Tesla Model 3
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Tesla Model 3
Normaalste zaak van de wereld toch dat op DF de eigen visie als waarheid/feit word aangedragen.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Tesla Model 3
Ik vind het ook interessante techniek. Dat een autoliefhebber alleen een verbrandingsmotor zou moeten waarderen is een beetje kort door de bocht.
Op de zaak zijn we ook allerlei machines op ASPEN/benzine aan het inwisselen voor accutechniek. Stiller, trillingsarm, goedkoper in gebruik, betrouwbaarder en je werkt niet in de uitlaatgassen. Snellader pompt de accu's sneller vol dan de machine ze leeg kan trekken. Ideaal.
Enige nadeel is de hogere aanschafkosten en sommige machines zijn nog niet goed te vervangen door accutechniek vanwege het vermogen wat ze vragen.
-
Online
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Stoelen laten opvullen/verbeteren in een oudere rwd model s? Ben de naam even kwijt maar er zit ergens in Nederland een specialist die het doet..FreudeamFahren schreef: ↑08 feb 2019, 17:08 Aanschaf is prijzig; verzekeren ook zag ik. Wat mij in het rijden (met een model S) opvalt is de enorme rust. Ook geen nare kwaliteit voor een daily, die in huize FaF toch 35 per jaar minimaal draait. Lastiger vind ik dat de stoelen uit een vroege Model S echt pet zijn; dan zit je dus aan een latere vast en loop je dus weer tegen hogere aanschaf aan. Lastig puzzeltje, zeker omdat je niet beloond wordt met een gave koude start, of racing heritage, of andere bijkomstigheden die je kunt categoriseren onder liefhebberij.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Tesla Model 3
Er komen afentoe vroege langs die later voorzien zijn van Next Gen seats. Dat lijkt me beter.
-
Online
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Dan heb je nog steeds de gen2. Er is sinds midden 2017 een gen3. Maar de gen2 zijn ook weer te pimpen natuurlijk....
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Tesla Model 3
Ik vind die nieuwere niet fijner zitten. Alles beter dan barkruk 1.
-
Online
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Volgens mij was gen2 zelfs recaro!
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Ik wil dit jaar nog 'n keer in 'n Performance Model 3 rijden.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Huh, waar heb je die zo gauw vandaan?:)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Tesla Model 3
Stoel upgrade van de vroege S was 6500 ofzo. Best prijzig.
Net in de 3 gezeten bij Huisman. Mooi ding vooral die inleg op het dash. Het is mij echter wat TE clean allemaal.
Net in de 3 gezeten bij Huisman. Mooi ding vooral die inleg op het dash. Het is mij echter wat TE clean allemaal.
- Booooh
- Berichten: 3423
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Tesla Model 3
Je kunt wel je garage uit knallen en direct de hooligan uithangen, warmrijden is niet nodig , of dat voldoende compenseert is nog maar de vraag uiteraard ...FreudeamFahren schreef: ↑08 feb 2019, 17:08 Aanschaf is prijzig; verzekeren ook zag ik. Wat mij in het rijden (met een model S) opvalt is de enorme rust. Ook geen nare kwaliteit voor een daily, die in huize FaF toch 35 per jaar minimaal draait. Lastiger vind ik dat de stoelen uit een vroege Model S echt pet zijn; dan zit je dus aan een latere vast en loop je dus weer tegen hogere aanschaf aan. Lastig puzzeltje, zeker omdat je niet beloond wordt met een gave koude start, of racing heritage, of andere bijkomstigheden die je kunt categoriseren onder liefhebberij.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
- Contacteer:
Re: Tesla Model 3
Musk vandaag in Tilburg en Amsterdam.
-
Online
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Toen ik een tijd geleden de A6 ophaalde heb ik ook een uitnodiging gehad om de directie te ontmoeten! Alleen de locatie in de koepel vond ik wat minder..
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Tesla Model 3
En wat zou de actieradius zijn in hooligan mode? Denk dat ik een ritje richting de Eifel wel kan vergeten.Booooh schreef: ↑09 feb 2019, 15:08Je kunt wel je garage uit knallen en direct de hooligan uithangen, warmrijden is niet nodig , of dat voldoende compenseert is nog maar de vraag uiteraard ...FreudeamFahren schreef: ↑08 feb 2019, 17:08 Aanschaf is prijzig; verzekeren ook zag ik. Wat mij in het rijden (met een model S) opvalt is de enorme rust. Ook geen nare kwaliteit voor een daily, die in huize FaF toch 35 per jaar minimaal draait. Lastiger vind ik dat de stoelen uit een vroege Model S echt pet zijn; dan zit je dus aan een latere vast en loop je dus weer tegen hogere aanschaf aan. Lastig puzzeltje, zeker omdat je niet beloond wordt met een gave koude start, of racing heritage, of andere bijkomstigheden die je kunt categoriseren onder liefhebberij.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Tesla Model 3
Daar pak je de 5 nu toch ook niet voor?
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Tesla Model 3
Daarvoor wacht ik idd even op de i4.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Early_adopter
De gemiddelde DFer heeft geloof ik niet de ambitie in marketing taal te worden uitgescholden voor early adaptor.
Die Musk had geen last van de wet van de remmende voorsprong. Wel veel pionieren met techniek en productie en logistieke processen, en dat gaat zeker niet zonder slag of stoot. Persoonlijk neem ik wel mn petje af voor wat hij voor elkaar krijgt. Hij doet het wel gewoon even. Natuurlijk is er veel aandacht voor elke rimpel, maar zijn visie wordt wel in realiteit omgezet. Bovendien zit ie er met zijn eigen geld vol in, niet -alleen- met geleend of andermans geld.
Dat ie t goed doet blijkt ook wel weer aan het feit dat Audi & Porsche het niet voor hetzelfde geld voor elkaar kunnen krijgen:
https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche- ... iek-120184
Qua "brandstofkosten" las ik dat zelfs als je alleen bij snelladers laad, je nog goedkoper uit bent dan met fosiele brandstoffen, en snelladers tot bijna 4 maal zo duur zijn als thuisstroom.
Ook voor de hoge aanschaf komen de oplossingen al op de markt, zie de kampioen van deze week: private lease. Een Tesla 3 zal wel buiten bereik zijn voor velen, maar zo'n Leaf wordt al bijna betaalbaar.
Ja ik weet dat je er niet in gezien wilt worden, maar je non-petrolhead buurman heeft er waarschijnlijk weinig problemen mee...
De gemiddelde DFer heeft geloof ik niet de ambitie in marketing taal te worden uitgescholden voor early adaptor.
Die Musk had geen last van de wet van de remmende voorsprong. Wel veel pionieren met techniek en productie en logistieke processen, en dat gaat zeker niet zonder slag of stoot. Persoonlijk neem ik wel mn petje af voor wat hij voor elkaar krijgt. Hij doet het wel gewoon even. Natuurlijk is er veel aandacht voor elke rimpel, maar zijn visie wordt wel in realiteit omgezet. Bovendien zit ie er met zijn eigen geld vol in, niet -alleen- met geleend of andermans geld.
Dat ie t goed doet blijkt ook wel weer aan het feit dat Audi & Porsche het niet voor hetzelfde geld voor elkaar kunnen krijgen:
https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche- ... iek-120184
Qua "brandstofkosten" las ik dat zelfs als je alleen bij snelladers laad, je nog goedkoper uit bent dan met fosiele brandstoffen, en snelladers tot bijna 4 maal zo duur zijn als thuisstroom.
Ook voor de hoge aanschaf komen de oplossingen al op de markt, zie de kampioen van deze week: private lease. Een Tesla 3 zal wel buiten bereik zijn voor velen, maar zo'n Leaf wordt al bijna betaalbaar.
Ja ik weet dat je er niet in gezien wilt worden, maar je non-petrolhead buurman heeft er waarschijnlijk weinig problemen mee...
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Tesla Model 3
Gezien worden in een Leaf ist mir Wurst, net als wat de buurman vindt, maar er naar kijken en erin zitten vind ik verschrikkelijk. Dat trek ik niet 35.000 km @ 55kmh gemiddeld = bijna 650 uur per jaar.
-
Online
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
11000km gereden nu, 2200kwh thuis geladen. 450 euro aan stroom en 11k met 550pk gereden!Spijkerhard schreef: ↑10 feb 2019, 21:29 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Early_adopter
De gemiddelde DFer heeft geloof ik niet de ambitie in marketing taal te worden uitgescholden voor early adaptor.
Die Musk had geen last van de wet van de remmende voorsprong. Wel veel pionieren met techniek en productie en logistieke processen, en dat gaat zeker niet zonder slag of stoot. Persoonlijk neem ik wel mn petje af voor wat hij voor elkaar krijgt. Hij doet het wel gewoon even. Natuurlijk is er veel aandacht voor elke rimpel, maar zijn visie wordt wel in realiteit omgezet. Bovendien zit ie er met zijn eigen geld vol in, niet -alleen- met geleend of andermans geld.
Dat ie t goed doet blijkt ook wel weer aan het feit dat Audi & Porsche het niet voor hetzelfde geld voor elkaar kunnen krijgen:
https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche- ... iek-120184
Qua "brandstofkosten" las ik dat zelfs als je alleen bij snelladers laad, je nog goedkoper uit bent dan met fosiele brandstoffen, en snelladers tot bijna 4 maal zo duur zijn als thuisstroom.
Ook voor de hoge aanschaf komen de oplossingen al op de markt, zie de kampioen van deze week: private lease. Een Tesla 3 zal wel buiten bereik zijn voor velen, maar zo'n Leaf wordt al bijna betaalbaar.
Ja ik weet dat je er niet in gezien wilt worden, maar je non-petrolhead buurman heeft er waarschijnlijk weinig problemen mee...
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Tesla Model 3
Mocht ik zo'n ding kopen -ooit- dan gaat het hele dak vol panelen.
Ik bedoel, het moet dan ook écht goedkoop rijden zijn.
Uiteraard naar de PK's gekeken is 450 euro serieus peanuts.
Maar met een auto die 1 op 15 doet, kom je op 1150 euro aan brandstof als de benzine 1.60 gemiddeld kost.
Dan mis je alleen 400 PK, ofzo..... Maar voor woon werk zou me dat niet zo heel extreem boeien. (mijn VW golf beviel me prima, met turbo koppel -> als daily gezien)
Ik bedoel, het moet dan ook écht goedkoop rijden zijn.
Uiteraard naar de PK's gekeken is 450 euro serieus peanuts.
Maar met een auto die 1 op 15 doet, kom je op 1150 euro aan brandstof als de benzine 1.60 gemiddeld kost.
Dan mis je alleen 400 PK, ofzo..... Maar voor woon werk zou me dat niet zo heel extreem boeien. (mijn VW golf beviel me prima, met turbo koppel -> als daily gezien)
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Zakenrelatie/kennis van me heeft 'n Model S van vorig jaar en rijdt er 120k per jaar mee. Nergens problematiek, past z'n ritten aan voor snelladen en z'n eigen administratie,. Hij reed altijd Mercedes maar de Model S is zoveel voordeliger onder de streep voor zijn bedrijf en wat hij ermee doet. Vind 't wonderbaarlijk.
Vraag me wél af of hij eerder in Barcelona/Geneve/Milaan is dan ik met m'n vette kleine zuiplap als we beide vanaf hier tegelijkertijd vertrekken:)
Vraag me wél af of hij eerder in Barcelona/Geneve/Milaan is dan ik met m'n vette kleine zuiplap als we beide vanaf hier tegelijkertijd vertrekken:)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Tesla Model 3
Mooi samengevat in een post. Dit is ook wat telkens terug komt. Een Tesla (Model S/3/X) is gewoon goedkoop rijden indien je 'm op de zaak kunt zetten, en dus aanschaf meetelt. Het vereist wat zoekwerk om je ritten aan te passen ivm opladen, maar indien dat geen belemmering vormt, kun je flink wat besparen en toch behoorlijk wat pk's onder de kont hebben.Robin schreef: ↑11 feb 2019, 08:11 Zakenrelatie/kennis van me heeft 'n Model S van vorig jaar en rijdt er 120k per jaar mee. Nergens problematiek, past z'n ritten aan voor snelladen en z'n eigen administratie,. Hij reed altijd Mercedes maar de Model S is zoveel voordeliger onder de streep voor zijn bedrijf en wat hij ermee doet. Vind 't wonderbaarlijk.
Vraag me wél af of hij eerder in Barcelona/Geneve/Milaan is dan ik met m'n vette kleine zuiplap als we beide vanaf hier tegelijkertijd vertrekken:)
Vakantieritten zullen niet altijd even gemakklijk zijn, dat is de consequentie.
Of je de modellen mooi vindt is uiteraard subjectief. Of een Teslarijder een petrolhead is, is ook subjectief.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten