Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Joy » 21 jan 2013, 23:04

Toch knap dat het oude model Corvette zelfs een nieuwe generatie Viper nog de baas blijft. Ik snap dat de Viper waarschijnlijk op een andere manier in de wereld staat (rauw, uncivilized, USA ten top) en dat dit ook zijn charme heeft. Ik zou zelf toch de Corvette kiezen. Betere package lijkt mij.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Bram » 21 jan 2013, 23:18

Downforce Hans schreef:
Bram schreef:Mooi, tijd om dat hok te verkopen, zou zonde zijn :tooth:
Ze zouden een goede aan dat ding van jou hebben........
Vind ik ook, hoop dat men zich dat beseft als ze erin wegrijden...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Macboy » 22 jan 2013, 00:17

Mooie test om te zien zeg ! Die coureur weet het idd prachtig uit te leggen. Als ik het zo volg dan kan het best zo zijn dat de Viper nog wat bijgeschaafd wordt op punten door de fabriek. Maar dat sadistische hoort natuurlijk ook meer bij de Viper, dat bruute onbeschaafde. Die digitale tellers ben ik overigens geen liefhebber van en al helemaal niet als de graphics niet synchroon flowen.

Nu wachten op een test met de nieuwe Corvette.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Sperdy » 22 jan 2013, 18:13

[DF modus aan;]
Waardeloze testcoureur die Randy Probst. Hebben ze die alweer van stal gehaald. Zucht .. Die kan toch niet sturen man, kunnen wij veel beter. Is een beetje bang voor een driftje uit een bocht. Nah.. beetje schijtluis als die Peter Kox, ook zo'n waardeloze rijder, kan alleen maar lijntjes rijden, hebbie niks an
[DF modus uit:]

Die Vipert: 145kmh in z'n twee :gek: Is dus de ultime automaat: met één versnelling (de eerste) rij je dus door heel NL.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Roy RS » 23 jan 2013, 08:57

Joy schreef:Toch knap dat het oude model Corvette zelfs een nieuwe generatie Viper nog de baas blijft. Ik snap dat de Viper waarschijnlijk op een andere manier in de wereld staat (rauw, uncivilized, USA ten top) en dat dit ook zijn charme heeft. Ik zou zelf toch de Corvette kiezen. Betere package lijkt mij.

Ondanks dat er natuurlijk wel een waarheid in je bericht zit, het blijft knap, maar je hebt het wel over het absolute topmodel Corvette wat nog steeds behoorlijk zijn best moet doen tegen het absolute basismodel van de nieuwe generatie Viper. Zet dit basismodel naast de basis van de 450 (hans?) pk C7 en je krijgt een ander plaatje...
Even wachten tot de ACR komt van de Viper en zet hem er nog eens langs...

Je zou ook kunnen zetten, wat knap dat de basis Viper nét geen gehakt maar van de allerdikste Corvette ooit...of joh het instapmodel Viper is al bijna net zo goed als de überCorvette, hoeveel beter dan de basiscorvette zal die wel niet zijn! Óf jeuzus, de Corvette heeft een blower nodig om te kunnen strijden tegen een Viper...

Kortom, de Viper is een véle betere auto dan de Corvette, maar als je dan 110.000 euro meer steekt in dat sloeberhok, dan kan ie de Viper aardig bijbenen.

:lollerdelol:

eens kijken of hier een discussie uit ontstaat...

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Rupie » 23 jan 2013, 09:44

Ik kan je niet helemaal volgen Roy. Volgens het filmpje kost de Viper 141k dollars en de Corvette 125k dollars. Daarmee kun je lullen wat je wilt, maar kan ik er geen touw meer aan vast knopen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door allen » 23 jan 2013, 10:12

In dit geval zeg ik 0-1. Voor Ruben... :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Hielke » 23 jan 2013, 10:19

What's next Roy? De basis Porsche Boxster is al sneller dan de snelste Golf? Oh ja, de Porsche kost ook bijna het dubbele maar dat vergeet ik voor het gemak ook even :tooth:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Macboy » 23 jan 2013, 10:32

De Viper is duurder dan de Corvette en heeft evenveel pk dus er zal hier weinig discussie ontstaan...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Downforce Hans » 23 jan 2013, 11:20

Misschien dat Roy denk dat hij mij een beetje plaagt met zijn reaktie, maar Ik ben een liefhebber van beide auto`s dus mij zal hij niet op de kast krijgen.
Wat ik wel apart vind is dat hij een auto die kennelijk de vering en de remmen beter voor elkaar heeft en daardoor 2 seconden(en volgens mij is dat nogal wat op een circuit) de slechtere auto vind.
In standaard uitvoering is de Viper 10 ruggen duurder en dan mag je denk ik wel een paar fatsoenlijke remmen verwachten.
In vergelijk wat met de nieuwe Corvette c7 wordt het verschil in basis prijs waarschijnlijk nog wel 20 ruggen meer en ik vraag me af hoeveel langzamer hij zal zijn op laguna seca.

Ik zou die Roy als ik DF was nooit als vervanger voor Andre aantrekken als testcoureur want volgens mij begrijpt hij het niet zo goed.

Grtz, Hans

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Rupie » 23 jan 2013, 11:32

:swinging:

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door ErikS » 23 jan 2013, 11:46

Zr1 bitte.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Roy RS » 23 jan 2013, 13:47

Niet té snel jullie conclusies trekken...(vervanger van Andre lijkt me een slecht idee, want ik kan geen poot rijden)

Ik heb niet gerept over de prijs van de Viper.

ik had het over de basis corvette c6 die in NL 89500 euro kostte en een zr1 die 199000 eurootjes. Volgens mijn berekeningen is dat circa 110.000 euro extra om ervoor te zorgen dat ze van een basis c6 (die de nieuwe Viper natuurlijk niet kan bijbenen) een c6 gemaakt wordt die de Viper nét overtreft!

De rest klopt ook gewoon, er staat in deze test de ubercorvette van de vorige generatie naast de basisviper van de vorige generatie. Ze moeten óf de nieuwe c7 naast deze auto zetten, wat ie 100% zeker aflegt op vele vlakken, óf de vorige versie ACR Viper naast de ZR1 zetten, wat een spannende strijd zal zijn.

Ik sta nog altijd volledig achter mijn woorden, ben benieuwd of jullie nu begrijpen wat ik bedoel.

Overigens ben ik groot liefhebber van beide auto's, met een lichte voorkeur voor de Viper en ben ik een stukje discussie op dat gebied niet schuw.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Roy RS » 23 jan 2013, 14:00

Downforce Hans schreef: Wat ik wel apart vind is dat hij een auto die kennelijk de vering en de remmen beter voor elkaar heeft en daardoor 2 seconden(en volgens mij is dat nogal wat op een circuit) de slechtere auto vind.
In standaard uitvoering is de Viper 10 ruggen duurder en dan mag je denk ik wel een paar fatsoenlijke remmen verwachten.
Ik zeg niet dat het de slechtere auto is, ik zeg dat het nét de betere auto is en dat ze daar de prijs van de auto 2x zo duur voor hebben moeten maken om dat voor elkaar te krijgen en dat het een krom vergelijk is.

Daarnaast zal het best zo zijn dat de een duurder in basisversie is dan de ander, ik weet niet eens wat de Viper kost, dus ik heb enkel over de kwaliteit van de auto's gelet en dat de versies niet gelijk zijn

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Downforce Hans » 23 jan 2013, 14:33

Roy RS schreef:Niet té snel jullie conclusies trekken...(vervanger van Andre lijkt me een slecht idee, want ik kan geen poot rijden)

Ik heb niet gerept over de prijs van de Viper.

ik had het over de basis corvette c6 die in NL 89500 euro kostte en een zr1 die 199000 eurootjes. Volgens mijn berekeningen is dat circa 110.000 euro extra om ervoor te zorgen dat ze van een basis c6 (die de nieuwe Viper natuurlijk niet kan bijbenen) een c6 gemaakt wordt die de Viper nét overtreft!

De rest klopt ook gewoon, er staat in deze test de ubercorvette van de vorige generatie naast de basisviper van de vorige generatie. Ze moeten óf de nieuwe c7 naast deze auto zetten, wat ie 100% zeker aflegt op vele vlakken, óf de vorige versie ACR Viper naast de ZR1 zetten, wat een spannende strijd zal zijn.

Ik sta nog altijd volledig achter mijn woorden, ben benieuwd of jullie nu begrijpen wat ik bedoel.

Overigens ben ik groot liefhebber van beide auto's, met een lichte voorkeur voor de Viper en ben ik een stukje discussie op dat gebied niet schuw.
Dus ze moeten de corvette c7 naast de viper zetten die een kleine 200 pk meer heeft en dat is dan wel een eerlijke vergelijking.
Dat hij het op vele vlakken af zal leggen daar twijffel ik aan want qua wegligging zal hij niet veel slechter zijn en door het mindere motorvermogen is de auto misschien wel makkelijker op de grens te rijden.
Volgens mij staat de ZR1 naast het laatste 2013 model Viper en niet naast het het 1 na laatste model.
De Acr viper had volgens mij een joekel van een taartschep voor en achterop en kan je slecht met een straat auto vergelijken.
Ik denk dat het weinig zin heeft om Nederlandse prijzen te hanteren wanneer in de test de Amerikaanse genoemd worden omdat hier de slurptax gehanteerd wordt.
Verder gaat je vergelijk met een standaard c6 en een ZR1 ook al niet op omdat de auto wat betreft chassis,wielophanging en remmen geheel anders is.
Waar het op neer komt is dat je twee auto`s hebt die bijna het zelfde koppel hebben en op 5 pk na evenveel vermogen en dat 1 er van 2 seconden sneller is.
Dat zit hem dus waarschijnlijk in remmen en vering en daaruit kan je denk ik opmaken dat de Corvette nu de betere auto is.
Als die punten aangepakt worden bij de Viper dan gaat hij waarschijnlijk ook 2 seconden harder op het circuit.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door InjectTheVenom » 23 jan 2013, 15:17

Vanuit historisch oogpunt hadden ze misschien beter de SRT Viper + Track Pack goodies in plaats van de GTS (luxere uitvoering) kunnen nemen om een dichtere benadering van de vergelijkende '90s test te krijgen.
Daarnaast zou ik op willen merken dat de Viper er destijds al wat R&D op had zitten, de Gen 5 die we hier hebben komt kakelvers uit de oven inclusief eventuele kinderziektes die er nog uit gewerkt moeten worden. Wat ik me verder van de '90s test herinner is dat men destijds bij de Viper ook al klaagde over de remmen dus je zou kunnen stellen dat de cirkel weer rond is op de compressor na waardoor het een heel wat scherpere strijd geworden is.
Werken ze de problemen en kinkjes er uit bij de Viper en monteren ze het Mopar spoilerwerk dan wil ik nog wel eens zien of de Corvette net zo goed bij kan blijven :)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Roy RS » 23 jan 2013, 15:46

Downforce Hans schreef:
Roy RS schreef:Niet té snel jullie conclusies trekken...(vervanger van Andre lijkt me een slecht idee, want ik kan geen poot rijden)

Ik heb niet gerept over de prijs van de Viper.

ik had het over de basis corvette c6 die in NL 89500 euro kostte en een zr1 die 199000 eurootjes. Volgens mijn berekeningen is dat circa 110.000 euro extra om ervoor te zorgen dat ze van een basis c6 (die de nieuwe Viper natuurlijk niet kan bijbenen) een c6 gemaakt wordt die de Viper nét overtreft!

De rest klopt ook gewoon, er staat in deze test de ubercorvette van de vorige generatie naast de basisviper van de vorige generatie. Ze moeten óf de nieuwe c7 naast deze auto zetten, wat ie 100% zeker aflegt op vele vlakken, óf de vorige versie ACR Viper naast de ZR1 zetten, wat een spannende strijd zal zijn.

Ik sta nog altijd volledig achter mijn woorden, ben benieuwd of jullie nu begrijpen wat ik bedoel.

Overigens ben ik groot liefhebber van beide auto's, met een lichte voorkeur voor de Viper en ben ik een stukje discussie op dat gebied niet schuw.
Dus ze moeten de corvette c7 naast de viper zetten die een kleine 200 pk meer heeft en dat is dan wel een eerlijke vergelijking.
Dat hij het op vele vlakken af zal leggen daar twijffel ik aan want qua wegligging zal hij niet veel slechter zijn en door het mindere motorvermogen is de auto misschien wel makkelijker op de grens te rijden.
Volgens mij staat de ZR1 naast het laatste 2013 model Viper en niet naast het het 1 na laatste model.
De Acr viper had volgens mij een joekel van een taartschep voor en achterop en kan je slecht met een straat auto vergelijken.
Ik denk dat het weinig zin heeft om Nederlandse prijzen te hanteren wanneer in de test de Amerikaanse genoemd worden omdat hier de slurptax gehanteerd wordt.
Verder gaat je vergelijk met een standaard c6 en een ZR1 ook al niet op omdat de auto wat betreft chassis,wielophanging en remmen geheel anders is.
Waar het op neer komt is dat je twee auto`s hebt die bijna het zelfde koppel hebben en op 5 pk na evenveel vermogen en dat 1 er van 2 seconden sneller is.
Dat zit hem dus waarschijnlijk in remmen en vering en daaruit kan je denk ik opmaken dat de Corvette nu de betere auto is.
Als die punten aangepakt worden bij de Viper dan gaat hij waarschijnlijk ook 2 seconden harder op het circuit.
We zeggen hetzelfde, alleen jij vanuit je Corvette hart en ik vanuit mijn lichte voorkeur voor Vipers.

Zoals we beide vinden kan de Corvette niet tippen aan de Viper en de ZR1 niet aan de ACR. Dat daar dan een vleugel op zit...tja, bij de Corvette zit een blower erop, das ook niet eerlijk.

Het is in ieder geval erg cool om te zien dat Corvette na al die jaren eindelijk een auto heeft weten te bouwen die zich werkelijk kan meten met een Viper, dat is nog nooit gelukt voorheen. Het is een prachtig stukje techniek en een enorme sprong vooruit voor het merk en USA auto's in het algemeen. Het betekend dat ook de Viper jongens terug naar de ontwikkelingstafel moeten.
Volgens mij hebben ze met het 2013 standaard model ook die ZR1 als dé te kloppen auto genomen, om vervolgens nog een stapje verder te kunnen gaan. Dat dat volgens deze test niet zo gelukt is kan zijn, ik ben benieuwd naar meer tests, ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Ik ben véél benieuwder eigenlijk waar Corvette mee gaat komen dadelijk...als er een C7 ZR1 komt, dan kon dat zomaar eens de eerste echte stap boven de Viper zijn...die gasten moeten het toch onderhand beu zijn om op de 2de plaats te eindigen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Downforce Hans » 23 jan 2013, 16:09

Je vergelijking gaat toch enigsinds mank vind ik, en we zeggen beiden helemaal niet het zelfde.
Jij begint over de blower die op de Corvette zit maar vergeet dat de viper meer cylinders heeft en twee liter meer inhoud.
Waar het over gaat is dat ze beiden evenveel pk`s hebben en net zoveel koppel.
Dat je dan een betere downforce gaat genereren door een enorme taartschep achter op de acr te plaatsen zou je om het eerlijk te doen ook zo`n spoiler achter op de ZR1 moeten zetten.
Geloof me met 400 kilo echtra druk op je achterwielen kan je echt wel iets harder door een bocht.
Overigens kon de z06 zich echt wel meten aan de viper, kijk maar even in de prijzen kast van Corvette Racing.........

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door InjectTheVenom » 23 jan 2013, 16:37

Downforce Hans schreef:Overigens kon de z06 zich echt wel meten aan de viper, kijk maar even in de prijzen kast van Corvette Racing.........
Ja als Corvette Racing met de C6 en volle fabriekssteun geen evenredige competitie meer krijgt van de Viper (want na het seizoen 2000 zijn er tot voor kort alleen een paar privé Viper teams geweest) op het circuit is het eerlijk meten wanneer Corvette Racing in bepaalde klasses als alleenheerser over bleef :tooth:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Roy RS » 23 jan 2013, 16:54

Downforce Hans schreef:Je vergelijking gaat toch enigsinds mank vind ik, en we zeggen beiden helemaal niet het zelfde.
Jij begint over de blower die op de Corvette zit maar vergeet dat de viper meer cylinders heeft en twee liter meer inhoud.
Waar het over gaat is dat ze beiden evenveel pk`s hebben en net zoveel koppel.
Dat je dan een betere downforce gaat genereren door een enorme taartschep achter op de acr te plaatsen zou je om het eerlijk te doen ook zo`n spoiler achter op de ZR1 moeten zetten.
Geloof me met 400 kilo echtra druk op je achterwielen kan je echt wel iets harder door een bocht.
Overigens kon de z06 zich echt wel meten aan de viper, kijk maar even in de prijzen kast van Corvette Racing.........
We zeggen wel in zekere zin hetzelfde, want we zijn het er over eens dat de Corvette in deze test beter uit de bus komt, das dus hetzelfde. Met ongeveer hetzelfde vermogen komt de Corvette beter uit de test qua remmen en wegligging, klopt.

Ik ga voor het gemak voorbij aan het feit dat er meer cubic inches voor handen zijn en jij gaat voor het gemak voorbij aan het feit dat de ZR1 in alles gefinetuned is en bedoelt is als absoluut topmodel qua snelheid en remmerij. Dit topmodel wordt vergeleken met een basismodel...


Hoe dan ook laten we het erop houden dat de ZR1 de beste auto is in deze test, dat is voor deze test een feit. Ook al is het maar 1 test.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door InjectTheVenom » 23 jan 2013, 17:00

Roy RS schreef:Ik ga voor het gemak voorbij aan het feit dat er meer cubic inches voor handen zijn en jij gaat voor het gemak voorbij aan het feit dat de ZR1 in alles gefinetuned is en bedoelt is als absoluut topmodel qua snelheid en remmerij. Dit topmodel wordt vergeleken met een basismodel...
In de '90s was de ZR1 ook het topmodel en had je de Viper maar in 1 uitvoering die tevens als topmodel diende net als nu, met andere woorden de geschiedenis herhaalt zich bij de gedane test. Dat er momenteel voor de Viper een alleszins bescheiden Track Pack beschikbaar is ok maar voor de rest blijft de auto vrijwel het zelfde.
Zoals ik al eerder zei heeft de ZR 1 van nu een compressor dus wat dat betreft is jouw stelling een goede dat het weer een eerlijke strijd is wanneer de Viper er een paar downforce verhogende delen bij krijgt.
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 23 jan 2013, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Roy RS » 23 jan 2013, 17:06

InjectTheVenom schreef:
Roy RS schreef:Ik ga voor het gemak voorbij aan het feit dat er meer cubic inches voor handen zijn en jij gaat voor het gemak voorbij aan het feit dat de ZR1 in alles gefinetuned is en bedoelt is als absoluut topmodel qua snelheid en remmerij. Dit topmodel wordt vergeleken met een basismodel...
In de '90s was de ZR1 ook het topmodel en had je de Viper maar in 1 uitvoering net als nu. Dat er momenteel voor de Viper een alleszins bescheiden Track Pack beschikbaar is ok maar voor de rest blijft de auto vrijwel het zelfde.
Klopt, maar je ongelijk toegeven is in het geheel niet leuk voor een discussie!

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door InjectTheVenom » 23 jan 2013, 17:12

Je m'excuse :oops:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door Downforce Hans » 23 jan 2013, 18:17

Roy RS schreef:
Downforce Hans schreef:Je vergelijking gaat toch enigsinds mank vind ik, en we zeggen beiden helemaal niet het zelfde.
Jij begint over de blower die op de Corvette zit maar vergeet dat de viper meer cylinders heeft en twee liter meer inhoud.
Waar het over gaat is dat ze beiden evenveel pk`s hebben en net zoveel koppel.
Dat je dan een betere downforce gaat genereren door een enorme taartschep achter op de acr te plaatsen zou je om het eerlijk te doen ook zo`n spoiler achter op de ZR1 moeten zetten.
Geloof me met 400 kilo echtra druk op je achterwielen kan je echt wel iets harder door een bocht.
Overigens kon de z06 zich echt wel meten aan de viper, kijk maar even in de prijzen kast van Corvette Racing.........
We zeggen wel in zekere zin hetzelfde, want we zijn het er over eens dat de Corvette in deze test beter uit de bus komt, das dus hetzelfde. Met ongeveer hetzelfde vermogen komt de Corvette beter uit de test qua remmen en wegligging, klopt.

Ik ga voor het gemak voorbij aan het feit dat er meer cubic inches voor handen zijn en jij gaat voor het gemak voorbij aan het feit dat de ZR1 in alles gefinetuned is en bedoelt is als absoluut topmodel qua snelheid en remmerij. Dit topmodel wordt vergeleken met een basismodel...


Hoe dan ook laten we het erop houden dat de ZR1 de beste auto is in deze test, dat is voor deze test een feit. Ook al is het maar 1 test.

Als een merk maar 1 model heeft dan is dit toch ook het top model.....zeker als hij nog eens 10.000 dollar duurder is als het topmodel van het andere merk. :mrgreen: :thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Test tussen de Nieuwe Viper en ZR1

Bericht door allen » 23 jan 2013, 18:50

Jeetje, lijkt wel een BMW vs Audi discussie hierzo... :bag:

Het zal me overigens een rotzorg wezen. Had ik het voor het kiezen dan werd het zonder twijfel de Corvette. Zou dan overigens een knalrode worden ipv een saaie kleur als grijs, zoals sommigen menen te moeten kopen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten