[03-07-2020] DF @ Meppen deel VIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 7777
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[03-07-2020] DF @ Meppen deel VIII

Bericht door Peter Tunissen » 30 dec 2020, 22:52

Afbeelding

Op zaterdag 3 juli organiseert Driving-Fun.com voor de achtste keer, samen met onze vrienden van ADS, een circuitdag op Racepark Meppen.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 | Inschrijven
09:00 - 12:00 | Open pitlane rijden
12:00 - 13:00 | Middagpauze
13:00 - 17:00 | Open pitlane rijden

Prijs
Deelname aan de hele dag (09:00 - 17:00) kost €350 per auto voor leden en €380 voor niet-leden.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 12:00) kost €200 per auto voor leden en €220 voor niet-leden. Deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 13:00) kost €240 per auto voor leden en €260 voor niet-leden.
Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon. Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking heeft over een DFTrackdays lidmaatschapskaart betaalt de ledenprijs (deze kost eenmalig €50, is geldig tot het einde van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Meppen maximaal 95dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Meppen, tenzij ze over een racelicentie beschikken.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

Rondje Meppen
Een rondje Meppen is 2150 meter lang en in deze tijd zul je nauwelijks tijd hebben om op adem te komen. Het is een constante achtbaan, waarbij je hard moet werken achter het stuur. Je komt over start-finish aan de linkerkant van de baan, zo dicht mogelijk tegen de pitmuur aan en moet vrijwel meteen oversteken naar de rechterkant van de baan voor de eerste remzone. Positioneer je auto zo ver mogelijk naar rechts (over de witte lijn) en rem zo ver mogelijk de bocht in. Omdat het rechte stuk één van de snelste stukken van het circuit is, kun je veel tijd winnen door hier zo laat mogelijk te remmen. De eerste linkerbocht neem je zo dicht mogelijk tegen de betonnen muur aan, maar let op: van veel auto’s kan de achterkant nogal licht worden in deze bocht, dus zorg dat je een beetje marge houdt om dat op te kunnen vangen. Na deze lange linkerbocht met een relatief late apex, gaat volgas over een heuveltje naar rechts, waarna je in rechte lijn aanremt voor de volgende bocht en de auto tegelijkertijd naar de linkerkant van de baan laat lopen. De volgende lange doordraaier naar links neem je een beetje als een dubbele apex bocht, waarbij het belangrijk is dat de exit goed is, erna volgt immers een tweede kort recht stuk, dus hoe eerder je op je gas kunt, des te beter het is. Je blijft aan de linkerkant en zoekt alvast je rempunt uit voor de snel dichterbij komende chicane. Zo laat mogelijk remmen is hier belangrijk en gebruik de hele breedte van het circuit tot aan de paaltjes, vol over de curbstones dus. Vanaf het moment dat je naar links stuurt, heeft het circuit een extreme verkanting naar rechts, hou daar dus vooraf al rekening mee. Het laatste deel van de chicane positioneer je je auto helemaal naar rechts, met de rechterwielen over de witte lijn heen, om zoveel mogelijk snelheid mee te kunnen nemen. Deze snelheid zorgt ervoor dat je helemaal links tegen de betonnen muur uit komt. Zodra je stuur recht staat, moet je vrijwel meteen al weer aanremmen voor de volgende bocht. Deze bocht blijft maar doordraaien, vandaar dat je hem ook heel diep in kunt remmen. Je rempunt voor deze bocht ligt hierdoor ook net iets later dan je in eerste instantie zou verwachten. De apex vind je een vijftal meter voor het eind van de curbstones en vervolgens laat je de auto helemaal naar buiten lopen. Je haalt het dan net niet meer om helemaal naar de rechterkant van de baan over te steken voor de volgende bocht, maar dat is niet erg. Na een korte remzone stuur je de lange linkerbocht in en komt halverwege de eerste curbstone al weer helemaal binnen de linkerkant. Laat je auto vervolgens zo ver naar buiten lopen dat je in rechte lijn aan kunt remmen voor de volgende rechterbocht. Je bevindt je nu duidelijk in het technische gedeelte van het circuit. De volgende rechterbocht is het belangrijk om je auto bij het uitkomen niet naar rechts te laten lopen, maar zoveel mogelijk binnen te houden. Je moet langer remmen dan je verwacht voor de hierop volgende linkerbocht, omdat deze heel erg off camber bij de exit is. Hier moet je dus ook extra voorzichtig zijn met weer op je gas gaan, want voordat je het weet breekt de achterkant uit of sta je achterstevoren. Als je hier goed doorgekomen bent laat je de auto helemaal naar links lopen en rem je kort aan voor de volgende 180-graden rechterbocht. Na een late apex probeer je hier zo vroeg mogelijk weer gas te geven om zoveel mogelijk snelheid mee te nemen de bocht uit. Op de limiet kom je hier helemaal links uit, bijna tegen de betonnen muur aan. Tijd om op adem te komen is er echter niet, wacht vrijwel meteen volgt een rechterbocht met een flinke banking. Afhankelijk van hoe snel je auto is, is deze volgas of moet je een beetje liften en zo kom je met een flinke snelheid weer over start finish en zit een rondje Racepark Meppen erop.

DFTrackdays
De circuitdagen van Driving-Fun.com kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Davy Kersten - Mercedes C63 AMG - hele dag
3. Eugène Kusters - Audi RS3 - hele dag
4. JanJaap van Dalen - BMW E46 WTCC - hele dag - (+pb & 4-7pb)
5. Oscar Huls - Peugeot 106 - ?
6. Stephan Schouwenaar - Audi RS3 - ochtend - (+2h)
7. Marc Hellmich - MINI JCW Cup - hele dag
8. Felix Spitzer - Mini Cooper Works Challenge - hele dag
9. Willem Sprokholt - BMW Z4 - ochtend
10. Andor Baltz - KTM XBow - hele dag - (+3ui, Peltor)
11. Roy Broens - Seat Cupra RR - hele dag
12. Danny Hoekstra - BMW E46 325i Compact - middag
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Roy Broens
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2021, 00:22
Auto: Cupra RR/BMW E46 V8 GTR

Re: [03-07-2020] DF @ Meppen deel VIII

Bericht door Roy Broens » 30 jun 2021, 00:27

Hoeveel teamleden zijn toegestaan zaterdag? Wij willen met 4 personen komen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 7777
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: [03-07-2020] DF @ Meppen deel VIII

Bericht door Peter Tunissen » 30 jun 2021, 14:18

Dat is geen probleem; je wordt vandaag of morgen door ons gebeld om de namen door te geven. :df: :beer:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten