Pagina 3 van 3

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 10 mei 2018, 23:55
door Joy
Wat er verandert

Het grootste nieuws zit hem dus in de overstap naar een 1.5-turbodriecilinder van 200 pk en 290 Nm die bovendien zelfs nog kan inzetten op cilinderuitschakeling (zodat hij een tweecilinder wordt) ten voordele van een lager brandstofverbruik. Zijn gedaanteverwisseling zou goed zijn voor een energiebesparing van 20 procent in vergelijking met de vorige 1.6-viercilinder. Een andere belangrijke vernieuwing: de integratie van een Quaife-sperdifferentieel in de vooras als optie. Daarnaast is een ‘Torque Vectoring’ (met behulp van selectieve remingrepen) altijd standaard. De technische fiche oogt dus aantrekkelijk, al maakt Ford er geen geheim van dat alle extra technologie de auto 40 kilo zwaarder heeft gemaakt. Dat heeft echter geen negatieve gevolgen voor de prestaties, die nog zouden zijn verbeterd, met een sprint van 0 naar 100 km/u in 6,5 seconden (6,7 seconden voordien). Ook het interieur is trouwens vernieuwd, zowel op technologisch als op ergonomisch vlak.

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 11 mei 2018, 08:29
door sitechris
Interessante auto en zal vast superfijn rijden. Design vind ik mwoh. Vooral achterkant.

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 11 mei 2018, 20:31
door Vlokmans
De Mk.7 vond ik best wel dorstig, maar was echt een feest om in te rijden. Gewicht van dat gebakje was 1063 kg op kenteken. Leeggewicht, met/zonder rijder, transportgewicht etc. maakt nogal een verschil. Hoe dan ook, kwam bij mij aardig in de buurt van "the one car to do it all".

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 13 mei 2018, 23:22
door Joy
Is 'ie goedkoper dan de nieuwe Polo GTI?

Het is een auto waar wij reikhalzend naar uitkijken: de nieuwe Ford Fiesta ST. In basis is het een normale hatchback, dus praktisch genoeg om de boodschappen te doen, je oma van het station op te halen en voor woon-werkverkeer. Maar met de ‘ST’ erachter wordt het zowaar een leuk bommetje. We zijn nu aanbeland bij de derde generatie Fiesta ST. De auto ervaart meteen wat druk op de schouders, want de vorige Fiesta ST was volgens Hot Hatch-kenner @CasperH de leukste in zijn klasse.

Een belangrijk onderdeel van een auto in deze auto is toch wel de prijs. Zo’n type auto moet natuurlijk niet te duur worden, anders zit je qua prijs al te dicht bij de grotere (en snellere) hatchbacks uit het C-segment. De prijs van de reguliere Fiesta’s waren al bekend, maar nu hebben we de prijs van de nieuwe Fiesta ST! Vaak hebben we een primeur te danken aan een man in lange regenjas. Dat gebeurde ook ditmaal, alleen wees hij ons op het feit dat de prijzen vermeld werden op een PDF-je.

De prijs die erop staat is vrij fors: 31.970 euro is de rijklare prijs (de fiscale prijs bedraagt 31.120 euro). Ter referentie, de nieuwe Volkswagen Polo GTI kost rijklaar 30.090 euro. De Polo is niet alleen goedkoper, maar beschikt ook over een grotere motor: een tweeliter viercilinder TSI. Die is met 200 pk overigens net zo sterk als de 1.5 driecilinder van de Fiesta ST. Daarbij heeft Ford ook ditmaal weer werk gemaakt van het onderstel. Ook is de Fiesta ST completer uitgerust. Nog een klein minpuntje, vooralsnog is de Fiesta ST alleen als vijfdeurs te bestellen. Er is wel een driedeurs ST, maar die stond (nog) niet vermeld op de prijslijst.

Bron: Autoblog

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 14 mei 2018, 08:03
door Forza


Klinkt best lekker :)

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 14 mei 2018, 10:59
door Macboy
Die prijs is niet heel scherp gek genoeg ?

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 14 mei 2018, 15:11
door JP
Veel geld voor een 3-pittertje.....

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 19 mei 2018, 22:32
door Opa
Lijkt me toch weer een heerlijk autootje. :df:






Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 20 mei 2018, 01:21
door Mike R32
Ford design spreekt me totaal niet aan. Zijn geen auto’s waarvoor ik me even omdraai.

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 20 mei 2018, 01:25
door Opa
Ach, smaken verschillen nu eenmaal. :)

Re: Ford Fiesta ST

Geplaatst: 20 mei 2018, 08:47
door Macboy
Altijd liefhebber geweest van Ford. Daar geen moeite mee. En als ik een nieuwe Focus zie rijden in rood met mooie velgen en denk dat die rond €35k kosten maar dan blijk je ze voor €27k al zo mooi te kunnen krijgen dan ben ik daar ook van onder de indruk.

Zon ST lijkt me zeker wel wat als ik wat compacter zou moeten rijden.