Dat bedacht ik mij laatst ook ja, bewoner hier heeft een i3 maar de paal staat bij een parkeerplaats van gras. Dan heb je elke keer modder en zut aan die kabel die je daarna achterin je auto moet gooien, is je kofferbak ook gelijk smerigDownforce Hans schreef: ↑17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
Tesla Model 3
-
- Berichten: 21697
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Tesla Model 3
- Arthur
- Berichten: 39592
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
Bij een ev moet je wel Dat zal vast wennen en vlot gaan. Alleen die vieze, natte kabel die in de winter ook nog eens stug is achter in de bak lijkt me ook niet het meest handige.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Tesla Model 3
Ik neem thuis een laadpaal met vaste kabel, onder een afdakjeDownforce Hans schreef: ↑17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Same here . Drukt op de knop, laadklep gaat open en 1 seconde later dit de kabel erin. Openbare palen thuis lijkt me idd minder dus eerst verhuizen naar een huis met oprit :p
Voor 25 euro je auto volladen verzacht het enorme ongemak van de kabel erin steken wel
Voor 25 euro je auto volladen verzacht het enorme ongemak van de kabel erin steken wel
Laatst gewijzigd door Wimo op 17 jan 2019, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Tesla Model 3
Ik heb de luxe dat ik thuis de kabel (droog) kan laten liggen. Als je geen eigen parkeerplek hebt dan is een EV minder handig.
Gisteren stond ik, voor de 2e keer deze week, te tanken langs de snelweg en waaide de wind plus regen ook onder het afdak door en is dus ook niet aangenaam die paar minuten. Elke dag stekkeren kost per saldo minder tijd.
Gisteren stond ik, voor de 2e keer deze week, te tanken langs de snelweg en waaide de wind plus regen ook onder het afdak door en is dus ook niet aangenaam die paar minuten. Elke dag stekkeren kost per saldo minder tijd.
-
- Berichten: 51205
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Tesla Model 3
Wimo/Twist/Richard, jullie hebben nog geen avatar zie ik.
-
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
- Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III
Re: Tesla Model 3
Kunnen ze voor die kabel niet iets maken wat op de zelfde manier werkt als de stroomkabel bij een stofzuiger?
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Lastige is dat er nogal wat verschillende stekkers zijn in het buitenland.
In de praktijk is mijn losse kabel nog nooit gebruikt. Thuis gebruik ik een wall charger, bij superchargers en bij stations als Fastned hangt de kabel aan de 'pomp'
In het geval van de M3 heb je bovenstaand verloop niet meer nodig. De M3 krijgt itt de S in Europa een CCS stekker.
In de praktijk is mijn losse kabel nog nooit gebruikt. Thuis gebruik ik een wall charger, bij superchargers en bij stations als Fastned hangt de kabel aan de 'pomp'
In het geval van de M3 heb je bovenstaand verloop niet meer nodig. De M3 krijgt itt de S in Europa een CCS stekker.
- JP
- Berichten: 31029
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Tesla Model 3
Hoe moet dat in de winter? Loop je dan met een stijf-bevroren kabel rond ?Downforce Hans schreef: ↑17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
-
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Tesla Model 3
nee, dat heeft een risico van brandgevaar door de hoge stromen die lopen. zelfde reden als dat je een haspel volledig af moet rollen bij gebruik.
bij de stofzuiger is daar rekening mee gehouden in het ontwerp, als je dat bij een auto zou doen zou het systeem veel te groot worden.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Tesla Model 3
Dat kan natuurlijk wel prima, kwestie van rekening mee houden tijdens ontwerp kabel.vester86 schreef: ↑17 jan 2019, 13:30nee, dat heeft een risico van brandgevaar door de hoge stromen die lopen. zelfde reden als dat je een haspel volledig af moet rollen bij gebruik.
bij de stofzuiger is daar rekening mee gehouden in het ontwerp, als je dat bij een auto zou doen zou het systeem veel te groot worden.
Kabel wordt marginaal dikker. In mijn stofzuiger zit ook een gewone dunne kabel.
En die trekt ook 2kW.
Daarbij is het helemaal niet erg als een kabel warm wordt.
Onze kabels (3x640mm2 DC 30kV) worden ook gewoon warm.
Kwestie van engineeren.
Maar dat lijkt wel het algemene probleem bij EV's, er wordt geen gezond verstand gebruikt.
- alt
- Berichten: 3015
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model 3
Het simpel voor Tesla.
Of 1.000.000 haspels met extra dik snoer in de auto in het bouwen = extra kosten = extra gewicht.
Of 10.000 super chargers met een dunner snoertje wereldwijd te plaatsen.
Ik wist het wel, Elon ook.
Of 1.000.000 haspels met extra dik snoer in de auto in het bouwen = extra kosten = extra gewicht.
Of 10.000 super chargers met een dunner snoertje wereldwijd te plaatsen.
Ik wist het wel, Elon ook.
-
- Berichten: 21697
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Arthur
- Berichten: 39592
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
- Bijlagen
-
- 49F34C52-ABC8-4308-8DD7-14E295CFB2AA.jpeg (93.11 KiB) 1469 keer bekeken
-
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Tesla Model 3
Ik neem aan dat je de reacties ook gelezen hebt?
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Tesla Model 3
De reacties zijn weer behoorlijk vermakelijk......
-
- Berichten: 2920
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Tesla Model 3
Dan kost 4-500km rijden in de dikste Model S je straks dus 28 euro in NL en bij onze zuiderburen 32 euro en ben je dus net zo duur uit als een diesel.
- Joy
- Berichten: 10770
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Arthur
- Berichten: 39592
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
Jammer Joy, erg jammer
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Tesla Model 3
En bij stilstand loopt je accu leeg....heb al tig model S-en gehad deze week die met volle accu weggezet waren 3 weken geleden. Helemaal dood nu.
Mn benzinetank loopt niet leeg....
Mn benzinetank loopt niet leeg....
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Tesla Model 3
Holy ** er zitten veel mensen op tweakers.net!
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Een tesla ook niet na drie weken.. zeker in NL niet:
https://www.youtube.com/watch?v=JEPBkjmS2uE
Hoe 'vol' was die accu dan?
- smiley
- Berichten: 9081
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tesla Model 3
Even los van hoe vol, is de 7% van Bjorn versus de 33% verlies per week nogal een verschil.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten