Tesla Model 3
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Tesla Model 3
Tesla heeft ook gewoon het voordeel dat het merk 'hip' is. Goed gemarketeerd en voor massa's mensen is het imago gewoon erg belangrijk.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Niet 'technisch' Premium, maar Marketing Premium.
Zo'n Apple heeft ook niet de beste specs, maar heeft een hoog Hebbe gehalte.
Zo'n Tesla zit voor een amerikaan echt wel,goed in elkaar, al het is zeker geen Duits premium kwaliteitsgevoel. Als je uit een japanner komt zul je zeker niet klagen.
Maar de geruisloze beleving is weer iets waar nog geen Duitser aan kan tippen. Brulpijpen hebben hun langste tijd gehad. Zo 2017...
Niks voor petrolheads, zo'n EV, dat weet ik ook wel.
Zo'n Apple heeft ook niet de beste specs, maar heeft een hoog Hebbe gehalte.
Zo'n Tesla zit voor een amerikaan echt wel,goed in elkaar, al het is zeker geen Duits premium kwaliteitsgevoel. Als je uit een japanner komt zul je zeker niet klagen.
Maar de geruisloze beleving is weer iets waar nog geen Duitser aan kan tippen. Brulpijpen hebben hun langste tijd gehad. Zo 2017...
Niks voor petrolheads, zo'n EV, dat weet ik ook wel.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Tesla Model 3
Afgelopen week kondigde Musk trots aan dat er al 500.000 pre-orders waren en nu ineens blijkt dat er ook al weer 63.000 orders zijn gecancelled. Toch iets minder hip dus... momenteel zijn er dus helemaal geen 500k orders maar 455k.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Tesla Model 3
Hoeveel van die dingen kunnen ze maken per jaar? Kan me voorstellen dat je afhaakt als je 2 jaar moet wachten.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model 3
Han, de Tesla heeft veel windgeruis binnen.
Vooral achterin veel windgeruis, slechte isolatie van de Tesla.
Je moet de radio luider zetten als je sneller gaat rijden in de Tesla.
Behalve als je een roze Tesla bril op hebt.
Vooral mijn oude Audi S5 was stiller bij 120 km, zo ook de BMW X5 diesel is bij 120 km stiller.
Vooral achterin veel windgeruis, slechte isolatie van de Tesla.
Je moet de radio luider zetten als je sneller gaat rijden in de Tesla.
Behalve als je een roze Tesla bril op hebt.
Vooral mijn oude Audi S5 was stiller bij 120 km, zo ook de BMW X5 diesel is bij 120 km stiller.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Tesla Model 3
Echt niet....
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Tesla Model 3
Een getal is leuk maar 450k orders voor een auto waar nog niemand in heeft gereden of gezeten, dat is toch indrukwekkend imho. Dat doet ie gewoon goed volgens mij.
Waterstof gaat het iig niet worden vanwege het simpele feit dat er veel elektrische energie in gaat zitten in het proces, rendementen zijn wel veel beter dan van een verbrandingsmotor (men claimt ca. 75% t.o.v. 25-30%). Helaas is de wereld nog niet zo wakker om het rendement van een EV vast te stellen als je uitgaat van geen groene stroom zoals de realiteit is.....
Tot op heden vind ik de Tesla S echt een hele mooie auto, dat ding met vleugeldeuren een stuk minder en de T3 best aardig mits de aanschafprijs op het niveau van een normale middenklasser ligt. Bouwkwaliteit zal best een dingetje zijn en alhoewel de duurdere Tesla's moeten concurreren met o.a. Duits premium geloof ik zeker dat ze niet op dat niveau zitten qua afwerking e.d. Daarnaast schijnt het verzekeren nog wel een dingetje te zijn om dat ze simpelweg bij een aanrijding veel meer schade oplopen aan dure componenten dan een gewone auto. Die dure componenten van Hybrides en EV's is ook nog wel iets waar het grote publiek nog geen rekening mee houdt. "Het gaat nooit stuk" sure.... en als het kapot gaat dan ga je er failliet aan. Prius aircopomp kost bij de dealer 2500,- en hoeveel de VW GTE's achter de schermen kosten aan garantieclaims bij de fabriek wil je helemaal niet weten...
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Tesla Model 3
Idd!
Volgens mij is daar ook heel moeilijk achter te komen als consument, maar volgens mij hadden oa zowel BMW als Mercedes deze ontwikkeling juist wel weer opgepakt toch? (en trok Mercedes kort na de B250e alle interesse uit vol elektrisch wel een beetje weg)Niels schreef: ↑04 aug 2017, 11:12 Waterstof gaat het iig niet worden vanwege het simpele feit dat er veel elektrische energie in gaat zitten in het proces, rendementen zijn wel veel beter dan van een verbrandingsmotor (men claimt ca. 75% t.o.v. 25-30%). Helaas is de wereld nog niet zo wakker om het rendement van een EV vast te stellen als je uitgaat van geen groene stroom zoals de realiteit is.....
Model 3 mits juist geprijsd lijkt mij een prima auto/alternatief voor menig auto in de klasse .Niels schreef: ↑04 aug 2017, 11:12 Tot op heden vind ik de Tesla S echt een hele mooie auto, dat ding met vleugeldeuren een stuk minder en de T3 best aardig mits de aanschafprijs op het niveau van een normale middenklasser ligt. Bouwkwaliteit zal best een dingetje zijn en alhoewel de duurdere Tesla's moeten concurreren met o.a. Duits premium geloof ik zeker dat ze niet op dat niveau zitten qua afwerking e.d. Daarnaast schijnt het verzekeren nog wel een dingetje te zijn om dat ze simpelweg bij een aanrijding veel meer schade oplopen aan dure componenten dan een gewone auto. Die dure componenten van Hybrides en EV's is ook nog wel iets waar het grote publiek nog geen rekening mee houdt. "Het gaat nooit stuk" sure.... en als het kapot gaat dan ga je er failliet aan. Prius aircopomp kost bij de dealer 2500,- en hoeveel de VW GTE's achter de schermen kosten aan garantieclaims bij de fabriek wil je helemaal niet weten...
Verzekeringen gingen er wel een tijdje aan failliet, maar die vroegen ook gewoon €1000 all risk per jaar voor een auto met 700pk en voor iemand met 0 schade vrije jaren; de gedachte achter deze 'stunts' waren wel vergezocht . Het stabiliseert nu een beetje in verzekeringsland en het valt me op dat het nog steeds goedkoper is dan een vergelijkbare e/5-serie/a6
Mbt de Apple/Samsung/Premium wel of niet, ik denk dat Tesla het van de vol elektrische en hybride volgens mij een van de zo niet de beste optie heeft gepresenteerd?
(als ik morgen kon kiezen tussen 5 serie en Model S, ging ik weer voor 5-serie, no worries )
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Tesla Model 3
We zitten aardig op één lijnKasteel schreef: ↑04 aug 2017, 11:36 Model 3 mits juist geprijsd lijkt mij een prima auto/alternatief voor menig auto in de klasse .
Mbt de Apple/Samsung/Premium wel of niet, ik denk dat Tesla het van de vol elektrische en hybride volgens mij een van de zo niet de beste optie heeft gepresenteerd?
(als ik morgen kon kiezen tussen 5 serie en Model S, ging ik weer voor 5-serie, no worries )
Waterstof is nog niet van de baan, 75% rendement is natuurlijk ook gewoon heel goed.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model 3
Het probleem met Tesla is dat als b.v.b. de airco niet meer werkt na de garantietijd, je €.160.- per uur gaat betalen.
Men niet alleen de zekering vervangt, maar ook de complete airco.
Bingo, €.4500.-.
Misschien was het ook mogelijk geweest om de zekering te vervangen?
Tesla repareert enkel volgens de richtlijnen, geen eigen initiatief van de monteur.
Men niet alleen de zekering vervangt, maar ook de complete airco.
Bingo, €.4500.-.
Misschien was het ook mogelijk geweest om de zekering te vervangen?
Tesla repareert enkel volgens de richtlijnen, geen eigen initiatief van de monteur.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Tesla Model 3
Ja, maar bij BMW, Mercedes en Audi wordt de airco uit elkaar gehaald en gerepareerd zeker?alt schreef: ↑04 aug 2017, 12:14 Het probleem met Tesla is dat als b.v.b. de airco niet meer werkt na de garantietijd, je €.160.- per uur gaat betalen.
Men niet alleen de zekering vervangt, maar ook de complete airco.
Bingo, €.4500.-.
Misschien was het ook mogelijk geweest om de zekering te vervangen?
Tesla repareert enkel volgens de richtlijnen, geen eigen initiatief van de monteur.
Ken iemand bij een aankoopkeuring schaamteloos €2600 onderhoud aan airco.
Het is onterecht een illusie dat daar tussen de Tesla en BMW garage een groot verschil zou zitten.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Tesla Model 3
In de garage niet, onderdeelprijzen wel ben ik bang...
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Tesla Model 3
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Tesla Model 3
Moeilijke materie. Lutz die zegt dat Tesla ten dode is opgeschreven omdat er alleen nog maar verliezen worden geleden en omdat binnenkort grote namen in de auto industrie met concurrerende EV's op de markt komen. Maar intussen heeft Tesla tientallen miljarden via aandelenuitgifte binnengesleept, en eenmalige opstartkosten in de vorm van nieuwe fabrieken gemaakt. Binnen het segment van EV's heeft Tesla status verworven. De Musk naam helpt ook. Verbijsterend is dat ondanks de simpele techniek de grote namen in de industrie zo traag reageren.
Wat kan met zekerheid gezegd worden? Dat de model 3 een mooie auto is. Interieur met die TV op het dashboard geplakt is een ander verhaal.
Wat kan met zekerheid gezegd worden? Dat de model 3 een mooie auto is. Interieur met die TV op het dashboard geplakt is een ander verhaal.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Tesla Model 3
Baas boven baas Hans
Gaan wel even snel datum prikken met Tom.
Gaan wel even snel datum prikken met Tom.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Tesla Model 3
Hier op vakantiebestemming al een aantal gezien.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Tesla Model 3
Dat is Model X volgensmij.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Tesla Model 3
Inderdaad, kost ook gewoon een 100K +
- smiley
- Berichten: 9104
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tesla Model 3
Zodra alle merken waar we als Europeanen dol op zijn, enkele 4% auto's hebben, zal Tesla het van kwaliteit ipv exclusiviteit moeten hebben.
Of mensen dan nog voor die rijdende ipads gaan? De tijd zal het leren.
Of mensen dan nog voor die rijdende ipads gaan? De tijd zal het leren.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Tesla Model 3
Wat mij betreft ga je door voor de koelkast. Tesla profiteert nu inderdaad van exclusiviteit op het gebied van een EV aandrijflijn. Er is op dat gebied nauwelijks (nog!) concurrentie. Zodra dat niet meer het geval is heb ik het gevoel dat Tesla het onderspit delft omdat ze mijn inziens niet uitblinken op het gebied van design en kwaliteit. Er zijn ook mensen die een Fiat Multipla mooi vinden (ze worden tenslotte nieuw gekocht) maar je ziet die dingen ook niet ten overvloede in het straatbeeld. Hoe uitgesprokener het design is, des te groter het verschil tussen lovers en haters.
Daarbij de torenhoge investeringen in een Tesla die draaglijk zijn door subsidie doet me denken dat op iets langer termijn ze een probleem kunnen krijgen.
Zou dat ook niet de reden zijn dat de grote autobouwers nog even wachten met de productie? Grondstoffen zijn nog duur en je kunt donderop zeggen dat zodra VAG volume gaat maken die subsidies binnen notime verdwenen zijn. Vergeet niet dat Elon weliswaar blij is met zn 450k pre-orders, maar dat er alleen al van een VW Golf elk jaar bijna 1 miljoen (!) van de band rollen. Tesla's marktaandeel is natuurlijk nog steeds klein.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Tesla Model 3
Mooi dat de gecancelde orders meermaals benoemd worden (niet gek dat er gecanceld wordt als er flink georderd wordt terwijl het definitieve model, de specs en de prijzen nog onduidelijk zijn ten tijde van de order plaatsig), maar dat men vergeet dat in hetzelfde bericht bekend werd gemaakt dat er nog steeds 1.800 nieuwe orders per dag bij komen. Musk voegt aan dat bericht dan ook terecht toe: de uitdaging is niet "meer 3s verkopen" maar "tijdig zo veel mogelijk 3s uitleveren".
Mooi ook dat meermaals wordt aangegeven dat de gevestigde orde dit gat wel dicht gaat lopen. Musk trekt meer dan (conservatief naar beneden afgerond) 350.000 orders uit de markt. Dat zijn 350.000 niet verkochte elektrische Golfs, Chevy Volts en BMW i3s. Die laatste is daarbij een megabelangrijk signaal. BMW begon met een schoon stuk papier, met een bestaand ontwikkeling- en productie apparaat en had hem zo Apple premium iPad revolutionair kunnen maken als ze maar wilden, met alle feelgood BMW wannahave jeuk die er maar te bedenken valt. Volgas - pun intended - ontwikkelend kwamen ze met de i3 op de proppen. Er is geen moment geweest dat de i3 ook maar een begin van een goed gevuld orderboek mocht kennen. Met de i8 ging BMW dat beter af, maar dat zijn compleet andere aantallen in een segment waar sexy makkelijker uit te dokteren is. De i3 zou het aantallen monster moeten zijn...
Tot nu toe scoort Tesla als een tierelier en zitten alle ouderwetse reuzen comateus te snurken danwel hebben ze het antwoord nog niet klaar...
Mooi ook dat meermaals wordt aangegeven dat de gevestigde orde dit gat wel dicht gaat lopen. Musk trekt meer dan (conservatief naar beneden afgerond) 350.000 orders uit de markt. Dat zijn 350.000 niet verkochte elektrische Golfs, Chevy Volts en BMW i3s. Die laatste is daarbij een megabelangrijk signaal. BMW begon met een schoon stuk papier, met een bestaand ontwikkeling- en productie apparaat en had hem zo Apple premium iPad revolutionair kunnen maken als ze maar wilden, met alle feelgood BMW wannahave jeuk die er maar te bedenken valt. Volgas - pun intended - ontwikkelend kwamen ze met de i3 op de proppen. Er is geen moment geweest dat de i3 ook maar een begin van een goed gevuld orderboek mocht kennen. Met de i8 ging BMW dat beter af, maar dat zijn compleet andere aantallen in een segment waar sexy makkelijker uit te dokteren is. De i3 zou het aantallen monster moeten zijn...
Tot nu toe scoort Tesla als een tierelier en zitten alle ouderwetse reuzen comateus te snurken danwel hebben ze het antwoord nog niet klaar...
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Tesla Model 3
FaF, dat is helemaal niet erg want waar Tesla struggled om productiecapaciteit te vinden zullen de traditionele autobouwers daar geen moeite mee hebben. En het is niet alleen een kwestie van een fabriek neerplempen, je moet ook de hele infra en workforce er voor zien te vinden. Je zet niet zomaar even 650k mensen aan het werk. Daar is ook een shitload aan ervaring voor nodig.
En het is nu niet zo dat Tesla geen andere problemen kent, vooral fabrieksmedewerkers die ontevreden zijn en vrezen voor hun eigen veiligheid vanwege de vele ongelukken op de werkvloer: https://amp.theguardian.com/technology/ ... -elon-musk
In een ander artikel werd zelfs nog vermeld dat het gemiddelde salaris van een Tesla fabrieksmedewerker $15 dollar is tov $25 bij GM. In de pers hoor je atm vooral hoe geweldig het allemaal is, maar onder de oppervlakte is het echt niet allemaal zo shiny als je denkt.
En het is nu niet zo dat Tesla geen andere problemen kent, vooral fabrieksmedewerkers die ontevreden zijn en vrezen voor hun eigen veiligheid vanwege de vele ongelukken op de werkvloer: https://amp.theguardian.com/technology/ ... -elon-musk
In een ander artikel werd zelfs nog vermeld dat het gemiddelde salaris van een Tesla fabrieksmedewerker $15 dollar is tov $25 bij GM. In de pers hoor je atm vooral hoe geweldig het allemaal is, maar onder de oppervlakte is het echt niet allemaal zo shiny als je denkt.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Tesla Model 3
Het enige dat ik benoem en knap vind is dat in een industrie waar een onmogelijk groot fortuin wordt uitgegeven aan R&D een klein clubje zo veel vis uit de bek vreet van de grote jongens, en de grote jongens de komende tijd nog wel effe met de bek open staan en er dus doorgevreten wordt. Dat de bouw en levering niet zonder slag of stoot gaan neem ik meteen aan (ik ken de verhalen en ben al eens benaderd om iets voor Tesla in de BeNeLux te doen maar heb vooral vanwege de cultuur heul vriendelijk bedankt), maar dat hoort bij zo'n - irritant mode woord allert - disruptive business model.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten