Tesla Model 3

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Tesla Model 3

Bericht door Tom » 17 jan 2019, 09:25

Downforce Hans schreef: 17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
Dat bedacht ik mij laatst ook ja, bewoner hier heeft een i3 maar de paal staat bij een parkeerplaats van gras. Dan heb je elke keer modder en zut aan die kabel die je daarna achterin je auto moet gooien, is je kofferbak ook gelijk smerig :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Tesla Model 3

Bericht door Arthur » 17 jan 2019, 09:27

Bij een ev moet je wel ;) Dat zal vast wennen en vlot gaan. Alleen die vieze, natte kabel die in de winter ook nog eens stug is achter in de bak lijkt me ook niet het meest handige.

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Tesla Model 3

Bericht door Twist » 17 jan 2019, 09:27

Downforce Hans schreef: 17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
Ik neem thuis een laadpaal met vaste kabel, onder een afdakje :)

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 17 jan 2019, 09:38

Same here . Drukt op de knop, laadklep gaat open en 1 seconde later dit de kabel erin. Openbare palen thuis lijkt me idd minder dus eerst verhuizen naar een huis met oprit :p

Voor 25 euro je auto volladen verzacht het enorme ongemak van de kabel erin steken wel :roll:
Laatst gewijzigd door Wimo op 17 jan 2019, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Tesla Model 3

Bericht door Richardt. » 17 jan 2019, 10:44

Ik heb de luxe dat ik thuis de kabel (droog) kan laten liggen. Als je geen eigen parkeerplek hebt dan is een EV minder handig.

Gisteren stond ik, voor de 2e keer deze week, te tanken langs de snelweg en waaide de wind plus regen ook onder het afdak door en is dus ook niet aangenaam die paar minuten. Elke dag stekkeren kost per saldo minder tijd.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 17 jan 2019, 11:03

Wimo/Twist/Richard, jullie hebben nog geen avatar zie ik.

Afbeelding

pimini
Berichten: 177
Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III

Re: Tesla Model 3

Bericht door pimini » 17 jan 2019, 12:56

Kunnen ze voor die kabel niet iets maken wat op de zelfde manier werkt als de stroomkabel bij een stofzuiger?

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 17 jan 2019, 13:13

Lastige is dat er nogal wat verschillende stekkers zijn in het buitenland.

In de praktijk is mijn losse kabel nog nooit gebruikt. Thuis gebruik ik een wall charger, bij superchargers en bij stations als Fastned hangt de kabel aan de 'pomp'

Afbeelding

In het geval van de M3 heb je bovenstaand verloop niet meer nodig. De M3 krijgt itt de S in Europa een CCS stekker.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Tesla Model 3

Bericht door JP » 17 jan 2019, 13:22

Downforce Hans schreef: 17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
Hoe moet dat in de winter? Loop je dan met een stijf-bevroren kabel rond ?

vester86
Berichten: 2672
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Tesla Model 3

Bericht door vester86 » 17 jan 2019, 13:30

pimini schreef: 17 jan 2019, 12:56 Kunnen ze voor die kabel niet iets maken wat op de zelfde manier werkt als de stroomkabel bij een stofzuiger?
nee, dat heeft een risico van brandgevaar door de hoge stromen die lopen. zelfde reden als dat je een haspel volledig af moet rollen bij gebruik.

bij de stofzuiger is daar rekening mee gehouden in het ontwerp, als je dat bij een auto zou doen zou het systeem veel te groot worden.

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Tesla Model 3

Bericht door Twist » 17 jan 2019, 14:23

Robin schreef: 17 jan 2019, 11:03 Wimo/Twist/Richard, jullie hebben nog geen avatar zie ik.

Afbeelding
Hehe, voorals nog ben ik de cilinder guy. Momenteel zelfs 20 = 8 (545i) + 6 (m240i) + 6 (boxster)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Tesla Model 3

Bericht door Erik » 18 jan 2019, 17:51

vester86 schreef: 17 jan 2019, 13:30
pimini schreef: 17 jan 2019, 12:56 Kunnen ze voor die kabel niet iets maken wat op de zelfde manier werkt als de stroomkabel bij een stofzuiger?
nee, dat heeft een risico van brandgevaar door de hoge stromen die lopen. zelfde reden als dat je een haspel volledig af moet rollen bij gebruik.

bij de stofzuiger is daar rekening mee gehouden in het ontwerp, als je dat bij een auto zou doen zou het systeem veel te groot worden.
Dat kan natuurlijk wel prima, kwestie van rekening mee houden tijdens ontwerp kabel.
Kabel wordt marginaal dikker. In mijn stofzuiger zit ook een gewone dunne kabel.
En die trekt ook 2kW.
Daarbij is het helemaal niet erg als een kabel warm wordt.
Onze kabels (3x640mm2 DC 30kV) worden ook gewoon warm.
Kwestie van engineeren.
Maar dat lijkt wel het algemene probleem bij EV's, er wordt geen gezond verstand gebruikt.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door alt » 18 jan 2019, 19:19

Het simpel voor Tesla.
Of 1.000.000 haspels met extra dik snoer in de auto in het bouwen = extra kosten = extra gewicht.
Of 10.000 super chargers met een dunner snoertje wereldwijd te plaatsen.
Ik wist het wel, Elon ook.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Tesla Model 3

Bericht door Tom » 20 jan 2019, 23:05


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Tesla Model 3

Bericht door Arthur » 21 jan 2019, 10:24

:coffee:
Bijlagen
49F34C52-ABC8-4308-8DD7-14E295CFB2AA.jpeg
49F34C52-ABC8-4308-8DD7-14E295CFB2AA.jpeg (93.11 KiB) 1469 keer bekeken

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Tesla Model 3

Bericht door PeterB » 21 jan 2019, 11:01

Arthur schreef: 21 jan 2019, 10:24:coffee:
https://m.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

Valt allemaal wel mee

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Tesla Model 3

Bericht door Downforce Hans » 21 jan 2019, 11:14

Ik neem aan dat je de reacties ook gelezen hebt?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Tesla Model 3

Bericht door Downforce Hans » 21 jan 2019, 11:17

PeterB schreef: 21 jan 2019, 11:01
Arthur schreef: 21 jan 2019, 10:24:coffee:
https://m.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

Valt allemaal wel mee
De reacties zijn weer behoorlijk vermakelijk...... :tooth:

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Tesla Model 3

Bericht door Zed240 » 21 jan 2019, 13:38

Dan kost 4-500km rijden in de dikste Model S je straks dus 28 euro in NL en bij onze zuiderburen 32 euro en ben je dus net zo duur uit als een diesel. :coffee:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Tesla Model 3

Bericht door Joy » 21 jan 2019, 19:35

Arthur schreef: 21 jan 2019, 10:24:coffee:
Een Tesla Model 3 verbruikt per uur 3% accucapaciteit bij vrieskou om de kachel + blower te laten werken. Geen issue dus.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Tesla Model 3

Bericht door Arthur » 21 jan 2019, 19:41

Jammer Joy, erg jammer :evil: :tooth:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Tesla Model 3

Bericht door Fabian » 21 jan 2019, 20:53

En bij stilstand loopt je accu leeg....heb al tig model S-en gehad deze week die met volle accu weggezet waren 3 weken geleden. Helemaal dood nu.

Mn benzinetank loopt niet leeg....

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Tesla Model 3

Bericht door Twist » 21 jan 2019, 21:43

Downforce Hans schreef: 21 jan 2019, 11:14
Ik neem aan dat je de reacties ook gelezen hebt?
Holy ** er zitten veel mensen op tweakers.net!

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Tesla Model 3

Bericht door Wimo » 21 jan 2019, 21:46

Fabian schreef: 21 jan 2019, 20:53 En bij stilstand loopt je accu leeg....heb al tig model S-en gehad deze week die met volle accu weggezet waren 3 weken geleden. Helemaal dood nu.

Mn benzinetank loopt niet leeg....
Een tesla ook niet na drie weken.. zeker in NL niet:

https://www.youtube.com/watch?v=JEPBkjmS2uE

Hoe 'vol' was die accu dan?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Tesla Model 3

Bericht door smiley » 21 jan 2019, 21:56

Even los van hoe vol, is de 7% van Bjorn versus de 33% verlies per week nogal een verschil. :hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten