Pagina 7 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 10:31
door Wimo
In plaats van onderbuik gevoelens, emoties en simpele one-liners zie ik graag de tests van 'oververhitte' auto's tegemoet.

Tot op heden zijn er weinig negatieve reacties te vinden of voorbeelden van autos die oververhitten.

De 3 heeft veel geavanceerdere batterijen , koeling en motoren dan bijvoorbeeld de s.

Dit is een leuk coorbeeld van een non-preformance 3 die aangepakt is en rondjes rijdt

https://electrek.co/2018/07/21/tesla-mo ... ode-drift/

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 10:33
door Wimo
Leen schreef: 04 sep 2018, 18:11
Wimo schreef: 22 aug 2018, 23:34 https://youtu.be/R12fyl3NRO4

Wat nu... Als ie toch stiekem wel erg goed is?
haha , de model 3 sprint sneller als de m3 en c63 naar de 100 , dus is beter , haha

denk dat er niemand op deze planeet is die voor een m3 of c63 in de markt is ook maar een nanoseconde dit als alternatief overweegt .
Als je de moeite had genomen het filmpje te bekijken had je gezien dat de conclusie heel anders is.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 10:41
door Downforce Hans
Wimo schreef: 05 sep 2018, 10:31 In plaats van onderbuik gevoelens, emoties en simpele one-liners zie ik graag de tests van 'oververhitte' auto's tegemoet.

Tot op heden zijn er weinig negatieve reacties te vinden of voorbeelden van autos die oververhitten.

De 3 heeft veel geavanceerdere batterijen , koeling en motoren dan bijvoorbeeld de s.

Dit is een leuk coorbeeld van een non-preformance 3 die aangepakt is en rondjes rijdt

https://electrek.co/2018/07/21/tesla-mo ... ode-drift/
Heb het vooral van mensen die zelf zo`n ding hebben.
Maar zoek I-net er maar op na, genoeg over te vinden.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 10:59
door ///Joost
Wimo schreef: 05 sep 2018, 10:33 Als je de moeite had genomen het filmpje te bekijken had je gezien dat de conclusie heel anders is.
Hij doet wel erg z'n best om deze Tesla te promoten. "Beste auto van $65k-78 in de performance category. In de categorie daaronder...ook."

Nog eentje: "Ik geloof oprecht dat dit een performance car is, minus de sound, minus de looks, minus de driftability..." Wat blijft er nog over dan? :lol: :bag:

Overigens heb ik echt een hekel aan dit kanaal. Maar goed, dat doet even niet ter zake.

Sorry, maar een Tesla model 3 van deze prijsklasse gaat echt niet een eerste auto zijn voor iemand die een Cayman, M3 of C63 als tweede auto heeft. Er is absoluut een plek voor Tesla in de markt, maar in de performance sector zie ik toch genoeg andere keuzes die veel meer voor de hand liggen.

Ik zie dat de EQC nu ook gepresenteerd is, dus ik houd m'n hart vast voor Tesla. Zeker als de grote merken straks met betaalbaardere alternatieven komen, die voor meer mensen bereikbaar zijn.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 20:28
door Joy
De Mercedes EQC weegt maar liefst 2.425 kg waarvan 650 kg voor rekening van het accupakket. Ik zie geen toekomst in zulke zware auto's. Gaat tegen alles in wat betreft efficiënt omgaan met energie en materialen. Laat staan dat stimuleringsregelingen zoals wegenbelastingvrij wegvallen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 21:38
door WJ
Dat zie jij, dat zie ik, dat zien wij....maar logica is ver te zoeken bij al deze milieu meuk. Dus dat iemand met een 2500kg zwaar ding vol met milieu vriendelijk accu's beter bezig is dan iemand met een up van 900kg met 1.0 zal nog wel even blijven. :P

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 21:47
door Joy
Je kan zeggen van een verbrandingsmotor dat het ouderwetse techniek is, maar de energievoorraad uit een 80 kg zware brandstoftank incl. 50 liter brandstof staat blijkbaar gelijk aan 650 kilo accupakket... Je gaat mij niet vertellen dat dat state of the art techniek moet voorstellen. :lol:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 22:03
door allen
Alleen al het feit dat ik met een Up! van 13k vanuit Groningen eerder in Parijs ben maakt al duidelijk hoe beroerd een Tesla of elke andere electrische wagen van vandaag is...

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 22:27
door Riceaux
Wat ik nou niet begrijp is waarom Tesla in blijft zetten op performance. Kunnen ze niet beter inzetten op comfort en duurzaamheid? Als ze die performance achterwege laten kunnen ze dan niet de actieradius verder oprekken? Hartstikke leuk dat zo’n P100D in 2,5 seconde naar de 100 knalt, maar daar red je het milieu niet mee.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 sep 2018, 22:48
door Gijzert
Zonder die performance wil toch "niemand" die auto rijden?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 sep 2018, 08:03
door FreudeamFahren
Strategy is elektrisch rijden sexy maken. Daar komen zelfs de modelnamen vandaan. De S, de 3, de X en straks de Y. Maakt S3XY. Snel en sportief passen beter bij sexy dan comfort en duurzaamheid.

Lukt ze aardig ook: wat ze gebouwd kunnen krijgen wordt verkocht. Daar zit de bottle neck niet...

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 sep 2018, 09:58
door ErikS
Gijzert schreef: 05 sep 2018, 22:48 Zonder die performance wil toch "niemand" die auto rijden?
Mocht 'ie in 7 sec naar de 100 gaan, maar 700km ver komen dat zou ik er wél een willen denk ik. :tooth:

Ik snap niet dat Waterstof maar wordt tegen gehouden.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 sep 2018, 12:57
door Downforce Hans
Volgens mij zijn ze aardig in de weer met waterstof.
Er komen alweer een paar tankstations bij dus het begin is er.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 sep 2018, 15:47
door ErikS
Downforce Hans schreef: 06 sep 2018, 12:57 Volgens mij zijn ze aardig in de weer met waterstof.
Er komen alweer een paar tankstations bij dus het begin is er.
Ok nice. Dat is toch de toekomst? Of wordt het h2O dan te duur? :beer:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 sep 2018, 16:50
door ///Joost
Downforce Hans schreef: 06 sep 2018, 12:57 Volgens mij zijn ze aardig in de weer met waterstof.
Er komen alweer een paar tankstations bij dus het begin is er.
Dat zegt niks. Ze lopen ook te pronken met de constante verhoging van het aantal Bitcoin ATMs. :bag:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 sep 2018, 18:28
door Downforce Hans
Sorry hoor...... je lijkt Allen wel. :sealed:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 sep 2018, 18:48
door JP
Riceaux schreef: 05 sep 2018, 22:27 Wat ik nou niet begrijp is waarom Tesla in blijft zetten op performance. Kunnen ze niet beter inzetten op comfort en duurzaamheid? Als ze die performance achterwege laten kunnen ze dan niet de actieradius verder oprekken? Hartstikke leuk dat zo’n P100D in 2,5 seconde naar de 100 knalt, maar daar red je het milieu niet mee.
Zijn elektrische auto's er om het milieu te helpen ? Ik dacht alleen om lekker goedkoop te leasen..... :tooth:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 sep 2018, 19:15
door allen
:hammer:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 dec 2018, 13:12
door smiley

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 dec 2018, 13:50
door ///Joost
Nou Audi, kom maar op met je tegenhanger.

Kijk dat interieur dan! Het lijkt wel een etalage die nog aangekleed moet worden. Wat een ding voor dat geld...

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 dec 2018, 13:52
door Mike R32
Japanners kunnen dit veel beter.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 dec 2018, 15:33
door WJ
In de US worden alle prijzen ook altijd zonder belasting voorgeschoteld (verschilt per staat ook), dus die 35k is sowieso vertekend. Maar dan nog, wat een geld..

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 dec 2018, 09:47
door Robin
Ja dit:
Afbeelding

Man man man wat deprimerend Jan-des-Bouvrie.....

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 dec 2018, 09:49
door ///Joost
Etalage leegverkoop bij de BCC, en ze hebben nog net een Logitech stuurtje en een iPad over.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 dec 2018, 13:42
door Zed240
Bijna dubbel zo duur als eerst werd genoemd. Ouch. Daarmee verklein je je markt gigantisch.