Tesla Model 3

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Tesla Model 3

Bericht door FreudeamFahren » 09 apr 2019, 11:56

Robin schreef: 09 apr 2019, 11:52 (...) batterijcapaciteit en te snel leegraken is het laatste decennium iig bij mobile telefoontjes niet revolutionair geweest.

Ik weet 't niet. Eerst zien dan geloven:)
Dat vind ik een bijzondere conclusie die ik je vaker zie trekken. Het is juist wél revolutionair geweest. Een iPhone X kan veel meer, bijvoorbeeld vwb een veel feller groter scherm met een veel hogere resolutie. Daarnaast een grotere snellere processor etc. Accu duur is desondanks gelijk aan een iPhone 3 of 4.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 09 apr 2019, 12:02

FreudeamFahren schreef: 09 apr 2019, 11:56
Robin schreef: 09 apr 2019, 11:52 (...) batterijcapaciteit en te snel leegraken is het laatste decennium iig bij mobile telefoontjes niet revolutionair geweest.

Ik weet 't niet. Eerst zien dan geloven:)
Dat vind ik een bijzondere conclusie die ik je vaker zie trekken. Het is juist wél revolutionair geweest. Een iPhone X kan veel meer, bijvoorbeeld vwb een veel feller groter scherm met een veel hogere resolutie. Daarnaast een grotere snellere processor etc. Accu duur is desondanks gelijk aan een iPhone 3 of 4.
Dat heb ik eerder ook gemeld, de rest qua evolutie op een mobieltje loopt mijlen vóór op de accuduur. Die gewoon zeer gemiddeld tot slecht is. Dat had ik beter willen zien. Ligt niet aan mij hoor...

Niet revolutionair dus:)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 09 apr 2019, 12:05

Maar terug naar EV accupakketten. Die solid state accus to Li Ion wel wat over gelezen, maar wanneer en wat is de benefit?
Langere range en minder lang laden hoop ik?

Aircon aan/wintertijd koud buiten/verwarming en andere gebruikers aan is 'n puntje bij EVS.....

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 09 apr 2019, 12:20


allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Tesla Model 3

Bericht door allen » 09 apr 2019, 12:25

Wimo schreef: 09 apr 2019, 11:48 Is dat zo? Ik heb liever meer power dan 1000km reikwijdte. Zoals de Audi CEO in het filmpje eerder al aangaf.. 35km is de afstand die mensen gemiddeld rijden per dag.

De focus van Tesla was ook het 'leuker' maken van EV's he... Die 1000 komt vanzelf in beeld als de S dezelfde accu's en motoren als de 3 krijgt. Die techniek gaat momenteel met enorme stappen vooruit. We staan aan de vooravond van solid state accu's wat een enorme verandering gaat meebrengen.
35 Kilometer gemiddeld zegt veel over de benodigde reikwijdte van een auto? Iemand moet wel heel diep in EV zitten wil hij daar z'n conclusies uit trekken. :shock:
Ik heb maak me geen enkele illusie dat ik ook maar enige invloed kan hebben op het milieu. Het enige dat voor mij dus telt is bruikbaarheid en fun. Dat laatste heeft bij mij niets met acceleratietijden te maken. Die ben je na een week rijden toch wel gewoon. De rest eromheen moet ook kloppen. En als dat zo is tegen normale prijzen zal ik ook vast geen bezwaar hebben tegen een electrisch hok, maar zoals het nu is, mij niet gezien.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Tesla Model 3

Bericht door Andre » 09 apr 2019, 12:39

Zonder subsidie koopt bijna niemand die electrische troep. Elk weldenkend mens weet dat het gebruik van een electrische auto ondergeschikt is aan een benzine of diesel.

Is het de volle bijtelling en wegenbelasting betalen en niet meer gratis parkeren en bpm dan koopt niemand ze meer.

De staat kan niet blijven schenken. Maar ze weten als ze stoppen met schenken hoeft niemand ze meer. Ze weten ook dat als ze autorijden nog duurder maken ontneem je de vrijheid van de hardwerkende nederlander en kan je grote opstanden verwachten.

Een mooi spagaat ik volg het op de voet.

Wimo
Berichten: 2049
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 09 apr 2019, 12:54

allen schreef: 09 apr 2019, 12:25
Wimo schreef: 09 apr 2019, 11:48 Is dat zo? Ik heb liever meer power dan 1000km reikwijdte. Zoals de Audi CEO in het filmpje eerder al aangaf.. 35km is de afstand die mensen gemiddeld rijden per dag.

De focus van Tesla was ook het 'leuker' maken van EV's he... Die 1000 komt vanzelf in beeld als de S dezelfde accu's en motoren als de 3 krijgt. Die techniek gaat momenteel met enorme stappen vooruit. We staan aan de vooravond van solid state accu's wat een enorme verandering gaat meebrengen.
35 Kilometer gemiddeld zegt veel over de benodigde reikwijdte van een auto? Iemand moet wel heel diep in EV zitten wil hij daar z'n conclusies uit trekken. :shock:
Ik heb maak me geen enkele illusie dat ik ook maar enige invloed kan hebben op het milieu. Het enige dat voor mij dus telt is bruikbaarheid en fun. Dat laatste heeft bij mij niets met acceleratietijden te maken. Die ben je na een week rijden toch wel gewoon. De rest eromheen moet ook kloppen. En als dat zo is tegen normale prijzen zal ik ook vast geen bezwaar hebben tegen een electrisch hok, maar zoals het nu is, mij niet gezien.
"Ik heb maak me geen enkele illusie dat ik ook maar enige invloed kan hebben op het milieu"

Ik wel :)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 09 apr 2019, 13:00

Wimo schreef: 09 apr 2019, 12:54
allen schreef: 09 apr 2019, 12:25
Wimo schreef: 09 apr 2019, 11:48 Is dat zo? Ik heb liever meer power dan 1000km reikwijdte. Zoals de Audi CEO in het filmpje eerder al aangaf.. 35km is de afstand die mensen gemiddeld rijden per dag.

De focus van Tesla was ook het 'leuker' maken van EV's he... Die 1000 komt vanzelf in beeld als de S dezelfde accu's en motoren als de 3 krijgt. Die techniek gaat momenteel met enorme stappen vooruit. We staan aan de vooravond van solid state accu's wat een enorme verandering gaat meebrengen.
35 Kilometer gemiddeld zegt veel over de benodigde reikwijdte van een auto? Iemand moet wel heel diep in EV zitten wil hij daar z'n conclusies uit trekken. :shock:
Ik heb maak me geen enkele illusie dat ik ook maar enige invloed kan hebben op het milieu. Het enige dat voor mij dus telt is bruikbaarheid en fun. Dat laatste heeft bij mij niets met acceleratietijden te maken. Die ben je na een week rijden toch wel gewoon. De rest eromheen moet ook kloppen. En als dat zo is tegen normale prijzen zal ik ook vast geen bezwaar hebben tegen een electrisch hok, maar zoals het nu is, mij niet gezien.
"Ik heb maak me geen enkele illusie dat ik ook maar enige invloed kan hebben op het milieu"

Ik wel :)
Dan heb je Allen wel erg hoog. :coffee:

Wimo
Berichten: 2049
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 09 apr 2019, 14:24

https://www.youtube.com/watch?v=F3IHb8R ... e=youtu.be

Geloof het of niet.. ze rijden er?!

Disclaimer: waarschijnlijk heeft de eigenaar :

- Met max 90km/uur gereden naar de ring
- Niet harder gereden dan de rest, want zijn auto moet continu afkoelen
- Geen rekening gehouden dat er onmogelijk kan worden geladen rondom de ring ...

Wat een balls om het toch aan te durven ;)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tesla Model 3

Bericht door tomgtr » 09 apr 2019, 14:40

Weet je wat ik apart vind? En dit topic is daar niet de enige in maar wel kenmerkend, de mensen die zo'n ding leasen posten bijna alleen nog maar in dit draadje en vooral om uit te leggen hoe goed hun auto is. Ik word daar altijd een beetje lacherig van. Ik vind mijn auto's geweldig maar voel echt geen enkele behoefte jullie daarvan te overtuigen. IK vind ze top, wat JULLIE ervan vinden, eh, boeit me eigenlijk niet zo. En als me dat wel zou boeien zou ik jullie vast niet kunnen overtuigen door zelf te zeggen dat het top is. Dus proberen de fan boys nou mij of zichzelf te overtuigen?

Wimo
Berichten: 2049
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 09 apr 2019, 14:50

Ja dat is inderdaad apart, een forum waar mensen verschillende meningen hebben. Besef je dat je in het model 3 draadje zit? Wat had je hier verwacht ? Er is toch niks mis met een discussie .. lacherig, ik herken het gevoel.

Ik vond het wel een goede toevoeging dit filmpje.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Tesla Model 3

Bericht door Bram » 09 apr 2019, 14:55

tomgtr schreef: 09 apr 2019, 14:40 Weet je wat ik apart vind? En dit topic is daar niet de enige in maar wel kenmerkend, de mensen die zo'n ding leasen posten bijna alleen nog maar in dit draadje en vooral om uit te leggen hoe goed hun auto is. Ik word daar altijd een beetje lacherig van. Ik vind mijn auto's geweldig maar voel echt geen enkele behoefte jullie daarvan te overtuigen. IK vind ze top, wat JULLIE ervan vinden, eh, boeit me eigenlijk niet zo. En als me dat wel zou boeien zou ik jullie vast niet kunnen overtuigen door zelf te zeggen dat het top is. Dus proberen de fan boys nou mij of zichzelf te overtuigen?
Wat voor auto's rijd jij eigenlijk Tom?

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Tesla Model 3

Bericht door vester86 » 09 apr 2019, 14:56

ik vind het filmpje best wel impressive, met name de eerste minuten. wat zet dat ding een stappen en wat gaat het relatief hard de bocht door. begrijp uit de reacties onder het YT filmpje dat er vanaf halverwege iets met de brake regeneration is (oververhit) waardoor de performance inzakt.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tesla Model 3

Bericht door tomgtr » 09 apr 2019, 14:57

Ik vind het niet apart dat mensen in dit draadje posten, ik vind het alleen apart hoevaak de mensen die zo'n ding leasen in dit draadje posten. Er hebben zat mensen hier op DF een leashok, maar die hoor je er nooit over? En als ik alleen maar in draadjes post van auto's waar ik zelf in rij kom ik toch een beetje gefrustreerd over? Hoevaak posten de (meeste van de) fan boys in een ander draadje dan dit de laatste tijd? Of is dit nog het enige interesante topic op DF?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tesla Model 3

Bericht door tomgtr » 09 apr 2019, 14:58

Bram schreef: 09 apr 2019, 14:55
tomgtr schreef: 09 apr 2019, 14:40 Weet je wat ik apart vind? En dit topic is daar niet de enige in maar wel kenmerkend, de mensen die zo'n ding leasen posten bijna alleen nog maar in dit draadje en vooral om uit te leggen hoe goed hun auto is. Ik word daar altijd een beetje lacherig van. Ik vind mijn auto's geweldig maar voel echt geen enkele behoefte jullie daarvan te overtuigen. IK vind ze top, wat JULLIE ervan vinden, eh, boeit me eigenlijk niet zo. En als me dat wel zou boeien zou ik jullie vast niet kunnen overtuigen door zelf te zeggen dat het top is. Dus proberen de fan boys nou mij of zichzelf te overtuigen?
Wat voor auto's rijd jij eigenlijk Tom?
Haha, rijden of 100 pct bezitten of 50 pct bezitten :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Tesla Model 3

Bericht door ///Joost » 09 apr 2019, 15:03

Ik vind het filmpje prima passen hier. De rijder boendert er wel flink overheen trouwens, mag best gezegd worden. :df: Of het leuk is om zo in stilte over ring te denderen met de radio aan, is een ander verhaal. Hoe minder je elkaar kan verstaan, hoe leuker het is, lijkt me. :D

Afijn, het probleem met dit draadje is dat er vooral in vicieuze cirkels wordt gesproken over het volgende, aangaande een Model 3:

- Praktische bruikbaarheid: is voor iedereen anders, want ieders gebruikerspatroon is anders
- Driving fun: is ook voor iedereen anders
- Esthetiek: Tsja, the beauty is in the eye of the beholder.

Hoor en wederhoor is prima, maar zolang je over bovenstaande drie punten blijft wedijveren, kom je er toch niet uit. Het is namelijk allemaal (deels) subjectief. Hoeveel Model 3's zijn er inmiddels op DF?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tesla Model 3

Bericht door tomgtr » 09 apr 2019, 15:08

kan je makkelijk in dit draadje checken. Volgens mij een stuk of 3/4. Of er zijn nog anderen die hem of echt kut vinden en zich doodschamen of hem zo goed vinden dat ze niet nodig vinden hem te verdedigen. :devil:

Zo nou zal ik weer aardig gaan doen.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 09 apr 2019, 15:11

Wimo schreef: 09 apr 2019, 14:24 https://www.youtube.com/watch?v=F3IHb8R ... e=youtu.be

Geloof het of niet.. ze rijden er?!

Disclaimer: waarschijnlijk heeft de eigenaar :

- Met max 90km/uur gereden naar de ring
- Niet harder gereden dan de rest, want zijn auto moet continu afkoelen
- Geen rekening gehouden dat er onmogelijk kan worden geladen rondom de ring ...

Wat een balls om het toch aan te durven ;)
Leuk, geen geintje. In begin: 13s 100-199kmh is weer wat minder. Moet in 10s kunnen toch?
Ik herinner me dat ik 2 wkn terug op dat punt >220kmh toen ik die CTR wilde inhalen, zag. Hij moet't meer van 0-100 hebben. :kikker:

Maar hoeveel % van z'n accu heeft hij nu verbruikt? Lijkt mij interessant. Weer geen geintje.

Wimo
Berichten: 2049
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 09 apr 2019, 15:14

vester86 schreef: 09 apr 2019, 14:56 ik vind het filmpje best wel impressive, met name de eerste minuten. wat zet dat ding een stappen en wat gaat het relatief hard de bocht door. begrijp uit de reacties onder het YT filmpje dat er vanaf halverwege iets met de brake regeneration is (oververhit) waardoor de performance inzakt.
Standaard remmen en blokken.. dat i.c.m. het uitschakelen van de track mode en je remmen krijgen het zwaar. Is een leuke relatief goedkope upgrade voor:

https://www.mountainpassperformance.com ... brake-kit/

meer info:

https://www.youtube.com/watch?v=YmdzNE1YUkA&t=731s

Klauwen zelf zijn prima.

De model 3 zelf is in track mode , itt de model S, continu aan het koelen waardoor er geen oververhitting plaats kan vinden.

@Robin, de snelste S doet het in 10sec oid? Deze heeft 'slechts' ~475PK meen ik. De motoren kunnen nog meer aan.. en de kans dat ie wederom een update krijgt is vrij groot. Het gat tussen de P100D en de 3 performance wordt steeds kleiner.. tijd dat de S een upgrade krijgt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Tesla Model 3

Bericht door romo » 09 apr 2019, 16:15

tomgtr schreef: 09 apr 2019, 14:40 Weet je wat ik apart vind? En dit topic is daar niet de enige in maar wel kenmerkend, de mensen die zo'n ding leasen posten bijna alleen nog maar in dit draadje en vooral om uit te leggen hoe goed hun auto is. Ik word daar altijd een beetje lacherig van. Ik vind mijn auto's geweldig maar voel echt geen enkele behoefte jullie daarvan te overtuigen. IK vind ze top, wat JULLIE ervan vinden, eh, boeit me eigenlijk niet zo. En als me dat wel zou boeien zou ik jullie vast niet kunnen overtuigen door zelf te zeggen dat het top is. Dus proberen de fan boys nou mij of zichzelf te overtuigen?

This really sums it up IMHO ! Dikke +1

Hebben we en mooie term voor;Cognitieve Dissonantie :tooth:

Je huidige vriendin is altijd de beste, de vorige de bitch, zoiets in Jip en Janneke taal

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door alt » 09 apr 2019, 16:47

De accu's van de Tesla worden niet op de zelfde manier als van een mobile telefoon geladen. Maar met een laadmangementsysreem. De accu's worden nooit 100 % geladen, als geeft de tablet het wel aan. Zo ook wordt de Tesla nooit ontladen tot 0 %, want dan stopt de Tesla er mee. Je wordt al 80 km er voor gewaarschuwd, op dezelfde manier dat je met de ice op reserve gaat rijden.

Tesla maakt steeds meer onderdelen zelf, waaronder de luchtvering, die in het verleden bij Continental werd gekocht. Dat geeft bij de nieuwe MS problemen met rammelende luchtvering. Ook de AWD's hebben problemen met de aandrijfassen van de voorwielen, v.w. het hoge koppel.
De deurhandles zijn ook een zwak punt.

Tesla M3 heeft speciale magneten in de motor. Dit zijn samengestelde magneten, Met de noord & zuidpool in de magneet verschillende richtingen wijzend. Iedereen breekt zijn nek hier over, want dat is nog nooit gedaan. eigenlijk kan dit niet. Zo ook de inverter zit slimmer & compacter in elkaar dan de concurrentie. De onderdelen worden door nerds bedacht die samenwerken, niet door conservatieve constructeurs, die ieder hun eigen vakgebied hebben & dat afbakenen. ( Ik ontwerp al jaren de motorkoeling, geen batterijkoeling, dat is jouw afdeling. Bij Tesla is er maar 1 koelingsunit, " the bottle", die koelt of verwarmd de motor, de batterijen, het interieur. Een compacte slimme unit. van zulke innovatieve dingen, daar wordt ik vrolijk, met de heer R de Geus te spreken.}

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Tesla Model 3

Bericht door JP » 09 apr 2019, 17:59

tomgtr schreef: 09 apr 2019, 14:57 Ik vind het niet apart dat mensen in dit draadje posten, ik vind het alleen apart hoevaak de mensen die zo'n ding leasen in dit draadje posten. Er hebben zat mensen hier op DF een leashok, maar die hoor je er nooit over? En als ik alleen maar in draadjes post van auto's waar ik zelf in rij kom ik toch een beetje gefrustreerd over? Hoevaak posten de (meeste van de) fan boys in een ander draadje dan dit de laatste tijd? Of is dit nog het enige interesante topic op DF?
Nee, zelf een beetje hypocriet op andere lopen vitten en afkraken maar zelf niet zijn (best interessante) wagenpark hier showen.
Jij kan de verandering starten, en 1) beginnen met rijden van je auto's en 2) dit delen met de minderbedeelden hier die wel enthousiast kunnen zijn over andermans bezit, als het maar niet geleased is op basis van tig duizenden euri subsidie. Dat is te makkelijk :tooth:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tesla Model 3

Bericht door tomgtr » 09 apr 2019, 18:03

Ha door scheiding is bezit een beetje vaag op dit moment en rijden in het 3W speeltje bijna onmogelijk. Maar hopelijk binnenkort weer eens iets nieuws te melden.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Tesla Model 3

Bericht door Hielke » 09 apr 2019, 19:26

Wimo schreef: 09 apr 2019, 14:24 https://www.youtube.com/watch?v=F3IHb8R ... e=youtu.be

Geloof het of niet.. ze rijden er
Sodeknetters, die auto heeft ook daar enorm veel potentie. Ligt als een blok.

Deelt de Model 3 z'n voorste remblokken met andere merk en type auto's? Denk dat met alleen agressieve blokken het probleem ook al opgelost is.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Tesla Model 3

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2019, 19:31

Gisteravond een avondje Model 3 gereden.
- tov model S en X is de bouwkwaliteit wel flink op voorruit gegaan, einde nette naden en materialen.
- over drempels en klinkers geeft ie een degelijk gevoel geen gerammel en gekraak
- door lage zwaartepunt is het bochtengedrag erg goed te noemen voor 1900kg wegende auto
- stoelen zitten erg lekker
- remmen bij gas los door regenratie werkt mooi, beetje vooruit kijken en rempedaal heb je nauwelijk nodig
- ipad bediening is fancy maar niet handig, mijn bmw-tje is veeel intuïtiever en handiger te bedienen tijdens het rijden dan zo'n tablet waar je op moet turen ipv op de tast dingen kunnen doen.
- autopilot is grappig maar zou het nooit lang gebruiken, te saai kan je net zo goed in de trein gaan zitten.
- optrekken uit stilstand blijft indrukwekkend, maar rollend is denk ik mijn M135i sneller
- actieradius blijft een ramp... 130km/h op de snelweg met 6gr buiten temp geeft een stroomverbruik van 25kwh/100km betekend na 250km laadpaal opzoeken... en dat noemen ze dan "long-rang" :tooth:
Bijlagen
350FF1B5-BB84-4DEC-BF65-E1295AFA7102.jpeg
350FF1B5-BB84-4DEC-BF65-E1295AFA7102.jpeg (441.1 KiB) 1207 keer bekeken
5A450B3E-D25C-4C23-A1AF-3AEBB3041AC8.jpeg
5A450B3E-D25C-4C23-A1AF-3AEBB3041AC8.jpeg (248.76 KiB) 1207 keer bekeken
DDF3CDED-F6E4-4C3F-920B-71DCCCF65467.jpeg
DDF3CDED-F6E4-4C3F-920B-71DCCCF65467.jpeg (427.51 KiB) 1207 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten