[27-07-2021] DF @ Zandvoort avondsessie deel LII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 7785
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[27-07-2021] DF @ Zandvoort avondsessie deel LII

Bericht door Peter Tunissen » 15 dec 2020, 14:35

Afbeelding

Op dinsdag 27 juli organiseert Driving-Fun.com voor de 52e keer een avondsessie op Circuit Zandvoort op de nieuwe Formule 1 Grand Prix lay-out.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
16:00 - 17:15 | Inschrijven in VIProom 14
17:15 - 19:15 | Open pitlane rijden - sessie 1
19:30 - 21:30 | Open pitlane rijden - sessie 2

Prijs
Deelname aan de hele avond (17:15 - 21:30) kost €370 per auto voor leden en €400 voor niet-leden. Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend sessie 1 (tot 19:15) kost €240 per auto voor leden en €260 voor niet-leden, deelname aan uitsluitend sessie 2 (vanaf 19:30) kost €240 per auto voor leden en €260 voor niet-leden.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking over een DFTrackdays lidmaatschapskaart heeft, betaalt de ledenprijs (een lidmaatschapskaart kost eenmalig €50, is een kalenderjaar geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt op gecontroleerd.
*) Let op: na 19:00 mag er maximaal 88dB geproduceerd worden en na 20:00 maximaal 86dB.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Zandvoort, tenzij ze over een racelicentie beschikken.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DFTrackdays
De circuitdagen van Driving-Fun.com kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijder wordt verwacht dat hij zich bewust is van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuit Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307 km lang en het ronderecord staat op naam van Max Verstappen die in 2017 in de Red Bull RB8 uit 2012 een rondetijd van 1.19.511 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Nadat bekend werd dat op Circuit Zandvoort in 2020 weer een Formule 1 Grand Prix zou worden georganiseerd, werd begin november 2019 met een grondige verbouwing gestart. Nadat deze afgerond was, was Driving-Fun.com op donderdag 27 februari 2020 de allereerste huurder die een circuitdag organiseerde op het kakelverse asfalt.
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Voor mensen die veel op het ‘oude’ Zandvoort gereden hebben zal het zoeken van het rempunt even wennen zijn. Je komt over het algemeen met meer snelheid dan voorheen door de Arie Luyendijk bocht, waardoor je eindsnelheid net voor je rempunt over het algemeen ook hoger ligt en de bewuste of onbewuste referentiepunten die je misschien had als de witte lijn over het asfalt of de 50-, 100 en 150-borden zijn er niet meer. Mocht je je rempunt missen, dan ligt er in ieder geval een gloednieuwe run-off area voor je klaar, waarmee je achter de grindbak langs weer terug op het circuit komt.
Als vanouds stuur je de Tarzan pas ultra laat in en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Probeer aan de binnenkant de curbstone zoveel mogelijk mee te nemen en bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan eveneens vol meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Sinds de verbouwing is het uitkomen van de Gerlach nog breder geworden, waardoor je enorm veel snelheid mee de bocht in kunt nemen. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtzbocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer, maar omdat de Hugenholtz een enorme banking heeft gekregen kun je er met ontzettend veel snelheid in, doorheen en uit komen. In de regen is de lijn met de meeste auto’s helemaal bovenlangs langs de betonnen muur, maar zorg het kleinste foutje wordt dan wel genadeloos afgestraft. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto een beetje richting het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je kunt de curbstones aan de linkerzijde van het circuit hiervoor meenemen. De Mastersbocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen tegen of op de nieuwe curbstones die daar liggen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens probeer je de volgende bocht zonder naam weer zoveel mogelijk in rechte lijn aan te remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en zorg ervoor dat je bij het uitkomen weer helemaal buiten komt. marshalls posts die je hier vroeger als referentie kon gebruiken zijn verdwenen. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig, waardoor een crash altijd op de loer ligt.
Het rechte stuk leidt naar de Hans Ernst bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts kun je de curbstones rechts helemaal meenemen en je bouwt als je het goed doet zoveel snelheid op dat je even moet remmen voor het tweede gedeelte van de chicane. Zorg in ieder geval dat je zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones bij het uitkomen rechts zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De curbstones aan de binnenzijde zijn minder breed dan ze waren, maar je kunt (en moet) ze nog steeds meenemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. Na de verbouwing is dit eveneens een kombocht geworden en is hij met vrijwel alle alle auto’s volgas.
Als je het goed hebt gedaan, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele avond
2. Frank Huijink - BMW - hele avond - (ARR)
3. Marwin Melis - BMW - hele avond - (ARR)
4. Dick Elhorst - Subaru Forrester 25XT - hele avond - (+2ui, 17t18, 19t20)
5. Thomas Elhorst - BMW E30 325i cabrio - sessie 1 - (+1ui, 17t1730, 18t1830)
6. Dominique Nadalié - Alfa Romeo Giulia QV - sessie 1
7. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele avond
8. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele avond
9. Maikel Janssen - BMW E36 325i - sessie 2
10. Emilio Burattini - Porsche Boxster - hele avond
11. Dennis van der Schoot - Renault Clio RS - sessie 1
12. Joost van Gestel - BMW E46 M3 - hele avond
13. LaurensJan Smit - BMW M235i - hele avond
14. LaurensJan Smit - ? - hele avond
15. LaurensJan Smit - ? - hele avond
16. LaurensJan Smit - ? - hele avond
17. ATS Racing - Honda Civic - hele avond
18. ATS Racing - Honda Civic - hele avond
19. ATS Racing - Honda Civic - hele avond
20. Koen Bogaerts - BMW E36 325i - hele avond
21. Koen Bogaerts - BMW E36 325i - hele avond
22. Martijn van Klink - BMW 328i - sessie 2 - (+1ui)
23. Frank van Asch - Porsche Cayman - hele avond
24. Bart van Kessel - Porsche 944 - hele avond
25. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele avond
26. Alexander Berger - BMW M240i Cup - hele avond - (ARR)
27. Ronald Kok - Porsche 911 GT3 - hele avond - (ARR)
28. Jan Peet van Leeuwen - BMW E46 M3 GTR - hele avond
29. Mike Willemsen - BMW E46 M3 GTR - hele avond - 695d
30. Eugene Kusters - Audi RS3 - sessie 1
31. Romano Giorgini - Honda Civic - sessie 1
32. Patrick Ruygrok van der Werven - BMW M3 - sessie 1
33. Gael Tack - Radical SR3 - sessie 1
34. Adrien Perret - Mercedes C36 AMG - hele avond
35. Pascal Notté - VW Golf II VR6 - hele avond
36. Anthonie Smit - BMW E30 325i - hele avond - (ARR)
37. Tom Coronel - Mazda MX5 - hele avond - allesbet
38. Julien Buongiusti - Radical SR1 - hele avond
39. Nykle Meijer - BMW E30 / E36 - sessie 1
40. Geert Verhagen - Honda Civic type R - sessie 1 - (ARR)
41. Rob van Pelt - BMW E46 328Ci - sessie 1
42. Rob Langeveld - BMW E46 328Ci - sessie 1
43. Dirk Bonenkamp - Mercedes SLK - hele avond - (ARR)
44. Rob van Doorn - BMW 325i - sessie 2 - (ARR)
45. Mark Munne - Jaguar Ftype S - sessie 1
46. Jasper van Meerten - Alfa Romeo 147 Cup - hele avond
47. Karel Neleman - BMW E30 325i - sessie 2
48. Roel van Leuken - Audi A8 - sessie 2 - (+2h)
49. Niels Quist - Mazda MX5 - hele avond - (ARR)
50. Michael van der Heijden - Mazda MX5 - hele avond - (ARR)
51. Niels Quist - BMW E30 325i - hele avond
52. Anton Honig - BMW Z3 - hele avond
53. Mark Oldenkamp - DF BMW E36 325i - hele avond - (ARR)
54. Glenn Blommendaal - BMW E36 325i - hele avond
55. Sander Vale - Mercedes SLK - hele avond - (ARR)
56. Martin Stoutjesdijk - BMW E46 M3 GTR - hele avond - (ARR)
57. Jeroen Mets - BMW E46 328Ci - sessie 2 - (ARR)
58. Richard Willem Schouten - BMW E36 328i - hele avond - (ARR)
59. Paul van der Meer - BMW E36 325i - hele avond
60. Jeroen Veldhuis - Ferrari 360 Challenge - sessie 1
61. Rene Timmerman - BMW E36 - sessie 1 - (+1ui, 17-18)
62. Wilbert Verstappen - BMW E46 - sessie 1
63. Ronald Vonk - BMW E92 M3 - sessie 1
64. Henk Haar - BMW 318 Compact - hele avond
65. Niek van Gils - Porsche 997 GT3 RS - sessie 1
66. Casper Dijkman - BMW - hele avond - (ARR?)
67. Jan Willem van Ganswijk - Raw Striker - sessie 1
68. Maup Polak - Mercedes GTR - sessie 1
69. Jaap Notenboom - Ford Fiesta ST - hele avond - (ARR)
70. Niels Molkenboer - Citroen C1 - hele avond
71. Ramon Wolf - Citroen C1 - hele avond
72. Niels Molkenboer - Citroen C1 - hele avond
73. Niels Molkenboer - Citroen C1 - hele avond
74. Sander Teeuwen - BMW E46 M3 - sessie 1
75. Evan Kersbergen - Porsche Cayman - sessie 2
76. Karel Simons - Porsche Cayman - hele avond
77. Rob van Doorn - BMW 130i - sessie 1 - (ARR)
78. Cees Jan Wijsman - Aston Martin / Porsche - hele avond - (ARR)
79. Melvin Kool - BMW E36 M3 - hele avond - (ARR)
80. Wilbert Groenewoud - BMW E92 M3 - sessie 1
81. Marcel Hobbelen - BMW E36 325i - hele avond - (ARR)
82. Carlos Valencia - VW Golf - sessie 2
83. Benno Kivits - BMW M2 - hele avond
84. Niek Leeuwis - Mercedes SLK - hele avond - (ARR)
85. Twan Bradwolff - BMW E36 328i - hele avond - (ARR)
86. Hans van Beek - ? - ? - (ARR)
87. Jip van Putten - Stayfast DW16 - sessie 1
88. Jarno Pannekoek - BMW E30 325i - sessie 2
89. Ofer Huberman - BMW M2 - sessie 1
90. Henk Stam - DF BMW E36 325i - hele avond
91. Mike Fritz - BMW E46 325i - hele avond - (ARR)
92. Tom Jansen - Peugeot 206GTI Cup - hele avond
93. Carl Dekker - BMW E30 325i - sessie 2
94.
95.
96.
97.
98.
99.
100.

Gebruikersavatar
LaraDF
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2021, 15:43
Auto: BMW E46 328i

Re: [27-07-2021] DF @ Zandvoort avondsessie deel LII

Bericht door LaraDF » 23 jul 2021, 14:53

Beste allemaal,

Het is al bijna zover. De avondsessie op Zandvoort staat voor de deur!
Ik heb een mail verstuurd naar jullie allen, omdat er wat wijzigingen zijn aangebracht door Circuit Zandvoort. Het inschrijven gebeurt normaal gesproken in VIPbox 14, alleen deze is gesloten op de 27e.
Wij werden gevraagd om voor deze keer beneden te gaan zitten voor het inschrijven.
Goed om te weten dat er ingeschreven dient te worden in de administratieruimte beneden.

De administratieruimte van het circuit is te vinden links naast pitbox 00.

Het kan zijn dat er gevraagd wordt bij de toegangspoort wat je komt doen i.v.m. veel toeristen door opbouw F1.

Tot snel en een fijn weekend!

Bij enige vragen kan er altijd even gebeld of geappt worden naar +31611436699

Met vriendelijke groet,

Lara Meijer

Driving-fun.com

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten