Ford GT40 all types incl replica

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 22 sep 2009, 15:15

Ford GT40 wie kent ze niet van Le-mans en andere race wedstrijden vanaf de jaren 60.
In 1963, Henry Ford II, by then obsessed with fielding a Ford at Le Mans, was informed that Enzo Ferrari was possibly interested in selling his company. Ford jumped on the chance and spent millions of dollars negotiating the deal and reviewing all aspects of Ferrari’s company. At the absolute last minute, Enzo Ferrari either had a change of heart or just didn’t like the deal because he backed out, infuriating Ford. Henry Ford II then decided that his company would build their own car to kick Ferrari’s ass at Le Mans. The rest, of course, is history.

Ford quickly determined that they couldn’t do it alone and began negotiating with Lotus, Lola and Cooper to help with the design and build of their new race car. Lotus, specifically Colin Chapman, asked for too much money and insisted that the car be called a Lotus and not a Ford and Cooper didn’t have any experience in building the type of cars Ford wanted. Lola became partnered with Ford when Eric Broadley, Lola’s owner and designer, agreed to personally help in the development without the involvement of his company. The agreement was for one year and included two Lola built chassis sold to Ford for development. With the help of the legendary Carroll Shelby, they would build a world beater.
Afbeelding

de oude echte zijn niet te betalen mk1 en mk2 en mk3 en mk4 mar ook de nwe GT is nog wat duur (das zuur)

echter door de jaren heen zijn er vele replica's op de markt verschenen waarvan enkele merken zeer goed en of zeer mooi...

merken zoals (wat me zo te binnen schiet...)

--Superformance (gegalvniseerd chassis?)
--CAV GT40 (RVS chassis en ophanging?)
--GTD GTD40
--FFR RCR40 met de mk1 en mk2 (Aluminium chassis ala lotus)
--ERA GT40 (RVS chassis)
--Tornado GT40
--DRB GT40
--Southern GT? vond ik net.

wat linkjes

http://www.southerngt.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.race-car-replicas.com/rcr40.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en zo zijn er vast nog wat waar ik zo niet op kom :bag:

anyway, ik vind ze rete-gaaf qua looks en tijdloos....maar wat zijn nou de minkanten van zoiets, ik hoorde een tijdje geledn van een ex collega (Libanon) dat hij zo'n GT40 had gebouwd maar elke keer er mee bezig was van alles rammelde los enz...maja dat was al een hele tijd terug, en alles is met goed spul vast te zetten desnoods met loctite ofzo?

zijn er mensen hier die ervaringen hebben rond de GT40? en als je mooie foto's en of info hebt drop maar hier....zoals welke replica's hebben en onderhoudsvrij chassis bv aluminium of RVS of verzinkt.

om maar te starten met wat foto's van replica's mk1 wegen vaak weinig onder de 1.000kg en met dikke V8 is dat wel :mrgreen: :df:

Afbeelding

mmm zo wil ik er wel 1>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en om een idee te krijgen hoe laag zo'n ding is...ongeveer 1 meter

Afbeelding

de verschillen tussen de mk1 en de mk2 zie je hier>>

http://www.gt40spf.com/Superformance_GT ... rences.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

wordt vervolgd :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GTRene op 06 dec 2009, 17:06, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 22 sep 2009, 15:25

mk2 modellen
In 1966 the GT40 MkII was introduced. The new car was a revised MkI with slightly different body aerodynamics and, more importantly, a 7.0L (427cid) Ford V8. The MkIIs were entered into the 1966 24hr of Le Mans and completely dominated the competition, scoring a historic 1-2-3 finish.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mk3
There were 31 GT40 MkIIIs built as road cars. They featured softer suspension, four headlights and different bodywork and were significantly different looking from the race versions. They were powered by the 4.7L V8 producing around 335HP.
Afbeelding

Afbeelding

mk4
For 1967 the new GT40 MkIV was released. The MkIV was a new design with a new chassis and new, more aerodynamic, body but it still used the MkII 7.0L engine. The 1967 Le Mans race featured four MkIVs, three MkIIs and one MkI. A MkIV piloted by greats Dan Gurney and AJ Foyt scored the second consecutive Le Mans victory for the GT40s.
Afbeelding

The GT40’s dominance at Le Mans continued in 1968 when rules changes limited the GT40’s class to 5.0L displacement max. That year a 4.7L MkI won for the GT40’s third win in a row. At the 1969 24hr of Le Mans the competition was much stiffer than the previous year. The GT40 had to compete against the mighty Porsche 908s and 917s. That didn’t matter as the GT40 once again proved it’s place in history by taking a fourth straight victory at Le Mans. The car that won in 1969 was the exact same car that had won the 1968 race and by that time it was seriously outdated.

The Ford GT40 is one of the greatest “American” race cars ever created. The American part of it is debated as most of the car was built and designed in England by various different people and companies. Either way, the car would have never come to be had Henry Ford II not been so determined to win. He was so obsessed with beating Ferrari on their own turf (Ferrari had won Le Mans six times in a row from 1960 – 1965) that it became one of the most expensive racing programs in history. The GT40’s success and impact on international sports car racing are indisputable.
GTRene
Laatst gewijzigd door GTRene op 22 sep 2009, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door Mathieu » 22 sep 2009, 20:05


Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door JurT » 22 sep 2009, 21:38

Jezus die dingen zijn laag... :shocking:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 22 sep 2009, 21:56

8) gaaf he...wel zo onpraktisch als maar kan :lol: maar tijdloos mooi gevormd.
vraag me alleen wel eens af of die plastic raampjes geen lawaai maken die vierkantjes wat open kunnen...lijkt me enorm suizen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook mooi die specs van de oude en de superformance replica met 550 pk...

http://www.gt40spf.com/gt40-specifications.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 22 sep 2009, 23:10

Filmpje van zo'n SPF GT40 mk2 met Tiff behind the wheel.


http://www.metacafe.com/watch/700867/spf_gt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door Mack » 23 sep 2009, 16:40

Ongelooflijk dat Ford halverwege jaren 60 al zo'n tijdloze auto heeft gebouwd.

De eerste Mustang is ongeveer van dezelfde tijd, en hoewel ook een tijdloze auto, zie je aan die auto dat het een "oude auto" is.

De GT40, van hetzelfde concern, heeft dit niet, vind ik. Dat blijft een moderne auto.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door Alexsti » 23 sep 2009, 17:53

Nog een paar plaatjes:

Gulf MK1 :

Afbeelding

In aktie op Le-mans:

Afbeelding

Gt40 Mach2 :

Afbeelding

Type ??

Afbeelding

Groet Alex,

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 23 sep 2009, 18:14

ik zie vaak op die mk2 types geen spiegels zoals bij de mk1 hoe doen die dat eigenlijk...

en kan niet echt kiezen, op sommige foto's is de mk2 ook erg mooi...

tis net de wiesmann MF4 GT en de MF5 GT de eerste is wat meer klassiek elegant en de 2de meer bruut/opvallend... :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 26 nov 2009, 18:46

Ford GT Geiger HP 790
Der 5,4-Liter-V8-Motor im Ford GT wird bereits ab Werk von einem Kompressor zwangsbeatmet. Weil aber mehr Ladedruck auch mehr Leistung bedeutet, hat Geiger den 2,3 Liter großen Serien-Kompressor gegen ein vier Liter großes Exemplar getauscht.
Ein neuer Kompressor sorgt für mehr Ladedruck


Mit dem Volumen des Verdichters wuchs der maximale Ladedruck auf 1,25 bar an. Ergänzt um neue Drosselklappen und einen Sportluftfilter sorgt der optimierte Ansaugbereich für ein Leistungsplus von 240 PS. Unter dem Strich treiben den Ford GT dann 790 PS und ein maximales Drehmoment von 863 Nm voran.

Ford GT Geiger HP 790: In 3,6 Sekunden auf 100 km/h


Unter der Klangkulisse der neuen Sportauspuffanlage spurtet der Ford GT Geiger HP 790 in 3,6 Sekunden von Null auf 100 km/h, nach 9,6 Sekunden durchbricht er die 200 km/h-Barriere um nach 22,8 Sekunden bereits mit 300 km/h unterwegs zu sein. Die Höchstgeschwindigkeit des Ford GT stellt sich erst bei 360 km/h ein.

Angepasst an die gewachsene Fahrdynamik präsentiert sich das Gewindefahrwerk mit voll einstellbaren Dämpfern, das zudem eine Tieferlegung um 60 Millimeter realisiert. Ergänzt wird das Fahrwerksupdate durch 9x20 Zoll große Felgen und Reifen der Dimension 245/35 an der vorderachse. In den hinteren Radhäusern drehen sich gar 11x21 Zoll große Räder mit 325/30er Pneus. Und um noch mehr Aufmerksamkeit zu erheischen trägt der Geiger Ford GT als Lackfarbe ein grelles Grün, verfeinert durch schwarze Längsstreifen über die gesamte Karosserie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... tml?item=6" onclick="window.open(this.href);return false;

:df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 27 nov 2009, 14:52

ook leuk vanaf 1min :df: Superformance GT40



ook een mooie kleurstelling


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 06 dec 2009, 15:54

wel grappig om te zien dat de SPF (superformance) GT40 replica sneller is dan de Ford GT :mrgreen:



hier ook een artikel erover.

http://www.caranddriver.com/reviews/car ... ialty_file" onclick="window.open(this.href);return false;
ENGINE TYPE: pushrod 16-valve V-8, aluminum block and heads, port fuel injection
Displacement: 427 cu in, 6997cc
Power (SAE net): 520 bhp @ 6000 rpm
Torque (SAE net): 490 lb-ft @ 4500 rpm


TRANSMISSION: 5-speed manual


DIMENSIONS:
Wheelbase: 95.0 in Length: 163.0 in Width: 70.5 in Height: 40.5 in
Curb weight: 2458 lb (ongeveer 1100kg maar ze kunnen ook lichter)


C/D TEST RESULTS:
Zero to 60 mph: 3.4 sec
Zero to 100 mph: 6.8 sec
Zero to 150 mph: 15.7 sec
Standing ¼-mile: 11.2 sec @ 131 mph
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 1.00 g
das vlot :hosanna:
Consequently, it flies. While the car struggles putting down the power, it still catapults to 60 mph in 3.4 seconds. Ford’s GT gets to 60 a 10th quicker [C/D, January 2004], but as speeds rise, the gap reverses. The Superformance hits 150 mph in just 15.7 seconds compared with 16.9 for the Ford.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze hebben ook mooie rousch motoren die zo'n 560pk leveren.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 06 dec 2009, 16:45

trouwens hoe zit dat nu eigenlijk als je vanuit de USA zo'n bijna nwe maar wel zeg 1965 op kenteken auto laat komen...

wordt denk ik wel als een klassieker gezien, dus geen BPM maar je betaald geloof ik 10% invoertax en de 19% btw? + vervoerskosten e.d. :hmmm:

of komt er NOG meer bij :hmmm:

http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/ ... it-amerika" onclick="window.open(this.href);return false;

dus stel ik weet en leuke SPF (superformance) of CAV GT40 te koop voor zeg 75.000$ dat is dan 50.000,-euro ongeveer plus 10% is 5K en 19% btw over 50K is 9.5K en zeg 2.5K kosten transport e.d.(kenteken enz) maakt het totaal dan 67.000,-euro :hmmm: ?

of zijn ze voor klassiekers milder...

ik lees van een bericht uit 2007 ergens dit>>
als er sprake is van een oldtimer (25 jaar of ouder) betaal je slechts 6% BTW (over de aankoopsom) en geen invoerrechten. Wel moet je rekenen op los/inklaringskosten. Zo'n 250 euro als ik me niet vergis.
Het transport is inderdaad zo tussen de 1000 en 1500 euro.
dat zou mooi zijn :banaan:

dan kost ie nog maar 55.500,-euro met dezelfde rekensom :thumbup: kan iemand dat bevestigen?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 06 dec 2009, 23:56

CAV GT40

hier wat specs van de auto.

http://www.cav.co.za/pages/specs.php#16" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

hier kun je bij de gulf mk1 de mk2 type snorkels op boven de motor zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 00:04

nog meer CAV het mooie van die aparaten is het Stailes Steel chassis en ophanging :thumbup:

dit is echter een best vreemde, lijkt wel een targa zo 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onderstaande roosters zou ik echter nooit kiezen...lelijk dan beter die met de grote gaten en of rvs gaas.

Afbeelding

:df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 00:12

en nog wat CAV GT40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 00:23

CAV 2004

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


grappige foto hoe laag zo'n ding is naast een RS4 audi bv

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 18 dec 2009, 12:52

kom net deze foto tegen :mrgreen: op autogespot gt40 hoe laag is zo'n ding? nou...erg laag :clap:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 01 jan 2010, 19:05

ben der al bijna uit wat het zou moeten worden qua kleur en type en merk GT40 replica. :mrgreen: (ik droom nog ff door)

--CAV GT40 (rvs mono chassis) LHD
--vanaf chassisnr: 100+ (is AF update type)
--liefst 500+ pk
--op sixties papieren
--aircon een must

afijn om een beetje een beeld te krijgen deze fantastische nr 131 (wel RHD maar gaat ff om de rest) die bv de koplamp lenzen e.d. en de ramen er zo in heeft gekregen zonder popnagels, ziet er zeer strak uit, maja normaal ist dus allemaal popnagels wat ook niet erg is.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder heeft een latere CAV GT40 1 van de mooiste GT40 interieurs :clap:

een plaatje vind ik, echt 1 van de mooiste sportwagens ooit gebouwd.
:df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door JP » 18 jan 2010, 12:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
The Heffner Twin Turbo GT won that shoot out recording a 0 to 200mph time of 18.9 seconds on very sticky Hoosier A6s. To put that in perspective, it takes the Bugatti Veyron 26 seconds to go from zero to 200 mph.
http://www.heffnersperformance.com/ford ... _build.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 18 jan 2010, 12:44

JP schreef:
The Heffner Twin Turbo GT won that shoot out recording a 0 to 200mph time of 18.9 seconds on very sticky Hoosier A6s. To put that in perspective, it takes the Bugatti Veyron 26 seconds to go from zero to 200 mph.
http://www.heffnersperformance.com/ford ... _build.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
:love: :hosanna: damn wat snel en wat mooi gedaan.

Gebruikersavatar
osc4r
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:27
Contacteer:

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door osc4r » 18 jan 2010, 18:53

Heffner maakt altijd zulke mooie upgrades, zo ook bij de R8 V10 en de Gallardo. Die twinturbo setup van ze is prachtig om te zien zonder kap eroverheen.

@GTRene; ik hoop dat je er snel een op je oprit mag zetten ;)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jan 2010, 19:05

Wat een bruut apparaat die Heffner! :banaan:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door GTRene » 18 jan 2010, 21:53

osc4r schreef: @GTRene; ik hoop dat je er snel een op je oprit mag zetten ;)
dankje, met een beetje mazzel misschien dat het ooit lukt met zo'n CAV Gt40
al zal het ook best wennen zijn zo super laag :mrgreen: en die deuren :hmmm: zit niet echt een stop op maar een stuk linnen/band...dus oppassen hoe kort je hem ergens naast zet, dan die uitstulping in het dak, als je weinig ruimte hebt naast je auto ist een lastig geval :lol:
magoed dat vergeet je zodra je weer 1x zit.
dan heb je nog het onpraktische deel dat je bijna niks kan meenemen :bag: maar een tijdloos model en zo mooi.

Gebruikersavatar
osc4r
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:27
Contacteer:

Re: Ford GT40 all types incl replica

Bericht door osc4r » 18 jan 2010, 22:09

Wat moet zoiets nou ongeveer kosten? Ik kan geen price enquiry doen, moet ik gelijk m'n gegevens geven etc ;). Om dat echt op je oprit te hebben staan, nieuwe etc, euro of 120.000?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten