Tesla Model 3

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Tesla Model 3

Bericht door ///Joost » 28 mei 2018, 14:45

Uiteraard Allen! ;)

En +1000 voor je reactie.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Tesla Model 3

Bericht door Gijzert » 28 mei 2018, 15:07

allen schreef: 28 mei 2018, 14:32
Persoonlijk denk ik dat er een reële kans is dat Tesla vroeg of laat onderuit gaat en dat het merk / techniek voor een prikkie door kan naar een grote autofabrikant.
Dit is goed mogelijk. Zeker met de problemen die ze nu hebben met de 3.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door alt » 28 mei 2018, 16:53

Ik denk dat elektrische auto's de komende 10 jaren een niche zullen bleven zijn.
Nu is het een ramp om in een EV te rijden.
Ja leuk, korte ritjes, maar als je echt onderweg moet laden bij Fastnet betaal je per kilometer nu al meer dan met een benzine auto.
Met een oude Tesla kan je bij supercharger laden, maar dan moet je op je beurt wachten tot er een plek bij de supercharger vrij is.
De nieuwe Tesla's moeten nu gaan betalen om bij de supercharger te kunnen laden
De meeste zullen aangeschaft worden door bedrijven die voor de overheid of in de ict werken.
Ik kijk naar mijn zoon, die in de ict werkt, alle auto's die zij leasen zijn EV's.

De grote doorbraak zal enkel komen als men onder het wegdek van de snelweg draadloos kan laden tijdens het rijden.
Daar gaat de staat onder het mom van grote investeringen een extra hoge wegenbelasting voor heffen.
Ook zal thuis de Kw=prijs dan flink stijgen v.w. dat men s'avonds de auto aan de stekker gaat zetten.
Ook de warmtepomp die de hele dag staat loeien om warmte of koeling te brengen, gaat per uur vele malen meer aan stroom kosten dan wat de apple adict's nu ons vertellen.

Dit wordt het nieuwe verdienmodel voor de overheid.

Waarom nu wel een EV & honderd jaren geleden werden de laatste grote aantallen EV's voor het laatst gemaakt, die ook voor die tijd een behoorlijke afstand konden afleggen?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Tesla Model 3

Bericht door ///Joost » 28 mei 2018, 16:57

Korte ritjes! Daar zeg je me wat. Er zijn toch meerdere onderzoeken gedaan waaruit gebleken is dat het grootste deel van de mensen op slechts een 15-20 min. van het werk woont of zoiets? Ideaal voor de elektromobiel! Dus wat dat betreft is het zo gek nog niet. Het punt blijft alleen dat de overheid de subsidies heeft dichtgedraaid en het daardoor (i.c.m. het karige aanbod in modellen en de infrastructuur) aantrekkelijker is om een benzineauto te kopen.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Tesla Model 3

Bericht door Tom » 28 mei 2018, 17:02

Hoe verkoopt Tesla in andere landen? Was vorige week als roadtrip naar Zuid Frankrijk (3500km gereden), buiten Nederland slechts één Tesla onderweg gezien. Hier in Nederland zie je ze regelmatig, maar dat komt o.a. door de subsidies. Volgens mij in Scandinavië en Californië ook redelijk populair omdat ze daar om milieu geven. In grote steden ook te doen want dan is actieradius niet zo'n issue. Echter in heel Frankrijk maar één Tesla zien, krijg de indruk dat grote delen van de wereld er nog niet op zitten te wachten.

Online
Zed240
Berichten: 2921
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Tesla Model 3

Bericht door Zed240 » 28 mei 2018, 18:43

Het grootste probleem waar een oplossing voor gevonden moet worden is de energie waarmee de auto wordt aangedreven. De elektrische auto zoals we hem nu kennen met een giga li-ion accu die lang aan de lading moet is over een paar jaar al passé denk ik. Het gaat gewoon niet werken.

Een aantal merken waaronder Mercedes claimen al heel ver te zijn met waterstof. Ik zit zelf niet in die materie, maar een kennis van mij zweert dat dat de oplossing is. Je verwijdert letterlijk de drie grootste problemen in één keer: 1. Het mega accupakket, waarvoor de grondstoffen vrij vervuilend en moeilijk te delven zijn. 2. De (relatief) lange tijd die het kost om een auto op te laden. 3. De auto is niet meer afhankelijk van energie dat van het net komt. Daardoor minder kans op overbelasting (als iedereen zijn elektrische auto elke avond aan de lading zet is dat onoverkomelijk denk ik). Daarnaast is het onmogelijk om bij die enorme vraag naar elektriciteit groene stroom te leveren.

Maar goed. Ik heb er verder nul verstand van. :kikker:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Tesla Model 3

Bericht door romo » 28 mei 2018, 21:02

Gijzert schreef: 28 mei 2018, 08:52
Downforce Hans schreef: 27 mei 2018, 21:58
Gijzert schreef: 27 mei 2018, 21:31 Wie heeft er een vergelijkbare auto op de markt?
Niemand....
Ja....en?
Ik reageer op Romo die zegt: "Waar het spaak loopt is waar de gevestigde fabrikanten hem links en rechts inhalen; productie capaciteit en een realistische marktprijs."

Welke fabrikanten halen hem in. Niemand.
Wat ik bedoel;

1Als Tesla`s niet geleverd worden, omdat er een productie capaciteit probleem is
2Als Tesla`s niet gevraagd c.q. verkocht worden omdat niemand hem wil en of te duur is

Dan wordt Tesla Links en rechts voorbij gefietst door de bestaande autoindustrie

Met respect voor Musk, maar hij heeft het moeilijk, ik denk dat de gifbeker nog niet leeg is.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Tesla Model 3

Bericht door Downforce Hans » 29 mei 2018, 17:52

Ach , het was toch maar een hobby van Elon. Heeft zijn schaapjes al op het droge........

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 14 jul 2018, 10:58

Opportunist die Elon en dan in de ergste zin van het woord...
https://www.businessinsider.nl/de-duikb ... -bereiken/

Arthur?:)

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Tesla Model 3

Bericht door Jinx » 18 jul 2018, 18:36

Zed240 schreef: 28 mei 2018, 18:43 Het grootste probleem waar een oplossing voor gevonden moet worden is de energie waarmee de auto wordt aangedreven. De elektrische auto zoals we hem nu kennen met een giga li-ion accu die lang aan de lading moet is over een paar jaar al passé denk ik. Het gaat gewoon niet werken.

Een aantal merken waaronder Mercedes claimen al heel ver te zijn met waterstof. Ik zit zelf niet in die materie, maar een kennis van mij zweert dat dat de oplossing is. Je verwijdert letterlijk de drie grootste problemen in één keer: 1. Het mega accupakket, waarvoor de grondstoffen vrij vervuilend en moeilijk te delven zijn. 2. De (relatief) lange tijd die het kost om een auto op te laden. 3. De auto is niet meer afhankelijk van energie dat van het net komt. Daardoor minder kans op overbelasting (als iedereen zijn elektrische auto elke avond aan de lading zet is dat onoverkomelijk denk ik). Daarnaast is het onmogelijk om bij die enorme vraag naar elektriciteit groene stroom te leveren.

Maar goed. Ik heb er verder nul verstand van. :kikker:
Waterstof is overal om ons heen dus er zal nooit een gebrek aan zijn. Het grootste probleem is dat het op dit moment super kostbaar is om het te distilleren zogezegd en bruikbaar te maken als brandstof.

Als daar een oplossing voor gevonden is zijn elektrische auto's inderdaad alweer een verouderd concept.

Het produceren van de batterijen is geloof ik net zo vervuilend als 10 jaar rondrijden met een benzine auto..

scuderia
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2010, 18:01

Re: Tesla Model 3

Bericht door scuderia » 11 aug 2018, 08:45

Ik zit momenteel in de VS, Los Angeles om precies te zijn, en na een lange omzwerving is Californie de eerste staat waar ik elektrische wagens heb gezien. De model 3 heb ik er een stuk of 20 van gezien en ik vind het een submodaal lelijk japans ogend hok. Een beetje een Mazda 323.
Hij is niet zo mooi afgewerkt als een model S, de proporties kloppen niet en hij heeft eigenlijk geen aantrekkingskracht zoals een S dat wat meer heeft.

Een fototje uploaden lukt me nu niet, dus dat doe ik later nog wel.

Even los van de problemen waar Tesla mee te dealen heeft, denk ik niet dat dit een succes wordt. In ieder geval niet op basis van die 3.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tesla Model 3

Bericht door daNpy » 11 aug 2018, 09:48

Tom schreef: 28 mei 2018, 17:02 Hoe verkoopt Tesla in andere landen? Was vorige week als roadtrip naar Zuid Frankrijk (3500km gereden), buiten Nederland slechts één Tesla onderweg gezien. Hier in Nederland zie je ze regelmatig, maar dat komt o.a. door de subsidies. Volgens mij in Scandinavië en Californië ook redelijk populair omdat ze daar om milieu geven. In grote steden ook te doen want dan is actieradius niet zo'n issue. Echter in heel Frankrijk maar één Tesla zien, krijg de indruk dat grote delen van de wereld er nog niet op zitten te wachten.
Niemand gaat er van zijn eigen geld een Tesla kopen. Voor dat geld kun je een andere prachtige auto kopen namelijk.
Wordt je door de staat gesubsidieerd (zakelijk), dan pas is het interessant een Tesla aan te schaffen. Als andere landen dat niet subsidiëren.... ;)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Tesla Model 3

Bericht door Riceaux » 11 aug 2018, 12:09

scuderia schreef: 11 aug 2018, 08:45 Ik zit momenteel in de VS, Los Angeles om precies te zijn, en na een lange omzwerving is Californie de eerste staat waar ik elektrische wagens heb gezien. De model 3 heb ik er een stuk of 20 van gezien en ik vind het een submodaal lelijk japans ogend hok. Een beetje een Mazda 323.
Hij is niet zo mooi afgewerkt als een model S, de proporties kloppen niet en hij heeft eigenlijk geen aantrekkingskracht zoals een S dat wat meer heeft.

Een fototje uploaden lukt me nu niet, dus dat doe ik later nog wel.

Even los van de problemen waar Tesla mee te dealen heeft, denk ik niet dat dit een succes wordt. In ieder geval niet op basis van die 3.
Heb er in Wisconsin afgelopen week ook een paar gespot. De lelijkheid was ook het eerste wat mij opviel. Beetje vergelijkbaar met een aantal Honda sedan modellen die daar rondrijden.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Tesla Model 3

Bericht door FreudeamFahren » 11 aug 2018, 20:29

Ik denk dat het succes niet afhangt van of de 3 mooi gevonden wordt door sommigen of niet. De bestellijst is groot genoeg om dat irrelevant te maken: er zitten er genoeg in het ja kamp. Bottlenecks voor de model 3 blijven levertijd en kwaliteit, en voor de hele onderneming solvabiliteit.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wouter81 » 11 aug 2018, 21:13

Heb er ook al diverse gespot in Californië afgelopen week. Niet lelijk maar een beetje anoniem.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tesla Model 3

Bericht door daNpy » 11 aug 2018, 22:27

FreudeamFahren schreef: 11 aug 2018, 20:29 Ik denk dat het succes niet afhangt van of de 3 mooi gevonden wordt door sommigen of niet. De bestellijst is groot genoeg om dat irrelevant te maken: er zitten er genoeg in het ja kamp. Bottlenecks voor de model 3 blijven levertijd en kwaliteit, en voor de hele onderneming solvabiliteit.
De fanboys zullen de levertijd en slechte kwaliteit nog wel een tijdje accepteren verwacht ik.

scuderia
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2010, 18:01

Re: Tesla Model 3

Bericht door scuderia » 12 aug 2018, 08:10

Vreemd, ik had al gepost maar zie hem niet meer terug

Eens hoor. Het grootste probleem met tesla is momenteel de cashpositie en daarna de levering. Orders zijn er wel.
Wij als petrolheads zitten wat minder in die markt, waarschijnlijk omdat een model 3 meer een fashionitem is dan een auto.
Of hij wordt door subsidies aangeschaft zoals al gepost

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Tesla Model 3

Bericht door FreudeamFahren » 12 aug 2018, 08:35

Cash is er ook wel na alle obligatierondes. De schoen knelt aan de andere kant van de balans, bij de enorme snel oplopende verplichtingen...

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 22 aug 2018, 23:34

https://youtu.be/R12fyl3NRO4

Wat nu... Als ie toch stiekem wel erg goed is?

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Tesla Model 3

Bericht door Twist » 22 aug 2018, 23:43

Ik heb mijn reserveringen staan en wacht lekker af... Nog nooit 3 jaar op een auto gewacht sinds reservering

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 22 aug 2018, 23:47

Same here. De dag dat ik het eerste rondje in mijn model S reed direct een 3 besteld. Sindsdien geen euro aan "brandstof" meer uitgegeven en iedere dag plezier.

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Tesla Model 3

Bericht door Rivanov » 23 aug 2018, 04:38

Afgelopen dagen in Miami al verschillende Model 3's zien rijden. Ziet er niet verkeerd uit. Al vind ik de S mooier in verhouding.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 30 aug 2018, 21:17

De p is lijkt toch wel errggg leuk te zijn .

https://www.topgear.com/car-reviews/tes ... drive?ab=1

De eerste mods beginnen ook te komen. Voor 1.5 k aan onderdelen upgrade je de remmen en vering zodat het een leuk track ding wordt ...

365mm brake upgrade . 4 pot brembo standaard.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Tesla Model 3

Bericht door Leen » 04 sep 2018, 18:11

Wimo schreef: 22 aug 2018, 23:34 https://youtu.be/R12fyl3NRO4

Wat nu... Als ie toch stiekem wel erg goed is?
haha , de model 3 sprint sneller als de m3 en c63 naar de 100 , dus is beter , haha

denk dat er niemand op deze planeet is die voor een m3 of c63 in de markt is ook maar een nanoseconde dit als alternatief overweegt .

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Tesla Model 3

Bericht door Downforce Hans » 05 sep 2018, 07:56

Een leuk track ding.......pffff na 10 minuten staat dat ding stil .
4x hard optrekken en de batterij begint te piepen dat hij te warm wordt.....

https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-mo ... ing-113369

Een track-day in de regen wordt ook niks ben ik bang. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten