Zandhappen met Steve McQueen, in stijl dus

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Zandhappen met Steve McQueen, in stijl dus

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2012, 22:40

Steve McQueen, King of Cool, deed leuke dingen met auto's in het zand.

Ten eerste liet hij een Buggy bouwen met 230 pk sterke Corvair motor achterin en gebruikte die auto in de film: The Thomas Crown Affair (het origineel). In het linkje hieronder zie je de scene en foto's van de stunts die Steve zelf deed.

Afbeelding

Ten tweede racete hij met de legendarische Baja Boot door de Baja-woestijn. Die auto had een V8 achterin een buizenchassis, erg cool. De auto is enkele jaren terug volledig gerestaureerd.

Afbeelding

Hier het fraaie artikel: http://theselvedgeyard.wordpress.com/20 ... uggy-days/ leuk blog trouwens, ik ben er al uren zoet mee....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Zandhappen met Steve McQueen, in stijl dus

Bericht door Dennis Cavallino » 26 sep 2012, 08:57

Kwam net dit foto'tje tegen. Check die dempers/veren achter!

Afbeelding

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Zandhappen met Steve McQueen, in stijl dus

Bericht door hanske » 26 sep 2012, 09:41

Begin 70er jaren zat ik als piepklein mannetje met mijn ouders en een bakje paprika chips op een zondag avond voor de (zwart-wit)TV toen de film/documentaire "On any sunday" voorbij kwam. Het verhaal ging over Steve McQueen en zijn vrienden en wat hen zoal bezig hield op hun (vrije)zondagen. De film had zo een indruk achtergelaten bij mij dat een jaartje of 10 geleden de titel weer ineens door mijn hoofd spookte. Na een beetje speuren op het net heb ik toen in Brazilie een DVD-box kunnen bemachtigen van deze film. Eens in de zoveel jaren kom ik hem (op zolder) weer tegen en bekijk ik hem weer eens . Geweldig oud film materiaal wat in documantaire vorm aan elkaar geknutseld is. Beelden zijn veelal oude originele verslagen van race's en rally's (o.a. Baja Mexico) met auto's/buggy's en motoren. Wat die mannen presteerden en met welk materiaal kunnen onze hedendaagse Dakar deelnemers een voorbeeld aan nemen (voor beide respect).



Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Zandhappen met Steve McQueen, in stijl dus

Bericht door Dennis Cavallino » 26 sep 2012, 10:07

Cool!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten