Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Rupie » 16 dec 2009, 21:50

Auto geeft geen krimp :shock:

Gebruikersavatar
Fordmad
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2009, 17:35
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Fordmad » 20 dec 2009, 16:03

Ik heb met de Focus RS2 gereden en vind het een vette bak.... :banaan:

De prijs is wel vrij hoog, maar dat komt omdat moedertje staat wat wil hebben.... :'(

Ik denk dat als ik 50k had om een auto te zoeken hij zeker hoog op de lijst zou staan.

Maar dan heb ik liever een Focus RS1 kost rond de 20k nu, dan heb ik ruim 30k over voor een
400 pk+ track- Cosworth........ :shakeit: :shakeit:
Of een dikke 993 trackcar.... :thumbup:
Afbeelding


Wat me in dit draadje wel opvalt:
Dat voornamelijk BMW rijders de RS afkraken...........

Ik vind toch het hele forum een beetje BMW gekleurd..... :hmmm:
Er is ook veel ander dik speelgoed hier, dan lees ik dat wel.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Joy » 20 dec 2009, 17:13

Sodemieters die RS wordt even over de NS gesleurd :shock: respect.

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door HSR » 21 dec 2009, 02:30

Fordmad schreef:Ik heb met de Focus RS2 gereden en vind het een vette bak.... :banaan:

De prijs is wel vrij hoog, maar dat komt omdat moedertje staat wat wil hebben.... :'(

Ik denk dat als ik 50k had om een auto te zoeken hij zeker hoog op de lijst zou staan.

Maar dan heb ik liever een Focus RS1 kost rond de 20k nu, dan heb ik ruim 30k over voor een
400 pk+ track- Cosworth........ :shakeit: :shakeit:
Of een dikke 993 trackcar.... :thumbup:
Afbeelding


Wat me in dit draadje wel opvalt:
Dat voornamelijk BMW rijders de RS afkraken...........

Ik vind toch het hele forum een beetje BMW gekleurd..... :hmmm:
Er is ook veel ander dik speelgoed hier, dan lees ik dat wel.... :mrgreen:
Daar moet je een beetje omheen lezen. Zo ist nou eenmaal. Als er een drift filmpje geplaatst wordt van een E46 M3 CSL is iedereen in extase. Als er een drift filmpje van een Ascona 400, alfa 75 V6 QV of Ford cossie wordt geplaatst zie je alleen de liefhebbers/kenners genieten. Verder niks mis mee, gewoon niet teveel op letten. :)

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Tom » 21 dec 2009, 12:43

E46 M3 CSL *fapfapfapfap*

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Hunter » 21 dec 2009, 13:00

Knappe foto van de RS! Was het de demo van Ford NL?

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Mark » 21 dec 2009, 13:29

Hunter schreef:Knappe foto van de RS! Was het de demo van Ford NL?
Waarschijnlijk vindt Ford de RS ook overpriced en rijden de demo's op Belgisch kenteken :wink:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door indobesar » 21 dec 2009, 13:31

Joy schreef:Sodemieters die RS wordt even over de NS gesleurd :shock: respect.
Wat gaat dat er wild aan toe. Erg gaf filmpje! :df:

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Hunter » 21 dec 2009, 13:38

Mark schreef:Waarschijnlijk vindt Ford de RS ook overpriced en rijden de demo's op Belgisch kenteken :wink:
Je bent een stuk scherper als mij deze maandag :mrgreen: :bag:

Gebruikersavatar
Fordmad
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2009, 17:35
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Fordmad » 21 dec 2009, 19:57

Hunter schreef:Knappe foto van de RS! Was het de demo van Ford NL?
Nee, die is van een Belgisch clublid, gemaakt op een clubdag..... :shakeit:

Heel scherp........idd een Belg... :thumbup:

Deze is ook heel mooi...... :love: :love:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fordmad
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2009, 17:35
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Fordmad » 21 dec 2009, 20:02

hugo schreef:
Daar moet je een beetje omheen lezen. Zo ist nou eenmaal. Als er een drift filmpje geplaatst wordt van een E46 M3 CSL is iedereen in extase. Als er een drift filmpje van een Ascona 400, alfa 75 V6 QV of Ford cossie wordt geplaatst zie je alleen de liefhebbers/kenners genieten. Verder niks mis mee, gewoon niet teveel op letten. :)
Zal ik dan, Hugo.... :thumbup:
We zitten qua auto's wel op een gelijk level denk ik.... :clap:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door stefan740 » 21 dec 2009, 20:02

Nog een leuk filmpje


Mijn gedachten over de RS voor zover dat kan zonder hem gereden te hebben. Waarschijnlijk een erg goede hothatch maar voor 50k koop je geen hothach meer. Dat is sportwagen territorium.
Bovendien vind ik hem vrij lelijk :roll:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Kasteel » 21 dec 2009, 20:14

Fordmad schreef:
hugo schreef:
Daar moet je een beetje omheen lezen. Zo ist nou eenmaal. Als er een drift filmpje geplaatst wordt van een E46 M3 CSL is iedereen in extase. Als er een drift filmpje van een Ascona 400, alfa 75 V6 QV of Ford cossie wordt geplaatst zie je alleen de liefhebbers/kenners genieten. Verder niks mis mee, gewoon niet teveel op letten. :)
Zal ik dan, Hugo.... :thumbup:
We zitten qua auto's wel op een gelijk level denk ik.... :clap:
Jaren 80? :P
Nee zonder gein, kan de Focus RS wel waarderen, bovenstaande filmpjes bevestigen ook wel zijn potentie, echter doet het mij niks, als het een 4wd was geweest, was ik er voor in geweest (zegt op zich al genoeg over waar ik de auto inschaal). Fwd maakt de auto (voor mij) te beperkt als enige funauto.
De reden dat veel overige BMW-fappers de auto niks vinden, omdat deze mensen bewust voor rwd gaan en dan valt een fwd vaak af. Ben overigen van mening dat merendeel van de echte df'ers (niet per definitie de top-posters) echt wel de Ascona's/Manta's/75's ed kan waarderen :).

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Tom » 21 dec 2009, 23:34

Met Kasteel eens.
Ik ben geen goede rijder maar heb wel de voorkeur voor rwd.. vind het lekkerder rijden...
FWD auto's die ik gaaf vind zijn er genoeg... de MINI Cooper S vind ik gaaf... Honda Civic Type R (vorig model eigenlijk), ooit proefrit mee gemaakt en dat ding is zo'n heerlijk schuurijzer... en de Megane R26-R vind ik (ondanks dat ik weinig met franse auto's heb..) lekker(nooit mee gereden maar dat apparaat roept echt hebben-hebben gevoelens op). Als het allround moest zijn dan zou ik het in de Golf GTI hoek zoeken. Houd niet van VAG maar de GTI is wel een bijzonder complete auto die precies doet waar ie voor gemaakt is.
Maar dat zijn wel auto's die bij de +/- 30k ophouden.
Alfa 75 vind ik cool. Manta/Ascona ook wel maar minder.. is tever voor m'n tijd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Niels » 22 dec 2009, 02:06

Deze BMW rijder vind het anders zeker wel wat :mrgreen: Imho hoeft de FWD zeker geen belemmering te zijn, zeker niet gezien de gemiddelde capaciteiten van autorijders inclusief die van mezelf. Alleen als fun auto zie ik de Focus niet snel in de garage staan, ja zoals de VR6 er nu staat maar niet als hobby wagen zoals de M3. Daarvoor vind ik em niet exotisch genoeg omdat de emotie betreffende dit concept veel minder is dan bij b.v. een M-Coupe, Porsche o.i.d. De prijs is wel een struikelblok, 15K verschil met een Megane RS zou ik mezelf nooit kunnen goedpraten :wink:

Gebruikersavatar
Fordmad
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2009, 17:35
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Fordmad » 22 dec 2009, 20:43

Niels schreef:Deze BMW rijder vind het anders zeker wel wat :mrgreen: Imho hoeft de FWD zeker geen belemmering te zijn, zeker niet gezien de gemiddelde capaciteiten van autorijders inclusief die van mezelf. Alleen als fun auto zie ik de Focus niet snel in de garage staan, ja zoals de VR6 er nu staat maar niet als hobby wagen zoals de M3. Daarvoor vind ik em niet exotisch genoeg omdat de emotie betreffende dit concept veel minder is dan bij b.v. een M-Coupe, Porsche o.i.d. De prijs is wel een struikelblok, 15K verschil met een Megane RS zou ik mezelf nooit kunnen goedpraten :wink:
Het prijs verschil van 15K is idd behoorlijk.
Ligt natuurlijk ook aan wat er standaard in de Megane zit.
Daarbuiten zal de Megane nooit de dikke sound krijgen van de 2.5- 5-cilinder. :shakeit:
Ik wil nog niet dood gevonden worden in de Megane, vind hem ronduit lelijk.... :bag:
Dan ging ik voor rond de 35k toch verder kijken.

De vergelijking van emotie van de Focus t.o.v een M-coupe, Porsche is natuurlijk niet eerlijk.
Je praat over een nieuwe Focus voor 50k, daar heb je geen nieuwe M-coupe of Porsche voor. :nah:
Maar gelukkig is auto-emotie voor iedereen weer verschillend, anders zouden de wegen vol zijn van het zelfde. Moet er niet aan denken..... :shocking:

Gebruikersavatar
Fordmad
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2009, 17:35
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Fordmad » 24 dec 2009, 12:10

Ford Focus RS2 door 400 pk-grens!
Met standaard 305 trappelende paarden onder de motorkap heeft de bestuurder van de RS geen reden tot klagen. Echter, ook zoveel kracht went vroeg of laat en dan is een power-update bijvoorbeeld van de tuner uit het Duitse Salzgitter een welkome aanvulling.


Mcchip-dkr levert twee upgrades. De minst krachtigte variant gaat gebukt onder de betiteling Power Stage 1 en is puur softwarematig. Het verhoogt het totaal aan vermogen naar 345 pk. Het koppel stijgt van de originele 440 Nm naar een maximum van 520 Nm. De prijs van deze upgrade bedraagt in Duitsland € 799,-.

Power Stage 2
Voor € 4.499,- gaat Mcchip-dkr een flinke stap verder met Power Stage 2. Een grotere intercooler, nieuw uitlaatsysteem, aangepaste inlaten worden gemonteerd en daarnaast krijgt ook de ECU aangepaste parameters. Een rigoureuze ingreep met dito uitwerking. Het vermogen van de Focus RS gaat hiermee zelfs door de 400 pk-grens, namelijk naar een totaal van 401 pk. De toename van het koppel is nog extremer. Dit stijgt naar maar liefst 612 Nm. Zodoende neemt de topsnelheid van 263 km/h toe naar 278 km/h. Acceleratietijden maakte de tuner helaas niet bekend. Met een toename van 96 pk is de upgrade van Mcchip-dkr voorlopig de maximaal beschikbare voor de Focus RS.

Top 278 KM/H en 612NM..... :shocking: :shocking:
I like it... :shakeit: :shakeit:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Rupie » 24 dec 2009, 13:49

Nice, bandenboer zal er ook blij mee zijn :D

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Topfuel » 24 dec 2009, 14:05

Ik denk dat veel mensen die kritiek hebben op het FWD concept (en in veel gevallen terecht) het mis hebben bij een Focus RS. Mensen die kritiek leveren of het op voorhand ''niets vinden'' hebben denk ik nog nooit met een Focus RS gereden. Zoals ik al vaker zei; een Focus RS is ''from another level''. Echter ben ik wel van mening dat de oude, meer pure RS me meer doet dan deze (te)zware nieuwe, ook al heeft hij een gavere motor...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door JP » 24 dec 2009, 14:21

Twijfelde of ik deze al gepost had...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fordmad
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2009, 17:35
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Fordmad » 24 dec 2009, 14:34

Topfuel schreef:Ik denk dat veel mensen die kritiek hebben op het FWD concept (en in veel gevallen terecht) het mis hebben bij een Focus RS. Mensen die kritiek leveren of het op voorhand ''niets vinden'' hebben denk ik nog nooit met een Focus RS gereden. Zoals ik al vaker zei; een Focus RS is ''from another level''. Echter ben ik wel van mening dat de oude, meer pure RS me meer doet dan deze (te)zware nieuwe, ook al heeft hij een gavere motor...
Idd de RS1 is meer hardcore, niet normaal zo hard als je door de bocht kan....... :df:
De RS2 is meer een autobahn razer, maar kan op bochtige wegen ook wel uit de voeten :shakeit:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Wouter81 » 24 dec 2009, 14:37

Fordmad schreef: De RS2 .............kan op bochtige wegen ook wel uit de voeten :shakeit:
Eufemisme van het jaar. :mrgreen:

M'n vader meegenomen in een RS2, tijdje terug. Bochtige (bekende) weg op. Die kwam er zéér wit uit. :bag: :angel:

berry
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:18

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door berry » 27 dec 2009, 18:57

.
Laatst gewijzigd door berry op 26 mar 2010, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Macboy » 30 dec 2009, 13:00

Dat de Focus RS harder door de bocht gaat dan 85% van de RWD-ers is een feit. Die discussie is ook niet interessant.

Maar beeld je eens diezelfde Focus RS in met 4WD !

Dát is wat iedereen bedoelt ...

@Fordmad: ken jij de R26-R wel eigenlijk ? Ik neem uit je post aan van niet ?
Laatst gewijzigd door Macboy op 30 dec 2009, 13:12, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Bericht door Hans R » 30 dec 2009, 13:07

Nou, die rondetijden van zo'n RS zijn niet bijzonder.. dus zo snel zal die ook niet zijn. Dus sneller dan 99% van alle RWD-ers dat lijkt mij een klein beetje overdreven :wink:
1468kilo door de bocht gooien daar kan je ook weinig van verwachten, dat het een bruut ding staat vast met een heerlijke 5 cilinder brom..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten