Zwakke punten Corvette C5 Convertible; Vraag Remvloeistof

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Zwakke punten Corvette C5 Convertible; Vraag Remvloeistof

Bericht door Ar » 24 nov 2012, 11:30

Mijn broer wil er een. Heeft er iemand ervaring met dit model? Zijn er typische zwakke punten waar je op moet letten?
Laatst gewijzigd door Ar op 02 apr 2013, 10:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Zwakke punten C5

Bericht door MartijnGizmo » 24 nov 2012, 12:01

De Corvette of de Citroën?

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten C5

Bericht door Ar » 24 nov 2012, 12:17

Topic staat in McDrive. :) Ik pas de titel aan.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Macboy » 24 nov 2012, 13:00

Ar schreef:Topic staat in McDrive.
Daar heb je dan meteen het zwakste punt :mrgreen:

Gebruikersavatar
Leen Kostense
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 mei 2007, 08:37

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Leen Kostense » 24 nov 2012, 15:08

De Corvette C5 heeft weinig echt zwakke punten, nagenoeg onderhoudsvrij. Olie verversen en luchtfilter om de 15.000 km en een grote beurt om de 162.000 km dus 100.00 miles. Alleen als je er mee het circuit op wilt dan moet je 1 extra liter olie bij doen omdat er geen slingerschotten/Calmingplates in de carterpan zitten.
Indien je dan met de standaard 6 liter olie rijdt heb je kans dat je oliepomp af en toe niets aanzuigt met alle mogelijk gevolgen vandien.
Ik rij nuzelf als 7 jaar met een C5 Z06 met nu 50.000 km op de teller en het enige onderdeel wat gewisselt is is een SMOG NRV van het Emissie systeem, kosten voor het klepje ongeveer 40 euro.

Leen

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door dvh » 24 nov 2012, 15:22

De meest probleemloze Corvette AR!
Beetje ondergewaardeerd en onderschat ook.

Paar weken terug een autovisie gelezen waar ze een gebruikte beschreven en was erg positief.
Zal het stukje eens opzoeken en posten als ik hem vind tussen het oud papier.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door dvh » 24 nov 2012, 15:37

De vijfde generatie Chevrolet Corvette verschijnt in 1997. Conceptueel blijft het model trouw aan het origineel van 1953, met een lichtgewicht koets en een joekel van een motor. Daarmee houden de overeenkomsten op want verder is het een volledig nieuw ontwikkelde auto. Er zijn drie modellen, de Coupe met uitneembaar dakpaneel en derde deur, de Convertible met handbediende softtop en de Fixed Roof Coupe met vast dak. Wie zich oppervlakkig in de specificaties verdiept, kan de indruk krijgen dat Chevrolet antieke techniek gebruikt. Wie beter kijkt, ziet vooral intelligente en degelijke technische oplossingen. Voorbeelden zijn de imposant klinkende en verrassend zuinige 5.7 V8 met onderliggende nokkenas en de rondom onafhankelijke wielophanging met dwarsgeplaatste bladveren van gewichtsbesparend composietmateriaal. Aan kracht en snelheid ontbreekt het nooit: de standaard V8 levert 345 of 350 pk, de Z06 heeft 385 pk. Occasionkopers profiteren van de beproefde techniek. Het model heeft weinig serieuze aandachtspunten en vervangende onderdelen zijn voordelig, zowel hier als in de States.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Ar » 24 nov 2012, 15:46

@Macboy
:tooth:

@Leen Kostense
Het scheelt dat de prijzen van onderdelen gunstig zijn zag ik al. Het wordt een "boulevard cruiser": Convertible.

@dvh
Dat klinkt goed. Ik rij er morgen mee en ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Leen Kostense
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 mei 2007, 08:37

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Leen Kostense » 24 nov 2012, 16:30

Als je voor het eerst met een Corvette gaat rijden met V8 voorin en achterwielaandrijving wees je dan wel bewust van het koppel bij lage toeren. Zeker als het een automaat is die bijv. 750 rpm stationair draait kun je met een beetje gas al bij 1200 rpm voor een verrassende wielspin staan als je het gas iets te snel indrukt. Denk hier vooral aan bij het insturen van bochten niet eerder dan bij 45° het gas er weer op tenzij je je bedenkt en toch de andere kant op wilt. :blink:
Wees verder bedacht van de kracht ook op snelheid het kan zomaar zijn dat je bij een kickdown op snelheid toch nog wielspin opwekt.

Leen

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door dvh » 24 nov 2012, 16:40

Heerlijk toch :-)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Mathieu » 24 nov 2012, 18:04

Ja, man, lachen :df:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door dvh » 24 nov 2012, 18:13

Zoals beloofd, even drukken voor grotere versie !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Aernoudt » 24 nov 2012, 19:02

Persoonlijk vind ik het de mooiste Corvette tot nu toe. De C6 is wat kleiner/compacter (nog meer op de Europese markt ook gericht, in de quest, zoals Jerremy Clarkson het noemt, om serieus te worden genomen, deze is nog wat meer echt Amerikaans.

Alle overwinningen in de diverse competitie's (en le mans0 hebben aangetoond dat vanaf de C5 de Corvette zelfs kan winnen van de Europese top.

Vooral op nat wegdek is het enorme koppel wel oppassen geblazen als je snel wilt gaan, als je lekker wilt driften is dat echter geen punt :tooth:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Downforce Hans » 24 nov 2012, 19:40

Persoonlijk vind ik de overhang voor de voorwielen en achter de achterwielen veel te groot, bij een c6 is dat kleiner en vind ik dat mooier...........
En nog bedankt voor de tip betreffende het koppel van de motor...... :thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door allen » 24 nov 2012, 19:58

Is niet bij jou van toepassing Hans. In jouw specifieke geval is het koppel NUL! :swinging:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door dvh » 24 nov 2012, 20:01

Dit was mijn laatste aanvaring met de Corvette
Laatst gewijzigd door dvh op 24 nov 2012, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Hielke » 24 nov 2012, 20:03

Overhang? OVERHANG?

Een Pontiac Firebird 4e generatie, die heeft pas overhang! :tooth:

:wink:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Downforce Hans » 24 nov 2012, 21:58

allen schreef:Is niet bij jou van toepassing Hans. In jouw specifieke geval is het koppel NUL! :swinging:

Ik krijg jou nog wel, mannetje :beam:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door GTRene » 24 nov 2012, 22:03

:TV kijken:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Aernoudt » 24 nov 2012, 22:38

De C5 heeft eigenlijk maar 1 nadeel: voor circuit gebruik krijg je met de vrij dichte neus te weinig koeling. Dat is bij de C6 beter, maar gaat wel ten koste van de looks... (looks zijn erg persoonlijk, maar ik vind een Corvette C5 met die mooie klaplampen nu eenmaak mooier dan de neus van de C6).

Overhang van de C5 valt in vergelijking met die van een Firebird inderdaad best wel mee :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 24 nov 2012, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Leen Kostense
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 mei 2007, 08:37

Re: Zwakke punten Corvette C5

Bericht door Leen Kostense » 24 nov 2012, 22:45

Ik vind ze allebei mooi zowel de Firebird vierde generatie als de Corvette overhang of niet.
Dat elke auto zo zijn voor en nadelen heeft is ook de reden waarom een ieder zijn keuze maakt :-)
Ik heb 3 jaar lang dagelijks in een Firebird Formula gereden bouwjaar 1994 en met alle plezier, was een van de fijnste auto's voor woon/werk verkeer. Gemiddeld verbruik van 1:9 vond ik ook nog wel meevallen.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten Corvette C5 Convertible

Bericht door Ar » 25 nov 2012, 12:29

@dvh
Leuk artikel :thumbup:

Hij staat er inmiddels. Wat me opvalt is dat het erg comfortabel rijdt. Als je veel rijdt, dan zou dit een prima keuze zijn. Als daily is het sowieso beter dan een 911.

Gebruikersavatar
Leen Kostense
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 mei 2007, 08:37

Re: Zwakke punten Corvette C5 Convertible

Bericht door Leen Kostense » 25 nov 2012, 23:15

Begrijp ik hier uit dat je broer de knoop heeft doorgehakt en de C5 heeft aangeschaft?

Leen

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Zwakke punten Corvette C5 Convertible

Bericht door Joy » 25 nov 2012, 23:31

Leuke auto Arif. Is het een automaat of handgeschakelde versie? De handbak schijnt slijpgeluiden te maken bij snel schakelen dus ik heb geen idee welke transmissie de beste is? Ik neem aan dat de automaat ook redelijk op cruisen staat afgestemd?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Zwakke punten Corvette C5 Convertible

Bericht door Aernoudt » 26 nov 2012, 08:17

Joy schreef:Leuke auto Arif. Is het een automaat of handgeschakelde versie? De handbak schijnt slijpgeluiden te maken bij snel schakelen dus ik heb geen idee welke transmissie de beste is? Ik neem aan dat de automaat ook redelijk op cruisen staat afgestemd?
De handbak is de beste optie uiteraard, dat moge duidelijk zijn. De automaat is standaard op cruisen ingesteld, maar heeft een sportmodus, eletronisch, en die maakt er een stuk levendiger geheel van. Dat knopje doet echt wat om het maar zo te zeggen. (diezelfde zit ook in mijn gen 4 firebird, en gaat er binnenort uit voor een handbak, en is heel aardig om mee te rijden: met die sportmodus schakelt niet meteen op als je het gas even loslaat (bijvoorbeeld bij een wat langzamer verkeersdeelnemer die even in de weg rijdt) en bovendien schakelt de bak dan ook pas een stuk hoger in de toeren)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten