Wie zou er geschikt zijn voor Dakar

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Wie zou er geschikt zijn voor Dakar

Bericht door Elmar » 14 jan 2009, 16:38

Amsterdam-Dakar bestaat nog steeds. Die gaan in februari en november die kant op. Ze organiseren ook nog andere tochten. Dit lijkt mij ook wel wat, meeste wegen die hun rijden is daar te doen.
http://www.amsterdamdakar.com/

Gerdinand, een ton heb je al zowat nodig als je enkel met een motorfiets wil meedoen...

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Wie zou er geschikt zijn voor Dakar

Bericht door G Kolkman » 14 jan 2009, 20:55

Elmar schreef:

Gerdinand, een ton heb je al zowat nodig als je enkel met een motorfiets wil meedoen...


Dat ontken ik ook niet :!:

Maar ik kan niet motorrijden en dat lijkt me dus écht te zwaar.

Ik schrijf de amsterdam-dakar op de todrive list bij 8) .

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Wie zou er geschikt zijn voor Dakar

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jan 2009, 14:09

Nog een Daf kopen? :D

Denny
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46

Re: Re:

Bericht door Denny » 10 jul 2009, 13:05

G Kolkman schreef: Amsterdam-dakarchallenge bestaat nog steeds volgens mij. Staat wel ergens op een todo-lijst :mrgreen: .
Been there, done that in 2006. Super ervaring, alleen nooit meer met die organisatie. Is zelf nl ook goed te doen en dan wordt je net zo in de steek gelaten bij de grenzen etc.
Je moet alleen niet bang zijn voor negers met halfautomaten en ja die richten ze ook op je als het allemaal niet snel genoeg gaat voor ze, Gelukkig blijken het altijd vriendelijke mensen die je wat spullen afhandig proberen te maken. Als je nee zegt begrijpen ze dat gelukkig ook (dit in tegenstelling tot de kinderen daar die je met stenen gaan bekogelen als ze iets niet krijgen)

In wat voor auto. Een citroen ax natuurlijk een 1.1 tje op Michelin M&S 5.5 J banden en velgen. :wink: . Heerlijk als je anderen ziet vastlopen en dat je zelf als je het gas intrapt gewoon accereert.

Enige auto in onze groep die nergens heeft vastgezeten BTW en ook de auto die de meeste duinen op en af is geweest (doet me ineens denken aan het feit dat ik over een duin stoof en ineens een last minute melding over het bakkie kreeg dat hij aan de achterkant was weggewaait. Je voelt je dan ineens heel erg klein als je met je auto op de rand staat. Kortom te veel mooie herinneringen. Zeker doen als je de mogelijkheid hebt.

fototje met mij achter het stuur in de westelijke sahara woehoe

Afbeelding

Denny
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46

Re: Wie zou er geschikt zijn voor Dakar

Bericht door Denny » 10 jul 2009, 13:34

Elmar schreef:
Gerdinand, een ton heb je al zowat nodig als je enkel met een motorfiets wil meedoen...
Inschrijfgeld was een aantal jaar geleden al 25 mille :mrgreen: Heb er serieus naar gekeken (tot het moment dat ik het inschrijfgeld te horen kreeg :mrgreen: ). Net als de laatste camel trophy ben ik ook serieus mee bezig geweest maar niks geworden helaas.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Wie zou er geschikt zijn voor Dakar

Bericht door Andre » 17 jan 2011, 19:53

Schijten in het zand met een scorpion die aan je ballen likt. Nee ik sla over.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Wie zou er geschikt zijn voor Dakar

Bericht door Downforce Hans » 17 jan 2011, 20:23

Andre schreef:Schijten in het zand met een scorpion die aan je ballen likt. Nee ik sla over.
Zo, wat dacht je ff een oud draadje aantrappen. :mrgreen:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Wie zou er geschikt zijn voor Dakar

Bericht door Andre » 18 jan 2011, 23:41

Ja jullie moeten niet inslapen.

:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten