Tja dat hoor je vaak inderdaad, dat autodelen de toekomst is en je met een app een auto reserveert.
Aan de andere kant is zoiets als Greenwheels ook al 10+ jaar hier actief, zie ze wel eens in grote steden maar of het nou een succes is?
Tja dat hoor je vaak inderdaad, dat autodelen de toekomst is en je met een app een auto reserveert.
Een kennis van mij maakt de software voor die laadpalen en die zorgt er voor dat het laden per toebeurt gaat. Dus staan er 4 auto`s dan krijgt auto 1 een tijdje stroom, dan bv auto 3, dan auto 4 etc. Er staan dus nooit in dit geval 4 auto`s tegelijkertijd te laden.Robin schreef: ↑07 mei 2019, 07:29 Heb 'm even embedded alt:
Model 3 is natuurlijk een beetje een technologische mijlpaal, zover ben ik al. Al vaak geopperd dat ik graag eens zou willen rijden. Mooier wordt 't(hij) tóch niet.
Toch even deze dingen, ik val in herhaling, maar je hebt rijgenot /bezitsgenot met zo 'n kar en alles wat daarmee verkleefd is en dan ben ik als Dinosaurier wel bang dat dit 't niet is en het ook niet wordt als er meer EVs komen(?)
6:13 'snel in 30-40 minuten weer helemaal opgeladen kunt worden'
7:51 'als ie helemaal vol moet moeten we hier nog 25 minuten blijven staan....'
8:10 'Laadsnelheid is afhankelijk van hoe vol de accu is. Hoe druk het is want op dit moment staat tweederde vol met Tesla taxi's dus vrij druk. En of er een Tesla NAAST JE STAAT, want dan HALVEERT DE SNELHEID van de laadpaal'
Hoe komt dat in de nabije toekomst? Als 'iedereen bij z'n huis een snellader heeft en 's nachts gaat laden' Is 'de wereld' hier op berekend?
12:00: 'en dan weet je zeker dat je na 'n uurtje of 6 tot 8 en zeker de volgende dag weer helemaal vol bent...'
Ok, maar dan duurt het langer en stel je voor in 2030 wanneer heel NL aan de EV zit...?Downforce Hans schreef: ↑07 mei 2019, 10:19
Een kennis van mij maakt de software voor die laadpalen en die zorgt er voor dat het laden per toebeurt gaat. Dus staan er 4 auto`s dan krijgt auto 1 een tijdje stroom, dan bv auto 3, dan auto 4 etc. Er staan dus nooit in dit geval 4 auto`s tegelijkertijd te laden.
Daarom zie je steeds meer "loadbalancing" om bij weinig vraag meer capaciteit te krijgen en bij veel vraag minder capaciteit te krijgen.
En die dure stroom zet Fastned zelf ook geen zoden aan de dijk...
Dan is ie niet de enige. Mijn baas heeft ook zo'n Model X topmodel, vind het ook een kut ding (qua looks, afwerking, kwaliteit).
Erg goed artikel! Thx, voor het delen!
BMW komt over een paar jaar gewoon met een ev //m en dan fap ook jij gewoon door... Tot die tijd kun je iedere 3 jaar genieten van 2 cilinders minder en twee turbo's erbij.
Je vergeet 1 ding. Als je als fabrikant niet snel ev’s aan je gamma toevoegt je ivm de gemiddelde uitstoot ( en de Europese richtlijnen hiervan) je helemaal geen dikke ICE modellen meer kunt maken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten