In 1963, Henry Ford II, by then obsessed with fielding a Ford at Le Mans, was informed that Enzo Ferrari was possibly interested in selling his company. Ford jumped on the chance and spent millions of dollars negotiating the deal and reviewing all aspects of Ferrari’s company. At the absolute last minute, Enzo Ferrari either had a change of heart or just didn’t like the deal because he backed out, infuriating Ford. Henry Ford II then decided that his company would build their own car to kick Ferrari’s ass at Le Mans. The rest, of course, is history.
Ford quickly determined that they couldn’t do it alone and began negotiating with Lotus, Lola and Cooper to help with the design and build of their new race car. Lotus, specifically Colin Chapman, asked for too much money and insisted that the car be called a Lotus and not a Ford and Cooper didn’t have any experience in building the type of cars Ford wanted. Lola became partnered with Ford when Eric Broadley, Lola’s owner and designer, agreed to personally help in the development without the involvement of his company. The agreement was for one year and included two Lola built chassis sold to Ford for development. With the help of the legendary Carroll Shelby, they would build a world beater.
de oude echte zijn niet te betalen mk1 en mk2 en mk3 en mk4 mar ook de nwe GT is nog wat duur (das zuur)
echter door de jaren heen zijn er vele replica's op de markt verschenen waarvan enkele merken zeer goed en of zeer mooi...
merken zoals (wat me zo te binnen schiet...)
--Superformance (gegalvniseerd chassis?)
--CAV GT40 (RVS chassis en ophanging?)
--GTD GTD40
--FFR RCR40 met de mk1 en mk2 (Aluminium chassis ala lotus)
--ERA GT40 (RVS chassis)
--Tornado GT40
--DRB GT40
--Southern GT? vond ik net.
wat linkjes
http://www.southerngt.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.race-car-replicas.com/rcr40.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en zo zijn er vast nog wat waar ik zo niet op kom
anyway, ik vind ze rete-gaaf qua looks en tijdloos....maar wat zijn nou de minkanten van zoiets, ik hoorde een tijdje geledn van een ex collega (Libanon) dat hij zo'n GT40 had gebouwd maar elke keer er mee bezig was van alles rammelde los enz...maja dat was al een hele tijd terug, en alles is met goed spul vast te zetten desnoods met loctite ofzo?
zijn er mensen hier die ervaringen hebben rond de GT40? en als je mooie foto's en of info hebt drop maar hier....zoals welke replica's hebben en onderhoudsvrij chassis bv aluminium of RVS of verzinkt.
om maar te starten met wat foto's van replica's mk1 wegen vaak weinig onder de 1.000kg en met dikke V8 is dat wel
mmm zo wil ik er wel 1>
en om een idee te krijgen hoe laag zo'n ding is...ongeveer 1 meter
de verschillen tussen de mk1 en de mk2 zie je hier>>
http://www.gt40spf.com/Superformance_GT ... rences.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
wordt vervolgd