[21-01-2018] DF @ Zandvoort drifttraining deel VIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[21-01-2018] DF @ Zandvoort drifttraining deel VIII

Bericht door Peter Tunissen » 22 dec 2017, 13:58

Afbeelding

Op zondag 21 januari organiseert Driving Fun voor de 8e keer een drifttraining op Circuit Zandvoort.
Goed kunnen driften is de ultieme vorm van voertuigcontrole, waarbij mens en machine in perfecte harmonie over het asfalt glijden.
Onze instructeurs helpen u graag (dwars) op weg!

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
12:00 - 12:45 - Inschrijven in VIProom 8
12:45 - 13:00 - Briefing
13:00 - 17:00 - Open pitlane driften

Prijs
Deelname aan de hele dag (13:00 - 17:00) kost €300 per auto voor leden en €320 voor niet-leden.
Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Uiteraard is het ook mogelijk om deze dag gebruik te maken van een huurauto.
Deelname in een BMW E36 325i kan al voor €550 p.p. all inclusive (gebaseerd op twee rijders per auto) of €950 p.p. all inclusive (één rijder per auto).
Desgewenst kan u ook een BMW M3 huren om te driften; stuur s.v.p. een mailtje naar peter@driving-fun.com om te informeren naar de mogelijkheden indien u hier interesse in hebt.

Circuit
We gebruiken voor deze training het lange Grand Prix circuit (inclusief de Scheivlak lus)! De baan wordt deze hele dag nat gehouden voor de drifters.
Er zijn echter een aantal (nieuwe) spelregels waaraan alle deelnemers zich dienen te houden:
*) Driften met twee of meer auto's achter elkaar (twin driften) is niet toegestaan!
*) Driften op de rechte stukken of het koppelen van bochten is niet toegestaan!
*) Driften is uitsluitend toegestaan tussen de witte lijnen!
*) Het maken van burn-outs is niet toegestaan!
*) Het niet naleven van deze regels zal tot uitsluiting van verdere deelname leiden!
*) Kosten van herstelwerkzaamheden aan de baan zullen ten alle tijden op de betreffende deelnemer verhaald worden!


Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking over een DFTrackdays lidmaatschapskaart heeft betaalt de ledenprijs (een lidmaatschapskaart kost eenmalig €40, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt streng op gecontroleerd.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DF driftdagen
Driving Fun driftdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen wedstrijden en zaken als twindriften (tenzij vooraf samen afgesproken) of driftend om een gespinde auto heen rijden zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren drifter tot beginnend drifter en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De betere drifter dient rekening te houden met de mindere goden en van de beginnende drifters wordt verwacht dat ze niet boven hun kunnen rijden en proberen zo weinig mogelijk te spinnen.

Circuit
Informatie over het circuit volgt nog.

Rondje Zandvoort
Volgt nog.

Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je spiegels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers:
1. Elmar Heystra
2. Frank Voorderhake - BMW E36 325i
3. Frits Hendrickx
4. Koenraad Schulten
5. Timothy van Sinttruije
6. Patrick van der Leelie
7. Peter Meijer
8. Sacha de Goede (ARR)
9. Perry Swaans
10. Niels Kos
11. Jacques Groenewegen - BMW E46 M3
12. Marc Meihuizen
13. Dennis v/d Prijt
14. Jim Zandvliet
15. Niels Visser
16. Gerard Dol
17. Tom Dol
18. Clint van Oort
19. Pa van Oort
20. Mario Leuverink
21. Remco Brouwer - huurauto
22. Dennis van Loon
23. Dominique Mostert
24. John van Kouwen
25. Rody Bongaerts
26. Robert Verkerk
27. Jim Theuwen
28. Daan Pijl - BMW E36 323ti Compact
29. Edward Elens - Mercedes Cklasse
30. Sven Snoeks - BMW E46 325i
31. Henk Bousema - BMW 328i
32. Eelco Walig - BMW E30 325i
33. Frida Jager - Nissan 180SX (1u)
34. Hilde Blaauw - BMW E36
35. Bas Mul
36. Cor Mul
37. Erik van Binsbergen
38. Alexander Rusch - BMW E46 M3
39. Marcus Boller - BMW E28 V8
40. Gerwin Versloot - BMW E36 328i
41. Lars Visser
42. Rene Singer
43. Sven Snoeks - BMW E36
44. Jacco Brummelhuis - BMW E36 Compact (ARR)
45.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: [21-01-2018] DF @ Zandvoort drifttraining deel VIII

Bericht door Peter Tunissen » 20 jan 2018, 14:36

Nog maar een dagje en het seizoen begint weer; zin in!!! :df: :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten