Tesla Model 3

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Tesla Model 3

Bericht door Arthur » 01 mar 2019, 13:51

Wimo schreef: 01 mar 2019, 12:11 Je doelt op de bijtelling? Er zijn meer motivaties dan dat... (geen)wegenbelasting , comfort en gemak wat een ouderwetse auto niet kan bieden. En reken er maar op dat er genoeg campagnes komen vanuit de overheid om elektrisch rijden te promoten. Tegen die tijd zijn er vast ook goedkopere / alternatieven waardoor de keuze voor verbrandingsmotoren steeds minder logisch wordt..
Dat laatste gaat uiteindelijk gebeuren. Maar comfort en gemak wat een ouderwetse auto niet kan bieden? Noem ze eens?

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 01 mar 2019, 14:59

Wimo schreef: 01 mar 2019, 12:11
Fabian schreef: 01 mar 2019, 11:31
Wimo schreef: 28 feb 2019, 23:56 Als het ding ook nog met een gunstige financiering komt zal het inslaan als bom in de leasewereld. Amper duurder dan een golf met minimale bijtelling. Erg knap gedaan..
Nog 1,5 jaar, dan is het over met de subsidiëring van de bijtelling.
Je doelt op de bijtelling? Er zijn meer motivaties dan dat... (geen)wegenbelasting , comfort en gemak wat een ouderwetse auto niet kan bieden. En reken er maar op dat er genoeg campagnes komen vanuit de overheid om elektrisch rijden te promoten. Tegen die tijd zijn er vast ook goedkopere / alternatieven waardoor de keuze voor verbrandingsmotoren steeds minder logisch wordt..
:hmmm:

Hoezeer ik een Model 3 een interessante kar vind in een erg hoog segment en onbetaalbaar voor de gemiddelde Nederlander, mag jij me uitleggen wat 'n nieuwe 330i/340i 3er niet heeft wat 'n Model 3 wél heeft?

Welk comfort en welk gemak? :bag:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door alt » 01 mar 2019, 15:04

Je auto met een app voorverwarmen, gelijk knallen met koude motor zonder bang te zijn dat de motor niet voldoende wordt gesmeerd, geen motorgeluid, veel lagere energieprijs (meer dan de helft), vaak gratis parkeren, vaak gratis laadstroom met b.v.b. tijdens het laden even lekker kunnen eten in een v d V restaurant :hungry: , voor & achter kofferruimtes, geen middenconsole of cardantunnel. geen uitlaatpijp. geen olie verversen, geen startmotor, pruttelden 3 cilinder, geen versnellingsbak, 150K met 1 setje remblokken, geen dealers, enz.
Wat ze nog meer kunnen is langer blijven branden, vindt Tom Coronel leuk.
Vaak zijn het arrogante kwasten, de eigenaars, die denken de wereld te verbeteren, weet je meteen waar je aan toe bent. Maar dat geld dus niet voor mij. Maar dat wisten jullie al lang. ik ben nog erger.
Maar wat de EV vooral goed kan is rijden met 1 pedaal met welke je gas kan geven & remmen.

Ik hoop dat het nog heel lang gaat duren voor het overgrote deel van de automobilisten met een EV gaan rijden, want dan kunnen de EV-gebruikers & ik nog lang van deze voordelen genieten.
Dit klinkt mij als een V16 in mijn portemonnee. Die blijft beter gevuld. :lollerdelol:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Tesla Model 3

Bericht door Mike R32 » 01 mar 2019, 15:15

Fantastisch mooie auto, kan niet wachten. 1 pedaal ideaal voor iemand van 80+.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Tesla Model 3

Bericht door Hielke » 01 mar 2019, 15:30

Ik vind het antwoord van alt op de vraag van Robin er wel lekker inkomen moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tesla Model 3

Bericht door Luco » 01 mar 2019, 15:38

alt schreef: 01 mar 2019, 15:04 Je auto met een app voorverwarmen, 30% van je lading weggelijk knallen met koude motor zonder bang te zijn dat de motor niet voldoende wordt gesmeerd,en nog 30% acculading weg, nog 40% over geen motorgeluid, veel lagere energieprijs (meer dan de helft), vaak gratis parkeren, vaak gratis laadstroom met b.v.b. tijdens het laden even lekker kunnen eten in een v d V restaurant :hungry:dat haal je net met die 40% lading die er nog was en moet je dus verplicht een 5 gangen menu nemen voordat die weer vol is, weg besparing op de brandstofkosten , voor & achter kofferruimtes, geen middenconsole of cardantunnel. geen uitlaatpijp. geen olie verversen, geen startmotor, pruttelden 3 cilinder, geen versnellingsbak, 150K met 1 setje remblokken, geen dealers, enz.
Wat ze nog meer kunnen is langer blijven branden, vindt Tom Coronel leuk.
Vaak zijn het arrogante kwasten, de eigenaars, die denken de wereld te verbeteren, weet je meteen waar je aan toe bent. Maar dat geld dus niet voor mij. Maar dat wisten jullie al lang. ik ben nog erger.
Maar wat de EV vooral goed kan is rijden met 1 pedaal met welke je gas kan geven & remmen.

Ik hoop dat het nog heel lang gaat duren voor het overgrote deel van de automobilisten met een EV gaan rijden, want dan kunnen de EV-gebruikers & ik nog lang van deze voordelen genieten.
Dit klinkt mij als een V16 in mijn portemonnee. Die blijft beter gevuld. :lollerdelol:
:tooth: :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Tesla Model 3

Bericht door Arthur » 01 mar 2019, 16:34

Laat ik nu straks zo'n ouderwetse auto hebben die ook voorverwarmd kan worden dmv een app, dus geen argument. We hadden het over comfort en gemak wat een ouderwetse auto niet heeft. Jouw argumenten zijn je portemonnee. Dat is prima, maar laten we niet doen alsof een EV alles kan en ouderwetse auto niets.

Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Tesla Model 3

Bericht door Tom » 01 mar 2019, 16:36

Mijn auto kan in 3 minuten van 0 km actieradius naar 500 km actieradius.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tesla Model 3

Bericht door Luco » 01 mar 2019, 16:48

Tom schreef: 01 mar 2019, 16:36 Mijn auto kan in 3 minuten van 0 km actieradius naar 500 km actieradius.
500 maar, heb je een ev :tooth: :tooth:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door alt » 01 mar 2019, 17:00

Luco, even op jouw reactie reageren.
Het voorverwarmen van het interieur van de auto gaat buiten de accu om tijdens het laden & heeft ook geen invloed op het laad amperage voor de accu, c.q. laadtijd.
Met een koude start geeft de accu geen extra stroom, maar als je door blijft knallen, dan loopt de stroomverbruik zeker op.
Maar dat heb je ook met een dikke V8 achterin. De GT40 liep dan ook 1 op 1, maar wel op Euro 95
Op Zandvoort waren de 2 tanken van 30 liter binnen 15 rondjes leeg.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10406
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tesla Model 3

Bericht door tomgtr » 01 mar 2019, 17:01

Hielke schreef: 01 mar 2019, 15:30 Ik vind het antwoord van alt op de vraag van Robin er wel lekker inkomen moet ik zeggen.
Had ik ook gevonden waren het niet dat de schrijver van het antwoord al eens zo'n ding heeft gehad maar weggedaan omdat het helemaal niets was!

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Tesla Model 3

Bericht door Downforce Hans » 01 mar 2019, 17:02

alt schreef: 01 mar 2019, 17:00 Luco, even op jouw reactie reageren.
Het voorverwarmen van het interieur van de auto gaat buiten de accu om tijdens het laden & heeft ook geen invloed op het laad amperage voor de accu, c.q. laadtijd.
Met een koude start geeft de accu geen extra stroom, maar als je door blijft knallen, dan loopt de stroomverbruik zeker op.
Maar dat heb je ook met een dikke V8 achterin. De GT40 liep dan ook 1 op 1, maar wel op Euro 95
Op Zandvoort waren de 2 tanken van 30 liter binnen 15 rondjes leeg.
Yep, en binnen 3 minuten weer vol........

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 01 mar 2019, 17:02

Ik vind Luco's verbetering van alt's antwoord op mijn vraag er wel lekker inkomen. :kikker:
Luco schreef: 01 mar 2019, 15:38
alt schreef: 01 mar 2019, 15:04 Je auto met een app voorverwarmen, 30% van je lading weggelijk knallen met koude motor zonder bang te zijn dat de motor niet voldoende wordt gesmeerd,en nog 30% acculading weg, nog 40% over geen motorgeluid, veel lagere energieprijs (meer dan de helft), vaak gratis parkeren, vaak gratis laadstroom met b.v.b. tijdens het laden even lekker kunnen eten in een v d V restaurant :hungry:dat haal je net met die 40% lading die er nog was en moet je dus verplicht een 5 gangen menu nemen voordat die weer vol is, weg besparing op de brandstofkosten , voor & achter kofferruimtes, geen middenconsole of cardantunnel. geen uitlaatpijp. geen olie verversen, geen startmotor, pruttelden 3 cilinder, geen versnellingsbak, 150K met 1 setje remblokken, geen dealers, enz.
Wat ze nog meer kunnen is langer blijven branden, vindt Tom Coronel leuk.
Vaak zijn het arrogante kwasten, de eigenaars, die denken de wereld te verbeteren, weet je meteen waar je aan toe bent. Maar dat geld dus niet voor mij. Maar dat wisten jullie al lang. ik ben nog erger.
Maar wat de EV vooral goed kan is rijden met 1 pedaal met welke je gas kan geven & remmen.

Ik hoop dat het nog heel lang gaat duren voor het overgrote deel van de automobilisten met een EV gaan rijden, want dan kunnen de EV-gebruikers & ik nog lang van deze voordelen genieten.
Dit klinkt mij als een V16 in mijn portemonnee. Die blijft beter gevuld. :lollerdelol:
:tooth: :tooth:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Tesla Model 3

Bericht door indobesar » 01 mar 2019, 17:03

Wouter81 schreef: 01 mar 2019, 11:51 Maar ik vind het prima, dat elektrische rijders evenveel bijtelling gaan betalen. Krijgen we misschien weer een leuk wagenpark te zien.
Nou inderdaad, die 1.2TSI VAG leasehokken raken mijn autohart! :bag:

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 01 mar 2019, 17:04

Mijn vraag is dus nogmaals:

Wat voor Comfort & Gemak heeft een EV tov een 'ouderwetse' auto puur uit technisch en functioneel oogpunt(niet financieel met subsidies en andere voortrekkerij door Den Haag)?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tesla Model 3

Bericht door Luco » 01 mar 2019, 17:06

Robin schreef: 01 mar 2019, 17:04 Mijn vraag is dus nogmaals:

Wat voor Comfort & Gemak heeft een EV tov een 'ouderwetse' auto puur uit technisch en functioneel oogpunt(niet financieel met subsidies en andere voortrekkerij door Den Haag)?
NIKS

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 01 mar 2019, 17:07

Ik vind nogmaals puur uit engineering oogpunt een Model 3 zeer interessant hoor, maar waar is 't comfort en gemak bij de laadpaal, waar is 't comfort en gemak als ik even naar Frankfurt of Lyon of Barcelona wil?

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 01 mar 2019, 17:09

Luco schreef: 01 mar 2019, 17:06
Robin schreef: 01 mar 2019, 17:04 Mijn vraag is dus nogmaals:

Wat voor Comfort & Gemak heeft een EV tov een 'ouderwetse' auto puur uit technisch en functioneel oogpunt(niet financieel met subsidies en andere voortrekkerij door Den Haag)?
NIKS
Dat is betrekkelijk weinig dacht ik toch?Heb 't even op Wikipedia/niks opgezocht.

:D

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Tesla Model 3

Bericht door Paskal » 01 mar 2019, 17:15

Kijkend naar mijn gebruik: 3x per jaar naar de sneeuw, 5-10x per jaar met de sleurhut erachter op pad waarvan 2x naar Oostenrijk/Italtië en dan nog eens 5-10x per jaar met de auto-ambulance op pad. Dat wordt best een uitdaging met een EV.... Dus dat gemak van een EV voor mijn gebruik zie ik nog even niet :roll:. Doe mij maar die ouderwetse E70 diesel :D
Laatst gewijzigd door Paskal op 01 mar 2019, 17:20, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Tesla Model 3

Bericht door FreudeamFahren » 01 mar 2019, 17:18

Met het risico dat je als fanboy weggezet wordt (ben ik niet), of men denkt dat je vooral je eigen keuze druk aan het verantwoorden bent (ben ik niet, ik heb geen elektrische auto): zo zie ik het.

Als het ding thuis aan de paal hangt, hoef ik voor 99% van mijn dagelijkse ritten tussendoor niet te laden en haal ik dus gemak en comfort uit het feit dat ik niet met weer & wind hoef te staan tanken. Stoppen bij een tankstation hoeft dus niet meer. Zeker als er diesel in moet vind ik dat een grote pre: vieze zooi. Comfort zit hem tijdens het rijden in de stilte, comfort zit hem in de instant torque, comfort zit hem in "1 pedal driving": afremmend op de dynamo even makkelijk gezegd maakt dat je nauwelijks het rempedaal hoeft te gebruiken. Je gaat er heel ontspannen in cruisen. Ik vind onthaasten een bultjes woord, maar daar komt het wel op neer.

Lange reizen maak je van Supercharger naar Supercharger, of snellader naar snellader als het geen Tesla is en er wel nagedacht is over laadtijd (lees: de Jag dus niet). Dat is niet voor iedereen prettig, want aan die Supercharger sta je langer te laden dan bij een tankstation te tanken. Zien hoe dat werkt? Neus hier maar eens wat rond:
https://abetterrouteplanner.com
Voor mijn situatie maakt dat niet zo veel uit: je stopt ongeveer elke 2,5 uur om ongeveer 20 minuten te laden. Dat is exact de tijd die vrouwlief en de kleintjes nodig hebben om benen te strekken en het sanitair te keuren. Reis je solo een retourtje Milaan bijvoorbeeld, dan ben je meer tijd kwijt aan laden dan wanneer je een gewone auto aftankt. Maar ja: ik rijd nooit in mijn uppie naar Milaan. En ik heb slechts zeer zelden een trekhaak nodig.

Ik vind benzine motoren te gek en zal het opfikken van fossiel zwart goud dan ook zo lang mogelijk rekken, maar dan wel in het weekend en m'n vrije tijd, met auto's waar de haren in de nek van overeind gaan staan bij elke drup benzine die ze verbranden. Aan zakelijk danwel gezinsvervoer stel ik andere eisen.
Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 01 mar 2019, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 01 mar 2019, 17:21

Ieder z'n ding, een FaF heeft goeie punten voor zijn situatie, prima, maar ik zie dat dus in mijn situatie niet zitten, een EV voor kortere <100km ritten ok, en stadsritjes, maar totnutoe met die laadtijd en actiradius ben ik en Paskal hierboven iig nog niet overtuigd.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door alt » 01 mar 2019, 17:26

Niet voor iedereen weggelegd, maar gewoon s'nachts thuis laden, binnen 8 uren een volle accu om 370 km ver te rijden.
De volgende dag weer thuis te laden & nooit iedere week op een tochtige tankstation om daar 5 minuten met het tankpistool in de hand staan te kleunen van de kou te staan & dan ook nog €.120.- te moeten betalen.
Thuis laden zonder zonnecellen (die dure krengen geven geen stroom als het donker is) kost maar €.15.-

Mijnheer Musk heeft de prijzen van de Tesla's naar beneden laten donderen. Zelf het Tesla forum ligt plat.
Iedereen die onlangs zijn Tesla heeft betaald & afgehaald heeft veel te veel betaald.
Nu kan je een Tesla S P100D met ludicrus kopen voor minder dan €.100.000.-

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Tesla Model 3

Bericht door JP » 01 mar 2019, 17:28

Hoe komen die EV rijders nu dan aan de opgedrongen “2 repen Snickers voor €2,50” van bij de Shell ?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Tesla Model 3

Bericht door FreudeamFahren » 01 mar 2019, 17:28

alt schreef: 01 mar 2019, 17:26 Niet voor iedereen weggelegd, maar gewoon s'nachts thuis laden, binnen 8 uren een volle accu om 370 km ver te rijden.
De volgende dag weer thuis te laden & nooit iedere week op een tochtige tankstation om daar 5 minuten met het tankpistool in de hand staan te kleunen van de kou te staan & dan ook nog €.120.- te moeten betalen.
Thuis laden zonder zonnecellen (die dure krengen geven geen stroom als het donker is) kost maar €.15.-

Mijnheer Musk heeft de prijzen van de Tesla's naar beneden laten donderen. Zelf het Tesla forum ligt plat.
Iedereen die onlangs zijn Tesla heeft betaald & afgehaald heeft veel te veel betaald.
Nu kan je een Tesla S P100D met ludicrus kopen voor minder dan €.100.000.-
Terwijl ze een 2 jaar oude met 50.000 km voor 129k aanbieden :whistle: Dit gaat nog gedonder geven!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door alt » 01 mar 2019, 17:36

Waarom ik nu een ouwe Tesla rij?
Ik ben gepensioneerd, reken over een tijdsbestek van 5 jaren de kosten om nog zoveel mogelijk met een fatsoenlijke auto te kunnen rijden.
Dan bespaar ik ik over 5 jaren aan wegenbelasting & brandstof €.37.500.-.
Graag had ik een nieuwe Mercedes Benz S klasse gekocht, veel meer auto dan een Tesla, maar ik moet nu buiten de kleintjes, ook op de grote letten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten