Off road routes in de Achterhoek

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Off road routes in de Achterhoek

Bericht door Dennis Cavallino » 18 apr 2011, 17:59

In de Achterhoek zijn veel onverharde wegen, maar zijn er ook mooie (legale) off road routes?
Zo ja, show me the way ;)

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Off road routes in de Achterhoek

Bericht door Niels v D » 18 apr 2011, 19:26

Je bedoelt rallyproef-achtige paadjes? Zoveel weet ik er helaas niet, wel wat voor de motor maar dat is niet vrij toegankelijk.. Maar ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Off road routes in de Achterhoek

Bericht door Ravin ///M » 18 apr 2011, 20:50

Moet t de Achterhoek zijn Dennis? Ik heb een kennis met een FJ Cruiser en die heeft t altijd over Duitsland, dichtbij bij Enschede; Fürstenau Forest. Kijk eens op http://www.terreinrijden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. What's your ride?

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Off road routes in de Achterhoek

Bericht door G Kolkman » 18 apr 2011, 21:36

Ik kan in de achterhoek misschien nog wel aan een routeboek komen van een toertocht die extreme machines daar eens gehouden heeft.

Voor Twente moet je doordeweeks maar 'ns langskomen.

Edit: ik heb het dan over zandwegen, niet over plekken waar je een wrangler-achtig ding nodig hebt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Off road routes in de Achterhoek

Bericht door Kasteel » 19 apr 2011, 09:02

Ik heb nog wel wat roadbooks liggen van toertochten uit de Impreza tijd, waar regelmatig wat offroad werd meegenomen. Jammer dat de grondspeling van huidige auto er niet echt aanmeewerkt :(.

hjp
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34

Re: Off road routes in de Achterhoek

Bericht door hjp » 19 apr 2011, 14:54

Fursten Forest http://www.furstenforest.eu/home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; is wel erg leuk om te doen mits je een terreinwagenachtig iets hebt.
Ben er een paar weken geleden en grote lol gehad :df:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Off road routes in de Achterhoek

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2011, 09:56

Tips voor zandpaden om met 'rallyauto's' te rijden zijn welkom, maar ook de echte off road tracks waar je wel een 4x4 nodig hebt.

Enschede is me te ver weg. Moet in de buurt van Doetinchem/'s Heerenberg zijn (Montferland). In Twente beginnen en dan terug naar de A12 (bij de grens) is ook prima. Via Google zag ik dat ik afgelopen weekend net een rit gemist had waar ze 85% van de route van Twente naar 't zuiden van de Achterhoek over onverhard hadden uitgestippeld. Inschrijfgeld + lunch e.d. was slechts 25 euro. Maar ja, had ik maar niet zo lang in bad moeten blijven liggen (en ik had toch geen geschikte auto bij me gehad). :)

Dat soort routes moet ik hebben.

Ik kan ook wel zelf wat routes gaan uitstippelen, maar een paar voorgekauwde routes lijken me wel handig om te hebben. Ik ken 't gebied nog niet echt goed namelijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten