Tesla Model 3
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Ik denk dat je uiteindelijk met een Tesla maar 5 a 10 keer per jaar aan de supercharger staat. De rest van het jaar neem je de auto 'vol' mee van huis. Alleen voor de sigaretten moet je nog naar een tankstation, als je rookt... of je familie woont meer dan 200 km bij je vandaan, en je wilt er elke zondag op de koffie...
-
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Met dit weer tik ik zonder probleem de 450km op een lading. Met een rijstijl die iets sportiever is dan normaal.. maar ach, wat maakt het uit. Iedereen die perse 1k met een volle tank wil rijden kan gewoon blijven dieselen.
Over de opmerking van het entertainment systeem moet ik overigens wel lachen.. wat is de rest weer ouderwets en tergend langzaam vergeleken met dit systeem.
Over de opmerking van het entertainment systeem moet ik overigens wel lachen.. wat is de rest weer ouderwets en tergend langzaam vergeleken met dit systeem.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model 3
Ik zit toch vaak te kutten met de ventilator hoger of lager zetten, de ac aan & uitzetten, een andere zender opzoeken met het scherm. Gevoelloos, oriëntatieloos, geef mij liever tuimelschakelaars & schuiven.
Maar ja, je kan ook niet alles hebben.
Het elektrisch rijden, het one paddle driving voelt als het rijden met een auto in de 21ste eeuw, in vergelijking met een auto met gaspedaal.
Maar ja, je kan ook niet alles hebben.
Het elektrisch rijden, het one paddle driving voelt als het rijden met een auto in de 21ste eeuw, in vergelijking met een auto met gaspedaal.
-
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Je kunt de ventilator instellingen doen met je knop op.het stuur. Draaiknopje rechts. Ventilator uit is acc uit.
Met de next / previous knop op je stuur kun je wisselen tussen radio stations..
Met de next / previous knop op je stuur kun je wisselen tussen radio stations..
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Maar wat voegt het allemaal toe at the end of the day als je er goed over nadenkt. Is er echt zoveel mis met een goede ICE auto? Is meer een retorische vraag...
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Tesla Model 3
Wat voegt >100pk toe? Of elektrische stoelen? Of lederen bekleding?
De essentie van autorijden is aan het veranderen...
De essentie van autorijden is aan het veranderen...
-
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Wat was er mis met de blackberry? Fysieke knoppen waren fantastisch... Tot innovatie langskwam. Er zijn vast mensen die terug willen.. ik niet voor die mensen is er nog steeds de optie met knoppen te spelen
En natuurlijk kan er los van het milieuaspect enorm veel worden verbeterd aan auto's...
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Tesla Model 3
Ik had wel verwacht dat je dingen zoals temperatuur enzo met voice control in een tesla kon roepen.
-
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Kan ook, nooit gebruikt. Ben te ouderwets...
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
inderdaad weinig tot nikszeggende argumentatie wat mij betreft. Ik had toch beter verwacht:)
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Als men al tig keer de smartphone tech erbij haalt om een analogie te maken laat zien dat er geen argumentatie is: van Stockholm naar Napels met een vrachtwagen/bestelbus/truttenschudder/sportwagen alle voorzien van ICE
Doe dit met een EV en je komt van een kouwe kermis thuis en gaat terug naar af qua tijdsduur en tijd =geld
Dus zo revolutionair als een ze ons willen dien laten geloven is t dus even niet.
Daarom jongens: waar zit m het revolutionaire nou in?
Als straks de subsidies weg zijn en electriciteit extra belast wordt is er weinig meer over van dit idee ben ik bang. Ik heb ook een touchscreen en Spotify en voicemail command in mn ICE auto
Doe dit met een EV en je komt van een kouwe kermis thuis en gaat terug naar af qua tijdsduur en tijd =geld
Dus zo revolutionair als een ze ons willen dien laten geloven is t dus even niet.
Daarom jongens: waar zit m het revolutionaire nou in?
Als straks de subsidies weg zijn en electriciteit extra belast wordt is er weinig meer over van dit idee ben ik bang. Ik heb ook een touchscreen en Spotify en voicemail command in mn ICE auto
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Tesla Model 3
Waarom zou je van Stockholm naar Napels willen rijden ??
Je woont in Frl en gaat met het vliegtuig op vakantie...
Je woont in Frl en gaat met het vliegtuig op vakantie...
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Tesla Model 3
Overigens,
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 589a9870a2
Valt best mee.
Nou nog een Tesla voor een rooitje of 10.
Tweedehands elektrospul kan nooit veel kosten...
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 589a9870a2
Valt best mee.
Nou nog een Tesla voor een rooitje of 10.
Tweedehands elektrospul kan nooit veel kosten...
-
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Goed, ik hap wel, heb de tijd.Robin schreef: ↑09 jun 2019, 17:24 Als men al tig keer de smartphone tech erbij haalt om een analogie te maken laat zien dat er geen argumentatie is: van Stockholm naar Napels met een vrachtwagen/bestelbus/truttenschudder/sportwagen alle voorzien van ICE
Doe dit met een EV en je komt van een kouwe kermis thuis en gaat terug naar af qua tijdsduur en tijd =geld
Dus zo revolutionair als een ze ons willen dien laten geloven is t dus even niet.
Daarom jongens: waar zit m het revolutionaire nou in?
Als straks de subsidies weg zijn en electriciteit extra belast wordt is er weinig meer over van dit idee ben ik bang. Ik heb ook een touchscreen en Spotify en voicemail command in mn ICE auto
Komt ie:
- Meer interieur ruimte in dezelfde exterieur dimensies (Nieuwe vw ding is een mooi voorbeeld, golf extern formaat, passat intern)
- Minder bewegende onderdelen, lagere onderhoudskosten. Mijn eerste 'beurt' is bij 80k km's
- Minder slijtage onderdelen (remmen etc.)
- Geen gedonder met versnellingen, trage dsg bakken etc. En, ze kunnen ook niet kapot gaan
- Grotere kreukelzone, dus veiliger.
Enz .. dat jij dit niet als voordelen ziet.. tjsa. Zodra de massa dit soort auto's gaat maken, in welke vorm dan ook, zijn de voordelen voor henk en ingrid enorm.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Mwoah, dat zie ik wel degelijk als pluspunten hoor, maar die electromotoren en batterijen hebben die 't eeuwige leven dan en de bouwkwaliteit /afwerking van Tesla dan. Buiten dat is 'n beetje dikke ICE op snelheid 'n EV duidelijk de baas. Dat 0-100 is leuk natuurlijk, maar zegt weinig. En als je gaat planken met 'n Tesla moet je weer (erg!) lang laden.
Dus ga even door met argumenteren aub:)
Dus ga even door met argumenteren aub:)
-
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Nieuwe model 3 motor en accu's worden getest tot 500k miles .. is dat genoeg? 0-100 is niet alles, daarom zijn ze ook bloedsnel van 80-140
Laden gaat van 10 tot 90 in 20min met de 3's ... niet snel genoeg die ene keer dat je dat nodig hebt tijdens vakantie? Geef het 2/3 jaar en de prijzen zijn gehalveerd, de laadtijden minder en de range groter. Sterker nog ...
https://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwe- ... -km-bereik
Tegen de tijd dat de duitse industrie eindelijk wakker wordt gaat het echt hard... hoop ik voor ze Alles wat jij als nadeel ziet is voor een hoop mensen helemaal geen nadeel...
De nadelen van mijn ice wagens zie ik als veel erger
Laden gaat van 10 tot 90 in 20min met de 3's ... niet snel genoeg die ene keer dat je dat nodig hebt tijdens vakantie? Geef het 2/3 jaar en de prijzen zijn gehalveerd, de laadtijden minder en de range groter. Sterker nog ...
https://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwe- ... -km-bereik
Tegen de tijd dat de duitse industrie eindelijk wakker wordt gaat het echt hard... hoop ik voor ze Alles wat jij als nadeel ziet is voor een hoop mensen helemaal geen nadeel...
De nadelen van mijn ice wagens zie ik als veel erger
- Luco
- Berichten: 27898
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Tesla Model 3
Het allergrootste nadeel is natuurlijk de hoge aanschafprijs, met name voor particulieren of bedrijven die niet willen leasen of lenen.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Inderdaad Luco, maar dat wordt vaak even vergeten. $$$$
Tot 500k miles getest is netjes.
Argumentatie laadtijd/range blijft bestaan en er zijn meerdere ICEs die 80-140 erg snel doen hoor, maak je geen illusies:)
We zullen zien.
Tot 500k miles getest is netjes.
Argumentatie laadtijd/range blijft bestaan en er zijn meerdere ICEs die 80-140 erg snel doen hoor, maak je geen illusies:)
We zullen zien.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Even die Autovisie link aangeklikt betr dat bereik. Er wordt wel vaker gesmeten met meer bereik, maar in de praktijk is t net even wat minder allemaal.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Tesla Model 3
Tesla's presteren anders prima.
Het is voor het eerst dat een Tesla topic harder loopt dan een willekeurig BMW topic
Het is voor het eerst dat een Tesla topic harder loopt dan een willekeurig BMW topic
-
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Lol, sinds kort kunnen fwd liefhebbers daar terecht
-
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Tesla Model 3
Laadtijd is in veel gevallen niet interresant. Voor de meeste ritten heb je daar weinig last van want dan blijf je toch wel in de range.
Grootste probleem met EV wat er gaat komen is desondanks wel het laden.
Op m’n werk zie ik dat al, alle elektrische plekken zijn vol omdat vanwege de bijtelling iedereen elektrisch kan laden en dus aan zo’n paal wil staan. Want thuis is dat vaak lastiger blijkbaar.
Hoe dit straks in openbare ruimte opgelost gaat worden ben ik wel benieuwd naar. Daar blijft de infrastructuur vooralsnog echt achterlopen. 1 collega is altijd zeer strikt in vol geladen is direct auto verplaatsen zodat iemand anders aan de paal kan. Maar 99,9% van alle bijtellingschrapers doet dat natuurlijk niet.
Wij hebben 1 electrisch koekblik thuis, ideaal voor in het dorp qua gebruiksgemak etc. Maar omdat parkeren hier sowieso al een probleem is in de straat staat die vrijwel altijd op de oprit, altijd ligt er dus een snoer buiten waar je je poten over breekt. Ook niet echt beschikbare laadpalen in de buurt hier ook.
Argument van nooit meer in de kou/regen hoeven tanken van EV rijders snap ik nooit. Want met een EV sta je nog veel vaker te klooien met een snoer in baggerweer.
Ev is wel verreweg het goedkoopst in kosten. Duurste wat we gehad hebben was het laten maken van een sleutel geloof ik. Verder nooit gezeur mee.
Qua interieurruimte vind ik de ev niet heel veel beter hoor. Achterbank is hoog en laadruimte klein omdat daar het accupakket weggestopt zit in ons geval.
Grootste probleem met EV wat er gaat komen is desondanks wel het laden.
Op m’n werk zie ik dat al, alle elektrische plekken zijn vol omdat vanwege de bijtelling iedereen elektrisch kan laden en dus aan zo’n paal wil staan. Want thuis is dat vaak lastiger blijkbaar.
Hoe dit straks in openbare ruimte opgelost gaat worden ben ik wel benieuwd naar. Daar blijft de infrastructuur vooralsnog echt achterlopen. 1 collega is altijd zeer strikt in vol geladen is direct auto verplaatsen zodat iemand anders aan de paal kan. Maar 99,9% van alle bijtellingschrapers doet dat natuurlijk niet.
Wij hebben 1 electrisch koekblik thuis, ideaal voor in het dorp qua gebruiksgemak etc. Maar omdat parkeren hier sowieso al een probleem is in de straat staat die vrijwel altijd op de oprit, altijd ligt er dus een snoer buiten waar je je poten over breekt. Ook niet echt beschikbare laadpalen in de buurt hier ook.
Argument van nooit meer in de kou/regen hoeven tanken van EV rijders snap ik nooit. Want met een EV sta je nog veel vaker te klooien met een snoer in baggerweer.
Ev is wel verreweg het goedkoopst in kosten. Duurste wat we gehad hebben was het laten maken van een sleutel geloof ik. Verder nooit gezeur mee.
Qua interieurruimte vind ik de ev niet heel veel beter hoor. Achterbank is hoog en laadruimte klein omdat daar het accupakket weggestopt zit in ons geval.
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Tesla Model 3
Ik ben niet voor of tegen EV's, het is mij om het even, als onze aardkloot er maar op vooruit gaat. Ik ben zelf al jaren fanatiek voor een beter milieu, en heb dan ook een oud schip van Greenpeace in de tuin liggen.Wimo schreef: ↑09 jun 2019, 17:32 (...)
Komt ie:
- Meer interieur ruimte in dezelfde exterieur dimensies (Nieuwe vw ding is een mooi voorbeeld, golf extern formaat, passat intern)
- Minder bewegende onderdelen, lagere onderhoudskosten. Mijn eerste 'beurt' is bij 80k km's
- Minder slijtage onderdelen (remmen etc.)
- Geen gedonder met versnellingen, trage dsg bakken etc. En, ze kunnen ook niet kapot gaan
- Grotere kreukelzone, dus veiliger.
Enz .. dat jij dit niet als voordelen ziet.. tjsa. Zodra de massa dit soort auto's gaat maken, in welke vorm dan ook, zijn de voordelen voor henk en ingrid enorm.
Alleen zijn de EV's voor de "gewone" loonslaaf nog onbetaalbaar, dus dat staat me wel wat tegen. -1
Daarbij wordt het ons wel een beetje in de maag gesplitst, en daar hou ik ook niet van, dus dat is ook een minpuntje. -2
Dan lezen we hier nog eens hoe weinig onderhoud die duracell-konijnen nodig hebben, dat geloof ik ook niet. -3
Een blok lood van 2500kg tot stilstand proberen te krijgen zal toch ook wel remmen hebben, of hebben die nog keramische trommelremmen.
Hebben we het nog niet gehad over de fanbase. Nu ben ik ook fan van meerdere groepen, maar ik mis de grouphugs en de swingeravonden bij Tesla. - veel.
Dus als ik alle plussen en tegens tegen elkaar afweeg op mijn Texas Instruments (rekening houdend met de MVDWOA regel) dan zie ik dat het EV-rijden nog net niet is voor mij...... bijna.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten