Welke stappen zijn er in de laatste 5 jaar gezet met reguliere accu's?Robin schreef: ↑18 feb 2020, 12:58Ok dan lachen we nog 8-10 jaar.....///Joost schreef: ↑18 feb 2020, 12:53 Tuurlijk kun je dat wel in hetzelfde vehaal meenemen. Ooit gehoord van S-curves?
OK dit is een plaatje van US huishoudens, maar het gaat om het principe van ontwikkeing.
Ik zou niet weten waarom EVs hier niet in passen. Niemand die kan voorspellen wanneer de curve steil omhoog gaat, maar geheid dat dat binnen niet al te lange tijd gaat gebeuren, als we de historie moeten geloven. Of we dat willen of niet is een andere discussie, maar overheden en tech bedrijven zijn (helaas) degenen die aan de touwtjes trekken.It took 30 years for electricity and 25 years for telephones to reach 10% adoption but less than five years for tablet devices to achieve the 10% rate. It took an additional 39 years for telephones to reach 40% penetration and another 15 before they became ubiquitous. Smart phones, on the other hand, accomplished a 40% penetration rate in just 10 years, if we time the first smart phone’s introduction from the 2002 shipment of the first BlackBerry that could make phone calls and the first Palm-OS-powered Treo model.
Je hebt korte termijnvisie met jouw argumenten. Ik heb het dan ook over 8-10 jaar vanaf nu.
Nogmaals auto's bestaan al >110 jaar én nieuwe auto's zijn 'onbetaalbaar' voor >80% van de wereldbevolking.
En wat Arthur zegt. Batterijontwikkeling/oplaadmogelijkheden voor IEDEREEN gaat nog niet zo snel als we willen en zo kennen we nog wel 'n 'paar nadelen' van de EV vs ICE.
Nieuwe model S met een range van 630 EPA km is toch niet niks ondertussen.
Wie weet wat er voor nieuws er nog onder de zon is op dat gebied.
De belangrijkste factor voor het succes is de accu.
1 grote stap betekent dat overstappen voor iedereen mogelijk is.