z'n soort, heeft wel wat Aston lijnen vanuit bepaalde hoeken.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Geweldig ding gewoon....
Ik heb alleen niks met dat dash....
Ik heb alleen niks met dat dash....
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Tesla Model S in cijfers:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
I think thats pretty impressive sir
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Gisterenavond in Megafactorys op National Geographic een uitzending over de Tesla Model S.
Ik ben om.......wat een ding man.
Als ik ooit electrisch ga rijden, dan zeker met deze wagen.
Ik ben om.......wat een ding man.
Als ik ooit electrisch ga rijden, dan zeker met deze wagen.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Ik ook, prachtige perfectie.....Eric H schreef:Gisterenavond in Megafactorys op National Geographic een uitzending over de Tesla Model S.
Ik ben om.......wat een ding man.
Als ik ooit electrisch ga rijden, dan zeker met deze wagen.
Alleen die NM's hadden ze beter moeten regelen... Denk dat er nogal wat mensen crashen met zo'n ding vanwege het vermogen in een keer op de wieltjes.....
Alleen het dash vind ik minder, verder echt top.
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Ik heb samen met mijn twee compagnons drie Tesla Model S' besteld. Ben zeer benieuwd.
Wij reden al drie Fisker's, die hebben we de afgelopen weken reeds onderhands verkocht. Echt prima auto, maar paar nadelen:
* erg opvallend voor dagelijks gebruik
* electrische range: officieel 80 km, irl 60 km, bij min 10 in de winter <40 km...
* geen crashtestresultaten vrijgegeven (en een aantal slechte verhalen)
* en dit voelde ook niet heel lekker: http://www.2thetrack.com/2012/10/31/kar ... oor-sandy/
Ben benieuwd wat de tesla's gaan brengen, ze komen in juni.
Wij reden al drie Fisker's, die hebben we de afgelopen weken reeds onderhands verkocht. Echt prima auto, maar paar nadelen:
* erg opvallend voor dagelijks gebruik
* electrische range: officieel 80 km, irl 60 km, bij min 10 in de winter <40 km...
* geen crashtestresultaten vrijgegeven (en een aantal slechte verhalen)
* en dit voelde ook niet heel lekker: http://www.2thetrack.com/2012/10/31/kar ... oor-sandy/
Ben benieuwd wat de tesla's gaan brengen, ze komen in juni.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Gefeliciteerd....
Ben zeer benieuwd naar de praktijkervaringen.
Mag ik vragen welke versie jullie besteld hebben ?
Ben zeer benieuwd naar de praktijkervaringen.
Mag ik vragen welke versie jullie besteld hebben ?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
Mooie auto's. Kan me er iets bij voorstellen dat de Fisker qua uiterlijk too much is in het dagelijks verkeer.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
is de paus katholiek?Eric H schreef:Gefeliciteerd....
Ben zeer benieuwd naar de praktijkervaringen.
Mag ik vragen welke versie jullie besteld hebben ?
signature performance uiteraard (4,6 sec / 100)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
mooie auto en fraaie uitvoering ook qua performance
en
Die Karma van Fisker was idd wel wat "to much" bovendien veel groter dan je verwachte in het eggie
en dat van die ontploffingen wellicht het zoute zeewater dat 1 of andere chemische reactie aanging oid, best apart.
huhNu heeft Tesla dan toch de Nederlandse prijzen voor de Model S bekendgemaakt, die overigens in Tilburg geassembleerd zal worden.
en
Wie als ZZP’er gebruik wil maken van de regeling waarbij in 5 jaar maar 0 procent bijtelling betaalt hoeft te worden moet er snel bij zijn. De auto moet dan in 2013 geleverd (!) worden.
Die Karma van Fisker was idd wel wat "to much" bovendien veel groter dan je verwachte in het eggie
en dat van die ontploffingen wellicht het zoute zeewater dat 1 of andere chemische reactie aanging oid, best apart.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
dat je met bepaalde versies 500km kan
laat dat er 300 of 400 zijn dan nog knap...en rap
http://www.teslamotors.com/nl_NL/models/options" onclick="window.open(this.href);return false;
laat dat er 300 of 400 zijn dan nog knap...en rap
http://www.teslamotors.com/nl_NL/models/options" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Tesla Roadster sport en Model S gezinsauto
ja ik heb begrepen dat met een wat zwaardere rechtervoet 300 km goed te doen is. Is voor mij prima, red ik net de ring (niet).GTRene schreef:dat je met bepaalde versies 500km kan
laat dat er 300 of 400 zijn dan nog knap...en rap
http://www.teslamotors.com/nl_NL/models/options" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten